Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[S6 C5] Balbina na 20" ;)

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
The Rock

Post autor: The Rock » 09 lip 2011, 22:48

Witam w gronie posiadaczy felg 20" dla mnie wygląda rewelacyjnie <lol> <lol> <lol>

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 10 lip 2011, 12:18

Tak miało być , ale jeszcze opuścić muszę jakieś 2cm i wtedy będzie miodek. No i na wstępie dementuje, plotki ludzi co nie jeździli na takim kole: jeździ się super mam ciśnienie w oponach 2,8 i komfort jak na 17", no trochę lepiej się prowadzi bo opona się nie kładzie.

The Rock

Post autor: The Rock » 10 lip 2011, 14:13

Shark pisze:mam ciśnienie w oponach 2,8
Ja mam 3.0 <lol>

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 10 lip 2011, 14:38

a jaką masz gumę naciągnietą ??

Awatar użytkownika
wujek_maciej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 05 maja 2010, 15:34
Lokalizacja: kartuzy/gdynia

Post autor: wujek_maciej » 10 lip 2011, 14:47

prezentuje się zacnie :) Mam nadzieję, że nie raz i nie dwa sprawdzałeś średnice/obwody koła, by quattro zostało całe.

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 10 lip 2011, 15:04

średnica jest niemalże identyczna, biorąc pod uwagę iż na tyle mam 5mm bieżnika a na przodzie są prawie nowe opony (8mm) wiesz quattro znosi delikatne różnice, wiesz idealnie nie natrafisz, żeby było idealnie musiałbyś co roku kupować nowe opony, bo różnie zdziera się przód i tył. Jeździłem w zimę na oponach które miały ten sam rozmiar,a dwie były nowe a dwie po 6 mm czyli średnica różniła się o 4mm. Czyli więcej niż mam teraz rozbieżności.

The Rock

Post autor: The Rock » 10 lip 2011, 20:05

Shark, felga 8,5 cala szeroka i opona 225/35/20 kumho niestety maksymalne opony w normalnej a6 to przód 235/30 i tył 245/30 ewentualnie 255/25 . Jak kupiłem moje felgi były opony 255/35 nie dało rady jechać wszystko tarło o wszystko . A ciężko dostać różne rozmiary więc zdecydowałem sie na takie jak mam przynajmniej mogłem ją zglebić bardziej można powiedzieć że jest na styk <okok>

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 10 lip 2011, 20:34

też myślałem o takim rozmiarze na przód, w sumie byłaby identyczna średnica jak tych co mam, ale te trafiły się w lepszych pieniądzach i w lepszym stanie, a bałem też się,że przy tej mocy 225 będzie za wąsko

The Rock

Post autor: The Rock » 10 lip 2011, 20:45

Shark, A pytanie czy odczuwasz różnicę w przyspieszaniu wiem ze masz 4,2 ale 20" to już duże koło u mnie jest to już odczuwalne w porównaniu do zimowych 16" hehe <lol> <lol>

Awatar użytkownika
Shark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shark » 10 lip 2011, 21:48

nic a nic, wiesz na razie też nie miałem okazji tak sprawdzić bo nie mam pierścieni centrujących dopiero do mnie idą i powyżej 100km/h brak wycentrowania jest odczuwalne dosyć mocno :P ale na tą chwilę nie widać różnicy, mam raptem 10mm różnicy na średnicy między 17"

D4vid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 11 paź 2010, 20:46
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Opole/Brzeg

Post autor: D4vid » 10 lip 2011, 22:26

Shark,

ładnie wygląda to twoje audi na 20


i tak ci powiem ze jest troszke podobna do mojej Suni
Modzenie Audi w Trakcie :D

Awatar użytkownika
Nowak_zg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 243
Rejestracja: 19 paź 2010, 12:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Nowak_zg » 10 lip 2011, 22:47

tyl przy 10j troche wystaje czy mi sie wydaje ?
jakie jest et ?
ogolnie dobrze wyszlo ... jak roznica w komforcie duza ?
Bylo: a4 b5 1.9tdi 140KM, TT 1.8T 180KM, S6 C5 4.2 340KM, S6 C6 5.2 435KM, A8 D3 4.2 334KM
Jest: Corvette C6 6.0 404KM viewtopic.php?t=61875

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 lip 2011, 14:13

Q powinno mieć takie same opony, średnicę, szerokość, typ bieżnika, więc to co zrobiłeś, nie jest najlepsze dla tego auta :(
A ogólnie ładna :)

A na znikające tylne kapcie - trzeba co 10k km zamienić, przód z tyłem i po problemie :)

Awatar użytkownika
Nowak_zg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 243
Rejestracja: 19 paź 2010, 12:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Nowak_zg » 11 lip 2011, 15:35

Zagór mylisz sie
nie dokonca tak jest jak piszesz
troche w tym prawdy jest ale troche mitu tez
nie chce tutaj rozpatrywac dyskusji na temat quattro i jakie powinny byc stosowane obrecze

male roznice nie wplywaja na zuzycie sie mechanizmu roznicowego. gdyby tak bylo to pomyslcie o sytuacji kiedy z przodu mamy 5mm a z tylu 7mm ? albo o tym, ze zeszlo nam powietrze troche z jednego kola i np jest 2.0bara zamiast 2.5 ;) producent to przewidzial i torsen nie jest az tak czuly... nie przesadzajmy. Wiadomo ze wieksze roznice beda miec negatywny wplyw .... ale nie takie w ktorych np obwod kola bedzie sie roznil o 3mm. po prostu trzeba wszystko dobrze policzyc :)

na prace torsena ma wplyw srednica kola a nie szerokosc czy rodzaj bierznika.... producent dopuscil pewna odchylke i jak sie wszystko dobrze policzy to torsen bedzie dzialac tak jak nalezy

kiedys napisalem i wkleje ale nie chce rozpoczynac dyskusji i klocic sie w temacie kolegi bo mozna zalozyc temat oddzielny i tam dyskutowac

http://www.willtheyfit.com/ tutaj jest fajny kalkulator do obliczania tego typu rzeczy ....
"nie bede tutaj tlumaczyc ale mozna stosowac rozna szerokosc felg w Quattro zarowno w torsenie jak i haldexie ale trzeba troche policzyc
tutaj niektorzy maja bledne przekonanie ze jak q to trzeba miec 4 identyczne kola... a to nie do konca prawda

http://www.cultstyle.pl/viewtopic.php?f ... it=quattro tutaj troche teorii jak poszukasz po necie to znajdziesz wiecej
ps. niech tylko tutaj sie nie zaczyna dyskusja o tym czy w quattro trzeba miec 4 takie same felgi i opony czy nie bo to nie jest watek do tego. a ja nie mam zamiaru nikomu nic udowadniac i nikt mi juz nic nie udowdni bo znam duzo osob ktore seidza w temacie felg i zawieszen i naprawde maja wiedze ktora pewnie wiekoszc tutaj polozy i oniesmieli . i jezdza od zawsze na roznej szerokosci felg itd... montuja sami air-ride etc i nie maja problemow z quattro i roznymi szerokosciami felg."
Bylo: a4 b5 1.9tdi 140KM, TT 1.8T 180KM, S6 C5 4.2 340KM, S6 C6 5.2 435KM, A8 D3 4.2 334KM
Jest: Corvette C6 6.0 404KM viewtopic.php?t=61875

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 lip 2011, 17:42

Nowak_zg pisze:Zagór mylisz sie
nie dokonca tak jest jak piszesz
troche w tym prawdy jest ale troche mitu tez
nie chce tutaj rozpatrywac dyskusji na temat quattro i jakie powinny byc stosowane obrecze
Czasem się mylę, ale nie jestem saperem, więc mogę :), ale nie w tym wypadku.
Nowak_zg pisze:male roznice nie wplywaja na zuzycie sie mechanizmu roznicowego. gdyby tak bylo to pomyslcie o sytuacji kiedy z przodu mamy 5mm a z tylu 7mm ? albo o tym, ze zeszlo nam powietrze troche z jednego kola i np jest 2.0bara zamiast 2.5 producent to przewidzial i torsen nie jest az tak czuly... nie przesadzajmy. Wiadomo ze wieksze roznice beda miec negatywny wplyw .... ale nie takie w ktorych np obwod kola bedzie sie roznil o 3mm. po prostu trzeba wszystko dobrze policzyc
ÂŚwiadomy użytkownik q nie dopuści do takiej sytuacji, nawet w instarukcji jest napisane, przekładać koła przód-tył co 10k km - to zapobiega nadmiernemu zuzyciu opon jedej osi.
Między kołami nie ma torsen, jest między osiami, więc jedno koło to może mieć i 0,5b, na q nie ma to żadnego wpływu.
Co do pracy torsena - wiesz co to torsen, to chyba dalej nie muszę już tłumaczyć jak wpływa różna szerokość i rzeźba bieżnika :) - ale to wasze napędy nie mój :)
Tytułem podsumowania - każdy zrobi jak chce, znam już kilku takich co pozakładali różne koła i po 10 tys twierdzą, że to na q nie ma negatywnego wpływu.
Fabryka zaleca różne dziwne rzeczy, jednakowe koła, wymianę oleju w silniku, wymianę paska rozrządu - hmm ciekawe co ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja