Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

S6 c5 2000r.

Prezentacja w/w aut.
gipsu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 26 lut 2014, 16:06
Imię: Tomasz
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

S6 c5 2000r.

Post autor: gipsu » 19 maja 2014, 20:53

Oto historia mojej S-ki. Tak naprawdę to zdecydował przypadek, żona naciskała na rodzinne auto a ja chciałem w miarę żwawe- nie było wielkiego wyboru więc jestem szczęśliwym posiadaczem Audi :)
Wcześniej poruszałem się japońskim oldtimerem w który włożyłem masę serca i jeszcze więcej gotówki, tak więc jest to moje pierwsze auto zachodnie.
Auto zostało zakupione "po sąsiedzku" pod koniec lutego. Od tatmej pory zdołałem wymienić rozrząd, pasek klinowy wraz z rolkami, płyn od wspomagania oraz została ustawiona geometria i zbieżność zawieszenia.
Poprzedni właściciel zakupił auto świeżo sprowadzone ze Szwajcarii, jeździł nim troszkę ponad 2 lata, zamontował w nim instalację LPG. Wóz miał malowany cały dach jeszcze za granicą, reszta została pomierzona miernikiem i nigdzie nie został stwierdzony za gruby lakier.

silnik: 4.2 AQJ + LPG STAG 300
napęd: tiptronic 5 biegów + quattro
wersja: Avant
data produkcji:2000
przebieg:236 tyś km
auto totalna seria, niczego mi w nim nie brakuje, navi działa, solardach działa. Jedynie co mi przeszkadza to + i - na kierownicy. Wolałbym łopatki i sterowanie radiem na ramionach kiery :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


i krótki filmik na potwierdzenie że jeździ a nie tylko stoi. Niestety nie mogłem się dalej rozpędzać gdyż kończył mi się zamknięty odcinek drogi
http://www.youtube.com/embed/UFCeb84TJz0
Ostatnio zmieniony 14 lut 2016, 21:44 przez gipsu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 19 maja 2014, 23:22

Fajna furka no i śmiga jak powinna. Ja to bym wymienił tylne lampy na polift żeby trochę ją odmłodzić.

Awatar użytkownika
cajar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 03 lip 2012, 16:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cajar » 20 maja 2014, 07:25

Te łopatki w kierownicy są średnio wygodne - ja też mam przyciski do zmiany biegów i nie zamieniłbym tego na łopatki :)

qwertyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: qwertyy » 22 maja 2014, 21:27

Jak dla mnie te przyciski są po prostu kretyńskie, nie nadają się do niczego a już na pewno nie do szybkiej jazdy :) Ale to tylko moje subiektywne zdanie, jak jeżdżę na manualu to używam tylko i wyłącznie lewarka. Furka Kolego gitarka, ale tak jak przedmówca powiedział, wymienić lampy na polifty i będzie git <okok>

gipsu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 26 lut 2014, 16:06
Imię: Tomasz
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: gipsu » 22 wrz 2014, 02:08

nic nie piszę w temacie a kilometry trzaskam i sprawy eksploatacyjne robię na bieżąco.
to zacznę chronologicznie od najdawniejszej:
wymiana osłony przegubów z lewej strony
wymiana filtra powietrza
zmiana oleju z shell helix 10W40 na motul 8100Xcess 5W40(wraz z filtrem)
w miedzyczasie padł mi parktronic(raz jak wrzuce wsteczny to słyszę długi dźwięk a innym razem nic sie nie dzieje)
wymiana oleju w skrzyni na mobi1 wraz z filtrem i uszczelką(okazało się że pęknięty był filtr oleju jeżdżący w skrzyni-swoją droga był on raczej z pierwszego montażu)
wymiana osłony prawego zewnętrznego przegubu(niestety wydaje się że będę miał do wymiany sam przegub gdyż przy skręcie w lewo terkocze dosyć wyraźnie)
na wymianę czeka kompletne przednie zawieszenie gdyż jeden sworzeń oraz dwie tuleje poddały się...

okazało się że jak kupiłem auto to nie działał szyber. rozebrałem go i okazało się że przewinął sie za daleko "łańcuch" na którym chodzi- ciągle mam jednak problem gdyż nie moge go otworzyć do końca a jedynie do poziomu "comfort" tak się to nazywa wg,instrukcji)

Awatar użytkownika
Piotrek KNB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
Lokalizacja: Kraków / Hereford

Post autor: Piotrek KNB » 22 wrz 2014, 23:22

Ach ta czarna Alcantara <lol>
dokładnie jak moja, uwielbiam.
Gratuluję zakupu i radości z jazdy życzę.
gipsu pisze: żona naciskała na rodzinne auto a ja chciałem w miarę żwawe-
Hehheh jakbym swoją słyszał - chciała automat zamiast naszego 2.4 manual q. No to też od ponad roku przymierzałem się (i żonę <rotfl> ) do Eski :p
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 30 wrz 2014, 22:34

bardzo fajna S6-tka <okok> wyposażenie też jest tutaj właściwe :>

rafau_aug
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 05 kwie 2014, 11:25
Lokalizacja: Augustów

Post autor: rafau_aug » 01 paź 2014, 00:31

gipsu, super furka <okok>
Co do parktronika, sprawdź pod komputerem błędy i dowiesz się który czujnik trzeba wymienić :) Może być też tak, że kabel się gdzieś przełamał/zerwał (jak u mnie)

szerokiej drogi <radocha>

gipsu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 26 lut 2014, 16:06
Imię: Tomasz
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: gipsu » 23 lis 2014, 19:49

błąd parktronika będzie ogarnięty, mam do wymiany czujnik. ostatnio rzucało mi trochę tyłem przy przejazdach po studzienkach, okazało się że tylne amortyzatory to już historia-czy ktoś kiedyś z Was regenerował amorki, ewentualnie zna jakieś źródło nowych bo niestety w sklepach z częściami nie posiadają amorków do S-ki...:/

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 23 lis 2014, 22:40

gipsu, szukaj postów kolegi Kaiser26 on około rok temu przerabiał temat tylnych amortyzatorów <okok>
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 23 lis 2014, 23:16

Ja wymienialem w tym roku, moge Ci dac namiar na mojego mechaniora z Raszyna ktory nie dosc, ze je kupil po niezabojczej cenie, to jeszcze zamontowal :)

Awatar użytkownika
IreK_PV808
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
Imię: Irek
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Leżajsk
Kontakt:

Post autor: IreK_PV808 » 30 lis 2014, 23:11

Siema <lol>

Szerokości i $$ na dłubanie

trochę taka "szara myszka" zrób z tego zapierdalacza <okok>
Jak mogę to pomogę. :) Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->> https://www.youtube.com/watch?v=lNLPfujwcfA
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

gipsu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 26 lut 2014, 16:06
Imię: Tomasz
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: gipsu » 23 lut 2015, 20:40

autko pokonuje następne kilometry. W międzyczasie wymiany eksploatacyjne w tym ostatnio musiałem zrobić porządek z hamulcami z przodu.
Tarcze i klocki zakupione, pełen werwy zabrałem się do pracy i klops. Prawy przedni zacisk stał dęba, nie dało się go ruszyć aby wymienić klocki na nowe. Oczywiście po wielu bólach udało się wymienić ale byłem zmuszony zakupić reperaturki zacisku-jak wiadomo w Polsce niedostępne, dlatego zakupiłem sobie na ebay'u
Edytowałem post zgodnie z Regulaminem. (szalony)
Obrazek
w międzyczasie robią się kółeczka na lato i mam dylemat odnośnie opony letniej. Chcę 18" i nie wiem jaki profil wybrać, waham się między 255/40 a 255/35... nie ukrywam że zależało by mi na podniesieniu odrobinę auta na kole ale między 255/40/17 a 255/40/18 jest spora różnica procentowa w wysokości koła i boje się że coś będzie się działo z abs'em lub esp....
Ostatnio zmieniony 24 lut 2015, 14:46 przez gipsu, łącznie zmieniany 2 razy.

sobe5251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:38
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: sobe5251 » 23 lut 2015, 20:46

Z tymi 18 jak wrzucisz to nie będzie problemu ja mam takie u siebie ale węższe i nic się nie dzieje, jak i również ma się to do S'ek bo dużo z nich na takich się porusza i nie ma problemu.

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 23 lut 2015, 21:47

Autko na + <okok>
Mam pytanko odnośnie zmiany oliwy na motul-widzisz jakieś plusy zmiany? Tzn cichsza praca itp? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga