[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 lut 2016, 14:56
- Lokalizacja: Lipiny
Panowie przymierzam się do montażu kierownicy multifunkcyjnej mam taką:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/6fVZ ... ~uBCFtU5dm
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/t5zj ... 9DKdbfIeDN
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/1o2z ... VK8MHRZwH8
Nr. sterownika w kierownicy TRW-NR 61340392A
Do tego posiadam ESP i 6 - cio pinowe złącze w taśmie. Pytanie jak to wszystko podłączyć żeby śmigało bo jak widać w sterowniku w kierownicy jest dużo więcej pinów a wszędzie na schematach jest opis ,że wystarczy podłączyć tylko jedną linie sterującą do przekaźnika 616 + masa i plus po zapłonie. A co z tym 14 pinowym złączem co idzie od poduszki do modułu?
I jeszcze czy da się to wszystko podłączyć bez dodatkowych kostek tych , których brakuje jak widać na zdjęciu.
Dodatkowo zamieszczam schemacik który sam sobie rozrysowałem i proszę o rozpiskę pinów http://www.fotosik.pl/zdjecie/e79d81ab343b2c27
Pomoże ktoś?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/6fVZ ... ~uBCFtU5dm
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/t5zj ... 9DKdbfIeDN
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/1o2z ... VK8MHRZwH8
Nr. sterownika w kierownicy TRW-NR 61340392A
Do tego posiadam ESP i 6 - cio pinowe złącze w taśmie. Pytanie jak to wszystko podłączyć żeby śmigało bo jak widać w sterowniku w kierownicy jest dużo więcej pinów a wszędzie na schematach jest opis ,że wystarczy podłączyć tylko jedną linie sterującą do przekaźnika 616 + masa i plus po zapłonie. A co z tym 14 pinowym złączem co idzie od poduszki do modułu?
I jeszcze czy da się to wszystko podłączyć bez dodatkowych kostek tych , których brakuje jak widać na zdjęciu.
Dodatkowo zamieszczam schemacik który sam sobie rozrysowałem i proszę o rozpiskę pinów http://www.fotosik.pl/zdjecie/e79d81ab343b2c27
Pomoże ktoś?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 lut 2016, 14:56
- Lokalizacja: Lipiny
Dzięki bendzji
Tak czytałem cały temat ale chodzi o to, że nie posiadam kostek przy kierownicy i myślałem, że da się jakoś to podpiąć bez nich, (np. wykorzystując piny od kostki licznika) dlatego chodziło mi o dokładne oznaczenie każdego pinu ale chyba jednak muszę dokupić ori wiązkę bo w komplecie nie było
Oznaczenia pinów co doszedłem:
wtyczka F pin 1 + 12 V
2 masa
wtyczka B 1 klakson
2 klakson
3 magistrala LinBus
wtyczka E zasilanie ogrzewanej kierownicy
wtyczka D czujnik temperatury?
Tak czytałem cały temat ale chodzi o to, że nie posiadam kostek przy kierownicy i myślałem, że da się jakoś to podpiąć bez nich, (np. wykorzystując piny od kostki licznika) dlatego chodziło mi o dokładne oznaczenie każdego pinu ale chyba jednak muszę dokupić ori wiązkę bo w komplecie nie było
Oznaczenia pinów co doszedłem:
wtyczka F pin 1 + 12 V
2 masa
wtyczka B 1 klakson
2 klakson
3 magistrala LinBus
wtyczka E zasilanie ogrzewanej kierownicy
wtyczka D czujnik temperatury?
Ostatnio zmieniony 21 cze 2016, 23:06 przez renegat207, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 maja 2009, 12:11
- Lokalizacja: Kowalewo k/Szubina
Witam! Z racji tego, że wymieniałem tapicerkę wnętrza mojej a6 c5 2.8 v6 (ALG) na czarną skórę (kubełki) postanowiłem również wymienić kierownicę na sline z multifunkcją akurat mi się trafiła taka kierownica u kolegi na szrocie - zdemontowałem z dawcy a6 c5 avant 2.5 tdi (półlift) 2000 rok tiptronic ( zdjęcie kierownicy zapożyczone ale identyczna) http://83.3.53.190/multifunkcja/kiera.jpg
Wymontowałem również z dawcy moduł kierownicy taki oto:
http://83.3.53.190/multifunkcja/mod_kostki_d.jpg
http://83.3.53.190/multifunkcja/mod_kostki_g.jpg
wraz z kostkami widocznymi na fotkach. Wiadomo że żółta kostka to air bag oraz klakson - nie będzie jej dotykał bo moja kostka w aucie będzie pasować - tak przypuszczam chyba, że jestem w błędzie. Dwie pozostałe kostki - prosiłbym o ich opis tej jednorzędowej oraz 2 rzędowej
I teraz pytanie kolejne jest takie: już 2 podejścia robiłem i nie mogę znaleźć sterownika-przekaźnika w tym dawcy przeryłem pół instalacji i nie ma. Nie ma na tych mocowaniach gdzie reszta przekaźników oraz nie ma w tunelu środkowym w okolicach radia. Ktoś ma pomysł gdzie on może się znajdować w tej a6 c5 2000 rok w tipie ?
Generalnie zależy mi tylko na uruchomieniu sterowania radiem i podświetleniu przycisków. Nie mam Can w audi (złącze rem-c) radio audi concert jest - bo to 1997 rok i dodam że skrzynia manual więc sterownie tiptronic mnie nie interesuje. Planuje więc zakup takiego sterownika:
http://83.3.53.190/multifunkcja/sterownik.jpg
Pomoże mi ktoś ogarnąć to w całość - bo tak czytam i czytam, przeglądam i mam mętlik w głowie, są różne kierownice taśmy moduły sterowniki itp.....
Może dysponuje ktoś schematem pod wymienione wyżej podzespoły
pozdro!
Wymontowałem również z dawcy moduł kierownicy taki oto:
http://83.3.53.190/multifunkcja/mod_kostki_d.jpg
http://83.3.53.190/multifunkcja/mod_kostki_g.jpg
wraz z kostkami widocznymi na fotkach. Wiadomo że żółta kostka to air bag oraz klakson - nie będzie jej dotykał bo moja kostka w aucie będzie pasować - tak przypuszczam chyba, że jestem w błędzie. Dwie pozostałe kostki - prosiłbym o ich opis tej jednorzędowej oraz 2 rzędowej
I teraz pytanie kolejne jest takie: już 2 podejścia robiłem i nie mogę znaleźć sterownika-przekaźnika w tym dawcy przeryłem pół instalacji i nie ma. Nie ma na tych mocowaniach gdzie reszta przekaźników oraz nie ma w tunelu środkowym w okolicach radia. Ktoś ma pomysł gdzie on może się znajdować w tej a6 c5 2000 rok w tipie ?
Generalnie zależy mi tylko na uruchomieniu sterowania radiem i podświetleniu przycisków. Nie mam Can w audi (złącze rem-c) radio audi concert jest - bo to 1997 rok i dodam że skrzynia manual więc sterownie tiptronic mnie nie interesuje. Planuje więc zakup takiego sterownika:
http://83.3.53.190/multifunkcja/sterownik.jpg
Pomoże mi ktoś ogarnąć to w całość - bo tak czytam i czytam, przeglądam i mam mętlik w głowie, są różne kierownice taśmy moduły sterowniki itp.....
Może dysponuje ktoś schematem pod wymienione wyżej podzespoły
pozdro!
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7167
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
ta kierownica tylko przełącza biegi , nic więcej z niej nie wyciśniesz
nic więcej nie znajdziesz w aucie dawcy bo przy takiej kierownicy to są proste połączenia elektryczne , bez przekaźników/ modułów
to co piszesz że to moduł to po prostu taśma airbag z czujnikiem kąta skrętu pod ESP ( i ta 6 pinowa wtyka jest od ESP )
nic więcej nie znajdziesz w aucie dawcy bo przy takiej kierownicy to są proste połączenia elektryczne , bez przekaźników/ modułów
to co piszesz że to moduł to po prostu taśma airbag z czujnikiem kąta skrętu pod ESP ( i ta 6 pinowa wtyka jest od ESP )
Dzięki, ale nic mi to nie mówi. Taśmę kupiłem z końcówką Q. I z tej taśmy wychodzą dwie wtyczki.
Ta większa, jak się domyślam jest do podgrzewania i jest gdzie ją wpiąć w kierownicy, ale ta mała to nie wiem od czego jest.
Zdjęcie kierownicy.
Jakby dało radę rozrysować albo napisać jak dziecku to bym był wdzięczny.
Ta większa, jak się domyślam jest do podgrzewania i jest gdzie ją wpiąć w kierownicy, ale ta mała to nie wiem od czego jest.
Zdjęcie kierownicy.
Jakby dało radę rozrysować albo napisać jak dziecku to bym był wdzięczny.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7167
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
w twiim przypadku masz starszą wersję kierownicy i jeśli nie ma miejsca na jej wpięcie to musisz ją zostawić niepodiętą ( widocznie w module na pcb jest już to połączone )
tak to wygląda
pic host
tak to wygląda
pic host
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7167
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
No wszystko jest w schemacie
W twojej sytuacji z kierując się instrukcją z pierwszego postu , to ty omijasz podłączanie zasilania do sterownika w kierownicy , bo to będziesz miał z innej wtyczki 2 pinowej na górze taśmy:
- pin 2 masa
- pin 1 - plus po stacyjce ze śrubki 75X , dokładasz bezpiecznik 15A
potem jeszcze z podstawki przekaźnika z pinu 17 prowadzisz kabelek do pinu 4 włacznika grzania fotela kierowcy , zielona wtyka:
Tak wygladała gotowa wiązka multifunkcja+grzanie:
W twojej sytuacji z kierując się instrukcją z pierwszego postu , to ty omijasz podłączanie zasilania do sterownika w kierownicy , bo to będziesz miał z innej wtyczki 2 pinowej na górze taśmy:
- pin 2 masa
- pin 1 - plus po stacyjce ze śrubki 75X , dokładasz bezpiecznik 15A
potem jeszcze z podstawki przekaźnika z pinu 17 prowadzisz kabelek do pinu 4 włacznika grzania fotela kierowcy , zielona wtyka:
Tak wygladała gotowa wiązka multifunkcja+grzanie:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga