bgroni pisze: ↑01 lut 2024, 16:55
Już po próbie drogowej? Odczułeś różnica w dzwięku? Pisałeś, że u Ciebie w 2.7 biT było x-pipe, to dotyczy wszystkie V-ki, czy tylko twojego silnika?
Witam.
Tak jestem po już po próbie.
Jak pisałem wcześniej, dźwięk jest troszkę inny taki wyrównany - z tyłu samochodu, a nie taki przemienny jak wcześniej.
Czy lepiej przyspiesza? Tego nie powiem, bo różnica nawet tych 5KM na 250KM jest ciężko zauważalna ale mam takie uczucie, że chyba troszkę lepiej się zbiera i jakoś w środku zrobiło się ciszej. Takie odnoszę wrażenie.
Jeśli chodzi o X-PIPE czy H-PIPE to stosuje się to we wszystkich silnikach V czyli V6, V8 itd.
Stosując H-PIPE dźwięk będzie bardzie bulgotał (z tyłu auta) a zwłaszcza jak wytniesz jakieś tłumiki.
Jak już chcesz coś takiego, to bardziej szedłbym w X-PIPE - jest bardziej odpowiedni a tym bardziej, że tak wyszedł z fabryki właśnie z takim układem wydechowym.
Szkoda, że nie nagrałem dźwięku przed i po.
A, jak wczoraj odpaliłem silnik, to z dwóch rur jednakowa ilość pary leciała i na tą samą odległość (bo jeszcze był na ssaniu) także są teraz wyrównane ciśnienia wydechu. Poczytaj w necie lub na YT i posłuchaj opinii bardziej znawców, o co z tym chodzi.
Pozdrawiam.