W kwietniu zakupiłem S6 od faceta który miał to auto od 2005 roku.Przyprowadził je z Szwajcarii.Rocznik 2000,przebieg 202000(wygląda na prawdziwy patrząc na wnętrze silnika).
Przejechałem nim z 1000 km i wziąłem się za rozrząd.Wszystko nowe łącznie z łańcuszkami i nastawnikami.
Porobię jeszcze fotki z zewnątrz i środek później.
I może dołożę jeszcze trochę opisu ale to strasznie nudne(dwie godziny już siedzę i próbuję coś napisać,miałem większy opis ale mnie wylogowało i wszystko znikło)
[ Dodano: 2019-07-21, 15:12 ]
Tylko 10 zdjęć weszło.Jeszcze mam kilka.
Moja S6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 09 cze 2019, 12:01
- Imię: Robert
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Moja S6
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 09 cze 2019, 12:01
- Imię: Robert
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Mam teraz chwilę to coś dodam.
Przed rozebraniem zmierzyłem kompresję,prawa głowica od 9 do 10,5 lewa głowica 12 do 13.
Pasek rozrządu luźny,tłumik drgań paska wysunięty na max a między rolkę z tego tłumika a pasek można było włożyć palec.
Na lewej głowicy stopnięty nastawnik łańcuszek luźny,na prawej nie był luźny ale też był stąpnięty.
Po wymianie i ustawieniu wszystkiego najpierw trzy razy sprawdzone,potem wykręciłem świece i kręciłem tak długo aż przestało być słychać łańcuszki to znaczyło że nastawniki dostały ciśnienie oleju.
Potem pomiar kompresji obie głowice 12 do 13,5.
Potem dopiero odpalenie,odpowietrzenie chłodzenia,wspomagania itp.Cały osprzęt miałem rozebrany do mycia i przeglądu,powymieniane łożyska,szczotki itp.
Rozrząd w vcds pokazuje -4 i 0,nic nie poprawiam skoro wszystko było w cechach i blokadach.
Na postoju przy przegazowaniu nie załącza się sterowanie nastawników,ciągle oscyluje pomiar wokół 0 i 0:-1 i -1.Mają się nie załączać na postoju?W przyszłym tygodniu będę robił pomiary w czasie jazdy.
Klapy wirowe w kolektorze chodzą jak należy.
Co by tu jeszcze???
Poprzedni właściciel wyciął katalizatory,może zabrakło mu na paliwo?Mam w planach zrobić wydech na metalowych katach ,przelotowe tłumiki 2,5” wszystko „edelstahl” , chyba przepustnice na wydechu, bo za każdym razem jak zapale to auto to mi włosy stoją na rękach a jak to dobrze przemyślę i dobiorę to nie będę jeździł tylko go zapalał i słuchał,hehehehe.
Roboty jeszcze mam dużo.Auto generalnie trzyma się kupy tylko jest kilka drobnostek których poprzedni właściciel nie robił lub nie wiedział nawet że coś jest nie tak.Np.spryskiwacze reflektorów jakiś debil tak poskręcał ze je powyginał,chyba ze 150Nm miał ustawione na kluczu dynamometrycznym.Gość nawet starał się dbać tylko ciarachy mu robili przy tym aucie.Dlatego ja robię wszystko sam razem z kolegą już tak ze 25 lat działamy przy swoich złomach.Nie straszna nam żadna robota.Np. mam jeszcze audi 80 z 1987 roku silnik DZ na Kjetronicu.Po naszym remoncie ma po 16 kompresji na cylindrach a od remontu zrobione już z 80000km.Znajomy zajeździł w seacie arosie silnik 4cylindry 1.0,jeździ już 3 rok niedawno mierzyłem mu kompresję od 15 do 16,5.Takich przykładów to mógłbym ze 4 strony wypisać,pompy rotacyjne do diesla też żeśmy robili.Większość rzeczy dla własnych potrzeb.
Jedynie co to bym się chętnie podszkolił u kogoś z diagnostyki elektronicznej,umiem wszystko odczytać w vcds-ie to nie problem,tylko skąd mam wiedzieć jakie wartości są dobre a jakie złe??np.wskazania z sond lambda,widzę że wyświetlają zmieniają się ale nie wiem czy tak ma być czy nie.Nawet sobie sam klucz dorobiłem do esy(chodzi o immo)bo central to nie ma filozofii.
Muszę jeszcze pomyśleć o amortyzatorach bo z tyłu są założone bilsteiny ale z zwykłej c5 i dupa trochę słabo trzyma się drogi,nie jest wypierdzielona bo amorki mają może z dwa lata ale czuć że faluje i strasznie mnie to irytuje.Najprawdopodobniej będę wrzucał koni sport regulowane,jeździłem na takich w 80 B3 i okropnie mi się podobają.Teraz mam w tej 80 założone bilsteiny B4chyba czy B6,te zwykłe gazówki czarne,auto nie pływa i w ogóle jest dobrze ale na koni było o niebo lepiej,komfortowo sztywno atu jest sztywno niekomfortowo.
No i w przyszłym sezonie planuje Felgi 19.
Łooo trochę się rozpędziłem.
[ Dodano: 2019-07-21, 18:30 ]
Przed rozebraniem zmierzyłem kompresję,prawa głowica od 9 do 10,5 lewa głowica 12 do 13.
Pasek rozrządu luźny,tłumik drgań paska wysunięty na max a między rolkę z tego tłumika a pasek można było włożyć palec.
Na lewej głowicy stopnięty nastawnik łańcuszek luźny,na prawej nie był luźny ale też był stąpnięty.
Po wymianie i ustawieniu wszystkiego najpierw trzy razy sprawdzone,potem wykręciłem świece i kręciłem tak długo aż przestało być słychać łańcuszki to znaczyło że nastawniki dostały ciśnienie oleju.
Potem pomiar kompresji obie głowice 12 do 13,5.
Potem dopiero odpalenie,odpowietrzenie chłodzenia,wspomagania itp.Cały osprzęt miałem rozebrany do mycia i przeglądu,powymieniane łożyska,szczotki itp.
Rozrząd w vcds pokazuje -4 i 0,nic nie poprawiam skoro wszystko było w cechach i blokadach.
Na postoju przy przegazowaniu nie załącza się sterowanie nastawników,ciągle oscyluje pomiar wokół 0 i 0:-1 i -1.Mają się nie załączać na postoju?W przyszłym tygodniu będę robił pomiary w czasie jazdy.
Klapy wirowe w kolektorze chodzą jak należy.
Co by tu jeszcze???
Poprzedni właściciel wyciął katalizatory,może zabrakło mu na paliwo?Mam w planach zrobić wydech na metalowych katach ,przelotowe tłumiki 2,5” wszystko „edelstahl” , chyba przepustnice na wydechu, bo za każdym razem jak zapale to auto to mi włosy stoją na rękach a jak to dobrze przemyślę i dobiorę to nie będę jeździł tylko go zapalał i słuchał,hehehehe.
Roboty jeszcze mam dużo.Auto generalnie trzyma się kupy tylko jest kilka drobnostek których poprzedni właściciel nie robił lub nie wiedział nawet że coś jest nie tak.Np.spryskiwacze reflektorów jakiś debil tak poskręcał ze je powyginał,chyba ze 150Nm miał ustawione na kluczu dynamometrycznym.Gość nawet starał się dbać tylko ciarachy mu robili przy tym aucie.Dlatego ja robię wszystko sam razem z kolegą już tak ze 25 lat działamy przy swoich złomach.Nie straszna nam żadna robota.Np. mam jeszcze audi 80 z 1987 roku silnik DZ na Kjetronicu.Po naszym remoncie ma po 16 kompresji na cylindrach a od remontu zrobione już z 80000km.Znajomy zajeździł w seacie arosie silnik 4cylindry 1.0,jeździ już 3 rok niedawno mierzyłem mu kompresję od 15 do 16,5.Takich przykładów to mógłbym ze 4 strony wypisać,pompy rotacyjne do diesla też żeśmy robili.Większość rzeczy dla własnych potrzeb.
Jedynie co to bym się chętnie podszkolił u kogoś z diagnostyki elektronicznej,umiem wszystko odczytać w vcds-ie to nie problem,tylko skąd mam wiedzieć jakie wartości są dobre a jakie złe??np.wskazania z sond lambda,widzę że wyświetlają zmieniają się ale nie wiem czy tak ma być czy nie.Nawet sobie sam klucz dorobiłem do esy(chodzi o immo)bo central to nie ma filozofii.
Muszę jeszcze pomyśleć o amortyzatorach bo z tyłu są założone bilsteiny ale z zwykłej c5 i dupa trochę słabo trzyma się drogi,nie jest wypierdzielona bo amorki mają może z dwa lata ale czuć że faluje i strasznie mnie to irytuje.Najprawdopodobniej będę wrzucał koni sport regulowane,jeździłem na takich w 80 B3 i okropnie mi się podobają.Teraz mam w tej 80 założone bilsteiny B4chyba czy B6,te zwykłe gazówki czarne,auto nie pływa i w ogóle jest dobrze ale na koni było o niebo lepiej,komfortowo sztywno atu jest sztywno niekomfortowo.
No i w przyszłym sezonie planuje Felgi 19.
Łooo trochę się rozpędziłem.
[ Dodano: 2019-07-21, 18:30 ]
Jak odzyskam cierpliwość to spróbuję tak zrobić,chociaż nie wiem czy mnie krew nie zaleje,za długo mi to wszystko trwa.mat1324 pisze:Wrzuć zdjęcia na fotosik.pl i wklej tylko linki.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2671
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
WoW! Robercie git robota z silnikiem. Formuła 1 niebawem. Poka fotki.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl
Ps: Polecam iParts.pl
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Widzę, że ktoś z Rudy Śląskiej i grzebie przy silnikach
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 09 cze 2019, 12:01
- Imię: Robert
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 18 sty 2016, 18:19
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Fajna eska, konkretnie działasz od początku.
Masz podobny lakier auta mniej więcej co u mnie, ale chyba bardziej fiolet taki.
Myślałem żeby tył ściemniać i zastanawiałem się jakby to wyglądało i już mam pogląd hehe.
Powodzenia w modzeniu i szerokości
Masz podobny lakier auta mniej więcej co u mnie, ale chyba bardziej fiolet taki.
Myślałem żeby tył ściemniać i zastanawiałem się jakby to wyglądało i już mam pogląd hehe.
Powodzenia w modzeniu i szerokości
Chętnie pomogę
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga