Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C6, znów klekot, znów Quattro

Prezentacja w/w aut.
mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

A6 C6, znów klekot, znów Quattro

Post autor: mas0n » 02 sie 2018, 15:23

Przez chwile naszły mnie głupie myśli żeby kupić BMW. Piątki w budzie E61 nawet mi się podobają. Kilka obejrzałem, później obejrzałem A4... i obejrzałem niżej przedstawioną sztukę która mnie wyleczyła rozważania pomiędzy markami :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przejechałem się, przeskanowałem, później oddałem do zakładu specjalizującego się w ocenie samochodów, i po tygodniu zabrałem do domu. Jeśli chodzi o wyposażenie to straszny golas, ale mi wystarczy. Już i tak waży 1950 kg.

Na chwile obecną do zrobienia:

- Czasowy problem z rozruchem
- Jedna lampa w klapie bagażnika nie działa
- W zakładzie wyszło że jeden tylny amortyzator słabo tłumi
- Xenony wypalone
- Gdzieś ubywa płynu chłodniczego

Chyba Tyle Ciekawego z tym autem.

kamil90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 29 sty 2012, 12:25
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: kamil90 » 02 sie 2018, 16:28

Fajne autko, sam powoli rozglądam się za czymś podobnym.
Można wiedzieć ile trzeba szykować może być na PW.
Szerokości i oby się spisywała !
Moje auto:
E46 330XD

haribo.pl

Waz

Post autor: haribo.pl » 04 sie 2018, 05:08

kamil90 pisze:Fajne autko, sam powoli rozglądam się za czymś podobnym.
Można wiedzieć ile trzeba szykować może być na PW.
Szerokości i oby się spisywała !
Z rozruchem bedzie troche zabawy bo ciezki temat
Co do lampy to wypnij kostke sprobuj poprawic piny i tak do skutku
Wyciek plynu-zerknij kolo chlodniczki egr tam sa uszczelniacze pewnie do wymiany troche rozbierania ,jeszcze moze uciekac przy trojniku nad chlodniczka pomiedzy kolektorami

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 04 sie 2018, 21:23

haribo.pl, u ciebie też wali parą z pod korka oleju?


[ Dodano: 2018-08-04, 21:23 ]
No i pojawił się obłoczek pary na szybie po odpaleniu auta. Nagrzewnica do wymiany :/

haribo.pl

Korek

Post autor: haribo.pl » 05 sie 2018, 20:05

mas0n pisze:haribo.pl, u ciebie też wali parą z pod korka oleju?


[ Dodano: 2018-08-04, 21:23 ]
No i pojawił się obłoczek pary na szybie po odpaleniu auta. Nagrzewnica do wymiany :/
Nie wiem nigdy nie odkrecalem korka na cieplym motorze .
Jaki obloczek pary ?skad wiesz ze nagrzewnica?moze jechales na klimie a pozniej po odpaleniu zaparowala poprostu szyba .

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 27 lis 2018, 15:20

Ubywa płynu, pół litra na 20 km. Przy wyłączonej klimie prawie wcale nie ubywa. Oleju nie przybywa i nie ma maślanki. Nie ma pod samochodem plam. Nie ma pary z wylotowego. Może być i EGR, ale łatwiej przyjdzie mi sprawdzić na początek nagrzewnice. I tak przeczucie mi podpowiada
Zrobiony termostat. Pora na wymianę świec :)
A tak to jedzie:
https://www.youtube.com/embed/ZgBT9af4ElQ

Aaa w między czasie się bawimy
https://www.youtube.com/embed/uPipCOEAmCY

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lis 2018, 16:38

Przyspiesza jak zwykłe 3.0 TDI :p. Jest różnica w takiej sytuacji jak na drugim filmie, gdy jest quattro?

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 28 lis 2018, 08:51

mat1324, robię takie filmiki na pamiątkę. Wtryski porobię, to będzie cipsik i paczanie jak się zmieniło.
Nie mam pojęcia czy jest różnica bo już 7 lat jak jeżdżę tylko z Q. Jeżeli chodzi o stabilność, to raczej była najbardziej stabilna ze wszystkich tam jeżdżących, ale trudno powiedzieć czy to dzięki Q czy duża masa, czy może reszta kierowców słabiej ogarnięta. Raczej to pierwsze bo po wyłączeniu ESP była znacznie trudniejsza do opanowania.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lis 2018, 10:53

Zapytałem się z ciekawości :).

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 29 lis 2018, 11:16

mat1324, <okok> teraz na torze modlin była zniżka 30% na kurs, drugi etap 50% :)

[ Dodano: 2018-11-29, 11:16 ]
No i dziś przyszły prezenty mikołajkowe :) świece rzecz jasna x6
Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2018, 11:24

Prezenty dla auta ;p.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 10 gru 2018, 11:48

No i pierwsza poważniejsza 'mina'. Świece uj wie kiedy były wymieniane, jedna łatwo poszła, druga się ukręciła. Na gwincie siedzi (przy kręceniu stwarza opór jednak nie idzie ani górę, ani w dół). Czuje przez skórę że nie będzie się bez ściągnięcia głowic :/

hugo911
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
Imię: Hugo
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: hugo911 » 12 gru 2018, 23:42

mas0n pisze:No i pierwsza poważniejsza 'mina'. Świece uj wie kiedy były wymieniane, jedna łatwo poszła, druga się ukręciła. Na gwincie siedzi (przy kręceniu stwarza opór jednak nie idzie ani górę, ani w dół). Czuje przez skórę że nie będzie się bez ściągnięcia głowic :/
Kolego jakie masz świece? Ceramiczne czy zwykłe?
U siebie mam zwykłe i też tak miałem na 3 cylindrze, że świeca wydawała się jakby się ukręciła i nie chciała wyleźć. Kręciłem w lewo w prawo i wyglądało jakby była uwalona i ogólnie ciężko się kręciła. Okazało się ze to co się miało odkręcić to się odkręciło na tyle że się wysunęła do góry i później kręcąc w prawo czy w lewo nie łapała gwintu. Zacząłem bardziej podlewać WD40 i cały czas ją kręciłem lewo prawo. Co chwila próbowałem ją magnesem ruszać aż zobaczyłem że powoli zaczyna chodzić góra dół. Po dłuższej zabawie jak ja wyjąłem zobaczyłem ze jest tam delikatny rdzawy osad i to na nim złapało.
Cierpliwości może akurat ci się uda.

Ogólnie na moją wymianę świec z uwagi ze miałem dużo czasu i auta nie potrzebowałem poświęciłem prawie 3 dni. Jak się później okazało to auto z 2007 roku miało jeszcze fabryczne świece a nalotu 340kkm. Przez 2 dni co chwila podlewałem WD40 i delikatnie próbowałem troszkę odkręcać i troszkę dokręcać świece (ustawiłem na dynamometrze 20Nm tak jak pisza w elsie i takim momentem się bawiłem)
Dzięki takiej operacji 4 świeczki się wykręciły bez problemu. 6 cylinder troszkę ciężej szedł ale no i ten 3 mnie trochę zagotował ale koniec końców zakończyło się sukcesem.

Do zamontowania oprócz dokręcenia zgodnie z procedurą na 17Nm dałem jeszcze pastę ceramiczną przeciw zapiekaniu na gwint i troszkę na stożek świecy (temp pracy pasty -40 do 1400 st C).

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 13 gru 2018, 09:30

hugo911, Stalowe. Sprawdzę to. Dzięki.
Mam 360 tys i też raczej oryginalne świece :/

Awatar użytkownika
MariuszPrusia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 02 paź 2018, 05:01
Imię: Mariusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Chróścina

Post autor: MariuszPrusia » 19 gru 2018, 20:12

To ja mam 410k nalotu i wszystkie 6 swiec miałem uwalone, auto paliło nawet w -5 ale kręciło długo.
4 pozły bez problemu, z cylindra 5 i 6 obie nie przeżyły wykręcania i korpus zostal w głowicy. Zawezwałem majstra od awaryjnego wykrecania i operacja wymiany świec kosztowała mnie 3 razy tyle :|

Świece prawdopodobnie siedziały od nowości. Mechanik mówił ze jeszcze nie widział żeby w 3.0 wszystkie świeczki były kapiut i mówił ze zapewne są albo od nowości albo juz ktos wymieniał wcześniej te 4 co lekko poszły.

U nas w Xenonie sa zwykłe D2S?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga