Dzieki mat1324mat1324 pisze:Jest przyzwoicie.
[ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 cze 2012, 08:58
- Imię: Jacek
- Moje auto: 100 C4
- Lokalizacja: Polska
Witam serdecznie.
Przeszukałem forum ( i nie tylko ),
ale nie spotkałem czegoś takiego.
Dlaczego u mnie w blokach pomiarowych grupa 13 vcds pokazuje wartość mg/str tylko dla pierwszego cylindra,
natomiast pozostałe trzy mają mniej więcej coś takiego:
051 006 102,
051 006 104,
051 006 190.
podobnie ma się odczyt w grupach 18 i 23, dla pierwszego cylindra ok, pozostałe okienka mają też jakieś "dziwne" jednostki i wartości, przy czym odczyty te również zmieniają się w czasie rzeczywistym.
VCDS wersja 18.2.0.
O co chodzi?
Przeszukałem forum ( i nie tylko ),
ale nie spotkałem czegoś takiego.
Dlaczego u mnie w blokach pomiarowych grupa 13 vcds pokazuje wartość mg/str tylko dla pierwszego cylindra,
natomiast pozostałe trzy mają mniej więcej coś takiego:
051 006 102,
051 006 104,
051 006 190.
podobnie ma się odczyt w grupach 18 i 23, dla pierwszego cylindra ok, pozostałe okienka mają też jakieś "dziwne" jednostki i wartości, przy czym odczyty te również zmieniają się w czasie rzeczywistym.
VCDS wersja 18.2.0.
O co chodzi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:01
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Witam Panowie
Bardzo proszę o informację zwrotną, poniżej wrzucam zdjęcie z danymi z danych grup.
Jak Waszym zdaniem oceniacie moje wtryski? Pozdrawiam
Silnik rozgrzany
https://naforum.zapodaj.net/8403dd704c55.jpg.html
![Obrazek]()

Bardzo proszę o informację zwrotną, poniżej wrzucam zdjęcie z danymi z danych grup.
Jak Waszym zdaniem oceniacie moje wtryski? Pozdrawiam
Silnik rozgrzany

https://naforum.zapodaj.net/8403dd704c55.jpg.html
Biały
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Panowie zrobiłem OBDeleven bo w VCDS bloki pomiarowe mam niedostępne. Są ale jest protokół UDS i brak klasycznych bloków. Można przez adv. meas. values ale tam wartości chyba z 1500 i ciężko się doszukać
.
Opisuję poniżej bo nie bardzo mam pewność czy to dobre dane.
Różnica dawki wtrysku
cylinder 1: -0,27 mg/stroke
cylinder 4: -0,10
cylinder 3: 0,22
cylinder 6: 0,06
cylinder 2: -0,56
cylinder 5: 0,59
Punkt kalibracji
ciśnienia w zasobniku
paliwa 1, 2, 3 (μs)
wtrysk 1: 5,35 3,65 7,35
wtrysk 4: 8,10 2,15 2,00
wtrysk 3: -3,15 -0,60 5,20
wtrysk 6: 1,45 4,45 5,15
wtrysk 2: 2,30 -5,40 -6,75
wtrysk 5: 23,70 -1,95 -4,50
Proszę o analizę. Zaznaczam robiłem OBDElewen i jakoś nie mam przekonania co do wiarygodności. Jakaś odbiegająca dużo wartość dla 5 wtrysku = 23,70 ?!
Dzięki z góry za komentarz.
Aha silnik temperatura robocza i nic się nie dzieje. Pracuje poprawnie. Diagnostyka wykonana z czystej ciekawości
Pozdrawiam.

Opisuję poniżej bo nie bardzo mam pewność czy to dobre dane.
Różnica dawki wtrysku
cylinder 1: -0,27 mg/stroke
cylinder 4: -0,10
cylinder 3: 0,22
cylinder 6: 0,06
cylinder 2: -0,56
cylinder 5: 0,59
Punkt kalibracji
ciśnienia w zasobniku
paliwa 1, 2, 3 (μs)
wtrysk 1: 5,35 3,65 7,35
wtrysk 4: 8,10 2,15 2,00
wtrysk 3: -3,15 -0,60 5,20
wtrysk 6: 1,45 4,45 5,15
wtrysk 2: 2,30 -5,40 -6,75
wtrysk 5: 23,70 -1,95 -4,50
Proszę o analizę. Zaznaczam robiłem OBDElewen i jakoś nie mam przekonania co do wiarygodności. Jakaś odbiegająca dużo wartość dla 5 wtrysku = 23,70 ?!
Dzięki z góry za komentarz.
Aha silnik temperatura robocza i nic się nie dzieje. Pracuje poprawnie. Diagnostyka wykonana z czystej ciekawości

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 668
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Wtrysk nr. 5 na pewno do delikatnego czyszczenia bo mocno zapieczony. Program tak jak odczytał poprawnie wartości innych wtrysków to tak samo odczytał wartość wtrysku nr.5 a jest on mocno zapieczony. Potraktuj preparatem Liqui Moly 5110 i wtedy będzie bajka.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Panowie dzięki za info w sprawie. Konrad silnik pali bajak na zimnym jak i na ciepłym. Przy okazji jak będę w aucie sprawdzę to ciśnienie na szynie i zapodam.
Auto ma przejechane 153 kkm od 109 kkm stosuuje regularnie:
Archoil AR6900-D MAX 500ml modyfikator paliwa do każdego tankowania i cirka co 10 kkm ARCHOIL AR6400-D MAX - czyści wtrysk dpf turbo.
Do dziś żałuję, że nie zrobiłem na starcie tej operacji takich pomiarów, byłoby jakieś porównanie. Trudno.
Tobi no właśnie ewentualnie co zastosować jeszcze do czyszczenia wtrysków.
Zapodałeś Liqui Moly 5110, jest jeszcze LM 2666 o którym piszą, że czyści wtryski ale na opakowaniu pisze, że to płukanka silnika więc zdecydowanie myślę, że ten twój będzie lepszy. Chociaż mam dylemat, który ewentualnie zastosować.
Auto ma przejechane 153 kkm od 109 kkm stosuuje regularnie:
Archoil AR6900-D MAX 500ml modyfikator paliwa do każdego tankowania i cirka co 10 kkm ARCHOIL AR6400-D MAX - czyści wtrysk dpf turbo.
Do dziś żałuję, że nie zrobiłem na starcie tej operacji takich pomiarów, byłoby jakieś porównanie. Trudno.
Tobi no właśnie ewentualnie co zastosować jeszcze do czyszczenia wtrysków.
Zapodałeś Liqui Moly 5110, jest jeszcze LM 2666 o którym piszą, że czyści wtryski ale na opakowaniu pisze, że to płukanka silnika więc zdecydowanie myślę, że ten twój będzie lepszy. Chociaż mam dylemat, który ewentualnie zastosować.