Mam mały problem! Odpaliłem dziś moje Audi, przejechałem ok. 2km, zgasiłem silnik, wyjąłem kluczyk, a kontrolki od stacyjki paliły się dalej! Gdy chciałem ponownie uruchomić samochód - już nie mogłem! Po wyjęciu kluczyka kontrolki dalej się paliły, musiałem odłączyć akumulator! Co to może być? Jak mam to naprawić! Proszę o pomoc! Z góry dziękuję i pozdrawiam!
[C4 2.0 ABK 1994r.] problem ze stacyjką
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 546
- Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
[C4 2.0 ABK 1994r.] problem ze stacyjką
Witam!
Mam mały problem! Odpaliłem dziś moje Audi, przejechałem ok. 2km, zgasiłem silnik, wyjąłem kluczyk, a kontrolki od stacyjki paliły się dalej! Gdy chciałem ponownie uruchomić samochód - już nie mogłem! Po wyjęciu kluczyka kontrolki dalej się paliły, musiałem odłączyć akumulator! Co to może być? Jak mam to naprawić! Proszę o pomoc! Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Mam mały problem! Odpaliłem dziś moje Audi, przejechałem ok. 2km, zgasiłem silnik, wyjąłem kluczyk, a kontrolki od stacyjki paliły się dalej! Gdy chciałem ponownie uruchomić samochód - już nie mogłem! Po wyjęciu kluczyka kontrolki dalej się paliły, musiałem odłączyć akumulator! Co to może być? Jak mam to naprawić! Proszę o pomoc! Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 22:00 przez sawik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 546
- Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
A jak mam się do niej dostać? Wiem, że trzeba poodkręcać to i owo, wiem też że chyba jest na samej stacyjce jakaś śruba na imbusik, ale nie wiem w który miejscu! Wiem, że jak jej nie odkręcę to nie dostanę się do tej kostki! Mam nadzieję, że dobrze rozumuję! 
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 21:10 przez sawik, łącznie zmieniany 1 raz.
pod kolumną kierownicy masz 4 zaślepki trzeba je wyjąc ale ostrożnie nie zniszcz ich następnie z tyłu stacyjki masz wielowtyk wyjmujesz go i jesteś już w domu stacyjke się wykręca i wycofuje do tyłu po robocie a i najważniejsze jak nie chcesz się włóczyć po serwisach radze przed wszystkim zdjąć klemę z akumulatora unikniesz w ten sposób błędów na kompie .
a6 c4.jesli masz kluczyk z szerokim grotem to na pewno sie uda. we wkladce obok szczeliny na kluczyk jest 1mm dziurka.wkladasz tam cienki stalowy drut. teraz przekrecasz klucz w pozycje 1 lub 2 (zaplon) ,drut powinien wtedy glebiej wejsc. wtedy bedziesz musial ten drut jeszcze docisnac glebiej poniewaz musi sie schowac tam w srodku taka zapadka a jest ona na sprezynce. no i ciagniesz za kluczyk i wyjmujesz wkladke. nie pamietam tylko ktora to byla pozycja klucza 1 czy zaplon ale sproboj na obu. zaznaczam ze tak jest w a6 c4. audi 100 chyba tez ma taka stacje
Ostatnio zmieniony 15 paź 2009, 21:11 przez AGUARES, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 546
- Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
Panowie audi naprawione! Roboty trochę było! Zacznę od początku, tak jak pisałem po wyjęciu kluczyka paliły się kontrolki, samochód nie palił! Kupiłem nową kostkę, założyłem ją i było to samo! Rozkręciłem całą stacyjkę i okazało się, że jest złamany ten czpień co wychodzi z wkładki a wchodzi do kostki! Kupiłem drugi wkład, wyjąłem stary - oczywiście wszystko robiłem zgodnie z instrukcją (patrz wyżej, wasze wskazówki!) - przewierciłem tam gdzie trzeba, wyjąłem wkład, wybiłem bolec, zdjąłem połamany czpień, wybiłem bolec z nowej wkładki, zdjąłem nowy sprawny czpień i założyłem do starej wkładki, wbiłem bolec, wsadziłem starą wkładkę z nowym czpieniem do stacyjki, podłączyłem starą kostkę, a tu nie pasuje! No i doszedłem dlaczego! Otóż w momencie pęknięcia tego czpienia jak ja to nazywam na tym wkładzie - samochód chodził, a gdy go zgasiłem i wyjąłem kluczyk kontrolki dalej się paliły, a to dlatego, że z powodu pęknięcia tego czpienia - przełącznik na kostce został w pozycji "odpalenia"! Okazało się też, że nowa kostka była w tej same pozycji co stara! Ktoś musiał ją przestawić!!! Przestawiłem zarówno starą i nową kostkę w pozycję "wyłączenia", podłączyłem starą kostkę, no i teraz już wszystko pasowało! No i całą stacyjkę zamontowałem na kolumnie, wszystko podłączyłem, akumulator oczywiście na samym końcu no i odpaliłem! Wszystko zadziałało jak należy, bo audi odpaliło od razu! Sprawdziłem też nową kostkę - też na niej wszystko działa! Wszystko działa, ale nie tak do końca, bo po złożeniu stacyjki i przekręceniu kluczyka, a następnie wyjęciu go - bolec blokujący kierownicę działa jak należy! Natomiast po podłączeniu kostki do stacyjki, bolec już nie dział jak trzeba - nie odbija! Nie wiem dlaczego! Bez kostki odbija a z kostką nie, tak jakby było wszystko za ciasno spasowane! W każdym bądź razie stacyjka jest skręcona i podłączona! Wszystko działa, samochód pali, tylko nie ma teraz blokady kierownicy, może z biegiem czasu wszystko się dopasuje i wyrobi i będzie działało jak trzeba! Dzięki za pomoc! Pozdrawiam!


