Cześć Wszystkim,
Na początku chciałem podziękować wszystkim za dotychczasowe porady przy chwilowych niedomaganiach a6tki.
Na forum pojawiłem się jakoś 4 miesięcy, przed zakupem tj. w styczniu 2016r., samochód kupiony okazyjnie od znajomych, przyjechał na kołach z Austrii na 2 dni przed przyjazdem :D padła tylna lampa led w klapie, udało się kupić używkę.
Poniżej parę fotek po zakupie, samochód w set upie zimowym jeszcze..
a6 c6 w specyfikacji:
- 2.7 tdi
- FWD
- Manual
- wyposażenie podstawowe "szmaciane" stołki, kolorowe navi, multifunkcyjna kierownica itp. itd.
Od samego początku do zrobienia były tylne czujniki parkowania, po wielu próbach/diagnozach i przeczytaniu dużej ilości stron okazało się że winowajcą były padnięte czujniki.. zakupione zostały używki z anglika, jako że okazało się że mam moduł parkowania, który może wyświetlać grafikę to dzięki wiedzy zawartej na forum za pomocą VCDS'a udało się zakodować grafikę podczas cofania. Dodatkowo na lato wpadły felgi Tomason tn4 17stki oraz usunięta została reklama z tylnej szyby.
Jakoś po 4-5 miesiącach w samochodzie został odświeżony lakier + wpadły poprawki lakiernicze mój dobry kolega namówił mnie na zmianę grilla, wpadł grill od S6, foto poniżej
Ogólnie samochodem się bardzo przyjemnie jeździ, jestem bardzo zadowolony z zakupu !
Jutro dopiszę dalszą część "historii a6tki"
(2017-06-17)
Jakiś czas temu zauważyłem dziwne cykanie dochodzące spod maski silnika, po przeczytaniu forum/obejrzeniu filmików na yt doszedłem do wniosku że do wymiany mam uszczelki pod wtryskiwaczami, jako że mój mechanik nie chciał się tego podjąć znalazłem w okolicy firmę VTR z kobióra w której wymienili mi uszczelki + został zrobiony chip.
PS. 2 uszczelki były przepalone a resztę czekałby podobny los za rok lub dwa lata;-).
Jak widać na wykresie wyszła zdrowa seria 420nm, chip miał być zrobiony z umiarem przy zostawieniu egr i dpf'a, które na chwilę obecną nie sprawiają żadnych problemów więc nie zostały na miejscu. Samochód po chipie w końcu dostał życia, żwawo odpycha się do przodu.
(zdjęcia mojego autorstwa)
Pozdrawiam,
Potok
[ Dodano: 2017-06-20, 00:36 ]
Moja a6tka nocą, zdjęcie ustrzelone po pracy
Audi A6 C6 2.7 tdi BPP FWD Manual - Potok + chip (17.06.2017
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 21 sty 2016, 11:10
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
hmm, chyba wzrosło o 0,5l bo teraz większa moc non stop mnie kusi .
Wcześniej oscylowało spalanie w granicach 8,5l na 100km przy założeniu 65% miasto 35% trasa, teraz pewnie ok. 9l. Ostatnio nie jeżdze w ogóle ekonomicznie nawet na trasach
[ Dodano: 2017-11-03, 21:36 ]
Cześć,
poniżej mały update :
Podczas powrotu z wakacji wybiło 300 tyś km.
Obecnie ok 305 tyś.
A6tk'a dostała nowe tarcze i klocki z przodu i tyłu, przed zimą wymienione zostały wszystkie filtry i olej.
Do wymiany poszły też tylne amortyzatory.
Z ciekawostek na tydzień przed wymianą filtrów i oliwy zaczął świecić mi się check engine, wstępna diagnoza dpf -> przeprwadziłem procedurę wymuszonego wypalania filtra i przez tydzień był spokój.
Po tygodniu znów check, podjechałem do mechanika i coś wspominał o czujniku przed DPF, popatrzyliśmy na wiązkę idąca do czujnika i okazało się że była pogryziona (podobno kuna), nawet ślady zębów było widać.
Kabel poprawiony, a6tka śmiga aż miło
Dla potomnych w VCDS wyskakiwał błąd P242D
[ Dodano: 2018-03-28, 15:31 ]
28.03.2018 - wymiana pasków + rolek oraz napędu pompy CR. - powód głośna praca rolek.
Patrząc po datach wygląda na to że większość osprzętu siedziała od nowości, przebieg 314 tyś.
Wcześniej oscylowało spalanie w granicach 8,5l na 100km przy założeniu 65% miasto 35% trasa, teraz pewnie ok. 9l. Ostatnio nie jeżdze w ogóle ekonomicznie nawet na trasach
[ Dodano: 2017-11-03, 21:36 ]
Cześć,
poniżej mały update :
Podczas powrotu z wakacji wybiło 300 tyś km.
Obecnie ok 305 tyś.
A6tk'a dostała nowe tarcze i klocki z przodu i tyłu, przed zimą wymienione zostały wszystkie filtry i olej.
Do wymiany poszły też tylne amortyzatory.
Z ciekawostek na tydzień przed wymianą filtrów i oliwy zaczął świecić mi się check engine, wstępna diagnoza dpf -> przeprwadziłem procedurę wymuszonego wypalania filtra i przez tydzień był spokój.
Po tygodniu znów check, podjechałem do mechanika i coś wspominał o czujniku przed DPF, popatrzyliśmy na wiązkę idąca do czujnika i okazało się że była pogryziona (podobno kuna), nawet ślady zębów było widać.
Kabel poprawiony, a6tka śmiga aż miło
Dla potomnych w VCDS wyskakiwał błąd P242D
[ Dodano: 2018-03-28, 15:31 ]
28.03.2018 - wymiana pasków + rolek oraz napędu pompy CR. - powód głośna praca rolek.
Patrząc po datach wygląda na to że większość osprzętu siedziała od nowości, przebieg 314 tyś.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga