[4.2 ANK] Prośba o ocenę logów
[4.2 ANK] Prośba o ocenę logów
Witam,
Chciałbym abyście ocenili logi mojej ANK-i
Groups: 003, 032, 033
http://www.vaglog.pl/log-003_032_033_0nS9HK.html
003, 090, 093
http://www.vaglog.pl/log-003_090_093_ogbrA35.html
Pacjentka ma problem z "bujaniem" czy też nierówną pracą na biegu jałowym, większość czasu CHECK nie wyskakuje, choć już zdażyło się że musiałem żółtą ikonkę z zegarów wystraszyć VAG-iem. Błąd, jaki często jest zapamiętany przez komputer to:
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-10 - - - Intermittent
Jak mniemam i zdążyłem się już zorientować wielu właścicieli tych silników ma z tym problem i można go przypisać do rozstrzelonego rozrządu (u mnie -11, -2), spiętego idealnie na znaki, co potem tak się kończy. Bujanko występuje na Pb i LPG więc myślę możemy skreślić problem z zasilaniem.
Rozrząd wkrótce pójdzie do poprawy i mam nadzieję tym razem zostanie poskładany zgodnie z założeniami konstruktorów, niwelując przy tym obecne potyrpanki
Jest jeszcze jedna rzecz, która troche mnie niepokoi. Podczas robienia logów, w momencie kiedy fazy się zmieniają w granicach 5000 RPM czuć delikatne opadnięcie momenu obrotowego juz do końca skali. Do tej pory myślałem, że napinacze już dają znać o sobie, ale w logach można zaobserwować, że wykonują swoją pracę nienagannie , więc skąd ten spadek momentu?
W logach również zawarte informacje o sondach, choć może będzie brakować logów statystycznych, jeśli tak bardzo proszę dać znać co, z jakiej grupy i w jaki sposób, a wykonam reszte potrzebnych logów.
Jeszcze pytanko, jak sprawdzić działanie zmiany długości dolotu za pomocą Vag-a?
Z góry dzięki,
pozdrawiam.
Chciałbym abyście ocenili logi mojej ANK-i
Groups: 003, 032, 033
http://www.vaglog.pl/log-003_032_033_0nS9HK.html
003, 090, 093
http://www.vaglog.pl/log-003_090_093_ogbrA35.html
Pacjentka ma problem z "bujaniem" czy też nierówną pracą na biegu jałowym, większość czasu CHECK nie wyskakuje, choć już zdażyło się że musiałem żółtą ikonkę z zegarów wystraszyć VAG-iem. Błąd, jaki często jest zapamiętany przez komputer to:
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-10 - - - Intermittent
Jak mniemam i zdążyłem się już zorientować wielu właścicieli tych silników ma z tym problem i można go przypisać do rozstrzelonego rozrządu (u mnie -11, -2), spiętego idealnie na znaki, co potem tak się kończy. Bujanko występuje na Pb i LPG więc myślę możemy skreślić problem z zasilaniem.
Rozrząd wkrótce pójdzie do poprawy i mam nadzieję tym razem zostanie poskładany zgodnie z założeniami konstruktorów, niwelując przy tym obecne potyrpanki
Jest jeszcze jedna rzecz, która troche mnie niepokoi. Podczas robienia logów, w momencie kiedy fazy się zmieniają w granicach 5000 RPM czuć delikatne opadnięcie momenu obrotowego juz do końca skali. Do tej pory myślałem, że napinacze już dają znać o sobie, ale w logach można zaobserwować, że wykonują swoją pracę nienagannie , więc skąd ten spadek momentu?
W logach również zawarte informacje o sondach, choć może będzie brakować logów statystycznych, jeśli tak bardzo proszę dać znać co, z jakiej grupy i w jaki sposób, a wykonam reszte potrzebnych logów.
Jeszcze pytanko, jak sprawdzić działanie zmiany długości dolotu za pomocą Vag-a?
Z góry dzięki,
pozdrawiam.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Witam ponownie,
Aktualnie mam rozpruty samochód, co tam się działo może opowiem później, na chwilę obecną potrzebuję pomocy w zrozumieniu grup 090 oraz 093 w VAG-u.
Pytanie brzmi:
Czy na całkowicie zimnym silniku grupa 090 pokazuje pozycjonowanie wałków rozrządu czy może ustawienie rozrządu (na pasku), bo gdzieś wyczytałem, że jak silnik się nagrzeje grupy 090 z 093 zamieniają się wskazaniami?
Po ustawieniu paska rozrządu wg wskazań i wszelakich znaków na niebie, grupa 090 pokazuje -9, -3, grupy 091 oraz 092 analogicznie -9, -3, natomiast 093 0, 0.
Czyli rozumiem fazy są rozjechane względem siebie, natomiast rozrząd jest w punkt, czy na ciepłym silniku te wskazania zamienią się miejscami i okaże się, że fazy są w punkt a rozrząd rozjechany?
Aktualnie mam rozpruty samochód, co tam się działo może opowiem później, na chwilę obecną potrzebuję pomocy w zrozumieniu grup 090 oraz 093 w VAG-u.
Pytanie brzmi:
Czy na całkowicie zimnym silniku grupa 090 pokazuje pozycjonowanie wałków rozrządu czy może ustawienie rozrządu (na pasku), bo gdzieś wyczytałem, że jak silnik się nagrzeje grupy 090 z 093 zamieniają się wskazaniami?
Po ustawieniu paska rozrządu wg wskazań i wszelakich znaków na niebie, grupa 090 pokazuje -9, -3, grupy 091 oraz 092 analogicznie -9, -3, natomiast 093 0, 0.
Czyli rozumiem fazy są rozjechane względem siebie, natomiast rozrząd jest w punkt, czy na ciepłym silniku te wskazania zamienią się miejscami i okaże się, że fazy są w punkt a rozrząd rozjechany?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7161
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Nic się nie zamienia , grupa 093 pokazuje ustawienie rozrządu ale jest to wartość wyliczana przez ECU ( czujniki siedzą na wałkach dolotowych a nie tych napędzanych paskiem ) , czyli wpływ na to wskazanie mogą mieć napinacze i łańcuchy
090 ma zadanie pokazać różnice w pracy napinacza czyli ECU przyjmuje 0 jako wartość bazową , oczywiście to też są wartości wyliczone i
090 ma zadanie pokazać różnice w pracy napinacza czyli ECU przyjmuje 0 jako wartość bazową , oczywiście to też są wartości wyliczone i
Czyli rozumiem w moim przypadku nastawnik popłynął? Przed rozbiórką wychylały się oba o 23 stopnie, grupa 090 pokazywała -1, 0 a rozrząd miał rozjazd -11, -2. Teraz rozrząd jest na 0, 0 a wałki mają rozjazd -9, -3. Możliwe że fazator się zapada i wskazania są na minus?
Potwierdzając że to wina faz pada decyzja o wymianie fazatora oraz łańcucha.
Jakiś godny zamiennik? Łańcuch słyszałem wymieniano na swag-a, fazator tej firmy ktoś miał przyjemność testować na sobie?
Potwierdzając że to wina faz pada decyzja o wymianie fazatora oraz łańcucha.
Jakiś godny zamiennik? Łańcuch słyszałem wymieniano na swag-a, fazator tej firmy ktoś miał przyjemność testować na sobie?
Napinacz ponoć się rozpadł po wyjęciu, a łańcucha raczej nie ma jak sprawdzic bez drugiego nie rozciagnietego, koszt lancucha nie zabija więc nie ma się co zastanawiać, większy problem leży po stronie nastawnika, czy są jakieś zamienniki nie ze skośno-okiej strony? Nie mogę teraz znaleźć ale ktoś chyba zakładał nastawnik firmy automotive?
[ Dodano: 2017-10-26, 18:30 ]
Witam ponownie,
Chciałbym zgłosić zażalenie do osoby, która wmawia ludziom że na zimnym silniku grupa 093 pokazuje ustawienie rozrządu.
Po ponownym ustawieniu rozrządu z nowymi podkładkami motylkowymi w grupie 093 było 0,0 jak wcześniej, a w 090 -7,-7. Myślę sobie co jest do cholery, wymieniłem napinacz i łańcuch na Banku 1 i koniec końców to Bank 2 się poprawił. Oczywiście stało się tak prawdopodobnie za sprawą nowych podkładek motylkowych, bo ta z Banku 2 była trochę zmaltretowana i założenie nowej poprawiło synchronizację pomiędzy Bankami, minimalizując luz na klinie wałka rozrządu.
Druga sprawa że kiedy silnik się rozgrzał to grupa 090 pokazała 0,0:D, czyli rozumiem na podstawie obecnie ustawionego rozrządu CZYLI -7,-7, komputer odpowiednio wysterował sobie napinacze aby wałki były w pozycji 0,0.
Analogicznie grupa 093 pokazuje już -7,-7:D, czyli rzeczywiste ustawienie rozrządu.
Jeśli się mylę proszę mnie poprawić, choć wiem co widzę w grupach, okularów jeszcze nie noszę:D.
Więc kolego bendzji jak to się ma do tego co napisałeś parę postów wyżej?
Kolejna sprawa, że silnik chodzi sobie płynnie, póki nie wrzuci się D, jak silnik tylko dostanie opór to telepie go jakby chciał wyskoczyć.
Vag wykazał wypadanie zapłonów w 5, 6, 8 cylindrze.
Wypinając kolejno cewki jest różnica w pracy motoru, więc chcąc zamienić swiece np z cyl. 1 na cyl. 5, okazało się, że świece są zalane olejem a przez tuleję gdzie wkręca się świece widać umoczone również tłoki, tylko cyl. 7 nie był mokry a świeca suchutka.
Bank 1 pomimo że był również umorusany nie wykazuje na Vagu wypadania zapłonów.
Te uszczelki pod deklami były założone już wcześniej dosłownie na chwilę, a silnik rozgrzewany do 50 stopni, potem ściągnięte zostały celem wymiany napinacza i założone z powrotem.
Niby na uszczelkach brak oznak przecieków, ale czy uszczelniacze zaworowe mogły by tak sączyć olej do komory? Albo co gorsza pierścienie tak puszczać?
Sprężanie mieści się w granicach 10,2-11.
Nic nie kopci i nie kopciło, zużycie to jakieś max 300ml/1000km (stwierdzam po przejechaniu około 4000km i to jeszcze na oleju, który już od dawna nadawał się do wymiany ale czekałem na mechanika żeby za jednym zamachem zrobić wszystko.
Poniżej błędy jakie mi się objawiły:
16535 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Signal too Low
P0151 - 35-00 - -
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
16716 - Knock Sensor 2 (G66): Signal too Low
P0332 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-00 - -
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0306 - 35-00 - -
Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem proszę o udzielenie się w temacie:D
[ Dodano: 2017-10-26, 18:30 ]
Witam ponownie,
Chciałbym zgłosić zażalenie do osoby, która wmawia ludziom że na zimnym silniku grupa 093 pokazuje ustawienie rozrządu.
Po ponownym ustawieniu rozrządu z nowymi podkładkami motylkowymi w grupie 093 było 0,0 jak wcześniej, a w 090 -7,-7. Myślę sobie co jest do cholery, wymieniłem napinacz i łańcuch na Banku 1 i koniec końców to Bank 2 się poprawił. Oczywiście stało się tak prawdopodobnie za sprawą nowych podkładek motylkowych, bo ta z Banku 2 była trochę zmaltretowana i założenie nowej poprawiło synchronizację pomiędzy Bankami, minimalizując luz na klinie wałka rozrządu.
Druga sprawa że kiedy silnik się rozgrzał to grupa 090 pokazała 0,0:D, czyli rozumiem na podstawie obecnie ustawionego rozrządu CZYLI -7,-7, komputer odpowiednio wysterował sobie napinacze aby wałki były w pozycji 0,0.
Analogicznie grupa 093 pokazuje już -7,-7:D, czyli rzeczywiste ustawienie rozrządu.
Jeśli się mylę proszę mnie poprawić, choć wiem co widzę w grupach, okularów jeszcze nie noszę:D.
Więc kolego bendzji jak to się ma do tego co napisałeś parę postów wyżej?
Kolejna sprawa, że silnik chodzi sobie płynnie, póki nie wrzuci się D, jak silnik tylko dostanie opór to telepie go jakby chciał wyskoczyć.
Vag wykazał wypadanie zapłonów w 5, 6, 8 cylindrze.
Wypinając kolejno cewki jest różnica w pracy motoru, więc chcąc zamienić swiece np z cyl. 1 na cyl. 5, okazało się, że świece są zalane olejem a przez tuleję gdzie wkręca się świece widać umoczone również tłoki, tylko cyl. 7 nie był mokry a świeca suchutka.
Bank 1 pomimo że był również umorusany nie wykazuje na Vagu wypadania zapłonów.
Te uszczelki pod deklami były założone już wcześniej dosłownie na chwilę, a silnik rozgrzewany do 50 stopni, potem ściągnięte zostały celem wymiany napinacza i założone z powrotem.
Niby na uszczelkach brak oznak przecieków, ale czy uszczelniacze zaworowe mogły by tak sączyć olej do komory? Albo co gorsza pierścienie tak puszczać?
Sprężanie mieści się w granicach 10,2-11.
Nic nie kopci i nie kopciło, zużycie to jakieś max 300ml/1000km (stwierdzam po przejechaniu około 4000km i to jeszcze na oleju, który już od dawna nadawał się do wymiany ale czekałem na mechanika żeby za jednym zamachem zrobić wszystko.
Poniżej błędy jakie mi się objawiły:
16535 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Signal too Low
P0151 - 35-00 - -
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
16716 - Knock Sensor 2 (G66): Signal too Low
P0332 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -
16692 - Cylinder 8 Misfire Detected
P0308 - 35-00 - -
16690 - Cylinder 6 Misfire Detected
P0306 - 35-00 - -
Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem proszę o udzielenie się w temacie:D
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7161
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
tzn. jeżeli po złożeniu w 090 jest wskazanie powiedzmy -7 i -3 to po pierwszym odpaleniu ECU przyjmie tą wartość i poźniej przy kolejnych odpaleniach zostanie ta wartości w 093 i się nie zamienia czy zimny czy ciepły
aha ECU nie wysteruje napinaczy tylko przeliczy sobie że w tej sytuacji maja pozycje 0
aha ECU nie wysteruje napinaczy tylko przeliczy sobie że w tej sytuacji maja pozycje 0
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 lut 2012, 19:45
- Lokalizacja: dolnyslask
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 sie 2015, 02:04
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
[quote="domin1900"]Napinacz ponoć się rozpadł po wyjęciu, a łańcucha raczej nie ma jak sprawdzic bez drugiego nie rozciagnietego, koszt lancucha nie zabija więc nie ma się co zastanawiać, większy problem leży po stronie nastawnika, czy są jakieś zamienniki nie ze skośno-okiej strony? Nie mogę teraz znaleźć ale ktoś chyba zakładał nastawnik firmy automotive
Cześć domin1900.
Czy możesz powiedzieć jaki napinacz założyłeś, ori czy jaki dobry zamiennik. Jeśli zamiennik to jakiej firmy? Będę wdzięczny za odpowiedź, ponieważ powoli przymierzam się do wymiany ich.
Cześć domin1900.
Czy możesz powiedzieć jaki napinacz założyłeś, ori czy jaki dobry zamiennik. Jeśli zamiennik to jakiej firmy? Będę wdzięczny za odpowiedź, ponieważ powoli przymierzam się do wymiany ich.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga