[ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 lut 2020, 01:57
- Lokalizacja: Oleszyce
3.0tdi asb korekty wtrysków
Witam potrzebuje porady oraz pomocy abym mogl spać spokojnie posiadam 3.0tdi asb 233 z pełnym przelotem auto nieraz puści delikatna chmurkę ale to normalne ale niepokoją mnie wtryski i bardzo bym prosił aby ktos rzucił okiem na korekty będę bardzo wdzięczny znajomy powiedział ze niby są okej ale prawdopobnie zapieczone
013 0.00 -0.18 -0.47
014. 0.00 0.00 0.47
72 0.00 12.00 00
73 8.00 22.00 2.00
74 4.00 10.00 0.00
75 22.00 24.00 8.00
76 10.00 16.00 0.00
77 6.00 2.00 0.00
013 0.00 -0.18 -0.47
014. 0.00 0.00 0.47
72 0.00 12.00 00
73 8.00 22.00 2.00
74 4.00 10.00 0.00
75 22.00 24.00 8.00
76 10.00 16.00 0.00
77 6.00 2.00 0.00
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: 3.0tdi asb korekty wtrysków
I ma rację
. Najbardziej 4, ale nie jakoś tragicznie.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 cze 2021, 06:38
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lądek Zdrój
Ocena wtryskiwaczy 2.7 BSG
Witam. Chciałbym aby ktoś wypowiedział się na temat moich korekt wtryskiwaczy. Czy jest bardzo źle, który wtrysk w pierwszej kolejności do wymiany. Borykam się z problemem dość sporego dymienia na postoju, podczas jazdy auto nawet nie pierdnie, ma moc, obroty nie falują. Dpf usunięty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
Jeszcze grupa 77, ale piąty wtrysk delikatnie leje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 03 lip 2020, 09:16
- Imię: Emil
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legnica
Re: [ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
Cześć wszystkim, przeleciałem cały temat związany z diagnostyką pracy wtrysków lecz nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie. Dlatego zadam je tutaj dla potomnych.
Otóż czy w silniku benzynowym o pojemności 2.4 w A6 C6 koduje się wtryskiwacze? Widzę po różnych forach, że są poradniki odnośnie silników DISLA. Mogłem przez swoje niedopatrzenie pomieszać wtryski kiedy demontowałem kolektor ssący i ECU żeby wysłać do Krakowa.
Po zmontowaniu auto zaczęło więcej palić zupy, kopci przy depnięciu na biało (para wodna bo szybko znika, jakby zła mieszanka pali-pow). Do tego na rozgrzanym 90+/- Stopni telepie budą.
Mam Klona z Ali w wersji 20.4.1 gdzie mogę sprawdzić jaka kolejność wtrysków z ich numerami?

Otóż czy w silniku benzynowym o pojemności 2.4 w A6 C6 koduje się wtryskiwacze? Widzę po różnych forach, że są poradniki odnośnie silników DISLA. Mogłem przez swoje niedopatrzenie pomieszać wtryski kiedy demontowałem kolektor ssący i ECU żeby wysłać do Krakowa.

Mam Klona z Ali w wersji 20.4.1 gdzie mogę sprawdzić jaka kolejność wtrysków z ich numerami?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
W benzynie nie koduje się wtrysków, więc nie w tym problem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 22:45
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
Re: [ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
Korekty 2.0 TDI CAHA
Witam. Wypowie się ktoś na temat korekt czy w normie? Dzięki i pozdrawiam.
Witam. Wypowie się ktoś na temat korekt czy w normie? Dzięki i pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: [ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
Hej,
Potrzebuje fachowej oceny wtryskiwaczy. Motor V6 2.7 TDI CANA. Pomiar robiony na rozgrzanym, a dokladnie zaraz po przejechaniu 200km
013 -0,85 -0,42 0,94
014 -0,42 0,61 0,00
072 19,0ms 5.0ms 7.0ms
073 22.0ms 8.0ms 7.0ms
074 22,0ms 14,0ms 19,0ms
075 7.0ms -1.0ms 2,0ms
076 17,0ms 10,0ms 10,0ms
077 13,0ms 7,0ms 7,0ms
czytajac troche ten watek wywnioskowalem ze jak korekty sa dodatnie tzn ze mam zapieczone wtryskiwacze ?
Wymieniac od razu komplet czy pobawic sie najpierw z Liqui Moly Diesel Spulung 500ml (2666) i zalac go do baku ?
I pytanie do fachowcow ktorzy juz przechodzili przez wymiane (mysle zrobic ja samodzielnie bo dostep w V6 latwy) jak przygotowujecie gniazda wtryskiwaczy ? Jest sens kupowac te tanie zestawy z allegro z druciakami i nylonami na wiertarke czy w ogole odpuscic te chinszczyzne bo slyszalem przerozne opinie ze sie to rozlatuje itp. i ze jak juz inwestowac to w cos bardziej pro. Myslalem o tym zestawie: https://shop.berner.eu/pl-pl/p/12418231 ... _id=243266 Frezowania sie raczej nie podejmuje bo tu tez nasluchalem sie ze jak nieumiejetnie sie to zrobi to mozna zrobic sobie kuku i potem glowica do wymiany.
Dzieki z gory za odpowiedz.
Pozdrawiam
mangod
Potrzebuje fachowej oceny wtryskiwaczy. Motor V6 2.7 TDI CANA. Pomiar robiony na rozgrzanym, a dokladnie zaraz po przejechaniu 200km
013 -0,85 -0,42 0,94
014 -0,42 0,61 0,00
072 19,0ms 5.0ms 7.0ms
073 22.0ms 8.0ms 7.0ms
074 22,0ms 14,0ms 19,0ms
075 7.0ms -1.0ms 2,0ms
076 17,0ms 10,0ms 10,0ms
077 13,0ms 7,0ms 7,0ms
czytajac troche ten watek wywnioskowalem ze jak korekty sa dodatnie tzn ze mam zapieczone wtryskiwacze ?
Wymieniac od razu komplet czy pobawic sie najpierw z Liqui Moly Diesel Spulung 500ml (2666) i zalac go do baku ?
I pytanie do fachowcow ktorzy juz przechodzili przez wymiane (mysle zrobic ja samodzielnie bo dostep w V6 latwy) jak przygotowujecie gniazda wtryskiwaczy ? Jest sens kupowac te tanie zestawy z allegro z druciakami i nylonami na wiertarke czy w ogole odpuscic te chinszczyzne bo slyszalem przerozne opinie ze sie to rozlatuje itp. i ze jak juz inwestowac to w cos bardziej pro. Myslalem o tym zestawie: https://shop.berner.eu/pl-pl/p/12418231 ... _id=243266 Frezowania sie raczej nie podejmuje bo tu tez nasluchalem sie ze jak nieumiejetnie sie to zrobi to mozna zrobic sobie kuku i potem glowica do wymiany.
Dzieki z gory za odpowiedz.
Pozdrawiam
mangod
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: [ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
Pierwszy i trzeci cylinder ma podwyższone korekty, piąty się powoli do tego zbliża.
Poza tym nie jest źle.
Masz już 400tkm?
Poza tym nie jest źle.
Masz już 400tkm?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: [ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
Naprawdę tylko tyle? Jam 320 i korekty narazie na plus minus 0,3 a wtryski wszystkie w lekko w plusie.
Więc trochę dziwne te korekty u ciebie w tak niskim przebiegu
Więc trochę dziwne te korekty u ciebie w tak niskim przebiegu
Re: [ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
minusem tego auta jest to ze wiecej stalo niz jezdzilo stad tez taki niski przebieg mimo rocznika 2011. I wydaje mi sie ze wtryskiwacze (koncowki) mogly skorodowac. W aucie od przebiegu 160k km jest odczuwalna na jalowym biegu zwlaszcza po rozgrzaniu wibracja. Czuc to jak sie siedzi w fotelu dotyka lewarka od automatu itd. Stawiam wlasnie na wtryskiwacze albo dwumas bo mam Multitronic'a i tam dwumas wystepuje. Aczkolwiek zadnych objsawow typu grzechotanie czy telepanie autem przy gaszaeniu nie ma. Na razie zapodam mu LM Splunk raz na prawie pusty bak a potem drugi na zatankowany i zobaczymy czy to cos pomoze. Jak nie to zrobie moze jeszcze plukanke bezposrednio wkladajac przewody do puszki z LM. Wczesniej czy pozniej wtryski wleca nowe taki urok diesla
aczkolwiek te auta robia wieksze przebiegi na fabrycznych wtryskiwaczach. Osobiscie widzialem taka sama sztuke ktora miala nalatane 500k km i nie ruszany rozrzad ani wtryskiwacze (jeden mial goscczyszczony ultradzwiekami) ale tak to wszystko seria..

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: [ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
Jak będziesz zakładał wtryski to tylko nowe z dobrego źródła, zadnych regenerowanych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
Spróbowałbym jeszcze z Liqui Moly Diesel Spulung 2666. Po zapaleniu się rezerwy dolać od razu dwie puszki do baku, bo masz dość mocno zapieczone wtryski. Wyjechać do praktycznie do zera, a następnie zatankować do pełna i dolać jeszcze jedną puszkę. Po wyjechaniu całego baku sprawdź ponownie korekty. Jeśli nie obniżą się, to wtryski na stół i dać je do sprawdzenia. Możliwe, że czyszczenie wystarczy.