[audi a6 c4 2.6 fwd 94r] wentylatory cały czas sie kręcą
[audi a6 c4 2.6 fwd 94r] wentylatory cały czas sie kręcą
witam. mam taki problem z moim samochodem:
wszystko zaczęło się od tego ze przy nogach kierowcy było słychać jakieś strzelanie, tak jakby przekaźnik nie mógł czegoś załączyć. Podejrzewałem że sprężarki od klimy bo zaraz potem czuć było wibracje tak jakby się ona załączyła. Ale dziwne jest to że nie mogła to być sprężarka bo nie używam teraz klimy bo jest zimno. więc pomyślałem że to może jakiś wentylator. i słusznie bo jak otworzyłem maskę to się okazało że oba wentylatory chodzą i to tak że mało nie wyskoczą. do tego z racji zimy jak ostatnio jechałem to mi nie dogrzewało samochodu bo chyba nie rozłączało tych wentylatorów. natomiast teraz po nagrzaniu samochodu włączają się oba wentylatory (ale już bez strzelania przekaźnika) i nie chcą się wyłączyć. czy to może być wina jakiegoś przekaźnika? jeśli tak to którego i gdzie się on znajduje?
mam nadzieje że udzieliłem w miarę dużo informacji. nie wiem co z tym zrobić a potrzebny mi samochód.
proszę o pomoc.
wszystko zaczęło się od tego ze przy nogach kierowcy było słychać jakieś strzelanie, tak jakby przekaźnik nie mógł czegoś załączyć. Podejrzewałem że sprężarki od klimy bo zaraz potem czuć było wibracje tak jakby się ona załączyła. Ale dziwne jest to że nie mogła to być sprężarka bo nie używam teraz klimy bo jest zimno. więc pomyślałem że to może jakiś wentylator. i słusznie bo jak otworzyłem maskę to się okazało że oba wentylatory chodzą i to tak że mało nie wyskoczą. do tego z racji zimy jak ostatnio jechałem to mi nie dogrzewało samochodu bo chyba nie rozłączało tych wentylatorów. natomiast teraz po nagrzaniu samochodu włączają się oba wentylatory (ale już bez strzelania przekaźnika) i nie chcą się wyłączyć. czy to może być wina jakiegoś przekaźnika? jeśli tak to którego i gdzie się on znajduje?
mam nadzieje że udzieliłem w miarę dużo informacji. nie wiem co z tym zrobić a potrzebny mi samochód.
proszę o pomoc.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
hmm nie wiem jak jest w tym 2.6 będę się opierał na moimczubek pisze:natomiast teraz po nagrzaniu samochodu włączają się oba wentylatory (ale już bez strzelania przekaźnika) i nie chcą się wyłączyć
po pierwsze jak tam sprawa z chłodziwem i temp... bo po coś się załączają
tylko, że u mnie wentylator silnika "wisko" chodzi cały czas, jak odpalony silnik
co do tego mniejszego od klimy, to miałem raz tak, że skubany załączał się już od odpalenia i to na drugim biegu, powodem był czujnik klimy - ale to jest czujnik też chłodziwa, bo jest u mnie w dolnym wężu co wychodzi z chłodnicy (ten niebieski czujnik) po wymianie, wszystko ok
temperatura jest w porządku. jeszcze mi się nie zdarzyło nigdy przekroczyć 90stopni.
u mnie wentylator nie nie włącza sie razem z silnikiem. z tego co czytałem to zależy to od zużycia podzespołów. (w bardziej zużytych może się kręcić ale nie na tzw twardo)
normalnie z tego co czytałem to sie nie powinien na zimnym silniku kręcić żaden.
a czy czujnik był zepsuty czy tylko wtyczka?
ile taki czujnik może kosztować?
i czy mogę prosić o jakieś zdjęcie z lokalizacją tego czujnika albo narysowany schemat.
no i o co chodzi z tym przekaźnikiem??? czy to może być wina tego czujnika?
u mnie wentylator nie nie włącza sie razem z silnikiem. z tego co czytałem to zależy to od zużycia podzespołów. (w bardziej zużytych może się kręcić ale nie na tzw twardo)
normalnie z tego co czytałem to sie nie powinien na zimnym silniku kręcić żaden.
a czy czujnik był zepsuty czy tylko wtyczka?
ile taki czujnik może kosztować?
i czy mogę prosić o jakieś zdjęcie z lokalizacją tego czujnika albo narysowany schemat.
no i o co chodzi z tym przekaźnikiem??? czy to może być wina tego czujnika?
Zmienność decyzji świadczy o ciągłości dowodzenia
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
u mnie była wina czujnika (wystarczyło kostkę odpiąć)czubek pisze:a czy czujnik był zepsuty czy tylko wtyczka?
ile taki czujnik może kosztować?
i czy mogę prosić o jakieś zdjęcie z lokalizacją tego czujnika albo narysowany schemat.
cena w ASO 75-90zł
ze schematem trochę gorzej, bo nie bardzo on tam jest
najlepiej sam zobacz, czy przy wężu, który wychodzi z chłodnicy nie ma czujnika
ja też mam problem jak kolega.
odpalam rano samochód i odrazu wentylatory się włączają.
i czasami słychać pstrykanie jakiegoś (chyba) przekaźnika przy lewej nodze.
co to może być?
podejrzewam albo czujnik temperatury albo przekaźnik wentylatorów.
tylko nie wiem jak zlokalizować gdzie jest ten przekaźnik.
odpalam rano samochód i odrazu wentylatory się włączają.
i czasami słychać pstrykanie jakiegoś (chyba) przekaźnika przy lewej nodze.
co to może być?
podejrzewam albo czujnik temperatury albo przekaźnik wentylatorów.
tylko nie wiem jak zlokalizować gdzie jest ten przekaźnik.
to chyba wina czujnika bo jeszcze dziś mi się nawet samochód nie nagrzał i się wentylator załączył ale co dziwne nie od razu. ponadto znalazłem jakiś czujnik który nie był wpięty nigdzie (czarny, z dwoma kablami, na pewno od temperatury ale jakiej to nie wiem, może temperatury zewnętrznej)
nie wiem czy dobry czujnik znalazłem. wychodzi on z chłodnicy klimatyzacji od strony czoła samochodu od strony kierowcy ale żeby wyjąć go albo wtyczkę trzeba zdemontować cały zderzak bo nie mogłem tam nawet ręki włożyć.
czy to może być ten bo nie chce się napracować na marne.
pozdrawiam
[ Dodano: 2010-02-05, 02:34 ]
rozwiązałem problem moich wentylatorów.
chodziło o włącznik termiczny wentylatorów znajdujący się w chłodnicy silnika (nie klimatyzacji) od strony kierowcy. (czarny, 3 piny, wkręcany)
koszty to 25PLN włącznik + 30PLN 5L petrygo
trochę ciężko było się do niego dostać ale ale dałem rade zrobić to sam.
całą akcję robi się kluczem bodajże 34(nie pamiętam dokładnie)
niestety uciekło trochę płynu z chłodnicy dlatego musiałem dokupić.
teraz działa jak ta lala
pozdrawiam i dziękuję za pomoc
[ Dodano: 2010-02-07, 19:18 ]
lub może to być całkiem inny problem nie związany z wentylatorami
pozdrawiam
nie wiem czy dobry czujnik znalazłem. wychodzi on z chłodnicy klimatyzacji od strony czoła samochodu od strony kierowcy ale żeby wyjąć go albo wtyczkę trzeba zdemontować cały zderzak bo nie mogłem tam nawet ręki włożyć.
czy to może być ten bo nie chce się napracować na marne.
pozdrawiam
[ Dodano: 2010-02-05, 02:34 ]
rozwiązałem problem moich wentylatorów.
chodziło o włącznik termiczny wentylatorów znajdujący się w chłodnicy silnika (nie klimatyzacji) od strony kierowcy. (czarny, 3 piny, wkręcany)
koszty to 25PLN włącznik + 30PLN 5L petrygo
trochę ciężko było się do niego dostać ale ale dałem rade zrobić to sam.
całą akcję robi się kluczem bodajże 34(nie pamiętam dokładnie)
niestety uciekło trochę płynu z chłodnicy dlatego musiałem dokupić.
teraz działa jak ta lala
pozdrawiam i dziękuję za pomoc
[ Dodano: 2010-02-07, 19:18 ]
strzelanie przekaźnika nie musi być przyczyną problemu ale skutkiem zaciętego włącznika wentylatorów. tak było u mnie. jego wymiana zlikwidowała i strzelanie przekaźnika.mateusz30 pisze:ja też mam problem jak kolega.
odpalam rano samochód i odrazu wentylatory się włączają.
i czasami słychać pstrykanie jakiegoś (chyba) przekaźnika przy lewej nodze.
co to może być?
podejrzewam albo czujnik temperatury albo przekaźnik wentylatorów.
tylko nie wiem jak zlokalizować gdzie jest ten przekaźnik.
lub może to być całkiem inny problem nie związany z wentylatorami
pozdrawiam
Zmienność decyzji świadczy o ciągłości dowodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 lut 2008, 11:13
- Lokalizacja: Warszawa
ja jednak radziłbym przejść się osobiście do sklepu po ten termowłącznik gdyż taniej na tym wyjdziesz. z tego co widzę to z allegro najtańszy wraz z wysyłką kosztuje 30PLN a w sklepie kosztuje 25PLN. poza tym jak powiesz im co chcesz do dostanie dopasowany do swojego modelu samochodu a z aukcjami to jest różnie.
ale specjalnie na twoją prośbę wklejam 2linki które powinny pasować.
lhttp://moto.allegro.pl/item914571016_audi_80_2_6_czujniki_wlacznik_wentylatorow.htm
http://moto.allegro.pl/item914104630_wl ... _piny.html
ale specjalnie na twoją prośbę wklejam 2linki które powinny pasować.
lhttp://moto.allegro.pl/item914571016_audi_80_2_6_czujniki_wlacznik_wentylatorow.htm
http://moto.allegro.pl/item914104630_wl ... _piny.html
Zmienność decyzji świadczy o ciągłości dowodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 lut 2008, 11:13
- Lokalizacja: Warszawa
ja proponuje włączyć silnik i poczekać aż się wentylator włączy. podgrzać trochę silnik tak do 60 stopni a następnie go zgasić i odłączyć wtyczkę od tego termo-włącznika który podejrzewamy o awarię. następnie odpalić samochód.
Jeżeli wentylator przestanie chodzić to na 95% jest to termo-włącznik, jeśli nie to oznacza że najprawdopodobniej skleił się przekaźnik lub po prostu zepsuł.
pozdrawiam
Jeżeli wentylator przestanie chodzić to na 95% jest to termo-włącznik, jeśli nie to oznacza że najprawdopodobniej skleił się przekaźnik lub po prostu zepsuł.
pozdrawiam
Zmienność decyzji świadczy o ciągłości dowodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 lut 2008, 11:13
- Lokalizacja: Warszawa
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
nie kupujcie zamienników czujników, bo 2 razy się traci (albo i więcej)bartek0904 pisze:a jak mi radzisz? odrazu kupić tą częśc czy próbować coś z przekaźnikami???? ":))
kupisz 10-20zł taniej, a straty mogą być większe (opierając się na innych czujnikach)
to nie jest czujnik za 500zł, gdzie można zaoszczędzić
ja po prostu takie znalazłem na allegro to wysłałem linka.
ja też jestem za kupowaniem oryginalnych części ale nie zawsze jest to możliwe na wyciągnięcie ręki. a poza tym zależy od zawartości porfela.
różnica cenowa między oryginalnym a nieoryginalnym termo-włącznikiem jest niewielka.
także jak masz możliwość to kup oczywiście oryginał.
pozdrawiam
ja też jestem za kupowaniem oryginalnych części ale nie zawsze jest to możliwe na wyciągnięcie ręki. a poza tym zależy od zawartości porfela.
różnica cenowa między oryginalnym a nieoryginalnym termo-włącznikiem jest niewielka.
także jak masz możliwość to kup oczywiście oryginał.
pozdrawiam
Zmienność decyzji świadczy o ciągłości dowodzenia