[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 paź 2011, 17:01
- Lokalizacja: szczecin
odpowiem dla potomnych co mi sie wydaje:zenq pisze:Panowie taki problem:
auto fabrycznie miało multifunkcje bez tipa,
kierownica wymieniona na taka z multi+tip, wymieniony przekaznik na taki z literka J, dorzucone dwa kable do skrzyni... i nie działa.
przyciski do radia działaja, natomiast do zmiany biegów są martwe. brak podswietlenia, brak reakcji na wciśnięcie w VAGu na kanale 3.
ale za to odpięcie kabli od guziczków tipa powoduje wyswietlenie błędu o ich braku w sterowniku multifunkcji.
wymieniłem moduł w kierownicy - nic.
bawie sie bawie - na chwile pojawiło się podświetlenie, w VAGu było widać naciskanie klawiszy, i po zgaszeniu zapłonu znowu martwo. sprawdzane inne klawisze od tipa bo mam druga kierownice i to samo. opornosci guzikow sprawdzone - wszystko wyglada ok. raczej problem w elektronice. najdziwniejsze jest to ze na chwile zadziałało...
jakies pomysły?
mialem okazje jezdzic allroadem z poczatku produkcji, nowa kiera, zegary, ale automat bez "S" tylko z blokadami biegów (321). W tym aucie guziole od biegow zaswiecaja sie i dzialaja dopiero po przesunieciu dzwigni na tip, a pod koniec produkcji podobno biegi chodza rowniez w trybie D.
wniosek taki, ze modul z literka J czeka na info od skrzyni o wlaczeniu tipa, aby uaktywnic guziole w kierownicy. auto w ktorym byla dokladana kiera bylo z konca produkcji i skrzynia tego najprawdopodobniej nie wysylala (albo trzeba bylo dorzucic jeszcze jakis kabel)
najlatwiej to potrzebny poprostu modul z literka H.
[ Dodano: 2016-03-22, 20:35 ]
bendzji pisze:przy taśmie kwadratowej jest inna obudowa kolumny , mówimy o C5 tak?
Jak widać po przyciskach w mojej kierownicy coś z tymi zimnymi lutami na temacieZa brak podświetlania odpowiadały zimne luty na płytce drukowanej, już wszystko działa.
sory za post pod postem, ale tez mialem zimne luty w poduszcze, z tym ze u mnie czasem laczylo i czasem swiecilo

- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Zgodnie z info od kolegi Blackburn ( wielkie dzięki
) , zakupiłem kierownicę poliftową - oczywiście działa sterowanie radiem , podświetlenie przycisków itd.
Nic muszę odwołać to co pisałem na pierwszych stronach tego wątku - że poliftowa kierownica nie zadziała z przekaźnikami z przedliftu - taką kiedyś dostałem informację
Zakupiłem kierownicę - multi z tiptronikiem i grzaną , i tu pierwsze info - do grzania są dwa typy taśm - z końcówką Q ( mają wtyczkę pasującą do przedliftowej kierownicy ) oraz z końcówką AL ( mają wtyczkę trójkątną pasującu do polifta )
Wypróbuje też przekaźnik 617 ( z końcówką G ) - powinien obsłigiwać radio po REMC i łopatki tiptronika , czekam na przesyłkę
Kolego zenq - doszedłem dlaczego się tak dzieję i opisałem tutaj: -a6-c5-kodowanie-tipa-vt40295,75.htm#808407
[ Dodano: 2016-03-27, 23:46 ]
I mała rozpiska przekaźników do kierownicy multifunkcyjnej:
![Obrazek]()
Wszystkie oprócz E / 609 są kodowalne - wrzucone kodowanie 2-3 strony wcześniej
[ Dodano: 2016-03-31, 16:37 ]
617 przyszedł - działa po REMC i współpracuje z kierownicą przedliftową
po weekndzie wkładam poliftową
[ Dodano: 2016-04-07, 00:15 ]
Kierownica zamontowana , moduł G też nie przyjmował zmiany kodowania na Tiptronic ale wszystko działa
, nietetey przyciski zmiany biegow działają tylko jak wybierak jest w trybie ręcznym , gdy jest na D sterownik dostaję sygnał ( widać w blokach pomiarowych) ale nie reaguje ( wymiana sterownika na nowszy rozwiązałaby problem )
![Obrazek]()


Nic muszę odwołać to co pisałem na pierwszych stronach tego wątku - że poliftowa kierownica nie zadziała z przekaźnikami z przedliftu - taką kiedyś dostałem informację

Zakupiłem kierownicę - multi z tiptronikiem i grzaną , i tu pierwsze info - do grzania są dwa typy taśm - z końcówką Q ( mają wtyczkę pasującą do przedliftowej kierownicy ) oraz z końcówką AL ( mają wtyczkę trójkątną pasującu do polifta )
Wypróbuje też przekaźnik 617 ( z końcówką G ) - powinien obsłigiwać radio po REMC i łopatki tiptronika , czekam na przesyłkę

Kolego zenq - doszedłem dlaczego się tak dzieję i opisałem tutaj: -a6-c5-kodowanie-tipa-vt40295,75.htm#808407
[ Dodano: 2016-03-27, 23:46 ]
I mała rozpiska przekaźników do kierownicy multifunkcyjnej:
Wszystkie oprócz E / 609 są kodowalne - wrzucone kodowanie 2-3 strony wcześniej
[ Dodano: 2016-03-31, 16:37 ]
617 przyszedł - działa po REMC i współpracuje z kierownicą przedliftową


[ Dodano: 2016-04-07, 00:15 ]
Kierownica zamontowana , moduł G też nie przyjmował zmiany kodowania na Tiptronic ale wszystko działa

Dzięki, to jakiś trop. Niestety nie mam już tego auta do grzebania, a chętnie bym sprawdził. Aczkoliwek auto było poliftowe z końca produkcji, co wg. Twojej instrukcji powinno dawać masę na guziki na stałe - tak nie było. Jednak fabrycznie była multifunkcja bez tipa, i ja tylko podmieniłem przekaźnik dorzucając dwa kable do wybieraka nie sprawdzając reszty, pewnie trzeba było dorzucić jedną masę do przekaźnika poprostu... jak będę miał chwile zobaczę podłączenie w przedliftowym allroadzie - być może poprostu do modułu dochodzi ta magiczna masa z tipa, której nie dorzuciłem.bendzji pisze:Kolego zenq - doszedłem dlaczego się tak dzieję i opisałem tutaj: -a6-...5,75.htm#808407
ps. ten allroad w którym dano mi grzebać jest z 2001r - skrzynia z przed lifta, kiera i licznik po liftowy, oczywiście fabrycznie i wszystko ze sobą działa:) sterowanie jeszcze po REMC, numeru przekaznika nie pamietam, ale to ten bez cana z obsługą tipa i nokii, taśma do kiery z literką AL.
swoją drogą troche dziwne ze narobili tyle tych przekaznikow zamiast dac jeden z mozliwoscia kodowania wszystkich funkcji

tak tak, w allroadzie jest kiera grzana z multi i tipem. sterownik w wersji G jak twoj, więc można powiedzieć że masz kierownicę podłączoną jak fabryka.
sprawdziłem też, po przerzuceniu drążka na tip masa pojawia się na pinie numer 2 przekaznika, co powoduje załączenie guzików od biegów,
Bendzji, mozesz jeszcze przybliżyć rożnicę taśmy Q i AL ?
kupiłem do swojego auta grzaną, jasną kierownice poliftową i oczywiście szukam taśmy. Na alledrogo jest kilka sztuk z literką Q, z AL ani jednej.
sprawdziłem też, po przerzuceniu drążka na tip masa pojawia się na pinie numer 2 przekaznika, co powoduje załączenie guzików od biegów,
Bendzji, mozesz jeszcze przybliżyć rożnicę taśmy Q i AL ?
kupiłem do swojego auta grzaną, jasną kierownice poliftową i oczywiście szukam taśmy. Na alledrogo jest kilka sztuk z literką Q, z AL ani jednej.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Q ma wtyczkę do sterownika przedlitowego ( podobna do głośnikowej ) , AL do poliftowego ( wtyczka inna niż wszytskie , 2 piny pod kątek 90 stopni , fotki są chyba w tym temacie
Była na Alle tasma z końcówką AK - tez pod grzanie polift - ooooo jest tu: http://allegro.pl/czujnik-kata-skretu-t ... 55975.html
Ja dałem stałą masę na pin 2 , w VAG widać w sterowniku skrzyni że przyciski działają ale brak reakcji w trybie D
Czyli w Allroadzie była taka opcja z tym przekaźnikiem
Była na Alle tasma z końcówką AK - tez pod grzanie polift - ooooo jest tu: http://allegro.pl/czujnik-kata-skretu-t ... 55975.html
Ja dałem stałą masę na pin 2 , w VAG widać w sterowniku skrzyni że przyciski działają ale brak reakcji w trybie D
Czyli w Allroadzie była taka opcja z tym przekaźnikiem

Również walczę z podłączeniem multifunkcji i tipa. Ori miałem 4 ramienną kiere z multifunkcją i telefonem i właściciel forumowy mówi, że wszystko działało... Handlarz zmienił kiere na trójramienną (bo mu się podobała), ale wysłał mi tą, która siedziała wcześniej. Jestem już po przekładce, jednak przyciski nie działają...
(zdjęcia zapożyczone z tematu)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/3033498b98a513e2 - wiem już z tematu, że wtyczki 1, 4 i 5 mają być puste, bo są od grzania kiery - tak też jest, 7 i 8 mam wpięte manetki do tipa, 2 też mam wpiętą i klakson działa, pusta pozostaje wtyczka 6 - chyba zasilanie?
wtyczki w kierownicy wyglądają u mnie tak:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/236f42303f1a1ece
dolną od poduchy mam podpiętą, jednak górna jest pusta.
Do kierownicy handlarz wrzucił mi dwa kabelki - jeden brązowo - czarny (2 piny na wtyczce 4 pinowej) - problem wygląda tak - te piny od strony kierownicy są wyrwane/wysuniete z wtyczki, natomiast jej drugi koniec nie pasuje do gniazda nr 6
mogę to sobie zrobić bez tych wtyczek, tylko który pin jest który w takim razie, bo nie chcę podpiąć + z -.
Pozostaje mi jeszcze jeden krótki kabelek na 4 piny, który w ogóle nigdzie nie pasuje... - był luzem w przesyłce - ma piny biały zielony czerwony i jeszcze jakiś - nie pamiętam dokładnie.
Możecie mi jakoś pomóc w podłączeniu całości?
(zdjęcia zapożyczone z tematu)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/3033498b98a513e2 - wiem już z tematu, że wtyczki 1, 4 i 5 mają być puste, bo są od grzania kiery - tak też jest, 7 i 8 mam wpięte manetki do tipa, 2 też mam wpiętą i klakson działa, pusta pozostaje wtyczka 6 - chyba zasilanie?
wtyczki w kierownicy wyglądają u mnie tak:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/236f42303f1a1ece
dolną od poduchy mam podpiętą, jednak górna jest pusta.
Do kierownicy handlarz wrzucił mi dwa kabelki - jeden brązowo - czarny (2 piny na wtyczce 4 pinowej) - problem wygląda tak - te piny od strony kierownicy są wyrwane/wysuniete z wtyczki, natomiast jej drugi koniec nie pasuje do gniazda nr 6

Pozostaje mi jeszcze jeden krótki kabelek na 4 piny, który w ogóle nigdzie nie pasuje... - był luzem w przesyłce - ma piny biały zielony czerwony i jeszcze jakiś - nie pamiętam dokładnie.
Możecie mi jakoś pomóc w podłączeniu całości?
Fiat Brava 1.9JTD --> Ford Mondeo mk2 1.8i --> BMW e65 745i --> Audi A6C6 3.0TDI --> Audi S6 C5
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
tak 6 to zasilanie - pisałem w temcie który pin to + a który masa , wpinasz je do tych dwóch pinów w tasmie ( który to + a który masa to sprawdzisz miernikiem )
brakuje tobie w żółtej wtyce jednego pinu , to jest szyna komunikacji kierownicy z przekaźnikiem - on wchodzi w wolny pin we wtyce 2 od klaksonu
co tego kabelka 4 piny to ma on takie same kolory jak przyciski od tipa i pewnoi jest z innej kierownicy
brakuje tobie w żółtej wtyce jednego pinu , to jest szyna komunikacji kierownicy z przekaźnikiem - on wchodzi w wolny pin we wtyce 2 od klaksonu
co tego kabelka 4 piny to ma on takie same kolory jak przyciski od tipa i pewnoi jest z innej kierownicy
Zdjęcie wziąlem z tematu i nie doprecyzowałem, sorki - w tej żółtej wtyczce mam wszystkie 5 kabelków, ale jeszcze czegoś brakuje... na pewno muszę się wpiąć z jednej strony we wtyczkę nr6, no ale z czym ją połączyć? prócz tego złącza nad żółtym gniazdem od AirBag nie mam żadnej wolnej wpinki...
Fiat Brava 1.9JTD --> Ford Mondeo mk2 1.8i --> BMW e65 745i --> Audi A6C6 3.0TDI --> Audi S6 C5
napiszę z ciekawosci - u mnie fabrycznie gola kiera, a tasma z literka AC, czyli z dodatkowymi pinami do multifunkcji (5 dolna wtyka + 2 gorna)
wyciagalem 3 ramienna z tipem z innego auta i tam tasma z literka M, czyli wszystkie mozliwe piny bez grzania (5+5)
czyli w obydwu przypadkach dalo sie zalozyc multifunkcyjna kiere bez wymiany tasmy, wiec jak ktos chce zmieniac kierownice to przed zakupem kompletu z tasma polecam sprawdzic co siedzi w aucie - moze sie okazac ze nowa tasma to nie potrzeby wydatek.
wyciagalem 3 ramienna z tipem z innego auta i tam tasma z literka M, czyli wszystkie mozliwe piny bez grzania (5+5)
czyli w obydwu przypadkach dalo sie zalozyc multifunkcyjna kiere bez wymiany tasmy, wiec jak ktos chce zmieniac kierownice to przed zakupem kompletu z tasma polecam sprawdzic co siedzi w aucie - moze sie okazac ze nowa tasma to nie potrzeby wydatek.