Audi A6 40 TDI Quattro - Typhoon
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Obiecałem opisać trochę wrażenia z użytkowania auta, więc piszęw swoim własnym wątku
Podobnie jak kolega TomekC8 - również jestem generalnie z samochodu zadowolony, poza denerwującymi drobiazgami, jak jakośćspasowania (trzeszczenie/hałasy), miejscami złej jakości plastiki (gorsze niż w A4), typowe choroby wieku dziecięcego.
Przejechalem około 2500 km i na razie tak to widzę:
ZALETY:
- komfortowa, cicha, stabilna jazda, samochód nastraja do raczej spokojnego prowadzenia, jedzie niczym taki 'krążownik', czuć, że jest to większe auto
- spalanie na poziomie (na razie) 6,4l przy napędzie Quattro i sporej ilości korków uważam za bardzo OK. Gdy testowałem różne Volvo/BMW to było bliżej 8-9l przy tej klasie i zbliżonych silnikach diesla.
- bardzo na plus system audio - dużo lepszy niżmój B&O w A4, sporo basu, głębi, nawet przy niższej głośności. Szkoda trochę, że już nie da się ustawićosobnych parametrów dla każdego źródła (bo np. radio potrzebuje więcej podbicia niżSpotify)
- dobre światła (ale nie wiem, czy jest różnica w SPAM do starych Matrixów w A4)
- wygodne fotele i dużo miejsca dla pasażera z tyłu
WADY/PROBLEMY:
- trzeszczenie plastików - głównie z okolic dekorów wokół kokpitu/od strony pasażera, ale i np. aluminiowe ozdóbki przy klamce w drzwiach potrafią pracować/odezwać siępo naciśnięciu
- ze 3 razy zawiesiły się kamery 360 i zostały tylko czujniki akustyczne
- raz MMI w ogóle odmówiło startu i trzeba było robić twardy reset
- problem z otwieraniem bagażnika nogą - działa tylko jak się wceluje dokładnie w jeden punkt i to trzeba nogą go dotknąć (machanie nic nie robi). Serwis wymienił 2 części, złożyłem reklamację w Audi Polska, ale i tak wszystko wraca do serwisu
- mało schowków, półeczek. To jest ogólnie dramat, bo nie ma nawet gdzie odłożyć bilecika za autostradę, gdy mamy zajęte oba uchwyty na napoje. Czemu w Audi nie może być nigdy tak ergonomicznie jak w VW/Skodzie? Już takie Q1/Q3 mają jakieś półeczki chociaż pod konsolą...
- asystent linii/trzymania w pasie działa raczej mało przekonująco. Ogólnie bałbym się na dłużej dać mu prowadzić nawet w korku. Zerowy progres w SPAM do roku 2015 (A4), a nie wiem, czy nawet nie regres.
Poniżej wstawiam trochęfotek zrobionych dziś po myciu
Podobnie jak kolega TomekC8 - również jestem generalnie z samochodu zadowolony, poza denerwującymi drobiazgami, jak jakośćspasowania (trzeszczenie/hałasy), miejscami złej jakości plastiki (gorsze niż w A4), typowe choroby wieku dziecięcego.
Przejechalem około 2500 km i na razie tak to widzę:
ZALETY:
- komfortowa, cicha, stabilna jazda, samochód nastraja do raczej spokojnego prowadzenia, jedzie niczym taki 'krążownik', czuć, że jest to większe auto
- spalanie na poziomie (na razie) 6,4l przy napędzie Quattro i sporej ilości korków uważam za bardzo OK. Gdy testowałem różne Volvo/BMW to było bliżej 8-9l przy tej klasie i zbliżonych silnikach diesla.
- bardzo na plus system audio - dużo lepszy niżmój B&O w A4, sporo basu, głębi, nawet przy niższej głośności. Szkoda trochę, że już nie da się ustawićosobnych parametrów dla każdego źródła (bo np. radio potrzebuje więcej podbicia niżSpotify)
- dobre światła (ale nie wiem, czy jest różnica w SPAM do starych Matrixów w A4)
- wygodne fotele i dużo miejsca dla pasażera z tyłu
WADY/PROBLEMY:
- trzeszczenie plastików - głównie z okolic dekorów wokół kokpitu/od strony pasażera, ale i np. aluminiowe ozdóbki przy klamce w drzwiach potrafią pracować/odezwać siępo naciśnięciu
- ze 3 razy zawiesiły się kamery 360 i zostały tylko czujniki akustyczne
- raz MMI w ogóle odmówiło startu i trzeba było robić twardy reset
- problem z otwieraniem bagażnika nogą - działa tylko jak się wceluje dokładnie w jeden punkt i to trzeba nogą go dotknąć (machanie nic nie robi). Serwis wymienił 2 części, złożyłem reklamację w Audi Polska, ale i tak wszystko wraca do serwisu
- mało schowków, półeczek. To jest ogólnie dramat, bo nie ma nawet gdzie odłożyć bilecika za autostradę, gdy mamy zajęte oba uchwyty na napoje. Czemu w Audi nie może być nigdy tak ergonomicznie jak w VW/Skodzie? Już takie Q1/Q3 mają jakieś półeczki chociaż pod konsolą...
- asystent linii/trzymania w pasie działa raczej mało przekonująco. Ogólnie bałbym się na dłużej dać mu prowadzić nawet w korku. Zerowy progres w SPAM do roku 2015 (A4), a nie wiem, czy nawet nie regres.
Poniżej wstawiam trochęfotek zrobionych dziś po myciu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Po pierwsze - silnik jest 204KM Po drugie...cokolwiek mocniejszego=50 TDI (286KM) za dopłatą skromnych 77 tysięcy złotych. Wiadomo, można zrezygnować z jakichś elementów wyposażenia, ale przy moim trybie jazdy - głównie długie trasy po autostradach - po co mi mocniejszy silnik? Wolę większy komfort (ekstra wyposażenie, asystenci). A quattro mi potrzebne, bo sporo pracuję w miejscowościach górskich, gdzie potrafi zasypać.wallace pisze:ktosiek, Czemu wybrałeś "grubo" wyposażoną A6C8 z silnikiem 2.0 diesel 170KM z quattro?Nie chciałeś czegoś mocniejszego?Ogólnie autko fajne.Szerokości i bezawaryjności.
Jest jeszcze TSI 245 KM, ale jak zacząłem się wczytywać w tematykę diesel vs benzyna, momenty obrotowe itd. to wcale nie było oczywiste dla mnie, że tę moc odczuję, a na pewno paliłby 9-10 litrów zamiast 6,5.
W opisie masz napisane 2.0 170KM i tym się sugerowałem.Myślałem,że wprowadzili nowy silnik.ktosiek pisze:Po pierwsze - silnik jest 204KMwallace pisze:ktosiek, Czemu wybrałeś "grubo" wyposażoną A6C8 z silnikiem 2.0 diesel 170KM z quattro?Nie chciałeś czegoś mocniejszego?Ogólnie autko fajne.Szerokości i bezawaryjności.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Aaa, to zwracam honor Jakoś nie mogłem znaleźć na liście 204 KM. Teraz poprawiłemwallace pisze:W opisie masz napisane 2.0 170KM i tym się sugerowałem.Myślałem,że wprowadzili nowy silnik.ktosiek pisze:Po pierwsze - silnik jest 204KMwallace pisze:ktosiek, Czemu wybrałeś "grubo" wyposażoną A6C8 z silnikiem 2.0 diesel 170KM z quattro?Nie chciałeś czegoś mocniejszego?Ogólnie autko fajne.Szerokości i bezawaryjności.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
No u mnie niestety porażka. Nie wiadomo, kiedy znów auto zobaczę. Błędy się sypią, nie radzą sobie z tym. Na razie komunikacja miejska mi została. Sam serwis twierdzi, że to skandal, że tak niedopracowane auta są na rynek wypuszczane.TomekC8 pisze:U mnie nic niepokojącego się nie dzieje. Z auta jestem zadowolony. Obraz z kamer jest bardzo dobrej jakości, więc warto mieć je sprawne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DESA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Też miałem sporo problemów na początku eksploatacji. Opisywałem wszystko dokładnie na forum. Nie chcę zapeszać, ale wygląda na to, że wszystko już poprawili i teraz będzie ok. Nie zmienia to jednak mojej opinii, że Audi jakościowo strasznie się popsuło. Ogólnie, to cała motoryzacja jeśli chodzi o jakość, schodzi na psy. Przede mną jeszcze 2 lata jeżdżenia A6, ale raczej nie wydam już tyle kasy na auto, bo różnica pomiędzy markami premium, a nie premium zaciera się. Psuje się teraz wszystko.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga