Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[100 c4]Palące się kontrolki po ponownym montażu alternatora

Elektryka
ODPOWIEDZ
cj121291
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 paź 2010, 14:22
Lokalizacja: Tuszyn

[100 c4]Palące się kontrolki po ponownym montażu alternatora

Post autor: cj121291 » 10 paź 2010, 16:55

Witam!
Jeżdżę audi 100 c4 z 93r. Niedawno miałem problem z rozrusznikiem, więc go zregenerowałem, zamontowałem i problemu już nie ma. Zobaczyłem jeszcze, że alternator trzyma się na jednej śrubie, zdjąłem go poprawiłem mocowania (rozwiercenie zerwanej śruby) i założyłem. Po podłączeniu i uruchomieniu silnika stwierdziłem że alternator nie ładuje i świecą się kontrolki: ładowania, oleju i cieczy chłodzącej, a wcześniej wszystko było ok (oprócz tego że wisiał na jednej śrubie). Co mogłem zrobić źle i jaki może być powód tego problemu? Sąsiad elektronik, sugeruje że przy demontażu, wierceniu, montażu... mogła się zawiesić szczotka ew. zaginęła gdzieś masa, ew. gdzieś ponadrywał się któryś z dwóch cienkich przewodów wychodzacych z alternatora- czy to możliwe??
P.S. Mam 19 i się uczę, więc z braku kasy większość prac wykonuje w garażu, przy pomocy ojca.
Dołączam zdięcie alternatora
Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, 17:33 przez cj121291, łącznie zmieniany 1 raz.

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 10 paź 2010, 17:27

cj121291, kolego popraw temat nazwij go z tagami [100c4]i tresc wiadomosci.bo zaraz sie skrzycza moderzy.nastepna rzecz podaj jaki to silnik bo to moze miec znaczenie.moze przez to ze alternator byl zle przykrecony skosil sie wirnik i teraz jak go wlasciwie umocowales to gdzies robi zwarcie...

cj121291
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 paź 2010, 14:22
Lokalizacja: Tuszyn

Post autor: cj121291 » 10 paź 2010, 17:37

Silnik to wolnossący diesel 2,4 AAS, dzięki za ostrzeżenie

Awatar użytkownika
Arrni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 407
Rejestracja: 31 mar 2010, 09:58
Imię: Arni
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: Arrni » 10 paź 2010, 17:58

chociaz nie znam sie na tym ale mam takie pytanie bo widze ze 2 grube przewody podlaczyles pod jedno gniazdo czy oby tak powinno byc ?

wyraznie sa oznaczone czarny i czerwony moge sie domyslac ze to plus i minus a sa pod jedna srube podpiete.

cj121291
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 10 paź 2010, 14:22
Lokalizacja: Tuszyn

Post autor: cj121291 » 10 paź 2010, 18:41

Arrni pisze:chociaz nie znam sie na tym ale mam takie pytanie bo widze ze 2 grube przewody podlaczyles pod jedno gniazdo czy oby tak powinno byc ?

wyraznie sa oznaczone czarny i czerwony moge sie domyslac ze to plus i minus a sa pod jedna srube podpiete.
:shock: :shock: :shock:
jestem święcie przekonany że tak było przy odkręcaniu, a gdzie indziej dla nich nie widze miejsca, ale ???

Do tomkom1
Alternator wisiał w ten sposób że dolna śruba ( ten imbus widoczny pod zieloną wsuwką) był luźno, mogłem go wsuwać i wysuwać palcami. Aternator dokręcony był górnym imbusem (tym do regulacji położenia-naciągu alternatora) i on to się urwał przy odkręcaniu, dla tego musiałem zdjąć alternator, rozwiercić resztkę i zmienić na śrube + nakrętkę. Ogólnie nie zmieniło to poł. alternatora, a jedynie zamocowało go tak jak powinno być, więc wydaje się że to nie to. Sprawdzałem na słuch na luźno i z paskiem, i niepokojących efektów dźwiękowych nie było.

[ Dodano: 2010-10-11, 20:31 ]
No i się sprawa wyjaśniła. Okazało się, że rozrusznik był źle podłączony. Kabel idący od akumulatora był przykrecony nie tam gdzie trzeba i nie miał styku z kablem idącym od alternatora, dlatego nie było ładowania. Teraz wszystko działa poprawnie.
Dzięki wielkie wszystkim za pomoc ;-)
Dodaje zdięcie poprawnego podłączenia rozrusznika

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja