
[ A6 C6] Wypalanie DPF
Witam koledzy,
Dopadł i mnie problem z dpf. W piątek wróciłem do domu i na podjeździe zapaliła mi się po raz kolejny kontrolka filtra dpf. Dziś wyjechałem do pracy, kontrolka zgasła ale po ok 20km zaczęła migać kontrolka świec, auto wpadło w tryb awaryjny. Po powrocie poczytałem ten wątek i próbowałem wypalić filtr. Efekt mizerny, poniżej screeny. Bardzo proszę o pomoc, czy da się coś jeszcze z tym filtrem zrobić czy to już szmelc i pozostaje tylko jego wycięcie ?
Audi A6C6 avant, 2008r., 340.080km
Przed wypalaniem:
Po wypalaniu:
![Obrazek]()
Jeszcze jest taki błąd:
Co radzicie koledzy?
Dopadł i mnie problem z dpf. W piątek wróciłem do domu i na podjeździe zapaliła mi się po raz kolejny kontrolka filtra dpf. Dziś wyjechałem do pracy, kontrolka zgasła ale po ok 20km zaczęła migać kontrolka świec, auto wpadło w tryb awaryjny. Po powrocie poczytałem ten wątek i próbowałem wypalić filtr. Efekt mizerny, poniżej screeny. Bardzo proszę o pomoc, czy da się coś jeszcze z tym filtrem zrobić czy to już szmelc i pozostaje tylko jego wycięcie ?
Audi A6C6 avant, 2008r., 340.080km
Przed wypalaniem:
Po wypalaniu:
Jeszcze jest taki błąd:
Co radzicie koledzy?

Auto zgasiłem, nie chciało odpalić ale ostygło to odpaliło i później odczyt wartości.
Zrobiłem także adaptację czujnika i zerowanie DPF.
A błąd taki jest i nie można go skasować:
1 Fault Found:
009300 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2454 - 001 - Short to GND
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 340380 km
Time Indication: 0
Date: 2018.04.16
Time: 17:08:36
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 97.5 Nm
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 185.6°C
Temperature: 159.3°C
(no units): 0.0
Absolute Pres.: 81.6 mbar
Readiness: 0 0 1 1 1
Proszę o pomoc lub wskazówki co robić.
Zrobiłem także adaptację czujnika i zerowanie DPF.
A błąd taki jest i nie można go skasować:
1 Fault Found:
009300 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2454 - 001 - Short to GND
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 340380 km
Time Indication: 0
Date: 2018.04.16
Time: 17:08:36
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 97.5 Nm
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 185.6°C
Temperature: 159.3°C
(no units): 0.0
Absolute Pres.: 81.6 mbar
Readiness: 0 0 1 1 1
Proszę o pomoc lub wskazówki co robić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zerowanie DPFa robi się tylko i wyłącznie, gdy jest on fizycznie wymieniony. Adaptacja czujnika też była niepotrzebna, ponieważ miał już zerowy offset.
Masz uszkodzony czujnik różnicy ciśnienia. Musisz go wymienić i wszystko będzie
. Do Twojego auta przeznaczony jest czujnik 059 906 051 A. W zamienniku warto kupić BOSCH 0 281 006 005, który kosztuje ok. 130 zł. Znajduje on się z prawej strony skrzyni przy torsenie. Dochodzą do niego dwa gumowe wężyki oraz wtyczka.
Masz uszkodzony czujnik różnicy ciśnienia. Musisz go wymienić i wszystko będzie

Ostatnio zmieniony 16 kwie 2018, 20:12 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Czy jest może ktoś z Torunia lub okolic kto mi pomoże z tym problemem? Oczywiście odpłatnie.
[ Dodano: 2018-04-17, 09:46 ]
A poradźcie jeszcze proszę czy wymienić ten czujnik G450 czy już raczej wyciąć DPF i zaślepić EGR?
Auto ma 340.800 km i obawiam się, że po wymianie czujnika i tak pozostanie kłopot z DPF. Proszę o radę co robić, chciałbym podjąć poprawną decyzję
Czy jest może ktoś z Torunia lub okolic kto mi pomoże z tym problemem? Oczywiście odpłatnie.
[ Dodano: 2018-04-17, 09:46 ]
A poradźcie jeszcze proszę czy wymienić ten czujnik G450 czy już raczej wyciąć DPF i zaślepić EGR?
Auto ma 340.800 km i obawiam się, że po wymianie czujnika i tak pozostanie kłopot z DPF. Proszę o radę co robić, chciałbym podjąć poprawną decyzję

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
A już chciałeś wycinać DPFa
. Wystarczyło tylko dobrze zdiagnozować problem i dość niskim kosztem można było go rozwiązać
. Czujnika nie musisz adaptować, ponieważ w polu 102.4 jest już zerowy offset, więc wszystko jest w porządku. Zapewne auto było kilkukrotnie odpalane i gaszone, co jest równoważne z adaptacją. Obserwuj przez pewien czas wskazania w grupach 102/104 i tyle
.
Już kilka DPFów uratowałem przed wycięciem
.



Już kilka DPFów uratowałem przed wycięciem

Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Mat masz jakiś pomysł dlaczego nie chce mi się wypalić stacjonarnie?
Silnik bpp, rok 2006, silnik i olej odpowiednio rozgrzany
coding-II i podaje mu 10016
Przecież robiłem to nie raz...
Procedura się rozpoczyna ale nie osiąga temperatury wyższej niż 400 stopni i po 15 minutach przestaje wypalać (spadają obroty i status studzenia wyskakuje).
Reasumując nie wypada mi ani jednego grama sadzy, wartości 104.2 i 104.3 Nie spadają ani trochę...
Że tak powiem - what a f#@k?
Silnik bpp, rok 2006, silnik i olej odpowiednio rozgrzany
coding-II i podaje mu 10016
Przecież robiłem to nie raz...
Procedura się rozpoczyna ale nie osiąga temperatury wyższej niż 400 stopni i po 15 minutach przestaje wypalać (spadają obroty i status studzenia wyskakuje).
Reasumując nie wypada mi ani jednego grama sadzy, wartości 104.2 i 104.3 Nie spadają ani trochę...
Że tak powiem - what a f#@k?
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 472
- Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Nie zrobiłem zdjęcia ale wszystko wygląda OK
102 temperatury tak jak pisałem 400 i 380 stopni, różnica ciśnień około 20 do 40 mbar, offset na 0
Żadnych błędów w silniku
104 standardowo 0.04, wartości sadzy pozycja 2 i 3 odpowiednio 29 gram i 13 gram
Wszystkie parametru po rozgrzaniu
Proces się rozpoczyna ale tak naprawdę nic nie daje, żadnego efektu
Podczas jazdy procent wypalania przebiega prawidłowo, ale ostatnio kompletnie nie mam warunków do tego żeby wypalić do końca... Chciałem go po dwóch latach wysmażyć na postoju
102 temperatury tak jak pisałem 400 i 380 stopni, różnica ciśnień około 20 do 40 mbar, offset na 0
Żadnych błędów w silniku
104 standardowo 0.04, wartości sadzy pozycja 2 i 3 odpowiednio 29 gram i 13 gram
Wszystkie parametru po rozgrzaniu
Proces się rozpoczyna ale tak naprawdę nic nie daje, żadnego efektu
Podczas jazdy procent wypalania przebiega prawidłowo, ale ostatnio kompletnie nie mam warunków do tego żeby wypalić do końca... Chciałem go po dwóch latach wysmażyć na postoju
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2018, 20:52 przez remont5, łącznie zmieniany 1 raz.
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH