ustawienia kata wtrysku we vagu
Select]
[01- Engine]
[04 - Basic Settings]
Obserwujemy pozycję 2, powinna wartość się mieścic w odpowiednich granicach powinno byc w granicach 49-54
Zamykanie zamków drzwi po przekroczeniu 15 km/h
PRZYKÂŁAD ZASTOSOWANIA:
Spróbujmy aby w naszym aucie zamki w drzwiach i klapie bagażnika zamykały się automatycznie po ruszeniu (przekroczeniu 15km/h), a następnie po zatrzymanu, zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka otwierały się.
Potrzebujemy:
- interfejs
- komputer z oprogramowaniem (VAG-COM)
Procedura kodowania:
1) Wchodzimy do sterownika:
STG 35 (Zentralverriegelung) auswählen (Komfortsystem)
2) Wybieramy
STG Codierung -> Funktion 07
3) Odczytujemy wartość w Software Coding
np. w moim przypadku było to 12865
UWAGA: Koniecznie zapisać wartość kodu sprzed zmiany by wrazie niepowodzenia (nie zadziałania, itp) wpisać go ponownie.
Rozszyfowując tą wartość mamy:
+ 008192
+ 004096
+ 000512
+ 000064
+ 000001
SUMA = 12865
tymsamym rozszyfrowaliśmy jakie funkcje mamy włączone - patrz lista kodowania powyżej.
4) dodajemy funkcję zamykania zamków po przekroczeniu 15km/h i odblowowywania ich po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka. W tym celu musimy dodat wartość kodu:
+ 000032
nowa Suma = 12897
Wartość tą wpisujemy w oknie w miejscu odczytanego dotychczasowego kodu (linijka Software Coding)
5) Zatwierdzamy "Do it!"
6) Teraz już możemy cieszyć sie załączoną nową funkcją.
Adaptowanie sterownika poduszek - wyłączenie/włączenie poduszki pasażera
Wybierz 15 (Airbags)
Adaptacja sterownika - Funkcja 10
Wskazówka: W zależności od modelu, nie wszystkie kanały mogą być dostępne
W kanale 01 należu wpisać odpowiednią liczbę:
0 - Poduszka pasażera kierowcy aktywna
1 - Poduszka pasażera kierowcy nieaktywna
Kodowanie sterownika "Pomoc w parkowaniu"
Wybierz moduł 76
Kodowanie sterownika - funkcja 07
Przykład numeru kodu : 11103
?xxxx - niedostępne
x?xxx - rodzaj skrzyni biegów
0 - Skrzynia manualna
1 - Skrzynia automatyczna
xx?xx - potwierdzenie funkcji
0 - nieaktywne
1 - aktywne (standard)
xxx?x - rodzaj karoserii
0 - sedan
1 - avant
xxxx? - model auta
3 - Audi A3
4 - Audi A4
6 - Audi A6
8 - Audi A8
Adaptacja sterownika
Wybierz moduł 76
Adaptacja sterownika - Funkcja 10
->Kanał 01 - Głośność sygnału ostrzegania
Wartości do ustawiania głośności są pomiędzy 2 i 7. Podczas wprowadzania nowej można testować sygnał wrzucając bieg wsteczny.
->Kanał 02 - Wysokość dźwięku sygnału ostrzegania
Wartość wysokości dźwięku wybiera się pomiędzy 0 i 4 (0,5 - 2 kHz). Testowanie jak wyżej.
DOPASOWANIE PILOTÓW ZDALNEGO STEROWANIA
Poniżej opisano sposób dopasowania radiowych pilotów sterujących funkcjami
zamka centralnego w samochodach VW/AUDI.
Zbierz wszystkie piloty zdalnego sterowania jakie chcesz zaprogramować. Jeden z kluczyków pojazdu umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON. Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Adaptacja - 10]
Wybierz kanał "01" (w niektórych modelach AUDI może to być kanał "21")
[Odczytaj]
W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić się liczba aktualnie zaprogramowanych pilotów.
W polu "Nowa wartość" wpisz łączną ilość pilotów (max. 4) jakie chcesz dopasować do sterownika (łącznie z działającymi już pilotami).
[Testuj]
Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.
[Zapisz]
Teraz masz ok. 15 sekund na dopasowanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania. Naciskaj i przytrzymuj (przez min. 1 sekundę) - po kolei w każdym pilocie przeznaczonym do zakodowania - przycisk UNLOCK (otwieranie).
Jeżeli powyższa procedura nie działa - tzn. zarówno kanał "01" jak i "21" nie są dostępne - postępuj następująco:
Jeden z kluczyków pojazdu (stary - z zakodowanym i działającym pilotem) umieść w stacyjce i włącz zapłon w pozycję ON (nie uruchamiaj pojazdu!). Korzystając z programu VAG-COM wykonaj następujące czynności:
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
[Idź!]
Wartość wyświetlana w polu numer 2 pozwala odczytać ile pilotów jest aktualnie dopasowanych i jakie pozycje zajmują one w pamięci sterownika, np.: "0001" informuje o tym, że dopasowany jest jeden pilot i zajmuje on pierwszą pozycję w pamięci sterownika.
Teraz zamknij samochód od zewnątrz ("ręcznie" - nie pilotem!) używając do tego kluczyka zespolonego razem z niedopasowanym jeszcze pilotem (zamykaj drzwi kierowcy).
Teraz w ciągu 5 sekund od zamknięcia drzwi naciśnij przycisk UNLOCK (otwieranie) w niedopasowanym jeszcze pilocie. Ilość naciśnięć przycisku UNLOCK odpowiada za pozycję pilota w pamięci sterownika. Dwukrotne naciśnięcie przycisku otwierania spowoduje zapisanie pilota na drugiej pozycji pamięci, trzykrotne -
na trzeciej itd.
Przykład:
Jeżeli chcesz zaprogramować nowy pilot zdalnego sterowania, a przed rozpoczęciem procedury dopisania pilotów w polu nr 2 w grupie "003" (lub "007") bloków pomiarowych widniała wartość "0001", powinieneś nacisnąć przycisk UNLOCK dwa razy. Rezultatem tej czynności powinna być wartość "0011" w polu nr 2.
Po zakończeniu ustalania pozycji programowanego w danej chwili pilota, zaczekaj 5 sekund po czym naciśnij przycisk UNLOCK (na nowo zakodowanym pilocie).
Wyłącz zapłon i wyciągnij kluczyk ze stacyjki. Sprawdź działanie pilota: naciśnij przycisk LOCK aby zamknąć pojazd. Naciśnij UNLOCK - aby otworzyć.
Umieść w stacyjce pojazdu kluczyk z nowo zakodowanym pilotem. Włącz zapłon ale nie uruchamiaj pojzadu.
[Wybór]
[46 - Moduł komfortu] lub [35 - Centralny zamek]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "003" (w niektórych modelach może to być grupa "007")
[Idź!]
Nawiązując do podanego wyżej przykładu, pole nr 2 powinno wskazywać np. wartość "0011".
Dopisując nowe nadajniki pamiętaj, że przydzielając im zajęte już miejsca w pamięci sterownika (reprezentowane przez "1" w polu nr 2) wykasujesz tym samym - działające już - stare piloty zdalnego sterowania.
REGULACJA REFLEKTORÓW XENONOWYCH
WYPOSAÂŻONYCH W UKÂŁAD AUTOMATYCZNEGO POZIOMOWANIA
Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne
straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.
Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.
Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora.
Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:
► Pojazd musi stać na równym podłożu
► Hamulec ręczny musi być zwolniony
► Zapłon musi być włączony
► ÂŚwiatła wyłączone
► Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów
Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:
[Wybór]
[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-ÂŚwiatła -lewa str.]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.
Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.
Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.
[Gotowe, powrót]
ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY
Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne
straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.
Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy.
Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy

Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
? Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
? Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
? Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
? Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
? Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
? Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
? Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
? Przepustnica czysta!
? Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
? Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95?C
? W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNÂĄ LINKÂĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYÂŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAć PEDAÂŁU GAZU I SILNIK NIE MOÂŻE BYć URUCHOMIONY.
________________________________________
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICÂĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYÂŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAć PEDAÂŁU GAZU I SILNIK NIE MOÂŻE BYć URUCHOMIONY.
________________________________________
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICÂĄ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]
Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYÂŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAć PEDAÂŁU GAZU I SILNIK NIE MOÂŻE BYć URUCHOMIONY.