A6 C8 3.0 50TDI - problem ze spalinami - dość nietypowy
A6 C8 3.0 50TDI - problem ze spalinami - dość nietypowy
Cześć,
Samochód jak w temacie - a problem wygląda tak: (przebieg samochodu 34 tys, rok 2020)
1. całkowicie zimny silnik (temperatura zewnetrzna - raczej ponizej 10u stopni)
2. Uruchomienie 1-2 minuty postój
3. Jazda - otwarcie szyby dowolnej (lekko) (wylaczony nawiew i klimatyzacja)
4. Po około 500-800 metrów - do wnętrza dostają sie spaliny (tak jakby spod maski i zawiewa do wnetrza przez okno )- zapach dosc mocny, na dluzsza mete trudno to zniesc.
(przy zamknietych szybach i wylaczonym nawiewie nie ma tematu - to znaczy nie ma zapachu w srodku).
5. Po okolo 4 km temat znika.
6. Na cieplym silniku tematu nie ma. I jak rowniez temperatura zewnetrzna 25+ - tez tematu nie ma.
Samochod mam od lipca, i nie bylo problemu dopoki sie nie ochlodzilo.
ASO: 2 serwisy - za pierwszym razem umyli silnik i sprawdzili, ze 'jest wyciek spod wlewu oleju' - wiec obserwacja. Obserwacja: nie ma wycieku,:-)
Byl przy pierwszym serwisie - ktos po prostu rozlal olej przy wymianie.
Drugi serwis: uszczelnienie EGRa - tasma czy cos takiego. Nic sie nie zmienilo.
Pojechalem do niezaleznego serwisu na diagnostyke - zeby pojsc do ASO i powiedziec - trzeba zrobic TO: - (duzo dobrych a nawet bardzo dobrych opinii w necie) - wyczyscili klimatyzacje - wyozonowali samochod, problemu nie stwierdzono.
Ale problem nadal jest. Szwagier pracuje w BMW jako mechanik i zasugerowal usterke/nieszczelnosc chlodnicy spalin. (zanim sie nagrzeje to spaliny nie sa chlodzone, jak sie nagrzeje, to spaliny zaczynaja przeplywac inna droga - jak w ukladzie chlodzenia).
I zasugerowal ze mozna zweryfikowac - tzw generatorem dymu.(ale ASO Audi w Krakowie chyba tego nie ma, bo moze by na to wpadli?)
Pytanie wiec - czy ktos moze mial podobny objaw - albo taki sam, albo wie jak to zdiagnozowac, zeby ASO podjelo temat (samochod jest na gwarancji do 2025).
Dzieki z gory,
M
Samochód jak w temacie - a problem wygląda tak: (przebieg samochodu 34 tys, rok 2020)
1. całkowicie zimny silnik (temperatura zewnetrzna - raczej ponizej 10u stopni)
2. Uruchomienie 1-2 minuty postój
3. Jazda - otwarcie szyby dowolnej (lekko) (wylaczony nawiew i klimatyzacja)
4. Po około 500-800 metrów - do wnętrza dostają sie spaliny (tak jakby spod maski i zawiewa do wnetrza przez okno )- zapach dosc mocny, na dluzsza mete trudno to zniesc.
(przy zamknietych szybach i wylaczonym nawiewie nie ma tematu - to znaczy nie ma zapachu w srodku).
5. Po okolo 4 km temat znika.
6. Na cieplym silniku tematu nie ma. I jak rowniez temperatura zewnetrzna 25+ - tez tematu nie ma.
Samochod mam od lipca, i nie bylo problemu dopoki sie nie ochlodzilo.
ASO: 2 serwisy - za pierwszym razem umyli silnik i sprawdzili, ze 'jest wyciek spod wlewu oleju' - wiec obserwacja. Obserwacja: nie ma wycieku,:-)
Byl przy pierwszym serwisie - ktos po prostu rozlal olej przy wymianie.
Drugi serwis: uszczelnienie EGRa - tasma czy cos takiego. Nic sie nie zmienilo.
Pojechalem do niezaleznego serwisu na diagnostyke - zeby pojsc do ASO i powiedziec - trzeba zrobic TO: - (duzo dobrych a nawet bardzo dobrych opinii w necie) - wyczyscili klimatyzacje - wyozonowali samochod, problemu nie stwierdzono.
Ale problem nadal jest. Szwagier pracuje w BMW jako mechanik i zasugerowal usterke/nieszczelnosc chlodnicy spalin. (zanim sie nagrzeje to spaliny nie sa chlodzone, jak sie nagrzeje, to spaliny zaczynaja przeplywac inna droga - jak w ukladzie chlodzenia).
I zasugerowal ze mozna zweryfikowac - tzw generatorem dymu.(ale ASO Audi w Krakowie chyba tego nie ma, bo moze by na to wpadli?)
Pytanie wiec - czy ktos moze mial podobny objaw - albo taki sam, albo wie jak to zdiagnozowac, zeby ASO podjelo temat (samochod jest na gwarancji do 2025).
Dzieki z gory,
M
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 lis 2020, 11:00
- Imię: Hubert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łosice
Re: A6 C8 3.0 50TDI - problem ze spalinami - dość nietypowy
Nie są to przypadkiem spaliny z webasta, które dogrzewa silnik?
Moje daily: Audi A6 C6 2006 2.0 TDI BRE "420k km na blacie"
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
Re: A6 C8 3.0 50TDI - problem ze spalinami - dość nietypowy
Hej,
Nie mam webasto.
M
Nie mam webasto.
M
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: A6 C8 3.0 50TDI - problem ze spalinami - dość nietypowy
Zasugeruj im sprawdzenie szczelności silnika tzn rozłączają wydech i go blokują, z drugiej strony zaraz za przepływomierzem końcówka + manometr i niech szukają gdzie jest nieszczelność. Ostatnio też mieliśmy takiego pacjenta też A6 C8 gdzie taka metoda była potrzebna ( problem z przepustnicą EGR niskociśnieniową ale nie związane z zapachem spalin a kodami usterek )
Re: A6 C8 3.0 50TDI - problem ze spalinami - dość nietypowy
Hej,Nikostratus pisze: ↑24 paź 2021, 20:14Zasugeruj im sprawdzenie szczelności silnika tzn rozłączają wydech i go blokują, z drugiej strony zaraz za przepływomierzem końcówka + manometr i niech szukają gdzie jest nieszczelność. Ostatnio też mieliśmy takiego pacjenta też A6 C8 gdzie taka metoda była potrzebna ( problem z przepustnicą EGR niskociśnieniową ale nie związane z zapachem spalin a kodami usterek )
Dzieki za podpowiedz - wrzuce temat.
M
Re: A6 C8 3.0 50TDI - problem ze spalinami - dość nietypowy
Cześć,mariuszb pisze: ↑24 paź 2021, 20:22Hej,Nikostratus pisze: ↑24 paź 2021, 20:14Zasugeruj im sprawdzenie szczelności silnika tzn rozłączają wydech i go blokują, z drugiej strony zaraz za przepływomierzem końcówka + manometr i niech szukają gdzie jest nieszczelność. Ostatnio też mieliśmy takiego pacjenta też A6 C8 gdzie taka metoda była potrzebna ( problem z przepustnicą EGR niskociśnieniową ale nie związane z zapachem spalin a kodami usterek )
Dzieki za podpowiedz - wrzuce temat.
M
No i wrzuciłem - byłem w 3 serwisach (2 x ASO i 1 nieASO z bardzo dobrymi opiniami) - w pierwszym ASO zaobserwowali problem, po 3 wizytach stwierdzili, że jednak potrzeba chyba kogoś mądrzejszego - więc wrzucili temat do jakiegoś konsultanta. Było to dość dawno i cisza. Napisałem maila - bo dodzwonić się nie sposób - co może być przyczyną (szwagier pracuje w BMW w serwisie i podpowiedział, że może to być kłopot z chłodnicą spalin - jak zimno to obieg inny i nieszczelny, a jak ciepło to inny obieg i jest ok). Na maila - zero odpowiedzi. Pojechalem do serwisu nieASO - przejechali się - niby nic nie odkryli - ale wyczyścili klimatyzację, wymienili filtr kabinowy - miało pomóc. Nie pomogło. Pojechałem do kolejnego serwisu ASO - dziś odebrałem z informacją, że wszystko jest w porządku, bo nic nie zaobserwowali. Dodatkowo - coś mi tam dzwoniło/grzechotało - taki efekt jak to kiedyś się mówiło - ze grają zawory. Stwierdzili, ze wszystko jest ok, samochód w 100% sprawny. No jeździ, fakt, pali od strzału, fakt, nawet niedużo pali na trasie, fakt, tyle że nikt z serwisu nawet się nie pofatygował nagrzać silnik i trochę pojeździć. Mam dość Audi i tych krawaciarzy, którzy każdą bzdurę wstawią, byle wyjąć z klienta pieniądze, a gdy trzeba się pochylić nad problemem to jedynym rozwiązaniem jest podpięcie do komputera, i jeśli komputer nie powie, że jest źle, to nic nie zrobią. Dramat. Nie wiem czy chcę mi się jeszcze dotykać marek tzw premium. Dodatkowo - jako samochód zastępczy dostałem A4 z silnikiem benzynowym 1.5 litra. Ośka.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: A6 C8 3.0 50TDI - problem ze spalinami - dość nietypowy
Kup BMW
Dodano po 6 minutach 6 sekundach:
a tak na powaznie, to poprostu pacany nie potrafia znalesc usterki.
pare dni temu mialem okazje jechac okolo 1000km passatem z hybrid z tego roku , przebieg ma 13000km (1.4tfsi +E Silnik)
Nigdy w zyciu bym tego nie kupil, moj a6 z 320tkm lepiej jedzie i sie prowadzi.
Tym hybridem to do miasta i poza miasto, na autostradzie to juz kaszanka straszna.
W tym audi co jechalem musi byc podobny silnik co w tym a4 co jechales.
i twoj 3.0 gorzej jedzie?
no cos tu nie tak
Dodano po 6 minutach 6 sekundach:
a tak na powaznie, to poprostu pacany nie potrafia znalesc usterki.
pare dni temu mialem okazje jechac okolo 1000km passatem z hybrid z tego roku , przebieg ma 13000km (1.4tfsi +E Silnik)
Nigdy w zyciu bym tego nie kupil, moj a6 z 320tkm lepiej jedzie i sie prowadzi.
Tym hybridem to do miasta i poza miasto, na autostradzie to juz kaszanka straszna.
W tym audi co jechalem musi byc podobny silnik co w tym a4 co jechales.
i twoj 3.0 gorzej jedzie?
no cos tu nie tak
Re: A6 C8 3.0 50TDI - problem ze spalinami - dość nietypowy
No nie, na tyle, ze sprzedalem ten samochod dzis, bylo to moje 3e Audi - drugie i ostatnie zarazem.januszm pisze: ↑02 gru 2021, 22:34Kup BMW
Dodano po 6 minutach 6 sekundach:
a tak na powaznie, to poprostu pacany nie potrafia znalesc usterki.
pare dni temu mialem okazje jechac okolo 1000km passatem z hybrid z tego roku , przebieg ma 13000km (1.4tfsi +E Silnik)
Nigdy w zyciu bym tego nie kupil, moj a6 z 320tkm lepiej jedzie i sie prowadzi.
Tym hybridem to do miasta i poza miasto, na autostradzie to juz kaszanka straszna.
W tym audi co jechalem musi byc podobny silnik co w tym a4 co jechales.
i twoj 3.0 gorzej jedzie?
no cos tu nie tak
Placi sie mnostwo za to, ze serwis nie dziala. Z drugiej strony samochod 35 tys km i panowie nie sa w stanie zrobic poprawnej diagnozy.
Jak sie tyle placi to powinno jezdzic odpowiednio. Nie jezdzi. Sorry, zamowilem Alfe Gulie.
M
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: A6 C8 3.0 50TDI - problem ze spalinami - dość nietypowy
czyli nie masz podejscia do warsztatu.
ja w mojej mialem problem z klima i tez 2 razy mieli okazje naprawy ale nie zdolali, pierwszy rachunek zaplacilem, drugi (470€) juz nie.
Ty przeciez napewno masz gwarancje, wiec zostawiasz im auto i kur... maja zrobic.
miales pecha z tym audi, miejmy nadzieje ze Alfa bedzie chodzic.
ja w mojej mialem problem z klima i tez 2 razy mieli okazje naprawy ale nie zdolali, pierwszy rachunek zaplacilem, drugi (470€) juz nie.
Ty przeciez napewno masz gwarancje, wiec zostawiasz im auto i kur... maja zrobic.
miales pecha z tym audi, miejmy nadzieje ze Alfa bedzie chodzic.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C8 3.0 50TDI - problem ze spalinami - dość nietypowy
W czasie zgłaszania auta na serwis nie mówi się, co mają konkretnie zrobić, tylko mówisz, że nie działa np. taka klima i mają to naprawić. Jeśli nie naprawią tego, to nie odbierasz auta i nie płacisz za naprawę, bo problem nie jest rozwiązany. Jeśli im powiesz, że mają nabić klimę i ją sprawdzić, to zrobią to i wtedy musisz zapłacić, bo zrobili, co chciałeś, a że nie rozwiązało to problemu, to już inna kwestia.
W Twoim przypadku powinny zacząć już wymieniać poszczególne części, bo po pierwszym serwisie nie było poprawy albo chociaż zapytać się centrali, czy nie ma jakichś rozwiązań.
W Twoim przypadku powinny zacząć już wymieniać poszczególne części, bo po pierwszym serwisie nie było poprawy albo chociaż zapytać się centrali, czy nie ma jakichś rozwiązań.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
Re: A6 C8 3.0 50TDI - problem ze spalinami - dość nietypowy
ja nie mowilem co maja zrobic, tylko powiedzialem ze klima chlodzi tylko co 2 minuty.
Moglem wiecej ale nie powiedzialem.
Mam vcds i wiedzialem ze Kompressor co 2 minuty sie wylanczal/nie chlodzil
Moglem wiecej ale nie powiedzialem.
Mam vcds i wiedzialem ze Kompressor co 2 minuty sie wylanczal/nie chlodzil