Cześć forumowicze,
tak się stało ... że na początku grudnia straciłem w A4 z 98 biegi w automacie... auto było zajechane i zaniedbane... cóż odziedziczyłem wraz z dziewczyną (ona na szczęście w stanie świetnym) W połowie grudnia sprawiliśmy, że niemiec zapłakał jak sprzedawał. Pierwszy właściciel, 220 tys na liczniku (sprawdzałem w Audi - potwierdzili oryginalność przebiegu na dwa lata wcześniej, użytkownik się nie zmienił więc pewnie i dużo nie wyjeździł). Jak to w takim przypadku ... cena dość niska, więc i usterki są ... I tak zaczyna się moja przygoda z forum! Tak więc witajcie!!! Mam nadzieję, że dużo uda mi się przy aucie samemu zrobić a i może z kimś z Was w Wawce się spotkam w garażu
Audi A6 C5 z 2004 z silnikiem 2.4 V6 (BDV) manual
Wyposażenie:
- Skóry
- Klimatronik dwustrefowy
- Navi między licznikami (całkiem śmieszne)
- Zmieniarka płyt (chyba coś jej dolega)
- Oryginalne radio z wyprowadzeniem kabla Jack pod dywanikiem pasażera (WTF)
- podgrzewane fotele
- podgrzewane lusterka
[center]
[/center]
I tu zaczyna się przygoda...
Co zrobiłem:
-Wymiana oleju
-Płukanie całego układu chłodzenia i wymiana czynnika na oryginalny (tragedia była w środku, o kolorze różowego mleka - przelałem przez cały układ ok 60 l wody)
-Wymiana żarówek (no się namęczyłem heheheeh)
-naprawa czujników cofania (padł jeden, to jeden zakupiłem i wiooo - śmiga aż miło)
-Zmieniłem ze szwabskiego na ang nawigację i język menu.
-Oponki na zimowe
-uzupełnienie płynu wspomagania
Do zrobienia
-Oba katalizatory do wymiany (już jestem umówiony)
-Komplet świec (już kupione)
-pompka spryskiwacza
-Wymiana czynnika w klimnie (czasem wchodzi w tryb eco oraz Vag wywala błąd czujnika wys. ciśnienia.)
- niekoniecznie, ale jednak odmę bym wyczyścił - ostatnio nie zdążyłem (albo kupię oryginalną)
do kupienia:
- Manetki tempomatu
- kurtyna pozioma do bagażnika
- pokrowiec na bagażnik (mam psa)
- elektronika pilota (mam tylko jeden... który jeszcze rozkodowałem).
Objawy niepokojące obecnie
- przy rozgrzanym silniku przy zmianie biegów w okolicy 1,5tys / 2 tys obr. Auto się dławi.
mam nadzieję, że wymiana świec i katalizatorów pomoże. Jeśli nie zostają jeszcze kable i cewka. Później pomysły się skończą.
- jak dla mnie dość ciężko chodzi układ kierowniczy (czy to norma w A6?)
- co jakiś czas radio samo mi się wyłącza. Nie mam w nim też podświetlenia, oraz VAG pokazuje brak komunikacji z radiem.
Co wy na to? Czy ew. ktoś ma na zbyciu pilota 4D0837231K (elektronikę), zasłonę bagażnika?
Więcej czasu na grzebanie pewnie dopiero po 17.02 (ślub) więc ... zbieram info. Może ktoś poradzi co do dławienia się - bo już czytałem różne opinie na forum ale nie wszytko mi gra pod moje objawy.
Pozdrawiam
Tomek HXN
Moje A6 C5 z 2004 - ... tanio nie jest ale ile satysfakcji
Moje A6 C5 z 2004 - ... tanio nie jest ale ile satysfakcji
Ostatnio zmieniony 14 mar 2018, 22:18 przez HXN, łącznie zmieniany 1 raz.
RIP A4 B5 2.4 V6 automat
Hello A6 C5 2.4 V6 manual
Hello A6 C5 2.4 V6 manual
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 332
- Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wawa
serwusHXN pisze:- jak dla mnie dość ciężko chodzi układ kierowniczy (czy to norma w A6?)
też jak się przesiadłem z b5tki z 1.8 to narzekałem na układ wspomagania ale się przyzwyczaiłem. Są patenty na podmianę pompy wspomagania z a6c6 z v6 tdi ma ona wtedy 130 mbar i łatwiej się kręci kierownikiem. Jak z żywotnością takiego układu ? - nie wiem !
Witajcie na nowo... chwilowo bez fotek (niestety) ale muszę się pochwalić z tej farsy
Kupiłem auto od "janusza handlarza"... wiedziałem, że wydech do roboty i coś zamek niedomaga... po drodze silnik zaczął się dławić.
Silnik - wymiana świec - usterka ustąpiła. (przy okazji wymiana filtrów; paliwa, powietrza i kabinowego.)
Świece siwe z wyglądu i cztero-ramienne - inne niż katalogowe. Obudowa zalana olejem -< Janusze wymienili uszczelkę pod deklami ale nie wyczyścili ani świec ani otworów. Stąd silnik się dławił - pewnie strzelało iskrami po obudowie aż miło. Teraz nie ma dławienia przy 1.5 tys RPM.
Radio Concert II - podświetlenia brak, zmieniarka w bagażniku ani drgnie. Wyjąłem radio, a tam zmieniarka odłączona, wpięty kabel AUX z jakimiś kablami, przewód masowy wetknięty pomiędzy obudowy radia... no lubię takie majsterkowanie... ale emulatora zmieniarki AUX brak... tylko sam kabel. Sprzedawca pewnie zwinął i na allegro wystawił.
Postanowiłem wstawić sobie tempomat - rozbieram kierownicę a tam znaczek pisakiem jak ze szrotu i napis GB. :D No grubo - kierownica pewnie była multi i ją też handlarz sprzedał.
Na szybko Audi A6 C5 z 2004 r. 2.4 V6 (170 km) po lifice. Wtyka biała przy ECU - 15 pin (właściwie to 17 lecz brak umieszczonych dwóch kabli po środku tylko jeden gruby czerwony).
Manetka <=-----=> Kostka biała
PIN 2 <=-----=> PIN 8
PIN 3 <=-----=> PIN 9
PIN 4 i 7 <=-----=> PIN 10
PIN 5 <=-----=> PIN 7
PIN 6 <=-----=> kabel CZARNO-NIEBIESKI w kostce pomarańczowej
Później wedle instrukcji -> wpisanie loginu
[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11] or if that function is not available then use [Coding - 11] instead
Enter 11463 to activate cruise control
[Do It!]
Materiał ze strony -> http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... by-Wire.29
Na razie w VAGince wszelkie sygnały są widoczne w Silniku [01] i odczycie z bloku [066]
To teraz przyszła pora na zamek... rozbieram boczki, wyjmuję klamkę, zerkam ... a w drzwiach kierowcy brak miejsca na wiosełko które ma otwierać zamek... no to mnie ścięło z nóg. Wymontowałem zamek a tam też opis że Lewy zamek GB. ... NOSZ Ku... Kolejne wydatki. Kupiłem zestaw naprawczy zamka (sprężynka zaczepy i wiosełko) na na szrocie (caaały zamek) i zaniosłem do klucznika, dorobiłem sobie dwa piloty (bo oczywiście tylko jeden był z autem).
Kodowanie kluczyków (adaptacja) w moim przypadku kanał [35] centralny zamek - blok [21] - > no i tutaj ludzie na fotach wprowadzają innych w błąd. ponieważ w przypadku kodowania pilota zdalnego otwierania wpisujemy wartość testową będącą zarówno pozycją pilota (można ich mieć max 4). ... następnie wciskamy przycisk zapisu i klikamy na chwilę pilotem przycisk otwórz - w oknie wartości testowej przez chwilę pojawi się jakaś cyfra - od tej pory kluczyk przypisany jest do numerku który wprowadziliśmy.
Za ciosem idąc zamówiłem wcześniej uszczelkę drzwi od kierowcy (używka z allegro) Całkiem w dobrym stanie. Polecam jednak kupować uszczelkę pasażera - są wymienne. Rozbierania co nie miara ...
Jeśli ktoś jest zainteresowany jakimiś fotkami - z chęcią porobię, żeby jakoś opisać jak co i gdzie robiłem... ale drugi raz nie chcę przez to przechodzić :D.
[ Dodano: 2018-03-15, 10:30 ]
No i bym zapomniał ... spryskiwacz tył.
Nie lało - bo jak miało lać - wąż rozpięty i pod zmieniarką i przy pedałach. środkowa część zapchana. Lekka perswazja za po mocą sprężarki czopek brudu wyleciał, złączyłem wszystko do kupy i działa ... a i niepotrzebnie kupowałem pompkę człowiek uczy się na błędach.
[ Dodano: 2018-03-15, 10:44 ]
No i bym zampomniał...
niedziałający spryskiwacz - niestety to nie pompka.
W moim przypadku zapchany był jeden z przewodów od tylnego spryskiwacza, ale... ciekawi mnie fakt że złączka w boczku kierowcy oraz ta w lewym nadkolu były rozłączone... Znowu Janusz sprzedawca kombinował? Przez to zalałem sobie wykładzinę pod pedałami ... ehh /
[ Dodano: 2018-03-16, 10:55 ]
Tempomat działą - ale ... wywaliło mi błąd AirBag
Address 15 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 959 655 AA
Component: Airbag 8.4EP 1002
Coding: 0000606
Shop #: WSC 02335
Nie ma błędów
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred
w VAGu nie mogę się podłączyć pod sterownik - ciągle rwie połączenie. Mam obecnie trochę nisko napięcie na Akku po siedzeniu z włączonym zapłonem i radiem i grzebaniu.
Odpinałem akku na całą noc - w tym czasie go naładowałem. Nic nie pomaga. Czy ktoś w Wawie jest w stanie pomóc z tym fantem?
Pozdr.
Kupiłem auto od "janusza handlarza"... wiedziałem, że wydech do roboty i coś zamek niedomaga... po drodze silnik zaczął się dławić.
Silnik - wymiana świec - usterka ustąpiła. (przy okazji wymiana filtrów; paliwa, powietrza i kabinowego.)
Świece siwe z wyglądu i cztero-ramienne - inne niż katalogowe. Obudowa zalana olejem -< Janusze wymienili uszczelkę pod deklami ale nie wyczyścili ani świec ani otworów. Stąd silnik się dławił - pewnie strzelało iskrami po obudowie aż miło. Teraz nie ma dławienia przy 1.5 tys RPM.
Radio Concert II - podświetlenia brak, zmieniarka w bagażniku ani drgnie. Wyjąłem radio, a tam zmieniarka odłączona, wpięty kabel AUX z jakimiś kablami, przewód masowy wetknięty pomiędzy obudowy radia... no lubię takie majsterkowanie... ale emulatora zmieniarki AUX brak... tylko sam kabel. Sprzedawca pewnie zwinął i na allegro wystawił.
Postanowiłem wstawić sobie tempomat - rozbieram kierownicę a tam znaczek pisakiem jak ze szrotu i napis GB. :D No grubo - kierownica pewnie była multi i ją też handlarz sprzedał.
Na szybko Audi A6 C5 z 2004 r. 2.4 V6 (170 km) po lifice. Wtyka biała przy ECU - 15 pin (właściwie to 17 lecz brak umieszczonych dwóch kabli po środku tylko jeden gruby czerwony).
Manetka <=-----=> Kostka biała
PIN 2 <=-----=> PIN 8
PIN 3 <=-----=> PIN 9
PIN 4 i 7 <=-----=> PIN 10
PIN 5 <=-----=> PIN 7
PIN 6 <=-----=> kabel CZARNO-NIEBIESKI w kostce pomarańczowej
Później wedle instrukcji -> wpisanie loginu
[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11] or if that function is not available then use [Coding - 11] instead
Enter 11463 to activate cruise control
[Do It!]
Materiał ze strony -> http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... by-Wire.29
Na razie w VAGince wszelkie sygnały są widoczne w Silniku [01] i odczycie z bloku [066]
To teraz przyszła pora na zamek... rozbieram boczki, wyjmuję klamkę, zerkam ... a w drzwiach kierowcy brak miejsca na wiosełko które ma otwierać zamek... no to mnie ścięło z nóg. Wymontowałem zamek a tam też opis że Lewy zamek GB. ... NOSZ Ku... Kolejne wydatki. Kupiłem zestaw naprawczy zamka (sprężynka zaczepy i wiosełko) na na szrocie (caaały zamek) i zaniosłem do klucznika, dorobiłem sobie dwa piloty (bo oczywiście tylko jeden był z autem).
Kodowanie kluczyków (adaptacja) w moim przypadku kanał [35] centralny zamek - blok [21] - > no i tutaj ludzie na fotach wprowadzają innych w błąd. ponieważ w przypadku kodowania pilota zdalnego otwierania wpisujemy wartość testową będącą zarówno pozycją pilota (można ich mieć max 4). ... następnie wciskamy przycisk zapisu i klikamy na chwilę pilotem przycisk otwórz - w oknie wartości testowej przez chwilę pojawi się jakaś cyfra - od tej pory kluczyk przypisany jest do numerku który wprowadziliśmy.
Za ciosem idąc zamówiłem wcześniej uszczelkę drzwi od kierowcy (używka z allegro) Całkiem w dobrym stanie. Polecam jednak kupować uszczelkę pasażera - są wymienne. Rozbierania co nie miara ...
Jeśli ktoś jest zainteresowany jakimiś fotkami - z chęcią porobię, żeby jakoś opisać jak co i gdzie robiłem... ale drugi raz nie chcę przez to przechodzić :D.
[ Dodano: 2018-03-15, 10:30 ]
No i bym zapomniał ... spryskiwacz tył.
Nie lało - bo jak miało lać - wąż rozpięty i pod zmieniarką i przy pedałach. środkowa część zapchana. Lekka perswazja za po mocą sprężarki czopek brudu wyleciał, złączyłem wszystko do kupy i działa ... a i niepotrzebnie kupowałem pompkę człowiek uczy się na błędach.
[ Dodano: 2018-03-15, 10:44 ]
No i bym zampomniał...
niedziałający spryskiwacz - niestety to nie pompka.
W moim przypadku zapchany był jeden z przewodów od tylnego spryskiwacza, ale... ciekawi mnie fakt że złączka w boczku kierowcy oraz ta w lewym nadkolu były rozłączone... Znowu Janusz sprzedawca kombinował? Przez to zalałem sobie wykładzinę pod pedałami ... ehh /
[ Dodano: 2018-03-16, 10:55 ]
Tempomat działą - ale ... wywaliło mi błąd AirBag
Address 15 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 959 655 AA
Component: Airbag 8.4EP 1002
Coding: 0000606
Shop #: WSC 02335
Nie ma błędów
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred
w VAGu nie mogę się podłączyć pod sterownik - ciągle rwie połączenie. Mam obecnie trochę nisko napięcie na Akku po siedzeniu z włączonym zapłonem i radiem i grzebaniu.
Odpinałem akku na całą noc - w tym czasie go naładowałem. Nic nie pomaga. Czy ktoś w Wawie jest w stanie pomóc z tym fantem?
Pozdr.
RIP A4 B5 2.4 V6 automat
Hello A6 C5 2.4 V6 manual
Hello A6 C5 2.4 V6 manual
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga