[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis
dzieki za szybka odpowiedz:)
co do kodowania to chyba obydwaj pokrecilismy;)
wg vcds xxx0x jest bez tipa, xxx1x jest z tipem, i tak tez mialem w orginalnych sterownikach, nie da sie tez tego przeprogramowac.
orginalnie mialem kodowanie 01012, przyjmuje zmiany jedynie 2 i 5 cyfry, dlatego tez ostatnio próbowałem 00012, bez roznicy. jezyka nie da sie zmienic, choc nie wiem w czym miala by byc ta roznica?
moduł nadal nie podswiela ani nie widzi naciskania guzikow od tipa, choc blad po ich odpieciu w kierownicy pokazuje. sterowanie radiem dziala wysmienicie, tak jak i zmiana biegow recznie dzwignia zmiany biegow.
zostaje chyba jedynie kupic kolejny sterownik... ehh
co do kodowania to chyba obydwaj pokrecilismy;)
wg vcds xxx0x jest bez tipa, xxx1x jest z tipem, i tak tez mialem w orginalnych sterownikach, nie da sie tez tego przeprogramowac.
orginalnie mialem kodowanie 01012, przyjmuje zmiany jedynie 2 i 5 cyfry, dlatego tez ostatnio próbowałem 00012, bez roznicy. jezyka nie da sie zmienic, choc nie wiem w czym miala by byc ta roznica?
moduł nadal nie podswiela ani nie widzi naciskania guzikow od tipa, choc blad po ich odpieciu w kierownicy pokazuje. sterowanie radiem dziala wysmienicie, tak jak i zmiana biegow recznie dzwignia zmiany biegow.
zostaje chyba jedynie kupic kolejny sterownik... ehh
i badz tu mądry 
vcds po polaczeniu ze sterownikiem wywala takie cos:
Coding
0?xxx: Radio Remote
0 = active (Standard)
1 = inactive
0x?xx: Language
0 = German
1 = English
2 = French
3 = Italian
4 = Dutch
5 = Spanish
6 = Portuguese
7 = Danish
8 = Swedish
0xx?x: Tiptronic
0 = Tiptronic not installed (on Steering Wheel)
1 = Tiptronic installed (on Steering Wheel)
0xxx?: Steering Wheel Type
1 = Radio and Telephone Operation
2 = Radio Operation (6-Buttons)
5 = Radio/Telephone and Voice Control
czyli jeszcze inaczej niz tutaj.
jedynie co sterownik przyjmuje to zmiany na znakach zapytania: x?xx?
co do tipa, to sprawdzane w innej a6 (bez jakiegokolwiek sterowania na kierownicy) i tam jest jakas opcja z tiptronikiem, podlacze sie przy okazji i sprawdze

vcds po polaczeniu ze sterownikiem wywala takie cos:
Coding
0?xxx: Radio Remote
0 = active (Standard)
1 = inactive
0x?xx: Language
0 = German
1 = English
2 = French
3 = Italian
4 = Dutch
5 = Spanish
6 = Portuguese
7 = Danish
8 = Swedish
0xx?x: Tiptronic
0 = Tiptronic not installed (on Steering Wheel)
1 = Tiptronic installed (on Steering Wheel)
0xxx?: Steering Wheel Type
1 = Radio and Telephone Operation
2 = Radio Operation (6-Buttons)
5 = Radio/Telephone and Voice Control
czyli jeszcze inaczej niz tutaj.
jedynie co sterownik przyjmuje to zmiany na znakach zapytania: x?xx?
co do tipa, to sprawdzane w innej a6 (bez jakiegokolwiek sterowania na kierownicy) i tam jest jakas opcja z tiptronikiem, podlacze sie przy okazji i sprawdze
z tym, ze to z vcdsa bardziej pasuje, dokladniej chodzi mi o to:
0xx?x: Tiptronic
0 = Tiptronic not installed (on Steering Wheel)
1 = Tiptronic installed (on Steering Wheel)
elsa dla modulu w wersji J podaje to kodowanie odwrotnie, jednak nie da sie tego zmienic.
ta wartoscia roznily sie moduly z tipem i bez, i tak jakby kodowanie z vcdsa bylo ok.
no nic, raczej nic nie wymyslimy, trzeba bedzie przetestowac przekaznik 618 zamiast 619 i tyle
0xx?x: Tiptronic
0 = Tiptronic not installed (on Steering Wheel)
1 = Tiptronic installed (on Steering Wheel)
elsa dla modulu w wersji J podaje to kodowanie odwrotnie, jednak nie da sie tego zmienic.
ta wartoscia roznily sie moduly z tipem i bez, i tak jakby kodowanie z vcdsa bylo ok.
no nic, raczej nic nie wymyslimy, trzeba bedzie przetestowac przekaznik 618 zamiast 619 i tyle
Hej!
Założyłem multifunkcję z polifta (poducha z chromem) do A3 8L z radiem Concert I (więc pod pin Remote Control nr 11 w radiu, bez sterowania CAN), sterownik 4B0907487A. Wszystko działa, radiem można sterować, tylko nie działa podświetlanie przycisków... Wszystko podłączone wg schematu.. Czy przyciski mogą mieć uszkodzone podświetlanie? Tak wszystkie na raz? Czy może podświetlanie sterowane jest po CAN? Nie wiem, jak to ugryźć.. Już się ucieszyłem, że działa..
Założyłem multifunkcję z polifta (poducha z chromem) do A3 8L z radiem Concert I (więc pod pin Remote Control nr 11 w radiu, bez sterowania CAN), sterownik 4B0907487A. Wszystko działa, radiem można sterować, tylko nie działa podświetlanie przycisków... Wszystko podłączone wg schematu.. Czy przyciski mogą mieć uszkodzone podświetlanie? Tak wszystkie na raz? Czy może podświetlanie sterowane jest po CAN? Nie wiem, jak to ugryźć.. Już się ucieszyłem, że działa..

- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
podświetleniem steruje przekaźnik , podpiąłeś pod niego sygnał?
sygnał włączeni podświetlenia idzie do modułu w kierownicy po szynie LINBUS ( tak samo sygnały przycisków itd. ) - sprawdź na krótko czy podświetlenie w przyciskach działa , tu masz pomocny temat: rozmontowanie-przyciskow-kierownicy-mul ... t75463.htm
jest jeszcze opcja że przekaźnik ( typowy przedlift ) nie będzie do końca współpracował z kierownicą z polifta - ale skoro możesz sterować radiem , może jakieś kodowanie? Jak to wygląda w przekaźniku po zalogowaniu vagiem?
sygnał włączeni podświetlenia idzie do modułu w kierownicy po szynie LINBUS ( tak samo sygnały przycisków itd. ) - sprawdź na krótko czy podświetlenie w przyciskach działa , tu masz pomocny temat: rozmontowanie-przyciskow-kierownicy-mul ... t75463.htm
jest jeszcze opcja że przekaźnik ( typowy przedlift ) nie będzie do końca współpracował z kierownicą z polifta - ale skoro możesz sterować radiem , może jakieś kodowanie? Jak to wygląda w przekaźniku po zalogowaniu vagiem?
Kodowanie jest stałe, nie mogę go zmienić. Wszystkie kable doprowadzone prawidłowo, prąd jest.. Wpiąłem na próbę sterownik po canie z "J" i nie działa i podświetlanie i multi (nie podpinałem sygnałów can z licznika). Wygląda na to, że sterownik po lifcie dostaje informację o podświetlaniu po canie, że jest włączone.. Albo pogodzę się z tym, że nie ma podświetlania, albo zamontuję przedliftowy moduł w kierownicę i poprzerabiam przyciski, żeby pasowały do polifta z przedlifta (mają troszkę inne zaokrąglenia i mnie to razi
). A poducha z chromem musi zostać, bo w A3 inna nie wygląda...
Dzisiaj auto zostało u mechanika, także nie mogę sprawdzić samej poduszki (może w tej jest spalone podświetlanie, mam drugą poduchę, to podłączę i sprawdzę..).
Mam tylko pytanie jeszcze jedno: jak ma działać multifunkcja? Jest 6 przycisków, u mnie działają cztery: głośność + strzałki do góry po stronie lewej. A te strzałki, co są po obu stronach nie powinny jakoś działać?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

Dzisiaj auto zostało u mechanika, także nie mogę sprawdzić samej poduszki (może w tej jest spalone podświetlanie, mam drugą poduchę, to podłączę i sprawdzę..).
Mam tylko pytanie jeszcze jedno: jak ma działać multifunkcja? Jest 6 przycisków, u mnie działają cztery: głośność + strzałki do góry po stronie lewej. A te strzałki, co są po obu stronach nie powinny jakoś działać?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Sterownik z J po CAN nie bedzie działać dopóki nie podciągniesz sygnałów z licznika/radia - on tak się komunikuje z radiem , jak masz Concert I to i tak to nie ruszy ( brak CAN )
Posprawdzaj te przyciski czy aby na pewno nic nie jest przerwane ( u mnie zimny lut był ) , w polifice wszystko jest na jednej płytce drukowanej chyba jeśli dobrze pamiętam?
Przeróbka na moduł przedlift może być do ogarnięcia - spojrzałeś w mój link?
Nie wiem jak to w polifcie działa ale moge ci pomierzyć jaki przycisk jaką oporność daję żebyś mógł dobrać 
Posprawdzaj te przyciski czy aby na pewno nic nie jest przerwane ( u mnie zimny lut był ) , w polifice wszystko jest na jednej płytce drukowanej chyba jeśli dobrze pamiętam?
Przeróbka na moduł przedlift może być do ogarnięcia - spojrzałeś w mój link?
Kod: Zaznacz cały
Układzik jest dość prosty , każdy przycisk ma swój opornik i po tym moduł w kierownicy poznaje który z nich wcisnęliśmy wykorzystując tylko jeden przewód sygnałowy i masę. Środkowy pin to podświetlenie przycisków , masa jest wspólna z sygnałem.

Tak, patrzyłem, dzięki.
Jak tylko dotrze do mnie kierownica przed liftem i wróci auto to zrobię podmiankę i zobaczymy, czy wszystko hula.
A jak z tymi przełącznikami w kierownicy, możesz mi powiedzieć, jak one mają działać? Te strzałki w lewo i prawo, na dole przycisków? Możliwe, że przez to, że mam sterownik-przekaźnik pod telefon, to nie działają? Nie mam żadnego z literką "E" na podmianę, oba przed liftowe (bez literki i z "A"), oba pod telefon...

A jak z tymi przełącznikami w kierownicy, możesz mi powiedzieć, jak one mają działać? Te strzałki w lewo i prawo, na dole przycisków? Możliwe, że przez to, że mam sterownik-przekaźnik pod telefon, to nie działają? Nie mam żadnego z literką "E" na podmianę, oba przed liftowe (bez literki i z "A"), oba pod telefon...
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
pewno przez to że pod Telefon typowo ten przekaźnik , miałem w B5 taki i one obsługiwały tylko telefon ( r/T przełaczanie sterownia radio/telefon , a słuchawka odbieranie i dzwownienie )
W tym momencie te dolne przełączają zapisane stacje radiowe , a w CD czy kasecie już nie pamiętam
ja mam przekaźnik 609 pod radio właśnie z E
W tym momencie te dolne przełączają zapisane stacje radiowe , a w CD czy kasecie już nie pamiętam
ja mam przekaźnik 609 pod radio właśnie z E
Super, dzięki bardzo. Kupię ten z E, zobaczę, czy przyciski będą hulać i będę się bawił dalej 
Edit: Okazuje się, że podświetlanie w poduszce jest uszkodzone, coś nie styka.. Odebrałem auto, wrzuciłem drugą poduchę (niestety beżową) i wszystko gra. Podświetlanie sprawne. Przełożyłem same przyciski do swojej poduchy i podświetlanie dalej nie działa.
Wygląda na to, że nie ma styku gdzieś na płytce drukowanej na poduszce (między przyciskami a modułem w kierownicy - w airbagu po lifcie jest płytka drukowana i trochę bardziej skomplikowany układ niż przed liftem). Rozłożę wieczorem poduchę i poszukam przyczyny.
Wniosek nasuwa mi się taki, że multifunkcja z poliftu bez problemu działa ze sterownikiem-przekaźnikiem przedliftowym. Już leci do mnie przekaźnik 609 (literka "E"), więc będę miał pewność, czy wszystkie przyciski działają.
Ostrzegam tylko, że multifunkcja z A4 B6 8E ma inny moduł w kierownicy (inna kostka!), więc kierownica ze sterownikiem pasuje tylko od A6 C5 Lift, A3 8L Lift, A8 D2 Lift.
Edit: Za brak podświetlania odpowiadały zimne luty na płytce drukowanej, już wszystko działa.
Przekaźnik z "E" rozwiązał też problem z nieprzerzucaniem stacji radiowych (PRESET) dolnymi przyciskami, teraz już chodzą wszystkie przyciski.
Stwierdzam, że bez problemu można połączyć poliftową kierownicę ze sterownikiem przed liftem. Jakby ktoś miał jakieś pytania, to służę pomocą.

Edit: Okazuje się, że podświetlanie w poduszce jest uszkodzone, coś nie styka.. Odebrałem auto, wrzuciłem drugą poduchę (niestety beżową) i wszystko gra. Podświetlanie sprawne. Przełożyłem same przyciski do swojej poduchy i podświetlanie dalej nie działa.

Wniosek nasuwa mi się taki, że multifunkcja z poliftu bez problemu działa ze sterownikiem-przekaźnikiem przedliftowym. Już leci do mnie przekaźnik 609 (literka "E"), więc będę miał pewność, czy wszystkie przyciski działają.

Ostrzegam tylko, że multifunkcja z A4 B6 8E ma inny moduł w kierownicy (inna kostka!), więc kierownica ze sterownikiem pasuje tylko od A6 C5 Lift, A3 8L Lift, A8 D2 Lift.
Edit: Za brak podświetlania odpowiadały zimne luty na płytce drukowanej, już wszystko działa.

Stwierdzam, że bez problemu można połączyć poliftową kierownicę ze sterownikiem przed liftem. Jakby ktoś miał jakieś pytania, to służę pomocą.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 paź 2011, 17:01
- Lokalizacja: szczecin
wymiana kierownicy na multifunkcyjna w audi a4 b6
Dawno tutaj nie zaglądałem, ale zrobił mi się problem, którego nie potrafię rozwiązać. Mam obecnie kierownicę zwykłą, bez multifunkcji, ale z tępomatem włącznik nr8e0953549l. Ze względu, że miałem zniszczoną kierownicę, postanowiłem wymienić na nową, niezniszczoną, właśnie multifunkcyjną czteroramienną z audi a4 b6.
W mojej aktualnej kierownicy jest taśma okrągła o nr. 8E0953541C, wyłącznik główny z tempomatem o nr. 8E0953549L i licznik o nr. 8E0920 z pełnym flisem. Zakupiłem kierownicę tak jak wcześniej napisałem z multifunkcją, z taśmą kwadratową. Nie wiem jednak jak tą taśmę włozyc nie pasuje do mego samochodu, Moje pytanie, jaką powinienem kupić taśmę, żeby mógł ją podłączyć? Czy okrągła musi być ponownie czy jest jakiś inny sposób aby włożyć taśmę kwadratową? . Obecna kierownica TASMA 8E0953541C A OTO CO kupiłem kierownicy kturom kupiłem nie brakuje przewodów z kostki 6,7 .Czy sama wymiana taśmy ma 4e0953541a 12 pin ,i dokupienie przewodów do kostek 7 i 8 wystarczy.według mnie wygląnda to tak ,kostka nr 2 klakson[ kostka nr 6 3 pin zasilanie ,masa sterowanie.
http://s304.photobucket.com/user/nekrom ... 2.jpg.html
http://s304.photobucket.com/user/nekrom ... d.jpg.html
W mojej aktualnej kierownicy jest taśma okrągła o nr. 8E0953541C, wyłącznik główny z tempomatem o nr. 8E0953549L i licznik o nr. 8E0920 z pełnym flisem. Zakupiłem kierownicę tak jak wcześniej napisałem z multifunkcją, z taśmą kwadratową. Nie wiem jednak jak tą taśmę włozyc nie pasuje do mego samochodu, Moje pytanie, jaką powinienem kupić taśmę, żeby mógł ją podłączyć? Czy okrągła musi być ponownie czy jest jakiś inny sposób aby włożyć taśmę kwadratową? . Obecna kierownica TASMA 8E0953541C A OTO CO kupiłem kierownicy kturom kupiłem nie brakuje przewodów z kostki 6,7 .Czy sama wymiana taśmy ma 4e0953541a 12 pin ,i dokupienie przewodów do kostek 7 i 8 wystarczy.według mnie wygląnda to tak ,kostka nr 2 klakson[ kostka nr 6 3 pin zasilanie ,masa sterowanie.
http://s304.photobucket.com/user/nekrom ... 2.jpg.html
http://s304.photobucket.com/user/nekrom ... d.jpg.html