Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis

Car Audio
ODPOWIEDZ
krzysztof447
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 paź 2011, 17:01
Lokalizacja: szczecin

Post autor: krzysztof447 » 20 mar 2016, 12:08

Będe musiał kupic mowy moduł od a4 b6 ,bo od a6 c5 nie jestem w stanie podłączyc .dzieki za pomoc.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 mar 2016, 13:47

sprzedający niestety troszkę się pomylił

zenq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 26 maja 2013, 01:17
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: zenq » 22 mar 2016, 20:35

zenq pisze:Panowie taki problem:

auto fabrycznie miało multifunkcje bez tipa,
kierownica wymieniona na taka z multi+tip, wymieniony przekaznik na taki z literka J, dorzucone dwa kable do skrzyni... i nie działa.

przyciski do radia działaja, natomiast do zmiany biegów są martwe. brak podswietlenia, brak reakcji na wciśnięcie w VAGu na kanale 3.
ale za to odpięcie kabli od guziczków tipa powoduje wyswietlenie błędu o ich braku w sterowniku multifunkcji.

wymieniłem moduł w kierownicy - nic.
bawie sie bawie - na chwile pojawiło się podświetlenie, w VAGu było widać naciskanie klawiszy, i po zgaszeniu zapłonu znowu martwo. sprawdzane inne klawisze od tipa bo mam druga kierownice i to samo. opornosci guzikow sprawdzone - wszystko wyglada ok. raczej problem w elektronice. najdziwniejsze jest to ze na chwile zadziałało...

jakies pomysły?
odpowiem dla potomnych co mi sie wydaje:

mialem okazje jezdzic allroadem z poczatku produkcji, nowa kiera, zegary, ale automat bez "S" tylko z blokadami biegów (321). W tym aucie guziole od biegow zaswiecaja sie i dzialaja dopiero po przesunieciu dzwigni na tip, a pod koniec produkcji podobno biegi chodza rowniez w trybie D.
wniosek taki, ze modul z literka J czeka na info od skrzyni o wlaczeniu tipa, aby uaktywnic guziole w kierownicy. auto w ktorym byla dokladana kiera bylo z konca produkcji i skrzynia tego najprawdopodobniej nie wysylala (albo trzeba bylo dorzucic jeszcze jakis kabel)
najlatwiej to potrzebny poprostu modul z literka H.

[ Dodano: 2016-03-22, 20:35 ]
bendzji pisze:przy taśmie kwadratowej jest inna obudowa kolumny , mówimy o C5 tak?

Za brak podświetlania odpowiadały zimne luty na płytce drukowanej, już wszystko działa.
Jak widać po przyciskach w mojej kierownicy coś z tymi zimnymi lutami na temacie ;)

sory za post pod postem, ale tez mialem zimne luty w poduszcze, z tym ze u mnie czasem laczylo i czasem swiecilo ;)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 kwie 2016, 00:15

Zgodnie z info od kolegi Blackburn ( wielkie dzięki <okok> <radocha> ) , zakupiłem kierownicę poliftową - oczywiście działa sterowanie radiem , podświetlenie przycisków itd.

Nic muszę odwołać to co pisałem na pierwszych stronach tego wątku - że poliftowa kierownica nie zadziała z przekaźnikami z przedliftu - taką kiedyś dostałem informację <wnerw>


Zakupiłem kierownicę - multi z tiptronikiem i grzaną , i tu pierwsze info - do grzania są dwa typy taśm - z końcówką Q ( mają wtyczkę pasującą do przedliftowej kierownicy ) oraz z końcówką AL ( mają wtyczkę trójkątną pasującu do polifta )

Wypróbuje też przekaźnik 617 ( z końcówką G ) - powinien obsłigiwać radio po REMC i łopatki tiptronika , czekam na przesyłkę ;)




Kolego zenq - doszedłem dlaczego się tak dzieję i opisałem tutaj: -a6-c5-kodowanie-tipa-vt40295,75.htm#808407

[ Dodano: 2016-03-27, 23:46 ]
I mała rozpiska przekaźników do kierownicy multifunkcyjnej:

Obrazek

Wszystkie oprócz E / 609 są kodowalne - wrzucone kodowanie 2-3 strony wcześniej

[ Dodano: 2016-03-31, 16:37 ]
617 przyszedł - działa po REMC i współpracuje z kierownicą przedliftową :) po weekndzie wkładam poliftową <okok>

[ Dodano: 2016-04-07, 00:15 ]
Kierownica zamontowana , moduł G też nie przyjmował zmiany kodowania na Tiptronic ale wszystko działa <okok> , nietetey przyciski zmiany biegow działają tylko jak wybierak jest w trybie ręcznym , gdy jest na D sterownik dostaję sygnał ( widać w blokach pomiarowych) ale nie reaguje ( wymiana sterownika na nowszy rozwiązałaby problem )

Obrazek

Ukaszp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 29 lut 2016, 21:42
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Ukaszp » 13 kwie 2016, 23:01

Orientuje się ktoś czy do C5 po lifcie można założyć kierownice z C6 ? Te kierownice niedość że ładniejsze to i łatwiej znaleźć z tipem i grzaną. Nie mam w ogóle multi, podłączenie jest wyjaśnione, tylko mógłby ktoś podać jakie przekaźniki dokładnie mam szukać bo trochę zaczynam się gubić

firefox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: firefox » 14 maja 2016, 09:04

Witam,
Czy ktoś z okolic Wawy lub Poznania jest w stanie pomóc w połączeniu kabelków? Mam już założoną kierownicę, ale żaden ze mnie elektryk.
Oczywiście za jakiś gratisik :)

zenq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 26 maja 2013, 01:17
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: zenq » 19 maja 2016, 15:39

bendzji pisze:Kolego zenq - doszedłem dlaczego się tak dzieję i opisałem tutaj: -a6-...5,75.htm#808407
Dzięki, to jakiś trop. Niestety nie mam już tego auta do grzebania, a chętnie bym sprawdził. Aczkoliwek auto było poliftowe z końca produkcji, co wg. Twojej instrukcji powinno dawać masę na guziki na stałe - tak nie było. Jednak fabrycznie była multifunkcja bez tipa, i ja tylko podmieniłem przekaźnik dorzucając dwa kable do wybieraka nie sprawdzając reszty, pewnie trzeba było dorzucić jedną masę do przekaźnika poprostu... jak będę miał chwile zobaczę podłączenie w przedliftowym allroadzie - być może poprostu do modułu dochodzi ta magiczna masa z tipa, której nie dorzuciłem.

ps. ten allroad w którym dano mi grzebać jest z 2001r - skrzynia z przed lifta, kiera i licznik po liftowy, oczywiście fabrycznie i wszystko ze sobą działa:) sterowanie jeszcze po REMC, numeru przekaznika nie pamietam, ale to ten bez cana z obsługą tipa i nokii, taśma do kiery z literką AL.

swoją drogą troche dziwne ze narobili tyle tych przekaznikow zamiast dac jeden z mozliwoscia kodowania wszystkich funkcji ;p

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 maja 2016, 16:03

Jak AL to powinna być grzana , twój sterownik tipa pewno tego nie obsłuży jak mój w multi.

zenq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 26 maja 2013, 01:17
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: zenq » 19 maja 2016, 16:59

tak tak, w allroadzie jest kiera grzana z multi i tipem. sterownik w wersji G jak twoj, więc można powiedzieć że masz kierownicę podłączoną jak fabryka.

sprawdziłem też, po przerzuceniu drążka na tip masa pojawia się na pinie numer 2 przekaznika, co powoduje załączenie guzików od biegów,


Bendzji, mozesz jeszcze przybliżyć rożnicę taśmy Q i AL ?
kupiłem do swojego auta grzaną, jasną kierownice poliftową i oczywiście szukam taśmy. Na alledrogo jest kilka sztuk z literką Q, z AL ani jednej.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 maja 2016, 21:35

Q ma wtyczkę do sterownika przedlitowego ( podobna do głośnikowej ) , AL do poliftowego ( wtyczka inna niż wszytskie , 2 piny pod kątek 90 stopni , fotki są chyba w tym temacie

Była na Alle tasma z końcówką AK - tez pod grzanie polift - ooooo jest tu: http://allegro.pl/czujnik-kata-skretu-t ... 55975.html



Ja dałem stałą masę na pin 2 , w VAG widać w sterowniku skrzyni że przyciski działają ale brak reakcji w trybie D

Czyli w Allroadzie była taka opcja z tym przekaźnikiem <okok>

Awatar użytkownika
miXon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 27 sty 2016, 13:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: miXon » 24 maja 2016, 08:41

Również walczę z podłączeniem multifunkcji i tipa. Ori miałem 4 ramienną kiere z multifunkcją i telefonem i właściciel forumowy mówi, że wszystko działało... Handlarz zmienił kiere na trójramienną (bo mu się podobała), ale wysłał mi tą, która siedziała wcześniej. Jestem już po przekładce, jednak przyciski nie działają...

(zdjęcia zapożyczone z tematu)
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/3033498b98a513e2 - wiem już z tematu, że wtyczki 1, 4 i 5 mają być puste, bo są od grzania kiery - tak też jest, 7 i 8 mam wpięte manetki do tipa, 2 też mam wpiętą i klakson działa, pusta pozostaje wtyczka 6 - chyba zasilanie?

wtyczki w kierownicy wyglądają u mnie tak:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/236f42303f1a1ece

dolną od poduchy mam podpiętą, jednak górna jest pusta.

Do kierownicy handlarz wrzucił mi dwa kabelki - jeden brązowo - czarny (2 piny na wtyczce 4 pinowej) - problem wygląda tak - te piny od strony kierownicy są wyrwane/wysuniete z wtyczki, natomiast jej drugi koniec nie pasuje do gniazda nr 6 :/ mogę to sobie zrobić bez tych wtyczek, tylko który pin jest który w takim razie, bo nie chcę podpiąć + z -.

Pozostaje mi jeszcze jeden krótki kabelek na 4 piny, który w ogóle nigdzie nie pasuje... - był luzem w przesyłce - ma piny biały zielony czerwony i jeszcze jakiś - nie pamiętam dokładnie.

Możecie mi jakoś pomóc w podłączeniu całości?
Fiat Brava 1.9JTD --> Ford Mondeo mk2 1.8i --> BMW e65 745i --> Audi A6C6 3.0TDI --> Audi S6 C5

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 maja 2016, 11:31

tak 6 to zasilanie - pisałem w temcie który pin to + a który masa , wpinasz je do tych dwóch pinów w tasmie ( który to + a który masa to sprawdzisz miernikiem )

brakuje tobie w żółtej wtyce jednego pinu , to jest szyna komunikacji kierownicy z przekaźnikiem - on wchodzi w wolny pin we wtyce 2 od klaksonu


co tego kabelka 4 piny to ma on takie same kolory jak przyciski od tipa i pewnoi jest z innej kierownicy

Awatar użytkownika
miXon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 27 sty 2016, 13:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: miXon » 24 maja 2016, 13:05

Zdjęcie wziąlem z tematu i nie doprecyzowałem, sorki - w tej żółtej wtyczce mam wszystkie 5 kabelków, ale jeszcze czegoś brakuje... na pewno muszę się wpiąć z jednej strony we wtyczkę nr6, no ale z czym ją połączyć? prócz tego złącza nad żółtym gniazdem od AirBag nie mam żadnej wolnej wpinki...
Fiat Brava 1.9JTD --> Ford Mondeo mk2 1.8i --> BMW e65 745i --> Audi A6C6 3.0TDI --> Audi S6 C5

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 maja 2016, 14:20

Laczysz z tym gniazdem co są dwa piny - tam nad żółtą

zenq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 26 maja 2013, 01:17
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: zenq » 06 cze 2016, 11:43

napiszę z ciekawosci - u mnie fabrycznie gola kiera, a tasma z literka AC, czyli z dodatkowymi pinami do multifunkcji (5 dolna wtyka + 2 gorna)

wyciagalem 3 ramienna z tipem z innego auta i tam tasma z literka M, czyli wszystkie mozliwe piny bez grzania (5+5)

czyli w obydwu przypadkach dalo sie zalozyc multifunkcyjna kiere bez wymiany tasmy, wiec jak ktos chce zmieniac kierownice to przed zakupem kompletu z tasma polecam sprawdzic co siedzi w aucie - moze sie okazac ze nowa tasma to nie potrzeby wydatek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl