Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] Błedy climatronika

Diagnostyka VAG
Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

[A6 C4] Błedy climatronika

Post autor: Peran7 » 11 gru 2009, 13:16

Witam dziś przevagowalem sobie auto i pojawiły mi się błędy climatronika

Kod: Zaznacz cały

  Controller: 4A0 820 043 K  
   Component: Klima-Vollautomat   D05
   Coding: 00053
   Shop #: WSC 23247
5 Faults Found:
00600 - Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92)
            37-10 - Faulty - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
            41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
            41-00 - Blocked or No Voltage
01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)
            42-10 - Speed Deviation too High - Intermittent
01273 - Fresh Air Blower (V2)
            17-10 - Control Difference - Intermittent
Po skasowaniu powraca jedynie
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 41-00 - Blocked or No Voltage

gdzie szukacz tego silniczka??

Awatar użytkownika
tqmeh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: tqmeh » 13 gru 2009, 18:14

witam,

nastawnik klapy spiętrzajacej ale która to..... hmm, wyglada ze jest ona centralnie za wentylatorem a jeśli to ta to masz silnik na wierzchu i temat był by uratowany, gdzyż jest do niej dobry dostęp.

pozdr

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 14 gru 2009, 14:46

Niestety nie mam pojęcia która to jest. Nie mam żadnego schematu żeby ja zidentyfikować. Mam jednak pewnie podejrzenie co mogło ja zepsuć. Otóż od pewnego czasu nie mogę znaleźć rysika od nawigacji.

Awatar użytkownika
tqmeh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: tqmeh » 14 gru 2009, 18:18

Witam,

wiec jeśli to jest ta o której myśle znajdziesz ją na rurze między parownikiem klimy a wentylatorem, jest to taka kostka po prawej z czerwoną nakleją, mozesz tam spokojnie zobaczyć czy coś jej nie blokuje (odkręcasz opaskę i zdejmujesz gumę)

pozdr
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez tqmeh, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 15 gru 2009, 16:45

Zdjąłem ta gumę i próbowałem obracać tą klapą niestety jest zablokowana czy powinna sie swobodnie obracać? Jutro spróbuje rozebrać to trochę i dobrać się do silnika sterującego.

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 15 gru 2009, 18:59

Niestety te opisy niewiele pomogły. Czy da się vagiem ustawić żeby przesunęła się ta klapa?? To pozwoliło by na jej identyfikacje.

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 15 gru 2009, 19:11

Nie rusza sie ta zasugerowana przez kolegę tqmeh-a
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 15 gru 2009, 19:30

Ja miałem problem z klimą i widze że nawet część błędów sie powtórzyła... Polecam najpierw rozebrać panel klimy i sprawdzić ścieżki i inne części, czy nie są poprzepalane.
Jeśli to masz ok, to podnieś maskę, zdejmij plastikową osłone nad klimą. Patrząc na wprost auta po prawej stronie od wentylatora na sciance bocznej na 3 śrubkach na śrubokręt krzyżakowy jest przykręcony plastikowy dekielek. Odkręć go a nastepnie zdemontuj silniczek krokowy pod nim (ten silniczek system nazywa V68 i on odpowiada za klapy w tym przedziale,jego potencjometr to G92). Delikatnie zdejmij obudowe silniczka, nie ruszaj trybek! Sam silniczek rozbierz, pilnikiem do paznokci delikatnie przeszlifuj komutatory a nastepnie igłą przeczysc przerwy między nimi, wyjmij i przeczysc miniaturowe szczotki, całość złóż sprawdzajac baterią płaską 4,5v czy dziala (ma cicho pracowac i miec stały ciag, nie przerywac). Pokasuj błędy vaginą, odpal klime i znowu podepnij.

Mnie pomogło choc padły wszystkie 3 silniczki: V68, V70, V85:)
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 15 gru 2009, 19:57

Andi 2.5 tdi, Nie widziałem żadnych dźwigienek nad ta klapa właśnie szukam na necie czy nie ma ich na dole.
mietek69, Czy jeśli będę próbował poruszać ręczne klapa to powinna się poruszać bo nie chce połamać tych trybików. Panel czasem jest nieczytelny wiec tez jest podejrzany tyle ze z vag nie wyświetla błędów z nim związanych.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 15 gru 2009, 20:11

Nie, tymi dźwigienkami nie może dac sie ruszac. Kazdz silniczek krokowy ma przekladnie ślimakową, dzieki temu nie ma mowy o przypadkowym ruchu klapkami. W taki sposob to pęd powietrza by wodził klapkami.

Ja mam propozycje: jesli nie domaga Ci panel to najpierw zrob z nim porzadek i wyklucz awarie bo robisz błędne kółko: zozpierniczysz pół klimy a nic Ci to nie da, jesli panel nie daje sygnau do silniczków.

Ps. Ja tez nie mialem bledow zwiazanych z panelem a jednak byl przepalony :shock:
Rozbierz go i rzuć okiem.
A... i jeszcze jedno, za ruch kazdej klapki odpowiada silniczek krokowy. I to nie jest tak ze na kazdy silniczek przypada jedna klapka, to wszystko jest powiazane ze soba. Silniczek do polowy swojego ruchu porusza jedna klapka, o pozniej moze przestawiac 3 na raz!
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 15 gru 2009, 20:31

mietek69, Dziękuje za informacje jutro wezmę się za ten panel. Zwłaszcza biorąc pod uwagę temperatury ostatnimi dniami.

Awatar użytkownika
tqmeh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:04
Lokalizacja: Legnica

Post autor: tqmeh » 15 gru 2009, 21:03

Witam,

masz kody climatronika?

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 15 gru 2009, 21:49

Panel sobie sprawdź, jak będzie ok to rozbierz ten silniczek który Ci koledzy na zdjęciu pokazali... Niestety tak szybko chciałem Ci pomóc, że nie zauważyłem że wszystkie błędy Ci zniknęły tylko został problem z V71, a to ten na wierzchu z czerwoną naklejką.
Przeczyść go tak jak opisałem wcześniej i daj znać jakie postępy.

Sorki za zamieszanie ;-)
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 16 gru 2009, 16:45

mietek69, Dzisiaj wyjąłem panel na oko wygląda ze wszystko jest z nim ok. Dla pewności po podgrzewałem luty przy złączach na tylnej ściance. Niestety błąd nadal się pojawia. Jutro rozbiorę ten silniczek i sprawdzę czy w dochodzi do niego jakieś napięcie.


Czy przy robieniu Output Testu na vagu silnik powinien sie poruszać do momentu włączenia testu następnego silnika czy sam po jakimś czasie sam przejdzie do następnego następnego?
tqmeh pisze:Witam,

masz kody climatronika?
Nie bardzo wiem o jakie kody może ci chodzic?

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 16 gru 2009, 19:23

Próbowałem ale niestety ciężko mi jest odczytać te błędy ponieważ nie wyświetla mi się pełna pierwsza cyfra. Polegam tylko na vagu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga