Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

C4/100 2,5 TDI AAT - Diagnostyka vcds 12.12

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
misiek735
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 paź 2014, 00:49
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

C4/100 2,5 TDI AAT - Diagnostyka vcds 12.12

Post autor: misiek735 » 07 mar 2015, 13:55

Witam

Chciałbym sprawdzić kablem vcds (hex can usb, oprogramowanie 12.12) audi c4. Niestety przy próbie komunikacji z engine, wyskakuje błąd No response from controler. Próbowałem na włączonym zapłonie oraz na odpalonym silniku- bez rezultatu.

Oczywiście podłączam się za pomocą przejściówki obd 1 która na 100 procent jest dobra- gdyż mogę normalnie odczytywać dane z klimatyzacji i absów. Nie mogę właśnie odczytać logów silnika.

Znalazłem wiele tutoriali w których opisana jest zmiana start baud na 240. W VCDS 12.12 nie mogę tego uczynić, gdyż program daje domyślną wartość 0, i według opisu na stronie rosstecha automatycznie ustawia najlepszą wartość (która podczas komunikacji się w options nie zmienia).

Znalazłem również opisy informujące o przypisywaniu portów. W menadżerze systemu po podłączeniu samego kabla/kabla podłączonego do samochodu z włączonym zapłonem, mam tylko info w Kontrolerach uniwersalnej magistrali szeregowej- Ross-tech direct usb interface. Nie mam czegoś takiego jak porty LPT - jak opisują w poradnikach tam zmieniają szybkość komunikacji i problem ustępuje. Czy to, że ja nie mam możliwości edycji portów jest spowodowane tym że używam windows 8?


Domyślam się, że możliwe że sterownik się zawiesił- nie odłączałem jeszcze akumulatora, i w chwili obecnej nie chciał bym tego robić. Dlatego proszę uprzejmie o jakiekolwiek wskazówki co robić aby się skomunikować.

Uprzedzając pytania, dlaczego chcę się podłączyć- auto miało problemy z wtryskiem sterującym. Po jego regeneracji, i zmontowaniu po odpaleniu silnik pracuje równo, aczkolwiek nadal przy próbie wejścia na wysokie obroty silnik się dławi (przy ok. 3000 rpm), po czym puszczając pedał gazu szarpie, kopci na czarno i pracuje nie równo. Czasem pomaga ponowne przegazowanie dosłownie na chwilę, a czasem po chwili sam się uspokoi.

Aczkolwiek na tym etapie bardzo proszę o info co zrobić aby skomunikować się z tym sprzętem co mam z silnikem.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2015-03-07, 13:55 ]
Witam ponownie

Chciałem tylko napisać, że problem rozwiązałem. VCDS-em 12.12 nie połączyłem się z silnikiem, gdyż jest to "za nowy interfejs" dla tego komputera. Zakupiłem VAG KKS ze strony Viakena za 26,90 zł (z przesyłką ~35 zł). Po zmianie ustawień portu, oraz Start Baud na 240 bez problemu odczytałem następujące błędy:

00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62

00541 Czujnik zakresu suwaka - G99

00542 Czujnik uniesienia igły - G80

00539 Czujnik temperatury paliwa - G81

regulacja rozpoczęcia wtrysku

Po objawach pracy silnika (końcowy opis pierwszego postu) czeka mnie w takim razie grzebanie w pompie.

Pzdr

@winek@
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 kwie 2014, 08:14
Lokalizacja: Rumia

Re: C4/100 2,5 TDI AAT - Diagnostyka vcds 12.12

Post autor: @winek@ » 08 mar 2015, 10:59

misiek735 pisze:Witam

Chciałbym sprawdzić kablem vcds (hex can usb, oprogramowanie 12.12) audi c4. Niestety przy próbie komunikacji z engine, wyskakuje błąd No response from controler. Próbowałem na włączonym zapłonie oraz na odpalonym silniku- bez rezultatu.

Oczywiście podłączam się za pomocą przejściówki obd 1 która na 100 procent jest dobra- gdyż mogę normalnie odczytywać dane z klimatyzacji i absów. Nie mogę właśnie odczytać logów silnika.

Znalazłem wiele tutoriali w których opisana jest zmiana start baud na 240. W VCDS 12.12 nie mogę tego uczynić, gdyż program daje domyślną wartość 0, i według opisu na stronie rosstecha automatycznie ustawia najlepszą wartość (która podczas komunikacji się w options nie zmienia).

Znalazłem również opisy informujące o przypisywaniu portów. W menadżerze systemu po podłączeniu samego kabla/kabla podłączonego do samochodu z włączonym zapłonem, mam tylko info w Kontrolerach uniwersalnej magistrali szeregowej- Ross-tech direct usb interface. Nie mam czegoś takiego jak porty LPT - jak opisują w poradnikach tam zmieniają szybkość komunikacji i problem ustępuje. Czy to, że ja nie mam możliwości edycji portów jest spowodowane tym że używam windows 8?


Domyślam się, że możliwe że sterownik się zawiesił- nie odłączałem jeszcze akumulatora, i w chwili obecnej nie chciał bym tego robić. Dlatego proszę uprzejmie o jakiekolwiek wskazówki co robić aby się skomunikować.

Uprzedzając pytania, dlaczego chcę się podłączyć- auto miało problemy z wtryskiem sterującym. Po jego regeneracji, i zmontowaniu po odpaleniu silnik pracuje równo, aczkolwiek nadal przy próbie wejścia na wysokie obroty silnik się dławi (przy ok. 3000 rpm), po czym puszczając pedał gazu szarpie, kopci na czarno i pracuje nie równo. Czasem pomaga ponowne przegazowanie dosłownie na chwilę, a czasem po chwili sam się uspokoi.

Aczkolwiek na tym etapie bardzo proszę o info co zrobić aby skomunikować się z tym sprzętem co mam z silnikem.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2015-03-07, 13:55 ]
Witam ponownie

Chciałem tylko napisać, że problem rozwiązałem. VCDS-em 12.12 nie połączyłem się z silnikiem, gdyż jest to "za nowy interfejs" dla tego komputera. Zakupiłem VAG KKS ze strony Viakena za 26,90 zł (z przesyłką ~35 zł). Po zmianie ustawień portu, oraz Start Baud na 240 bez problemu odczytałem następujące błędy:

00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62

00541 Czujnik zakresu suwaka - G99

00542 Czujnik uniesienia igły - G80

00539 Czujnik temperatury paliwa - G81

regulacja rozpoczęcia wtrysku

Po objawach pracy silnika (końcowy opis pierwszego postu) czeka mnie w takim razie grzebanie w pompie.

Pzdr

12.12 en to kiepska kopia kabla dlatego tak jest! <radocha> <radocha>

misiek735
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 paź 2014, 00:49
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Post autor: misiek735 » 08 mar 2015, 11:46

Wybacz, ale nie mogę się z Tobą zgodzić :) Tym kablem diagnozowałem już kilka nowszych aut bezproblemowo... Gdybym w VCDS 12.12 mógł zmienić start baud to podejrzewam że bezproblemowo zdiagnozował bym silnik w C4. Szkoda że w tym programie ta opcja jest na szaro, przez co nie można zmienić wartości...

Pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
hamulce