Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 mar 2018, 21:16

Czyli wyzerowanie DPFa pomogło? Teoretycznie masz teraz 'nowy' filtr :p.

niewex

Post autor: niewex » 19 mar 2018, 21:58

Dokładnie, nawet przed zerowaniem po wypalaniu sadza spadła na 3 i 3,5 grama :>

Wizard

Post autor: Wizard » 16 kwie 2018, 19:04

Witam koledzy,

Dopadł i mnie problem z dpf. W piątek wróciłem do domu i na podjeździe zapaliła mi się po raz kolejny kontrolka filtra dpf. Dziś wyjechałem do pracy, kontrolka zgasła ale po ok 20km zaczęła migać kontrolka świec, auto wpadło w tryb awaryjny. Po powrocie poczytałem ten wątek i próbowałem wypalić filtr. Efekt mizerny, poniżej screeny. Bardzo proszę o pomoc, czy da się coś jeszcze z tym filtrem zrobić czy to już szmelc i pozostaje tylko jego wycięcie ?

Audi A6C6 avant, 2008r., 340.080km

Przed wypalaniem:

Obrazek
Po wypalaniu:
Obrazek
Jeszcze jest taki błąd:


Co radzicie koledzy? :(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 kwie 2018, 19:12

Pomiary po wypaleniu robiłeś od razu, czy zgasiłeś auto i odpaliłeś ponownie?

Wizard

Post autor: Wizard » 16 kwie 2018, 19:21

Auto zgasiłem, nie chciało odpalić ale ostygło to odpaliło i później odczyt wartości.

Zrobiłem także adaptację czujnika i zerowanie DPF.

A błąd taki jest i nie można go skasować:

1 Fault Found:
009300 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2454 - 001 - Short to GND
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 340380 km
Time Indication: 0
Date: 2018.04.16
Time: 17:08:36

Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 97.5 Nm
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 185.6°C
Temperature: 159.3°C
(no units): 0.0
Absolute Pres.: 81.6 mbar

Readiness: 0 0 1 1 1

Proszę o pomoc lub wskazówki co robić.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 kwie 2018, 20:08

Zerowanie DPFa robi się tylko i wyłącznie, gdy jest on fizycznie wymieniony. Adaptacja czujnika też była niepotrzebna, ponieważ miał już zerowy offset.

Masz uszkodzony czujnik różnicy ciśnienia. Musisz go wymienić i wszystko będzie <okok>. Do Twojego auta przeznaczony jest czujnik 059 906 051 A. W zamienniku warto kupić BOSCH 0 281 006 005, który kosztuje ok. 130 zł. Znajduje on się z prawej strony skrzyni przy torsenie. Dochodzą do niego dwa gumowe wężyki oraz wtyczka.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2018, 20:12 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Wizard

Post autor: Wizard » 16 kwie 2018, 20:12

Ale to on padł po wypalaniu czy myślisz, że był uszkodzony?

Sam dam radę go wymienić czy szukać mechanika? Nawet nie wiem gdzie on jest :(

Dziękuję za pomoc.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 kwie 2018, 20:13

Uzupełniłem post wyżej :). Bez kanału lub podnośnika wymiana jest praktycznie niemożliwa. Dodatkowo trzeba uważać na króćce od czujnika, ponieważ lubią łamać i zostać w gumowych wężykach, a potem trudno jest je wyjąć.

Wejdź w grupę 104 i dodaj gazu. Wartość w polu 104.3 powinna na niego reagować.

Wizard

Post autor: Wizard » 17 kwie 2018, 09:46

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Czy jest może ktoś z Torunia lub okolic kto mi pomoże z tym problemem? Oczywiście odpłatnie.

[ Dodano: 2018-04-17, 09:46 ]
A poradźcie jeszcze proszę czy wymienić ten czujnik G450 czy już raczej wyciąć DPF i zaślepić EGR?

Auto ma 340.800 km i obawiam się, że po wymianie czujnika i tak pozostanie kłopot z DPF. Proszę o radę co robić, chciałbym podjąć poprawną decyzję :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 kwie 2018, 09:49

W swojej A6 mam większy przebieg i nie mam problemów z DPFem. Wymień ten czujnik, zrób jego adaptację i wrzuć pomiary z grup 102 i 104.

Wizard

Post autor: Wizard » 18 kwie 2018, 17:14

Witam ponownie,

Czujnik wymieniony w warsztacie. Koszt 180zł.

Adaptacji nie robiłem, czy mam ją wykonać?



Obrazek
Tak wyglądają odczyty, błąd dał się teraz skasować.
Czy zatem mam usunąć filtr DPF?

Dziękuję kolego za pomoc <brawo> <hura>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 kwie 2018, 18:31

A już chciałeś wycinać DPFa :). Wystarczyło tylko dobrze zdiagnozować problem i dość niskim kosztem można było go rozwiązać :p. Czujnika nie musisz adaptować, ponieważ w polu 102.4 jest już zerowy offset, więc wszystko jest w porządku. Zapewne auto było kilkukrotnie odpalane i gaszone, co jest równoważne z adaptacją. Obserwuj przez pewien czas wskazania w grupach 102/104 i tyle <lol> .

Już kilka DPFów uratowałem przed wycięciem <okok> .
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 19 kwie 2018, 20:44

Mat masz jakiś pomysł dlaczego nie chce mi się wypalić stacjonarnie?
Silnik bpp, rok 2006, silnik i olej odpowiednio rozgrzany
coding-II i podaje mu 10016
Przecież robiłem to nie raz...

Procedura się rozpoczyna ale nie osiąga temperatury wyższej niż 400 stopni i po 15 minutach przestaje wypalać (spadają obroty i status studzenia wyskakuje).

Reasumując nie wypada mi ani jednego grama sadzy, wartości 104.2 i 104.3 Nie spadają ani trochę...

Że tak powiem - what a f#@k?
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 kwie 2018, 20:47

Możesz wrzucić pomiary z grup 102 i 104?

Grupa 102: od razu po odpaleniu oraz po rozgrzaniu
Grupa 104: po rozgrzaniu

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 19 kwie 2018, 20:50

Nie zrobiłem zdjęcia ale wszystko wygląda OK

102 temperatury tak jak pisałem 400 i 380 stopni, różnica ciśnień około 20 do 40 mbar, offset na 0
Żadnych błędów w silniku

104 standardowo 0.04, wartości sadzy pozycja 2 i 3 odpowiednio 29 gram i 13 gram
Wszystkie parametru po rozgrzaniu

Proces się rozpoczyna ale tak naprawdę nic nie daje, żadnego efektu

Podczas jazdy procent wypalania przebiega prawidłowo, ale ostatnio kompletnie nie mam warunków do tego żeby wypalić do końca... Chciałem go po dwóch latach wysmażyć na postoju
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2018, 20:52 przez remont5, łącznie zmieniany 1 raz.
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja