[A6 C5] Wymiana radia na navi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sty 2009, 21:56
- Lokalizacja: malopolskie
[A6 C5] Wymiana radia na navi
Witam. Jeżeli w samochodzie jest zamontowane radio, a chce wymienić na navi np.
http://allegro.pl/item530886760_audi_pl ... _stan.html
To w tym urządzeniu jest wbudowany odbiornik gps. czy trzeba osobno jakoś montować????
http://allegro.pl/item530886760_audi_pl ... _stan.html
To w tym urządzeniu jest wbudowany odbiornik gps. czy trzeba osobno jakoś montować????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sty 2009, 21:56
- Lokalizacja: malopolskie
- 7agan
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 109
- Rejestracja: 15 lis 2008, 11:29
- Lokalizacja: Mullingar/Ireland
- Kontakt:
co z tunerem?? Napisane masz ze trzeba zalozyc. Dodatkowo z instrument cluster pociagnac 3 kabelki:
1. GALA
2. Ignition
3. Illumination
Po szczególy odsylam na www.audiclubislands.org dzial download. Zanajdziesz szczególowy opis przeróbki ( po angielsku)
1. GALA
2. Ignition
3. Illumination
Po szczególy odsylam na www.audiclubislands.org dzial download. Zanajdziesz szczególowy opis przeróbki ( po angielsku)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 414
- Rejestracja: 29 lis 2008, 19:13
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wlkp/nl
Wszystko zależy co chcesz osiągnąć i co posiada auto do którego chcesz zamontować navi.
Temat przerabiałem sam (zamontowałem navi plus i licznik po Can-ie z 2001 roku do auta z 1998).
Sama nawigacja będzie działać jak tylko ją prawidłowo podłączysz (rozpiskę mogę przesłać jak dasz znać na priv-a), nie jest konieczne podłączanie tunera TMC (można go wyłączyć i tak nie jest wykorzystywany w Polsce), to samo dotyczy licznika (wtedy nie będzie komunikatów na fis-ie) i odpowiednio zakodować Vag-iem. ÂŻeby wszystko działało (fis, TMC) zależy od tego co jest w aucie, jeżeli komunikacja odbywa się po Can-ie to najprawdopodobniej (chociaż z tym się mogę mylić) tuner TMC jest w CAN Gateway i podłączenie jest proste i zgodne z rozpiską.
Kable możesz kupić tutaj: http://www.naviservice.com.pl/ , wtedy podłączenie to dziecinada a przy okazji masz już wyprowadzenie na multimedia (np. dvd).
Temat rzeka więc jeżeli będziesz miał bardziej konkretne pytania to postaram się pomóc.
Temat przerabiałem sam (zamontowałem navi plus i licznik po Can-ie z 2001 roku do auta z 1998).
Sama nawigacja będzie działać jak tylko ją prawidłowo podłączysz (rozpiskę mogę przesłać jak dasz znać na priv-a), nie jest konieczne podłączanie tunera TMC (można go wyłączyć i tak nie jest wykorzystywany w Polsce), to samo dotyczy licznika (wtedy nie będzie komunikatów na fis-ie) i odpowiednio zakodować Vag-iem. ÂŻeby wszystko działało (fis, TMC) zależy od tego co jest w aucie, jeżeli komunikacja odbywa się po Can-ie to najprawdopodobniej (chociaż z tym się mogę mylić) tuner TMC jest w CAN Gateway i podłączenie jest proste i zgodne z rozpiską.
Kable możesz kupić tutaj: http://www.naviservice.com.pl/ , wtedy podłączenie to dziecinada a przy okazji masz już wyprowadzenie na multimedia (np. dvd).
Temat rzeka więc jeżeli będziesz miał bardziej konkretne pytania to postaram się pomóc.
Na dokładne opisanie to nie mam czasu, była by to mała książka.
Co do Can-a i TMC to są to dwa różna urządzenia, Can Gateway przeważnie (a może zawsze?) występowało z TMC odwrotnie nie. Naviplus występowało w wersji po cani-e i nie. W wersji bez can stosowano same tunery TMC (komunikaty dla kierowców). Po can-ie nie musisz podłączać TMC wystarczy sam can i masz komunikaty na fis-ie.
Immo też mam, wystarczyło wylutować, odczytać kod (to zrobił facet od kluczyków) i odpowiednio zakodować licznik.
[ Dodano: 2009-01-26, 14:38 ]
W kodowaniu licznika trzeba wyłączyć komunikację po can-ie oprócz radia/navi.
Co do Can-a i TMC to są to dwa różna urządzenia, Can Gateway przeważnie (a może zawsze?) występowało z TMC odwrotnie nie. Naviplus występowało w wersji po cani-e i nie. W wersji bez can stosowano same tunery TMC (komunikaty dla kierowców). Po can-ie nie musisz podłączać TMC wystarczy sam can i masz komunikaty na fis-ie.
Immo też mam, wystarczyło wylutować, odczytać kod (to zrobił facet od kluczyków) i odpowiednio zakodować licznik.
[ Dodano: 2009-01-26, 14:38 ]
W kodowaniu licznika trzeba wyłączyć komunikację po can-ie oprócz radia/navi.
Podepnę się pod temat zmiany radia symphony I na navi plus.Autko 2000 rok końcówka,zegary z białym podświetleniem i cyfrowym zegarkiem w obrotomierzu,duży FIS.Radio to oczywiście oryginał od nowości 2 DIN.Kierownica z przyciskami:) .Po zmianie radia na Navi zniknęły komunikaty na Fisie,zmieniałem kodowanie licznika na kanale 62 i nic,a jak zmieniam na starym radiu to jesr reakcja i raz pokazuje na Fisie,raz nie ,czyli wszystko ok.Następnie podpiąłem tuner TMC,napisane na nim Can Gateway,wyciągnięte całe okablowanie z innej 6ki.Kable podpiąłem pod ten tuner,zasilanie,navi specjalna wtyczka ta z Canami,Cany do licznika,kodowanie i lipa:(( Fis nic nie pokazuje.Wyskakuje błąd brak komunikacji szyna can,czy coś takiego błędy kasowane pojawiają się znów,poodpięciu tunera nowy błąd,komunikacja Can tylko na jednym przewodzie czy coś takiego.Może da się zakupić jakąś wtyczkę i podpiąc navi do licznika,zakodować i uruchomić informacje z navi na fise(RDSy)Reszta wszystko śmiga,tylko ten Fis:/ Pomocy:)
Może ten tuner uwalony jest?Do tunera idzie więcej kabli,ja podłączyłem tylko Cany do licznika pin 5 i 6ty oraz zasilanie z tunera wpiąłem pod wtyk zasilający Navi.Może da się obejść ten tuner?np podłączając Cany z Navi bezpośrednio do licznika po kablu i kodowanie,czy nic z tego nie będzie?Brzmienie z Navi Plus jestlepsze niż z Symphony ale osłabia mnie ta dziura na Fisie 
