[ A6 C6] Wypalanie DPF
mam zapełnienie filtra ok 60g czy jest sens wypalac vcds mimo ze nie pokazuja sie zadne kontrolki?
rozumiem Dirty ze po wymuszonym wypaleniu spada również zapełnienie sadzy ( np u mnie 60g ) a nie tylko samo czyszczenie okresowe filtra?
dostalem informacje z aso ze mimo ze nawet jak sie nie pojawia bledy DPf to trzeba co jakiś czas przeprowadzic wymuszona regeneracje zeby wlasnie wypalic ta sadze ?
rozumiem Dirty ze po wymuszonym wypaleniu spada również zapełnienie sadzy ( np u mnie 60g ) a nie tylko samo czyszczenie okresowe filtra?
dostalem informacje z aso ze mimo ze nawet jak sie nie pojawia bledy DPf to trzeba co jakiś czas przeprowadzic wymuszona regeneracje zeby wlasnie wypalic ta sadze ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
nasycenie sadzą jest wyrażone w % a nie gramachcadamuro pisze:mam zapełnienie filtra ok 60g ...
60g to zapełnienie filtra POPIOÂŁEM a nie sadzą - jeśli u ciebie jest 60g to pewnie już wypalania następują częściej niż powinny i podnosi się poziom oleju
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
mskrzypo pisze:witam,
ja zazwyczaj wypalam od razu po wyświetleniu komunikatu. Moja procedura polega na tym, że jade na 4 biegu tak aby utrzymać obroty na 2,1-2,2tyś. I jadę tak długo, aż zgaśnie.
pozdrawiam
A jak sie skończy droga ? <szok>
A tak powaznie - u mnie taka metoda nie dawała rady (jazda głównie po mieście). Co najciekawsze kiedyś byłem w szoku bo mi sie pojawiła kontrolka po 300 km trasie ze średnią dosyć znaczną, więc miał gdzie się wypalić... kilka dni później miałem juz blokade DPFa i jazda do 2500RPM

Co zrobiłem ? Kupiłem płyn do czyszczenia turbin i filtrów DPF - ma w swojej ofercie to LiquiMoly. 1 litr kosztuje około 300 PLN w detalu. Ale rozpuszcza syf momentalnie. Potem płukanka Karcher'em - montaż i dokładne suszenie powietrzem sprężonym i wygrzewanie dmuchawą przez ładnych kilka godzin. Filtr musi być suchy po takiej operacji. Jak się założy mokry to efekt będzie taki, że do mokrej powierzchni będzie przyczepiać się sadza i zrobimy gorzej niż było przed czyszczeniem

Po takim czyszczeniu chemią uruchamiamy procedure spod VCDS'a. U mnie zadziałało i od roku cisza z DPFem. Wcześniej co miesiąc - dwa pojawiał się komunikat, aż w końcu wszedł w tryb awaryjny.
Witam. Jestem tu nowy na tym forum ale pozdrawiam wszystkich 
Mam pytanie odnośnie wypalania DPF robiłem to już 2 razy i teraz przyszła kolej na 3
Przyjechał do mnie kolega Audi A6 2,7TDI chyba 170KM i podłączyłem VAG zrobiłem wszystko jak w opisie kolegi MaTyS i nic. Przyjmuje kod, wyskakuje ok i na tym kończy się impreza. Z tego co pamiętam jak robiłem to w takim samym aucie wcześniej po zatwierdzeniu OK wzrastały obroty i ruszała procedura a teraz nic, żadnej reakcji.
Dodam, że błąd przed uruchomieniem procedury wykasowałem i nic to nie dało. Proszę o poradę...
[ Dodano: 2011-08-19, 18:05 ]
naprawdę nikt się na tym nie zna?

Mam pytanie odnośnie wypalania DPF robiłem to już 2 razy i teraz przyszła kolej na 3
Przyjechał do mnie kolega Audi A6 2,7TDI chyba 170KM i podłączyłem VAG zrobiłem wszystko jak w opisie kolegi MaTyS i nic. Przyjmuje kod, wyskakuje ok i na tym kończy się impreza. Z tego co pamiętam jak robiłem to w takim samym aucie wcześniej po zatwierdzeniu OK wzrastały obroty i ruszała procedura a teraz nic, żadnej reakcji.
Dodam, że błąd przed uruchomieniem procedury wykasowałem i nic to nie dało. Proszę o poradę...

[ Dodano: 2011-08-19, 18:05 ]
naprawdę nikt się na tym nie zna?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 15 sty 2010, 11:30
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
nie zawsze tak jest, nie raz klienci, który jechali do mnie kilkadziesiąt km-ów wypalali DPFy mimo choinki na desceZelvaBOi pisze:Salah Ad-Din, jak zaswiecila Ci sie kontrolka silnika i swiec to juz tylko wypalanie serwisowe. Na trasie mozna przepalic tylko wtedy jak sie zaswieci sama kontrolka DPF - w kazdym innym przypadku jestes juz tak zaklejony sadza, ze nawet jak pomoze to na raptem na kilkaset km.

Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
Dirty pisze:A więc wczoraj po raz pierwszy odezwał się u mnie DPFjakos78 pisze:zrób dokładny opis wypalania to się wrzuci do warsztatu, czyli zrób to sam![]()
Obrazek
Przy wyjeździe z miejsca parkingowego wypluło żółtą kontrolkę z opisem jw. Pojechałem zatankować auto, było dosyć późno nie miałem ochoty latać po autostradzie na 4,5 biegu z obrotami ok 2000rpm przez 15 minut jak to napisali w instrukcji.
Po zatankowaniu dodatkowo zaczęła mrygać kontrolka od świec żarowych, auto zachowywało się jakby miało 1/2 mocy.
Laptop był akurat pod ręką wraz z kabelkiem więc bez zastanowienia po rozgrzaniu silnika do właściwej temperatury podjąłem się wypalenia DPFa.
Auto postawiłem na twardym podłożu (na trawie bym się nie odważył) i podpiąłem VCDSa.
Najpierw oczywiście przeskanowałem całe auto i oczywiście był błąd od DPFa, mimo skasowania wszystkich błędów kontrolka od świec dalej mrugała. Pomyślałem ok, może po wypaleniu zniknie.
Następnie aby było po bożemu sprawdziłem wszystko zgodnie z instrukcją czyli:
1. Zapłon włączony
2. Silnik odpalony, bieg jałowy
3. Wchodzimy w:
[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
i sprawdzamy 7 grupę pozycja 2. Jest to nasza temperatura oleju, powinna być powyżej 70*C (miałem ponad 80*C więc ok)
4. Następnie sprawdzamy w tym samym oknie blok 104 pozycja 3, wartość zapełnienia filtra musi być poniżej 68g (w innym przypadku podczas wypalania może dojść do zapalenia auta). U mnie było 31g.
5. Maska zamknięta![]()
6. Zaciągnięty ręczny
7. Brak zapisanych błędów
8. Włączamy wszystkie odbiorniki prądu
Cały proces może trwać nawet 40 minut, u mnie zajęło to jakieś 20-30 minut. Podczas wypalania obroty rosną do ~1500rpm
Jesteśmy już w [01 - Engine], klikamy po prawej stronie na dole [Coding-II - 11] i wpisujemy 10016 i klikamy "Do It!". Procedura rozpoczęta![]()
Obrazek
Można podglądać co się dzieje w trakcie poprzez wejście w:
[Meas. Blocks - 08]
Wprowadzenie 3x numerów grup 100, 101 and 102
[Go!]
Obrazek
I odpowiednio:
MVB 100.1: (gr 100, pozycja 1 itd) Prędkość obrotowa silnika
MVB 100.3: "Licznik regeneracji" u mnie doszedł do 255 i był to koniec procedury
MVB 100.4: Stan regeneracji, 0 - brak, 1 - proces anulowany
MVB 101.4: Stan regeneracji (001 - Rozgrzewanie, 010 - Regeneracja, 100 - Schładzanie)
MVB 102.1: Temperatura przed katalizatorem
MVB 102.2: Temperatura przed DPFem
Wychodzimy po poprzez
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Po regeneracji sprawdziłem jeszcze raz grupę MVB 104.3 i spadło do 20. Ową kontrolkę od świec udało się skasować po wszystkim, auto zaczęło jeździć jak dawniej![]()
Cała procedura jak widać jest ta sama dla 2.7/3.0TDI![]()
Ponawiam pytanie, w których grupach można dokładniej podejrzeć stan DPFa w 2.7TDI m.in zaolejenie? Poza 104.3 oczywiście![]()
Obawiam się czy nie jest to grubszy problem, jakieś 5kkm temu zmieniałem olej i się zastanawiam czy on nie jest winowajcą (Motul 507.00, różnie to teraz bywa w sklepach)
Auto jeździło ostatnio krótkie trasy, po mieście też ale żeby tak od razu zapchać filtr?
Witam czy ta procedura to cos innego i odbywa sie stacjonarnie bez jazdy. ? Dziala dla 2.0 tdi ?
Czy popioly tez da rade tym sie wypalic?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grójec
Autko mam od ok miesiąca. Miał w silniku za dużo oleju ( odsączyłem aż 2,5l oleju!) i ogólnie na postoju i w Warszawskich korkach strasznie kopci na niebiesko. Na podnośniku widziałem że mam PDF-a ale nie widziałem żadnych śladów jego rozbierania/spawania , dwie wtyczki przy nim mam odłączone, dzisiaj zapaliła mi się kontrolka DPF i silnik nie miał mocy po chwili zgasła ale nadal brak mocy , po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka się już się nie zapaliła i moc wróciła. Teraz pytanie : czy VCDSa można sprawdzić czy mam programowo usunięty DPF?