Nadszedł czas abym, to i ja pochwalił się swoim rodzynkiem. Audi jakie posiadam to A6 C4 Avant z silnikiem oryginalnie 2.8 30V ACK (obecnie 2.8 30V APR), oczywiście skrzynia biegów to automat. Zostało one wyprodukowane w 1997 roku i jeżdżone było cały czas przez pracownika z fabryki Audi w Ingolstadt. Mi udało się ją zakupić dokładnie rok temu, z małymi przebojami. Samochód przed sprzedażą dorwał syn właściciela i jeździł tak długo aż zatarł silnik.
Auto posiada takie wyposażenie jak:
albo napisze czego nie posiada :-P :
- brak tempomatu
- brak webasta
- rolet na drzwi i klapę.
- brak ARS
Będę sukcesywnie dopisywał co zrobiłem, na razie mam nadzieje że to i tak dobry początek.
dodano 30-04-2011
dodano 22-05-2011
wyposażenie jakie mam:
- silnik 2.8 30V (ACK "APR")
- skrzynia automatyczna CYS
- dyfer CKL
- EDL QUATTRO
- Xenony (już przerobiłem na chińskie, bo jeden popsuł mi się w zimę koszt wymiany w serwisie jednego żarnika 2500 PLN (wszystko zintegrowane, zamienników brak)
- spryskiwacze lamp
- wspomaganie kierownicy Servotronic,
- podgrzewane fotele: przód, tył
- elektrycznie regulowane lusterka, podgrzewane (podczas cofania się opuszczają)
- elektryczna regulacja przednich foteli, fotel kierowcy z pamięciami.
- zestaw nagłośnienia BOSE,
- podgrzewane spryski,
- podgrzewane cylinderki zamka
- centralny zamek z pilotem w kluczyku,
- klimatronic,
- komputer, auto-check,
- elektryczne szyby 4x, plus domykanie,
- elektryczny szyber-dach
- oryginalne zawieszenie sportowe ( oooo-eibach)
- oryginalny wydech sportowy, plus chromowane końcówki wydechu
- pełen pakiet drewno z drewnianą gałką zmiany biegów,
- 2 x airbag
- 3 zagłówki z tył,
- otwór na długie przedmioty + worek na narty
- brak oznaczeń na klapie (oryginalnie były)
- parktronik
- felgi aluminiowe:
lato oryginalne Audi S 235/45 r17,
zima oryginalne Audi 205/55 r16,
Co już zrobiłem:
- nawa instalacja gazowa IV-generacji Stag 300-plus (niestety -:( )
- nowe tarcze hamulcowe:
przód tarcze Ferrodo + klocki Textar
tył tarcze ATE + klocki ATE + regeneracja tylnych zacisków ( gumki i itp. ATE)
- wymieniona przepustnica na inną używaną (stara nie chciała się adoptować)
- nowy oryginalny rozrząd:
pasek rozrządu Contitech (jedyny zamiennik, dlatego że w ASO teraz jest DAYCO jako oryg. Bardziej ufam Contitechowi)
pompa wody oryginalna Audi,
rolki oryginalne Audi,
- nowe uszczelnienia dekli, uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelniacze zaworów itp. itd. (wszysko Elring)
- nowy inżektor (eżektor) oczywiście oryg.
- nowy przewód wodny pod podgrzewacz przepustnicy (stary pękł) (ASO)
- nowa odma (ASO)
- nowy czujnik ciśnienia oleju (stary dawał co jakiś czas błędne sygnały że nie ma smarowania) (ASO)
- nowy olej (ELFMATIC G3), filtr (mann) i uszczelka (ASO) w automatycznej skrzyni,
- zalewany olej w silniku (mobil 1 5w50) + zawsze filtr (Knecht 0C485 lub ASO) (na 15tyś. muszę dolać 3-4l oleju)
- nowe filtry:
powietrza (Knecht)
przeciw pyłkowy (Filtron z aktywnym węglem)
- płyn chłodnicy obecnie Presone, będzie G12+
- nowe gumy na przeguby zewnętrzne (GKN)
- muszę jeszcze wymienić uszczelkę (harmonijkę) na przekładni kierowniczej (kupione już jest, ale brak czasu i chęci)
- dokupiłem CB-radio

- zimą kupiłem nowy akumulator Centra Futura 64 Ah
Dodano 21-01-2012
dziś przyszło zamontować wczesnej skradzione w Niemczech na parkingu nagłośnienie BOSE, robię to dla samochodu aby miał dokładnie takie wyposażenie jak wychodził z fabryki, bo wtedy za dużo do pełnej opcji mu nie brakowało.
wstępnie zestaw podłączony w domu za pomocą prostownika w celu sprawdzenia czy w ogóle działa i jak widać działa

bardzo mi się podoba dźwięk, a dokładnie jego czystość. Dlatego właśnie zdecydowałem się na BOSE z powrotem, jednak BOSE to zawodowcy, a nie amatorsko dobrany sprzęt nawet z wysokiej półki do pojazdu.
oprócz dźwięków podoba mi się też kablokologia, normalnie niezły mix mi się zrobił, ale ważne że działa.
Dodatkowo czeka mnie niedługo wymiana silniczka klimatronica, bo obecny lubi się zawiesić i puszczać tylko ciepłe powietrze. Silniczek już zakupiony, teraz tylko chęci pozostały.