Witam
Chciałbym sprawdzić kablem vcds (hex can usb, oprogramowanie 12.12) audi c4. Niestety przy próbie komunikacji z engine, wyskakuje błąd No response from controler. Próbowałem na włączonym zapłonie oraz na odpalonym silniku- bez rezultatu.
Oczywiście podłączam się za pomocą przejściówki obd 1 która na 100 procent jest dobra- gdyż mogę normalnie odczytywać dane z klimatyzacji i absów. Nie mogę właśnie odczytać logów silnika.
Znalazłem wiele tutoriali w których opisana jest zmiana start baud na 240. W VCDS 12.12 nie mogę tego uczynić, gdyż program daje domyślną wartość 0, i według opisu na stronie rosstecha automatycznie ustawia najlepszą wartość (która podczas komunikacji się w options nie zmienia).
Znalazłem również opisy informujące o przypisywaniu portów. W menadżerze systemu po podłączeniu samego kabla/kabla podłączonego do samochodu z włączonym zapłonem, mam tylko info w Kontrolerach uniwersalnej magistrali szeregowej- Ross-tech direct usb interface. Nie mam czegoś takiego jak porty LPT - jak opisują w poradnikach tam zmieniają szybkość komunikacji i problem ustępuje. Czy to, że ja nie mam możliwości edycji portów jest spowodowane tym że używam windows 8?
Domyślam się, że możliwe że sterownik się zawiesił- nie odłączałem jeszcze akumulatora, i w chwili obecnej nie chciał bym tego robić. Dlatego proszę uprzejmie o jakiekolwiek wskazówki co robić aby się skomunikować.
Uprzedzając pytania, dlaczego chcę się podłączyć- auto miało problemy z wtryskiem sterującym. Po jego regeneracji, i zmontowaniu po odpaleniu silnik pracuje równo, aczkolwiek nadal przy próbie wejścia na wysokie obroty silnik się dławi (przy ok. 3000 rpm), po czym puszczając pedał gazu szarpie, kopci na czarno i pracuje nie równo. Czasem pomaga ponowne przegazowanie dosłownie na chwilę, a czasem po chwili sam się uspokoi.
Aczkolwiek na tym etapie bardzo proszę o info co zrobić aby skomunikować się z tym sprzętem co mam z silnikem.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2015-03-07, 13:55 ]
Witam ponownie
Chciałem tylko napisać, że problem rozwiązałem. VCDS-em 12.12 nie połączyłem się z silnikiem, gdyż jest to "za nowy interfejs" dla tego komputera. Zakupiłem VAG KKS ze strony Viakena za 26,90 zł (z przesyłką ~35 zł). Po zmianie ustawień portu, oraz Start Baud na 240 bez problemu odczytałem następujące błędy:
00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62
00541 Czujnik zakresu suwaka - G99
00542 Czujnik uniesienia igły - G80
00539 Czujnik temperatury paliwa - G81
regulacja rozpoczęcia wtrysku
Po objawach pracy silnika (końcowy opis pierwszego postu) czeka mnie w takim razie grzebanie w pompie.
Pzdr
C4/100 2,5 TDI AAT - Diagnostyka vcds 12.12
Re: C4/100 2,5 TDI AAT - Diagnostyka vcds 12.12
misiek735 pisze:Witam
Chciałbym sprawdzić kablem vcds (hex can usb, oprogramowanie 12.12) audi c4. Niestety przy próbie komunikacji z engine, wyskakuje błąd No response from controler. Próbowałem na włączonym zapłonie oraz na odpalonym silniku- bez rezultatu.
Oczywiście podłączam się za pomocą przejściówki obd 1 która na 100 procent jest dobra- gdyż mogę normalnie odczytywać dane z klimatyzacji i absów. Nie mogę właśnie odczytać logów silnika.
Znalazłem wiele tutoriali w których opisana jest zmiana start baud na 240. W VCDS 12.12 nie mogę tego uczynić, gdyż program daje domyślną wartość 0, i według opisu na stronie rosstecha automatycznie ustawia najlepszą wartość (która podczas komunikacji się w options nie zmienia).
Znalazłem również opisy informujące o przypisywaniu portów. W menadżerze systemu po podłączeniu samego kabla/kabla podłączonego do samochodu z włączonym zapłonem, mam tylko info w Kontrolerach uniwersalnej magistrali szeregowej- Ross-tech direct usb interface. Nie mam czegoś takiego jak porty LPT - jak opisują w poradnikach tam zmieniają szybkość komunikacji i problem ustępuje. Czy to, że ja nie mam możliwości edycji portów jest spowodowane tym że używam windows 8?
Domyślam się, że możliwe że sterownik się zawiesił- nie odłączałem jeszcze akumulatora, i w chwili obecnej nie chciał bym tego robić. Dlatego proszę uprzejmie o jakiekolwiek wskazówki co robić aby się skomunikować.
Uprzedzając pytania, dlaczego chcę się podłączyć- auto miało problemy z wtryskiem sterującym. Po jego regeneracji, i zmontowaniu po odpaleniu silnik pracuje równo, aczkolwiek nadal przy próbie wejścia na wysokie obroty silnik się dławi (przy ok. 3000 rpm), po czym puszczając pedał gazu szarpie, kopci na czarno i pracuje nie równo. Czasem pomaga ponowne przegazowanie dosłownie na chwilę, a czasem po chwili sam się uspokoi.
Aczkolwiek na tym etapie bardzo proszę o info co zrobić aby skomunikować się z tym sprzętem co mam z silnikem.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2015-03-07, 13:55 ]
Witam ponownie
Chciałem tylko napisać, że problem rozwiązałem. VCDS-em 12.12 nie połączyłem się z silnikiem, gdyż jest to "za nowy interfejs" dla tego komputera. Zakupiłem VAG KKS ze strony Viakena za 26,90 zł (z przesyłką ~35 zł). Po zmianie ustawień portu, oraz Start Baud na 240 bez problemu odczytałem następujące błędy:
00522 Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62
00541 Czujnik zakresu suwaka - G99
00542 Czujnik uniesienia igły - G80
00539 Czujnik temperatury paliwa - G81
regulacja rozpoczęcia wtrysku
Po objawach pracy silnika (końcowy opis pierwszego postu) czeka mnie w takim razie grzebanie w pompie.
Pzdr
12.12 en to kiepska kopia kabla dlatego tak jest!


Wybacz, ale nie mogę się z Tobą zgodzić
Tym kablem diagnozowałem już kilka nowszych aut bezproblemowo... Gdybym w VCDS 12.12 mógł zmienić start baud to podejrzewam że bezproblemowo zdiagnozował bym silnik w C4. Szkoda że w tym programie ta opcja jest na szaro, przez co nie można zmienić wartości...
Pzdr

Pzdr