A6 C6, znów klekot, znów Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
A6 C6, znów klekot, znów Quattro
Przez chwile naszły mnie głupie myśli żeby kupić BMW. Piątki w budzie E61 nawet mi się podobają. Kilka obejrzałem, później obejrzałem A4... i obejrzałem niżej przedstawioną sztukę która mnie wyleczyła rozważania pomiędzy markami
Przejechałem się, przeskanowałem, później oddałem do zakładu specjalizującego się w ocenie samochodów, i po tygodniu zabrałem do domu. Jeśli chodzi o wyposażenie to straszny golas, ale mi wystarczy. Już i tak waży 1950 kg.
Na chwile obecną do zrobienia:
- Czasowy problem z rozruchem
- Jedna lampa w klapie bagażnika nie działa
- W zakładzie wyszło że jeden tylny amortyzator słabo tłumi
- Xenony wypalone
- Gdzieś ubywa płynu chłodniczego
Chyba Tyle Ciekawego z tym autem.
Przejechałem się, przeskanowałem, później oddałem do zakładu specjalizującego się w ocenie samochodów, i po tygodniu zabrałem do domu. Jeśli chodzi o wyposażenie to straszny golas, ale mi wystarczy. Już i tak waży 1950 kg.
Na chwile obecną do zrobienia:
- Czasowy problem z rozruchem
- Jedna lampa w klapie bagażnika nie działa
- W zakładzie wyszło że jeden tylny amortyzator słabo tłumi
- Xenony wypalone
- Gdzieś ubywa płynu chłodniczego
Chyba Tyle Ciekawego z tym autem.
Waz
Z rozruchem bedzie troche zabawy bo ciezki tematkamil90 pisze:Fajne autko, sam powoli rozglądam się za czymś podobnym.
Można wiedzieć ile trzeba szykować może być na PW.
Szerokości i oby się spisywała !
Co do lampy to wypnij kostke sprobuj poprawic piny i tak do skutku
Wyciek plynu-zerknij kolo chlodniczki egr tam sa uszczelniacze pewnie do wymiany troche rozbierania ,jeszcze moze uciekac przy trojniku nad chlodniczka pomiedzy kolektorami
Korek
Nie wiem nigdy nie odkrecalem korka na cieplym motorze .mas0n pisze:haribo.pl, u ciebie też wali parą z pod korka oleju?
[ Dodano: 2018-08-04, 21:23 ]
No i pojawił się obłoczek pary na szybie po odpaleniu auta. Nagrzewnica do wymiany
Jaki obloczek pary ?skad wiesz ze nagrzewnica?moze jechales na klimie a pozniej po odpaleniu zaparowala poprostu szyba .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Ubywa płynu, pół litra na 20 km. Przy wyłączonej klimie prawie wcale nie ubywa. Oleju nie przybywa i nie ma maślanki. Nie ma pod samochodem plam. Nie ma pary z wylotowego. Może być i EGR, ale łatwiej przyjdzie mi sprawdzić na początek nagrzewnice. I tak przeczucie mi podpowiada
Zrobiony termostat. Pora na wymianę świec
A tak to jedzie:
https://www.youtube.com/embed/ZgBT9af4ElQ
Aaa w między czasie się bawimy
https://www.youtube.com/embed/uPipCOEAmCY
Zrobiony termostat. Pora na wymianę świec
A tak to jedzie:
https://www.youtube.com/embed/ZgBT9af4ElQ
Aaa w między czasie się bawimy
https://www.youtube.com/embed/uPipCOEAmCY
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
mat1324, robię takie filmiki na pamiątkę. Wtryski porobię, to będzie cipsik i paczanie jak się zmieniło.
Nie mam pojęcia czy jest różnica bo już 7 lat jak jeżdżę tylko z Q. Jeżeli chodzi o stabilność, to raczej była najbardziej stabilna ze wszystkich tam jeżdżących, ale trudno powiedzieć czy to dzięki Q czy duża masa, czy może reszta kierowców słabiej ogarnięta. Raczej to pierwsze bo po wyłączeniu ESP była znacznie trudniejsza do opanowania.
Nie mam pojęcia czy jest różnica bo już 7 lat jak jeżdżę tylko z Q. Jeżeli chodzi o stabilność, to raczej była najbardziej stabilna ze wszystkich tam jeżdżących, ale trudno powiedzieć czy to dzięki Q czy duża masa, czy może reszta kierowców słabiej ogarnięta. Raczej to pierwsze bo po wyłączeniu ESP była znacznie trudniejsza do opanowania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 08 paź 2018, 22:01
- Imię: Hugo
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kolego jakie masz świece? Ceramiczne czy zwykłe?mas0n pisze:No i pierwsza poważniejsza 'mina'. Świece uj wie kiedy były wymieniane, jedna łatwo poszła, druga się ukręciła. Na gwincie siedzi (przy kręceniu stwarza opór jednak nie idzie ani górę, ani w dół). Czuje przez skórę że nie będzie się bez ściągnięcia głowic
U siebie mam zwykłe i też tak miałem na 3 cylindrze, że świeca wydawała się jakby się ukręciła i nie chciała wyleźć. Kręciłem w lewo w prawo i wyglądało jakby była uwalona i ogólnie ciężko się kręciła. Okazało się ze to co się miało odkręcić to się odkręciło na tyle że się wysunęła do góry i później kręcąc w prawo czy w lewo nie łapała gwintu. Zacząłem bardziej podlewać WD40 i cały czas ją kręciłem lewo prawo. Co chwila próbowałem ją magnesem ruszać aż zobaczyłem że powoli zaczyna chodzić góra dół. Po dłuższej zabawie jak ja wyjąłem zobaczyłem ze jest tam delikatny rdzawy osad i to na nim złapało.
Cierpliwości może akurat ci się uda.
Ogólnie na moją wymianę świec z uwagi ze miałem dużo czasu i auta nie potrzebowałem poświęciłem prawie 3 dni. Jak się później okazało to auto z 2007 roku miało jeszcze fabryczne świece a nalotu 340kkm. Przez 2 dni co chwila podlewałem WD40 i delikatnie próbowałem troszkę odkręcać i troszkę dokręcać świece (ustawiłem na dynamometrze 20Nm tak jak pisza w elsie i takim momentem się bawiłem)
Dzięki takiej operacji 4 świeczki się wykręciły bez problemu. 6 cylinder troszkę ciężej szedł ale no i ten 3 mnie trochę zagotował ale koniec końców zakończyło się sukcesem.
Do zamontowania oprócz dokręcenia zgodnie z procedurą na 17Nm dałem jeszcze pastę ceramiczną przeciw zapiekaniu na gwint i troszkę na stożek świecy (temp pracy pasty -40 do 1400 st C).
- MariuszPrusia
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 02 paź 2018, 05:01
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Chróścina
To ja mam 410k nalotu i wszystkie 6 swiec miałem uwalone, auto paliło nawet w -5 ale kręciło długo.
4 pozły bez problemu, z cylindra 5 i 6 obie nie przeżyły wykręcania i korpus zostal w głowicy. Zawezwałem majstra od awaryjnego wykrecania i operacja wymiany świec kosztowała mnie 3 razy tyle
Świece prawdopodobnie siedziały od nowości. Mechanik mówił ze jeszcze nie widział żeby w 3.0 wszystkie świeczki były kapiut i mówił ze zapewne są albo od nowości albo juz ktos wymieniał wcześniej te 4 co lekko poszły.
U nas w Xenonie sa zwykłe D2S?
4 pozły bez problemu, z cylindra 5 i 6 obie nie przeżyły wykręcania i korpus zostal w głowicy. Zawezwałem majstra od awaryjnego wykrecania i operacja wymiany świec kosztowała mnie 3 razy tyle
Świece prawdopodobnie siedziały od nowości. Mechanik mówił ze jeszcze nie widział żeby w 3.0 wszystkie świeczki były kapiut i mówił ze zapewne są albo od nowości albo juz ktos wymieniał wcześniej te 4 co lekko poszły.
U nas w Xenonie sa zwykłe D2S?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga