Audi A6 40 TDI Quattro - Typhoon
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Audi A6 40 TDI Quattro - Typhoon
Witam,
Co prawda na swoje auto jeszcze troszkę poczekam (dopiero zamówione do produkcji 10 dni temu), ale liczę na to, że w lipcu odbiorę i się pochwalę wrażeniami
Specyfikacja jak w temacie, plus sporo dodatkowych bajerów (głównie technologicznych). Bez S-line zewnętrznego.
Przeczytałem cały temat kolegi TomekC8, liczę jednak na to, że troszkę już mniej tych bolączek wieku dziecięcego będzie...
Prawie rok wahałem się co do kolejnego auta, bo chciałem zmienić markę, ale ciężko przyzwyczaić się do innej ergonomii, rozwiązań np. BMW, Volvo, czy Mercedesa. Obecnie jeżdżęmocno wyposażoną A4-ką, więc trudno teżbyło znaleźć samochód nie-Audi, któremu czegośnie brakowałoby, a co ma moja A4.
Przykładowo:
BMW 5:
- nie ma grzanej przedniej szyby
- nie ma przyciemnianego lusterka od strony pasażera
- dużo słabszy wirtualny kokpit
- nie ma szyb laminowanych
- miejsce na telefon takie, że zastawiam sobie je napojami
- brak współpracy z google maps
- denerwująca obsługa mediów z kierownicy (rolkę trzeba obrócić i wcisnąć, żeby zatwierdzić np. kolejny utwór)
- brak możliwości szybkiego wyciszenia muzyki z poziomu kierownicy
- ostrzeganie o martwym polu w formie 'ikonek' zamiast dużych diod na obudowie
- bardzo nieregularny bagażnik w sedanie
- brak alcantary (poza jakimiś turbo sportowymi wersjami)
- wymuszanie runflatów
- brak regulacji wysokości pasów oraz podłokietnika
Volvo:
- grzana szyba jest, ale z drucikami
- nie ma tacki na telefon (ładowanie bezprzewodowe)
- to samo z google maps, martwym polem, alcantarą
- wymuszanie doboru panoramy przy head-upie
- gorsza technologia świateł
- ogólnie wygląd mocno retro, szczególnie środka
- spalanie na poziomie 8-9 litrów minimum (w dieslu zarówno V60 jak i V90).
A przy okazji - czemu w Audi nie można nigdzie domówić gniazdka 230V? W Skodzie, VW, Volvo itd. jest to koszt rzędu 200 zł...
Co prawda na swoje auto jeszcze troszkę poczekam (dopiero zamówione do produkcji 10 dni temu), ale liczę na to, że w lipcu odbiorę i się pochwalę wrażeniami
Specyfikacja jak w temacie, plus sporo dodatkowych bajerów (głównie technologicznych). Bez S-line zewnętrznego.
Przeczytałem cały temat kolegi TomekC8, liczę jednak na to, że troszkę już mniej tych bolączek wieku dziecięcego będzie...
Prawie rok wahałem się co do kolejnego auta, bo chciałem zmienić markę, ale ciężko przyzwyczaić się do innej ergonomii, rozwiązań np. BMW, Volvo, czy Mercedesa. Obecnie jeżdżęmocno wyposażoną A4-ką, więc trudno teżbyło znaleźć samochód nie-Audi, któremu czegośnie brakowałoby, a co ma moja A4.
Przykładowo:
BMW 5:
- nie ma grzanej przedniej szyby
- nie ma przyciemnianego lusterka od strony pasażera
- dużo słabszy wirtualny kokpit
- nie ma szyb laminowanych
- miejsce na telefon takie, że zastawiam sobie je napojami
- brak współpracy z google maps
- denerwująca obsługa mediów z kierownicy (rolkę trzeba obrócić i wcisnąć, żeby zatwierdzić np. kolejny utwór)
- brak możliwości szybkiego wyciszenia muzyki z poziomu kierownicy
- ostrzeganie o martwym polu w formie 'ikonek' zamiast dużych diod na obudowie
- bardzo nieregularny bagażnik w sedanie
- brak alcantary (poza jakimiś turbo sportowymi wersjami)
- wymuszanie runflatów
- brak regulacji wysokości pasów oraz podłokietnika
Volvo:
- grzana szyba jest, ale z drucikami
- nie ma tacki na telefon (ładowanie bezprzewodowe)
- to samo z google maps, martwym polem, alcantarą
- wymuszanie doboru panoramy przy head-upie
- gorsza technologia świateł
- ogólnie wygląd mocno retro, szczególnie środka
- spalanie na poziomie 8-9 litrów minimum (w dieslu zarówno V60 jak i V90).
A przy okazji - czemu w Audi nie można nigdzie domówić gniazdka 230V? W Skodzie, VW, Volvo itd. jest to koszt rzędu 200 zł...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 DESA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Fajnie, że zamówiłeś A6, bo będziemy mogli wymieniać się spostrzeżeniami. Będzie nas już 3 na forum. Zamówiłeś limuzynę, czy avanta? Z tego co napisałeś rozumiem, że w BMW serii 5 nie można zamówić podgrzewanej szyby przedniej, oraz szyb dźwiękoszczelnych? Volvo S90 w ogóle nie brałem pod uwagę przy zakupie z kilku powodów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Zamówiłem limuzynę. Co do szyby podgrzewanej - to tak jak piszesz - w BMW 5 w ogóle nie ma takiej opcji. Szyby dźwiękoszczelne są tylko w BMW 3 (przednie) lub BMW 7.TomekC8 pisze:Fajnie, że zamówiłeś A6, bo będziemy mogli wymieniać się spostrzeżeniami. Będzie nas już 3 na forum. Zamówiłeś limuzynę, czy avanta? Z tego co napisałeś rozumiem, że w BMW serii 5 nie można zamówić podgrzewanej szyby przedniej, oraz szyb dźwiękoszczelnych? Volvo S90 w ogóle nie brałem pod uwagę przy zakupie z kilku powodów.
[ Dodano: 2019-07-09, 14:54 ]
Moja A6-tka ma być w przyszłym tygodniu do odbioru, więc pochwalę się zdjęciami i pierwszymi wrażeniami. W międzyczasie nadal szukam chętnych na fajnie wyposażoną i zadbaną A4-kę:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-2 ... BXzID.html
Cena dla forumowiczów - do negocjacji
[ Dodano: 2019-07-19, 00:05 ]
Dziś już oglądałem wstępnie swoje nowe auto. Wygląda całkiem zacnie Poniżej parę fotek.
- nikosnikos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 17:08
- Imię: Nikoś
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: 3city
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
No jednak trzeba było dopłacić za pakiet skórzany Ale chociaż ekologicznie...Bulli pisze:Ładne autko ale ten karton w środku robi mega robotę
[ Dodano: 2019-07-23, 19:52 ]
No i auto odebrane Na razie wrażenia bardzo pozytywne, tylko otwieranie nogą bagażnika strasznie topornie działa...trzeba bardzo dokładnie centrycznie wykonać ruch. W moim A4 jest dużo łatwiej i mniej nieudanych prób.
@Tomek - jak u Ciebie to działa? Sprawnie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Ja byłem przekonany, że w ogóle jest zepsuta ta funkcja, ale wczoraj udało mi się opanować w miarę skuteczny sposób na otwieranie tej klapy. Co nie zmienia faktu, że dużo naturalniej i sprawniej działa to w starym A4, a chyba tak być nie powinno...TomekC8 pisze:Niestety żeby otwierać bagażnik nogą trzeba trochę poćwiczyć. U mnie również działa to topornie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Moje auto: Nie znam profilu
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Muszę temat podrążyć, bo uwierz mi - mam obok siebie obecnie A4 i A6. W A4 można machać jak się chce, bardziej z boku, szybciej/wolniej - praktycznie zawsze otwiera. W A6 trzeba praktycznie kopnąć w zderzak i to co do centymetra po środku, z odpowiednim ruchem. Nie ma dla mnie logiki, czemu przez 4 lata ta technologia miałaby pójść do tyłu.TomekC8 pisze:W okresie zimowym będzie jeszcze gorzej z otwieraniem klapy bagażnika nogą. Gdy np. będzie błoto pośniegowe i czujnik się zabrudzi, to przestanie w ogóle reagować na ruch nogą.
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Podejrzewam że to kwestia położenia czujnika, mogli go jakoś głębiej schować albo pod innym kontem jest.Muszę temat podrążyć, bo uwierz mi - mam obok siebie obecnie A4 i A6. W A4 można machać jak się chce, bardziej z boku, szybciej/wolniej - praktycznie zawsze otwiera. W A6 trzeba praktycznie kopnąć w zderzak i to co do centymetra po środku, z odpowiednim ruchem. Nie ma dla mnie logiki, czemu przez 4 lata ta technologia miałaby pójść do tyłu.
460KM/550NM Compsport Stage 2
- Pietrek78
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 08 lis 2015, 19:28
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trzebnica
Trzeba poprostu nauczyć się tego ruchu a i nawet wtedy nie zawsze się otworzy.ktosiek pisze:W A6 trzeba praktycznie kopnąć w zderzak i to co do centymetra po środku, z odpowiednim ruchem. Nie ma dla mnie logiki, czemu przez 4 lata ta technologia miałaby pójść do tyłu.TomekC8 pisze:W okresie zimowym będzie jeszcze gorzej z otwieraniem klapy bagażnika nogą. Gdy np. będzie błoto pośniegowe i czujnik się zabrudzi, to przestanie w ogóle reagować na ruch nogą.
Tak chyba jest w każdej A6 z tym systemem.
W zimie nie zauważyłem jakiś problemów z otwieraniem klapy nogą.Działa tak samo w każdych warunkach.
Rodzinny odrzutowiec.
416/806
MOREL/HELIX/JL AUDIO
940W RMS
416/806
MOREL/HELIX/JL AUDIO
940W RMS
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga