[ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
Panowie napiszcie tak po chłopsku jak sprawdzić auto przed zakupem,tak podstawowo,nie drobiazgowo bo i tak szybko tego nie ogarnę,bo dopiero zakupiłem vcds-a 12.12.3
Chciałbym sprawdzić 3 rzeczy,mianowicie:
1.Przebieg
2.Błędy(ogólnie)
3.Najistotniejsze WTRYSKI
1 i 2 wiem ale nie wiem pozycji nr.3 chyba za stary już jestem:)
Czytałem na forum ale jakoś słabo to wchłaniam,więc proszę tak po prostu napisać:
Wchodzisz w Engine->bloki->dalej->dalej->dalej.........
Auto ma być odpalone czy wyłączone(myślę,że odpalone ale wolę się upewnić)
Gdzie dokładnie wejść i jakie powinny być widełki czyli w jakich granicach muszą się mieścić parametry od....do.?
Ewentualnie co jest jeszcze pilnego do sprawdzenia przed zakupem byłbym wdzięczny.
Dzięki za pomocne informacje dobrym ludziom i proszę napisać,ponieważ za kilka dni zamierzam go sprawdzić,a nie chciałbym przed sprzedającym wypaść,że wyciągam kabel i nie wiem co robić.
Chciałbym sprawdzić 3 rzeczy,mianowicie:
1.Przebieg
2.Błędy(ogólnie)
3.Najistotniejsze WTRYSKI
1 i 2 wiem ale nie wiem pozycji nr.3 chyba za stary już jestem:)
Czytałem na forum ale jakoś słabo to wchłaniam,więc proszę tak po prostu napisać:
Wchodzisz w Engine->bloki->dalej->dalej->dalej.........
Auto ma być odpalone czy wyłączone(myślę,że odpalone ale wolę się upewnić)
Gdzie dokładnie wejść i jakie powinny być widełki czyli w jakich granicach muszą się mieścić parametry od....do.?
Ewentualnie co jest jeszcze pilnego do sprawdzenia przed zakupem byłbym wdzięczny.
Dzięki za pomocne informacje dobrym ludziom i proszę napisać,ponieważ za kilka dni zamierzam go sprawdzić,a nie chciałbym przed sprzedającym wypaść,że wyciągam kabel i nie wiem co robić.
Litpat
o wtryskach masz lekturę tutaj http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie- ... lniku-tdi/Lidpat pisze:Panowie napiszcie tak po chłopsku jak sprawdzić auto przed zakupem,tak podstawowo,nie drobiazgowo bo i tak szybko tego nie ogarnę,bo dopiero zakupiłem vcds-a 12.12.3
Chciałbym sprawdzić 3 rzeczy,mianowicie:
1.Przebieg
2.Błędy(ogólnie)
3.Najistotniejsze WTRYSKI
1 i 2 wiem ale nie wiem pozycji nr.3 chyba za stary już jestem:)
Czytałem na forum ale jakoś słabo to wchłaniam,więc proszę tak po prostu napisać:
Wchodzisz w Engine->bloki->dalej->dalej->dalej.........
Auto ma być odpalone czy wyłączone(myślę,że odpalone ale wolę się upewnić)
Gdzie dokładnie wejść i jakie powinny być widełki czyli w jakich granicach muszą się mieścić parametry od....do.?
Ewentualnie co jest jeszcze pilnego do sprawdzenia przed zakupem byłbym wdzięczny.
Dzięki za pomocne informacje dobrym ludziom i proszę napisać,ponieważ za kilka dni zamierzam go sprawdzić,a nie chciałbym przed sprzedającym wypaść,że wyciągam kabel i nie wiem co robić.
na pewno sprawdzisz 1.9 i 2.0 nie wiem jak z 2.7 i 3.0
pozdro
No właśnie chcę sprawdzić 2.7 fwd
[ Dodano: 2016-05-25, 22:13 ]
Panowie co powiecie o tych błędach:
00-Steering Angle Sensor -- Status: Cannot be reached 1100
01-Engine -- Status: Cannot be reached 1100
03-ABS Brakes -- Status: Cannot be reached 1100
05-Acc/Start Auth. -- Status: Malfunction 0010
Zapaliła mi się dzisiaj tak na około 3 min kontrolka filtra cząstek st.
[ Dodano: 2016-05-25, 22:13 ]
Panowie co powiecie o tych błędach:
00-Steering Angle Sensor -- Status: Cannot be reached 1100
01-Engine -- Status: Cannot be reached 1100
03-ABS Brakes -- Status: Cannot be reached 1100
05-Acc/Start Auth. -- Status: Malfunction 0010
Zapaliła mi się dzisiaj tak na około 3 min kontrolka filtra cząstek st.
Litpat
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 gru 2015, 17:35
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów śląski
Może ktoś coś wypowie śię jak to wygląda powiem że narazie niemam żadnych kłopotów ani problemów spalańie jest OK ale chcę wiedzieć w jakiej są kondycji w serwisie u niemca mi powiedzieli że jest w normie
Address 01: Engine (4F5 910 401 M)
19:12:06 Group 013
-0.24 mg/str Inj. Quantity
0.28 mg/str Inj. Quantity
-0.09 mg/str Inj. Quantity
19:12:06 Group 014
0.05 mg/str Inj. Quantity
-0.14 mg/str Inj. Quantity
0.09 mg/str Inj. Quantity
Friday,27,January,2017,19:13:58:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008
Address 01: Engine (4F5 910 401 M)
19:13:56 Group 072
6.0 ms Time Corr.
6.0 ms Time Corr.
20.0 ms Time Corr.
19:13:56 Group 073
10.0 ms Time Corr.
16.0 ms Time Corr.
20.0 ms Time Corr.
19:13:56 Group 074
16.0 ms Time Corr.
22.0 ms Time Corr.
26.0 ms Time Corr.
Friday,27,January,2017,19:15:54:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008
Address 01: Engine (4F5 910 401 M)
19:15:53 Group 075
18.0 ms Time Corr.
24.0 ms Time Corr.
28.0 ms Time Corr.
19:15:53 Group 076
16.0 ms Time Corr.
22.0 ms Time Corr.
24.0 ms Time Corr.
19:15:53 Group 077
16.0 ms Time Corr.
18.0 ms Time Corr.
24.0 ms Time Corr.
Friday,27,January,2017,19:17:45:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008
Address 01: Engine (4F5 910 401 M)
19:12:06 Group 013
-0.24 mg/str Inj. Quantity
0.28 mg/str Inj. Quantity
-0.09 mg/str Inj. Quantity
19:12:06 Group 014
0.05 mg/str Inj. Quantity
-0.14 mg/str Inj. Quantity
0.09 mg/str Inj. Quantity
Friday,27,January,2017,19:13:58:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008
Address 01: Engine (4F5 910 401 M)
19:13:56 Group 072
6.0 ms Time Corr.
6.0 ms Time Corr.
20.0 ms Time Corr.
19:13:56 Group 073
10.0 ms Time Corr.
16.0 ms Time Corr.
20.0 ms Time Corr.
19:13:56 Group 074
16.0 ms Time Corr.
22.0 ms Time Corr.
26.0 ms Time Corr.
Friday,27,January,2017,19:15:54:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008
Address 01: Engine (4F5 910 401 M)
19:15:53 Group 075
18.0 ms Time Corr.
24.0 ms Time Corr.
28.0 ms Time Corr.
19:15:53 Group 076
16.0 ms Time Corr.
22.0 ms Time Corr.
24.0 ms Time Corr.
19:15:53 Group 077
16.0 ms Time Corr.
18.0 ms Time Corr.
24.0 ms Time Corr.
Friday,27,January,2017,19:17:45:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0
Data version: 20111008
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Kolega zigler1212 ma dobre korekty, ale niektóre wtryski są delikatnie zapieczone. Warto byłoby zastosować środek, który je oczyści, np. Liqui Moly Diesel Spulung 2666, który należy wlać do baku, gdy zapali się rezerwa i wyjechać paliwo prawie do zera.
Kolega Pczester ma z kolei bardzo dobre korekty. Wyglądają jakby były niedawno wymieniane wtryski .
Kolega Pczester ma z kolei bardzo dobre korekty. Wyglądają jakby były niedawno wymieniane wtryski .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 gru 2015, 17:35
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów śląski
Super dzięki trochę się zainteresowałem tym tematem bo jest to ważna sprawa rozumiem że mam 3 wtryski które mają korekty na -minusie co oznacza że mogą być zapieczone a korekty na plusie oznaczają że leją,ale do żeczy pozycje 13-14 muszą być jak najbliższe zera tak to rozumiem.Zastosuje mu kilka razy ten środek Liqui Moly Diesel zobaczymy jaki będzie efekt.A jak go najlepiej lać do zbiornika na koncówkę rezerwę czy może tak jak polecają podłączyc po filtr niech ciągnie odrazu bezpośredńio na wtryski bez mieszania z ON?mat1324 pisze:Kolega zigler1212 ma dobre korekty, ale niektóre wtryski są delikatnie zapieczone. Warto byłoby zastosować środek, który je oczyści, np. Liqui Moly Diesel Spulung 2666, który należy wlać do baku, gdy zapali się rezerwa i wyjechać paliwo prawie do zera.
Kolega Pczester ma z kolei bardzo dobre korekty. Wyglądają jakby były niedawno wymieniane wtryski .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie masz żadnej korekty długoterminowej na minusie, więc nie masz lejących wtrysków (według pomiarów sterownika silnika). Pewnie patrzysz na bieżące korekty w grupie 13 i 14. Korekty na plusie oznaczają zapieczone wtryski, a korekty na minusie oznaczają, że wtryski leją. Tego typu środki stosuje się raz na 10-15 tysięcy km. W starszych autach można uruchomić silnik bezpośrednio na tym środku, ale w nowszych raczej nie ryzykowałbym.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 gru 2015, 17:35
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów śląski
u mnie są wartości:
grupa 13: 0.52 | 0.28 | 0.52
grupa 14: -1.08 | -0.09 | -0.14
grupa 72: -44.0 | -8.0 | 0.0
grupa 73: -34.0 | -4.0 | -4.0
grupa 74: -36.0 | -6.0 | 0.0
grupa 75: -20.0 | 0.0 | 0.0
grupa 76: -42.0 | -8.0 | -2.0
grupa 77: -36.0 | -2.0 | -2.0
przybywania oleju nie zaobserwowałem (sprawdzam regularnie), czasami przy odpalaniu następuje przycięcie (niecała sekunda pauzy przy rozruchu)
do wymiany komplet? czy szukać używek w dobrym stanie i podmienić tylko nie które?
nr wg których powinienem szukać wtrysków mogę sprawdzić VCDSem czy trzeba odczytać z wtrysku?
grupa 13: 0.52 | 0.28 | 0.52
grupa 14: -1.08 | -0.09 | -0.14
grupa 72: -44.0 | -8.0 | 0.0
grupa 73: -34.0 | -4.0 | -4.0
grupa 74: -36.0 | -6.0 | 0.0
grupa 75: -20.0 | 0.0 | 0.0
grupa 76: -42.0 | -8.0 | -2.0
grupa 77: -36.0 | -2.0 | -2.0
przybywania oleju nie zaobserwowałem (sprawdzam regularnie), czasami przy odpalaniu następuje przycięcie (niecała sekunda pauzy przy rozruchu)
do wymiany komplet? czy szukać używek w dobrym stanie i podmienić tylko nie które?
nr wg których powinienem szukać wtrysków mogę sprawdzić VCDSem czy trzeba odczytać z wtrysku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 maja 2010, 10:22
- Lokalizacja: london
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga