[S6 C5] Balbina na 20" ;)
- wujek_maciej
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 55
- Rejestracja: 05 maja 2010, 15:34
- Lokalizacja: kartuzy/gdynia
średnica jest niemalże identyczna, biorąc pod uwagę iż na tyle mam 5mm bieżnika a na przodzie są prawie nowe opony (8mm) wiesz quattro znosi delikatne różnice, wiesz idealnie nie natrafisz, żeby było idealnie musiałbyś co roku kupować nowe opony, bo różnie zdziera się przód i tył. Jeździłem w zimę na oponach które miały ten sam rozmiar,a dwie były nowe a dwie po 6 mm czyli średnica różniła się o 4mm. Czyli więcej niż mam teraz rozbieżności.
-
The Rock
Shark, felga 8,5 cala szeroka i opona 225/35/20 kumho niestety maksymalne opony w normalnej a6 to przód 235/30 i tył 245/30 ewentualnie 255/25 . Jak kupiłem moje felgi były opony 255/35 nie dało rady jechać wszystko tarło o wszystko . A ciężko dostać różne rozmiary więc zdecydowałem sie na takie jak mam przynajmniej mogłem ją zglebić bardziej można powiedzieć że jest na styk 
-
The Rock
tyl przy 10j troche wystaje czy mi sie wydaje ?
jakie jest et ?
ogolnie dobrze wyszlo ... jak roznica w komforcie duza ?
jakie jest et ?
ogolnie dobrze wyszlo ... jak roznica w komforcie duza ?
Bylo: a4 b5 1.9tdi 140KM, TT 1.8T 180KM, S6 C5 4.2 340KM, S6 C6 5.2 435KM, A8 D3 4.2 334KM
Jest: Corvette C6 6.0 404KM viewtopic.php?t=61875
Jest: Corvette C6 6.0 404KM viewtopic.php?t=61875
Zagór mylisz sie
nie dokonca tak jest jak piszesz
troche w tym prawdy jest ale troche mitu tez
nie chce tutaj rozpatrywac dyskusji na temat quattro i jakie powinny byc stosowane obrecze
male roznice nie wplywaja na zuzycie sie mechanizmu roznicowego. gdyby tak bylo to pomyslcie o sytuacji kiedy z przodu mamy 5mm a z tylu 7mm ? albo o tym, ze zeszlo nam powietrze troche z jednego kola i np jest 2.0bara zamiast 2.5
producent to przewidzial i torsen nie jest az tak czuly... nie przesadzajmy. Wiadomo ze wieksze roznice beda miec negatywny wplyw .... ale nie takie w ktorych np obwod kola bedzie sie roznil o 3mm. po prostu trzeba wszystko dobrze policzyc
na prace torsena ma wplyw srednica kola a nie szerokosc czy rodzaj bierznika.... producent dopuscil pewna odchylke i jak sie wszystko dobrze policzy to torsen bedzie dzialac tak jak nalezy
kiedys napisalem i wkleje ale nie chce rozpoczynac dyskusji i klocic sie w temacie kolegi bo mozna zalozyc temat oddzielny i tam dyskutowac
http://www.willtheyfit.com/ tutaj jest fajny kalkulator do obliczania tego typu rzeczy ....
nie dokonca tak jest jak piszesz
troche w tym prawdy jest ale troche mitu tez
nie chce tutaj rozpatrywac dyskusji na temat quattro i jakie powinny byc stosowane obrecze
male roznice nie wplywaja na zuzycie sie mechanizmu roznicowego. gdyby tak bylo to pomyslcie o sytuacji kiedy z przodu mamy 5mm a z tylu 7mm ? albo o tym, ze zeszlo nam powietrze troche z jednego kola i np jest 2.0bara zamiast 2.5
na prace torsena ma wplyw srednica kola a nie szerokosc czy rodzaj bierznika.... producent dopuscil pewna odchylke i jak sie wszystko dobrze policzy to torsen bedzie dzialac tak jak nalezy
kiedys napisalem i wkleje ale nie chce rozpoczynac dyskusji i klocic sie w temacie kolegi bo mozna zalozyc temat oddzielny i tam dyskutowac
http://www.willtheyfit.com/ tutaj jest fajny kalkulator do obliczania tego typu rzeczy ....
"nie bede tutaj tlumaczyc ale mozna stosowac rozna szerokosc felg w Quattro zarowno w torsenie jak i haldexie ale trzeba troche policzyc
tutaj niektorzy maja bledne przekonanie ze jak q to trzeba miec 4 identyczne kola... a to nie do konca prawda
http://www.cultstyle.pl/viewtopic.php?f ... it=quattro tutaj troche teorii jak poszukasz po necie to znajdziesz wiecej
ps. niech tylko tutaj sie nie zaczyna dyskusja o tym czy w quattro trzeba miec 4 takie same felgi i opony czy nie bo to nie jest watek do tego. a ja nie mam zamiaru nikomu nic udowadniac i nikt mi juz nic nie udowdni bo znam duzo osob ktore seidza w temacie felg i zawieszen i naprawde maja wiedze ktora pewnie wiekoszc tutaj polozy i oniesmieli . i jezdza od zawsze na roznej szerokosci felg itd... montuja sami air-ride etc i nie maja problemow z quattro i roznymi szerokosciami felg."
Bylo: a4 b5 1.9tdi 140KM, TT 1.8T 180KM, S6 C5 4.2 340KM, S6 C6 5.2 435KM, A8 D3 4.2 334KM
Jest: Corvette C6 6.0 404KM viewtopic.php?t=61875
Jest: Corvette C6 6.0 404KM viewtopic.php?t=61875
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Czasem się mylę, ale nie jestem saperem, więc mogęNowak_zg pisze:Zagór mylisz sie
nie dokonca tak jest jak piszesz
troche w tym prawdy jest ale troche mitu tez
nie chce tutaj rozpatrywac dyskusji na temat quattro i jakie powinny byc stosowane obrecze
ÂŚwiadomy użytkownik q nie dopuści do takiej sytuacji, nawet w instarukcji jest napisane, przekładać koła przód-tył co 10k km - to zapobiega nadmiernemu zuzyciu opon jedej osi.Nowak_zg pisze:male roznice nie wplywaja na zuzycie sie mechanizmu roznicowego. gdyby tak bylo to pomyslcie o sytuacji kiedy z przodu mamy 5mm a z tylu 7mm ? albo o tym, ze zeszlo nam powietrze troche z jednego kola i np jest 2.0bara zamiast 2.5 producent to przewidzial i torsen nie jest az tak czuly... nie przesadzajmy. Wiadomo ze wieksze roznice beda miec negatywny wplyw .... ale nie takie w ktorych np obwod kola bedzie sie roznil o 3mm. po prostu trzeba wszystko dobrze policzyc
Między kołami nie ma torsen, jest między osiami, więc jedno koło to może mieć i 0,5b, na q nie ma to żadnego wpływu.
Co do pracy torsena - wiesz co to torsen, to chyba dalej nie muszę już tłumaczyć jak wpływa różna szerokość i rzeźba bieżnika
Tytułem podsumowania - każdy zrobi jak chce, znam już kilku takich co pozakładali różne koła i po 10 tys twierdzą, że to na q nie ma negatywnego wpływu.
Fabryka zaleca różne dziwne rzeczy, jednakowe koła, wymianę oleju w silniku, wymianę paska rozrządu - hmm ciekawe co








