A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Post dotyczy tiptronica z oddzielnym obiegiem oleju dla przedniego dyfra, bo występowały również ze wspólnym.
Przedni dyfer: G052145S2
Torsen: G055145A2
Tylny dyfer: G052145S2
Przedni i tylny dyfer mają taki sam olej i dwa litry powinny wystarczyć. W razie czego można dolać setkę starego, bo po co kupować dodatkowy litr, aby zostało te 900 ml. W torsenie (tylna część skrzyni) jest inny olej, którego potrzeba pół litra, ale jest dostępny w litrowych opakowaniach. Niestety jest on drogi, bo skromne 580 zł za litr. Olej do dyfrów kosztuje ok. 165 zł za litr.
Przedni dyfer: G052145S2
Torsen: G055145A2
Tylny dyfer: G052145S2
Przedni i tylny dyfer mają taki sam olej i dwa litry powinny wystarczyć. W razie czego można dolać setkę starego, bo po co kupować dodatkowy litr, aby zostało te 900 ml. W torsenie (tylna część skrzyni) jest inny olej, którego potrzeba pół litra, ale jest dostępny w litrowych opakowaniach. Niestety jest on drogi, bo skromne 580 zł za litr. Olej do dyfrów kosztuje ok. 165 zł za litr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 lut 2022, 16:06
- Imię: Przemysław
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elblag
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Cześć potrzebuję utwierdzenia, szykuje wymianę oleju WAUZZZ4G8EN172048 CLAA Quatro. MNB PXB Jaki olej? Czy stosował ktoś olej ZF-a?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Na pierwszej stronie masz mój wpis i dotyczy również Twojego auta, bo to nadal skrzynia 0B5 . Olej ZFa jest do tiptronica, bo to ich skrzynia.
post827421.html#p827421
post827421.html#p827421
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 mar 2022, 10:33
- Imię: Sebastian
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: V8 3.7 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Cześć,
Chciałbym podpiąć się pod wątek.
Proszę o potwierdzenie jaki mam model skrzyni biegów. VIN to WAUZZZ4G6EN128727
Zamierzam wymienić oleje w skrzyni oraz dyferencjałąch.
Z góry dziękuję za pomoc.
Chciałbym podpiąć się pod wątek.
Proszę o potwierdzenie jaki mam model skrzyni biegów. VIN to WAUZZZ4G6EN128727
Zamierzam wymienić oleje w skrzyni oraz dyferencjałąch.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Masz skrzynię s-tronic 0B5 o kodzie PXK. Wymiana standardowa w jak każdym s-tronicu z quattro, czyli:
post827421.html#p827421
post827421.html#p827421
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 mar 2022, 10:33
- Imię: Sebastian
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: V8 3.7 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: WARSZAWA
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Pięknie dziękuję
mat1324 pisze: ↑13 kwie 2022, 22:03Masz skrzynię s-tronic 0B5 o kodzie PXK. Wymiana standardowa w jak każdym s-tronicu z quattro, czyli:
post827421.html#p827421
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 lut 2022, 17:36
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: pytanie odnośnie wymiany oleju
Czesc jestem Michałmat1324 pisze: ↑09 lip 2019, 16:08W swojej A6 masz skrzynię s-tronic, ale bez quattro, więc model 0CK, a nie 0B5. Dlatego nie masz w układzie filtra, więc jak ktoś będzie chciał go wymieniać, to lepiej odpuść taki warsztat. Jedynie są dwa filtry od górnej strony mechatroniki, ale warsztat robiący remont je wymieni. Olej ATF wymienia się co 60 tysięcy km, a olej przekładniowy (MTF) zalecałbym wymienić co drugą (max co trzecią) zmianę ATF. Każdego oleju potrzeba ok. 4 litrów.
ATF: G055529A2 (ok. 180 zł za litr)
MTF: G052549A2 (ok. 190 zł za litr)
W razie czego mogę przesłać odpowiednie instrukcje serwisowe. W nawiasach podałem aktualne ceny w ASO. Innego oleju niż oryginalny nie radzę stosować .
Piszę bo nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi . Chodzi mi o wymianę oleju przekładniowego w mojej skrzyni 0ck . Jestem po wymianie oleju w Atf . Zastosowałem olej G055529a2. Auto ma przebieg 98tys km i na zimnej skrzyni jest taka tarka przy mocnym skręcie. . Wyczytalem na forum że jest to właśnie wina oleju przekładniowego. Czy jesteś w stanie sprawdzić jaki dokładnie olej potrzebuje do swojego auta i dołączyć jakoś instrukcje wymiany
Nr VIN
WAUZZZ4G2FN098689
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Olej przekładniowy ma oznaczenie G055549A2. Kiedyś wrzucałem instrukcje .
https://www.dropbox.com/s/fjiv5pmgd7dj2 ... 7.rar?dl=1
Dodano po 1 minucie 4 sekundach:
Cztery litry oleju wystarczą.
https://www.dropbox.com/s/fjiv5pmgd7dj2 ... 7.rar?dl=1
Dodano po 1 minucie 4 sekundach:
Cztery litry oleju wystarczą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 mar 2022, 20:25
- Imię: Patryk
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Poznań
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Witam ponownie , u siebie w tiptronicu olej już wymieniony w przekładni (efekt porażający ) i za chwilę idzie torsen i dyfry.
Natomiast potrzebuje pomocy przy zdekodowaniu jakie oleje ( co i jak ) w skrzyni u kuzyna w A6 C7 lift przedni napęd
VIN WAUZZZ4G5GN160247 //// RLB /// N1V / QE
Natomiast potrzebuje pomocy przy zdekodowaniu jakie oleje ( co i jak ) w skrzyni u kuzyna w A6 C7 lift przedni napęd
VIN WAUZZZ4G5GN160247 //// RLB /// N1V / QE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Na forum już podawałem oznaczenia oleju do takiej A6, bo tam jest też skrzynia 0CK (s-tronic + FWD).
post928766.html#p928766
Instrukcje też potrzebne? Jeśli tak, to poniżej skromna paczka .
https://www.dropbox.com/s/wu3ialu5t1zlk ... A.rar?dl=1
post928766.html#p928766
Instrukcje też potrzebne? Jeśli tak, to poniżej skromna paczka .
https://www.dropbox.com/s/wu3ialu5t1zlk ... A.rar?dl=1
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Witam wszytkich grupowiczów. Na stronie 13 w tym temacie otrzymałem już odpowiedzi na temat wymiany olejów, filtrów jak i numery czesci w skrzyni. Czy mogę prosić o ponowne przesłanie instrukcji wymiany oleju z Elsy? (Link nie dziala) jeszcze takie pytanie rowniem mam. Chciałbym taka operację wykonać u siebie w garażu lecz wtedy oleje musiał bym spuścić metodą grawitacyjna. Co o tym sądzicie czy metoda grawitacyjna można spuścić oleje? Czy jednak nie warto ryzykowac i spuścić je metodą dynamiczną? I czy przed przystapieniem do wymiany olejow w skrzyni potrzeba wcześniej wykonać jakieś kroki komputerowo przez vcds np?
Dodano po 1 godzinie 52 minutach 21 sekundach:
Link zadziałał z pierwszej strony. Jednak patrząc na proces wymiany może się okazać ponad moje siły. Jest tutaj na grupie ktoś z Podkarpacia kto mógłby polecić jakiś warsztat gdzie to zarabia tak jak mam być?
Dodano po 1 godzinie 52 minutach 21 sekundach:
Link zadziałał z pierwszej strony. Jednak patrząc na proces wymiany może się okazać ponad moje siły. Jest tutaj na grupie ktoś z Podkarpacia kto mógłby polecić jakiś warsztat gdzie to zarabia tak jak mam być?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sty 2012, 12:14
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: warszawa
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
S-tronic II generacji czyli 0CK jest bardziej problematyczną skrzynią i zwyczajnie nie wymienisz filtrów bez demontażu mechatroniki. Na logikę - skoro filtr nie ma już odpowiedniej przepuszczalności i zmienisz sam olej, to jest to głupiego robotawallace pisze: ↑22 paź 2021, 22:481.Po przeczytaniu wątku o wymianie oleju w skrzyni s-tronic wychodzi, że pierwsze 2 lub 3 wymiany wystarczy zlać stary olej korkiem spustowym i drugim korkiem zalać nowy (albo oryginał z ASO albo zamiennik jeśli uda nam się dobrać odpowiedni), bez wymiany jakichkolwiek filtrów i bez zdejmowania miski, nie potrzebna jest również adaptacja skrzyni po wymianie , a filmiki instruktażowe na których jest zrzucana miska olejowa i są wymieniane filtry dotyczy aut z większymi przebiegami ?
2. Czy demontaż mechatroniki aby dojść do filtrów skrzyni to jakaś "wyższa szkoła jazdy" i czy wtedy potrzebna jest adaptacja skrzyni?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Czy wymiana filtra siatkowego w skrzyni s tronic wiąże się z wymiana uszczelki miski olejowej?
Dodano po 24 minutach 16 sekundach:
Pytam ponieważ za tydzień jestem umówiony na wymianę oleju w skrzyni w Aso w Holandi. Cene jaka mi powiedzieli to koszt 300€ za wymianę oleju z filtrem siatkowym. Nie wiem czy to dużo w porównaniu z Aso w Polsce?
Chciał bym się upewnić jakie czesci potrzebuje do wymiany filtra siatkowego i jaki oryginalny olej ATF podchodzi do mojej skrzyni. Wystarczą same numery czesci. Oraz czy po takiej wymianie wymagana jest adaptacja skrzyni komputerowo?( lub czy jakieś kroki komputerowo potrzeba wykonać?) Serwis i tak zamówi sam te wszytkie potrzebne rzeczy. Ale będę chciał ich sprawdzić czy aby wszytko było zrobione i czy olej będzie oryginalny czy zamiennik. Dogadałem się z nimi że wszytkie rzeczy które wymienia oczywiście wpiszą w książkę serwisową ale i zostawia opakowania z numerami czesci które zamówili. Dlatego przed odebraniem samochodu będę chciał sprawdzić czy aby wszytko wymienili na takie jakie ma być.
Pacjent to: Audi a6 c7 3.0Tdi Quattro 2011r 245km.
Vin: WAUZZZ4G7CN073556
Dodano po 24 minutach 16 sekundach:
Pytam ponieważ za tydzień jestem umówiony na wymianę oleju w skrzyni w Aso w Holandi. Cene jaka mi powiedzieli to koszt 300€ za wymianę oleju z filtrem siatkowym. Nie wiem czy to dużo w porównaniu z Aso w Polsce?
Chciał bym się upewnić jakie czesci potrzebuje do wymiany filtra siatkowego i jaki oryginalny olej ATF podchodzi do mojej skrzyni. Wystarczą same numery czesci. Oraz czy po takiej wymianie wymagana jest adaptacja skrzyni komputerowo?( lub czy jakieś kroki komputerowo potrzeba wykonać?) Serwis i tak zamówi sam te wszytkie potrzebne rzeczy. Ale będę chciał ich sprawdzić czy aby wszytko było zrobione i czy olej będzie oryginalny czy zamiennik. Dogadałem się z nimi że wszytkie rzeczy które wymienia oczywiście wpiszą w książkę serwisową ale i zostawia opakowania z numerami czesci które zamówili. Dlatego przed odebraniem samochodu będę chciał sprawdzić czy aby wszytko wymienili na takie jakie ma być.
Pacjent to: Audi a6 c7 3.0Tdi Quattro 2011r 245km.
Vin: WAUZZZ4G7CN073556
- brutus7
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 29 lis 2021, 14:13
- Imię: Roman
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Boleslawiec
Re: A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Witam. Chciale sie podzielic z nowymi informacjami. zNalazlem na forum RossTech, VCDS od Pracownika nowo dodane informacje ale jak zaznacza nie gwaranruje nic na 100% ale skoro to dal to z moich badan i szukaniny pasowaloby wszystko tylko w Sprawdzaniu oleju ATF nie wiem czy to dobry pomysl wlaczac ta pompe olejowa na 20 i 90 sekund. Na moje oko ma sens zeby sie mechatronika napelnila olejem i caly system i podczas prawdzania chodzila pompka.
Zrobcie jak uwazacie ale ja tego sie bede trzymal podczas wymiany oleju.
Dodano po 1 minucie 50 sekundach:
1. OPROZNIANIE OLEJU ATF
Wymagania wstepne:
Zapłon WŁĄCZONY / Silnik WYŁĄCZONY
-Przełącznik biegów w Park
-Hamulec postojowy włączony
-Pojazd na absolutnie płaskiej, poziomej powierzchni
Sprawdzic pamiec bledow , zapisac, a następnie wykasowac wszystkie bledy.
Z VCDS wybierz [02-Auto Trans
- Wybierz [Adaptacja-10]
- Z rozwijanego menu wybierz [Opróżnianie zbiornika ciśnieniowego oleju]
- [Nowa wartość] = "Aktywuj", naciśnij [Zrób to!], a następnie naciśnij [Wróć]
- Wybierz [Adv.Meas.Values], a następnie wybierz następujące opcje do wyświetlenia:
- „Zbiornik ciśnieniowy oleju: stan opróżnienia”
- "Zbiornik ciśnieniowy oleju: ciśnienie - Dane" (opcja)
- "Pompa elektryczna 2 do oleju przekładniowego: rzeczywista prędkość" (opcja)
- „Zbiornik ciśnieniowy oleju: stan” (opcja)
Powinieneś zobaczyć następujące informacje dla "stanu opróżniania":
- [Wartość]: „Leeren aktiv” lub „Pusty aktywny” (na krótko)
- Następnie po zakończeniu powinieneś zobaczyć [Wartość]:
- „Druckspeicher entleert/ATF-Motor gesperrt” lub „Akumulator ciśnienia opróżniony/silnik ATF wyłączony”
[Gotowe, Wróć], [Zamknij kontroler, Wróć-06], przełącz zapłon [Wyłącz].
- Dodatkowo odlaczyc glowna wtyczke z Mechatroniki, dla pewnosci zeby pompa się nie wlaczyla.
Przekładnia jest teraz gotowa do obsługi i prawdziwe są następujące warunki:
- Pomocnicza pompa hydrauliczna (pompa V552/ATF) jest teraz wyłączona, akumulator ciśnienia został opróżniony.
- NIE WOLNO prowadzić pojazdu
- P187E - Zbiornik ciśnieniowy oleju, brak ciśnienia (w pamięci)
- Mozna spuszczac olej ATF.
Dodano po 2 minutach 21 sekundach:
Napełnianie ATF
Postępuj zgodnie z oficjalną instrukcją naprawy fabrycznej do "Opróżnianie i napełnianie ATF".
Ważny:
Możliwe jest "przepełnienie" AFT i zmieszanie ATF i MTF (płyn do ręcznej skrzyni biegów)!!
Zdecydowanie zalecamy sprawdzenie i zanotowanie dokładnego poziomu MTF. Jeśli poziom jest wysoki, może to wskazywać na mieszanie oleju ATF, z powodu wewnętrznego wycieku, między ATF i MTF.
Według producenta, Audi, każde mieszanie lub działanie z tym stanem NIEODWRACALNIE uszkodzi skrzynię biegów!
Warunki wstępne:
- Pojazd na absolutnie płaskiej, płaskiej powierzchni
- Zapłon wyłączony / silnik wyłączony
- Selektor biegów w P (Parku)
- Hamulec postojowy włączony
- Zdejmij T30 Torx M10x1.0 -
- Napełnianie i wtyczka sterująca.
Uzupełnij ATF* zgodnie z oficjalnymi instrukcjami napraw fabrycznych.
Potrzebne narzędzia:
Pompa olejowa VAS 6617, 6617/1, 6617/2 (miska aluminiowa)
Pompa olejowa vas 6617, 6617/1, 6617/2, 7717/12 (plastikowa)
* Używaj TYLKO oleju do dwusprzęgłowej skrzyni biegów G 055 529 A2 z homologacją Audi.
(Maksymalna objętość napełniania wynosi 3,5 litra)
Po dolaniu oleju do skrzyni i zakreceniu korka
Zapłon [Wł.], Silnik [Wył.]
Za pomocą VCDS wybierz [02-Auto Trans]
- Wybierz [Adaptacja-10]
- Z rozwijanego menu wybierz [Opróżnianie zbiornika ciśnieniowego oleju]
- [Nowa wartość] = "OFF", naciśnij [Zrób to!], a następnie naciśnij [Wróć]
Sprawdź [Adv.Meas.Values]:
"Zbiornik ciśnieniowy oleju: stan opróżnienia" = [Nieaktywny]
[Gotowe, Wróć], [Zamknij kontroler, Wróć do 06], włącz zapłon [Wyłącz] na 30 sekund. Przejdź do "Sprawdzanie poziomu płynu ATF".
Dodano po 43 sekundach:
Sprawdzanie poziomu oleju ATF
Warunki wstępne:
- Zapłon włączony / silnik na biegu jałowym
- Selektor biegów w Parku
- Transmisja NIE jest w trybie awaryjnym
- Hamulec postojowy włączony
- HVAC jest [WYŁĄCZONY]
- Pojazd na absolutnie płaskiej, płaskiej powierzchni
Za pomocą VCDS wybierz [02-Auto Trans]
Sprawdź, czy opcja [Adaptation-10] [Opróżnianie zbiornika ciśnieniowego oleju] jest [WYŁ.].
Jeśli nie, ustaw [Nowa wartość] na [WYŁ.]
(Zalecane)
- Wybierz [Adv.Meas.Values] = "Temperatura płynu przekładniowego"
Temperatura docelowa wynosi [35°C], jest to minimalna temperatura, w której można sprawdzić poziom płynu ATF. Poczekaj, aż zostanie osiągnięta właściwa temperatura.
Opcja nie testowana !! Podobno możesz zwiększyć temperaturę płynu ATF, używając tego ustawienia podstawowego: [Ustaw temperaturę ATF]*
Wybierz [Ustawienia podstawowe-04], [Ustaw temperaturę ATF]
Określona temperatura: 35°C > wstępnie ustawiona temperatura: Tak > [Go!]
(*Nie zostało to jeszcze przetestowane z VCDS w pojeździe) !!
Gdy temperatura ATF osiągnie [35°C], konieczne będzie włączenie silnika ATF, patrz Kroki adaptacji poniżej.
Następnie postępuj zgodnie z oficjalną instrukcją naprawy fabrycznej "Sprawdzanie poziomu ATF".
- Wybierz [Adaptation-10] - Z rozwijanego menu wybierz
[ATF_motor_speed_requirement - Aktywacja]
[Nowa wartość] = "Vorgabe Aktiv", naciśnij [Zrób to!]
(Uruchamiaj pompę z tą prędkością przez 20 sekund)
- Wybierz [Adaptation-10] - Z rozwijanego menu wybierz
[ATF_motor_speed_requirement - Wymagana prędkość silnika]
- [Nowa wartość] = "3000", naciśnij [Zrób to!] (Wartość domyślna = 0)
(Uruchom pompę z tą prędkością przez 90 sekund)
- Wybierz [Adaptation-10] - Z rozwijanego menu wybierz
[ATF_motor_speed_requirement - Wymagana prędkość silnika]
- [Nowa wartość] = "600", naciśnij [Zrób to!] (Wartość domyślna = 0)
Zgodnie z instrukcją:
"Uwaga:
- Poziom ATF można sprawdzić podczas inspekcji ATF i otworu wlewu.
- Poziom ATF jest prawidłowy, jeśli niewielka ilość płynu wydostaje się podczas kontroli ATF i otworu wlewu, gdy temperatura ATF wynosi od 35 ° C do 45 ° C (poziom płynu wzrasta z powodu rozszerzania się podczas nagrzewania się)."
Dokręcić otwór kontrolny/wypełniający po uzyskaniu prawidłowego poziomu płynu.
(Wyłącz pompę ATF)
- Wybierz [Adaptation-10] - Z rozwijanego menu wybierz
[ATF_motor_speed_requirement - Wymagana prędkość silnika]
- [Nowa wartość] = "keine Vorgab", naciśnij [Zrób to!]
"Zatrzymaj silnik", a następnie włącz zapłon ponownie, sprawdź / wyczyść kody usterek. Test drogowy, sprawdź wycieki i kody usterek.
Koniec
Dodano po 2 minutach 17 sekundach:
Gdyby ktos juz tego probowal bylbym wdzieczny o podzielenie sie o doswiadczeniach w tym kierunku
Zrobcie jak uwazacie ale ja tego sie bede trzymal podczas wymiany oleju.
Dodano po 1 minucie 50 sekundach:
1. OPROZNIANIE OLEJU ATF
Wymagania wstepne:
Zapłon WŁĄCZONY / Silnik WYŁĄCZONY
-Przełącznik biegów w Park
-Hamulec postojowy włączony
-Pojazd na absolutnie płaskiej, poziomej powierzchni
Sprawdzic pamiec bledow , zapisac, a następnie wykasowac wszystkie bledy.
Z VCDS wybierz [02-Auto Trans
- Wybierz [Adaptacja-10]
- Z rozwijanego menu wybierz [Opróżnianie zbiornika ciśnieniowego oleju]
- [Nowa wartość] = "Aktywuj", naciśnij [Zrób to!], a następnie naciśnij [Wróć]
- Wybierz [Adv.Meas.Values], a następnie wybierz następujące opcje do wyświetlenia:
- „Zbiornik ciśnieniowy oleju: stan opróżnienia”
- "Zbiornik ciśnieniowy oleju: ciśnienie - Dane" (opcja)
- "Pompa elektryczna 2 do oleju przekładniowego: rzeczywista prędkość" (opcja)
- „Zbiornik ciśnieniowy oleju: stan” (opcja)
Powinieneś zobaczyć następujące informacje dla "stanu opróżniania":
- [Wartość]: „Leeren aktiv” lub „Pusty aktywny” (na krótko)
- Następnie po zakończeniu powinieneś zobaczyć [Wartość]:
- „Druckspeicher entleert/ATF-Motor gesperrt” lub „Akumulator ciśnienia opróżniony/silnik ATF wyłączony”
[Gotowe, Wróć], [Zamknij kontroler, Wróć-06], przełącz zapłon [Wyłącz].
- Dodatkowo odlaczyc glowna wtyczke z Mechatroniki, dla pewnosci zeby pompa się nie wlaczyla.
Przekładnia jest teraz gotowa do obsługi i prawdziwe są następujące warunki:
- Pomocnicza pompa hydrauliczna (pompa V552/ATF) jest teraz wyłączona, akumulator ciśnienia został opróżniony.
- NIE WOLNO prowadzić pojazdu
- P187E - Zbiornik ciśnieniowy oleju, brak ciśnienia (w pamięci)
- Mozna spuszczac olej ATF.
Dodano po 2 minutach 21 sekundach:
Napełnianie ATF
Postępuj zgodnie z oficjalną instrukcją naprawy fabrycznej do "Opróżnianie i napełnianie ATF".
Ważny:
Możliwe jest "przepełnienie" AFT i zmieszanie ATF i MTF (płyn do ręcznej skrzyni biegów)!!
Zdecydowanie zalecamy sprawdzenie i zanotowanie dokładnego poziomu MTF. Jeśli poziom jest wysoki, może to wskazywać na mieszanie oleju ATF, z powodu wewnętrznego wycieku, między ATF i MTF.
Według producenta, Audi, każde mieszanie lub działanie z tym stanem NIEODWRACALNIE uszkodzi skrzynię biegów!
Warunki wstępne:
- Pojazd na absolutnie płaskiej, płaskiej powierzchni
- Zapłon wyłączony / silnik wyłączony
- Selektor biegów w P (Parku)
- Hamulec postojowy włączony
- Zdejmij T30 Torx M10x1.0 -
- Napełnianie i wtyczka sterująca.
Uzupełnij ATF* zgodnie z oficjalnymi instrukcjami napraw fabrycznych.
Potrzebne narzędzia:
Pompa olejowa VAS 6617, 6617/1, 6617/2 (miska aluminiowa)
Pompa olejowa vas 6617, 6617/1, 6617/2, 7717/12 (plastikowa)
* Używaj TYLKO oleju do dwusprzęgłowej skrzyni biegów G 055 529 A2 z homologacją Audi.
(Maksymalna objętość napełniania wynosi 3,5 litra)
Po dolaniu oleju do skrzyni i zakreceniu korka
Zapłon [Wł.], Silnik [Wył.]
Za pomocą VCDS wybierz [02-Auto Trans]
- Wybierz [Adaptacja-10]
- Z rozwijanego menu wybierz [Opróżnianie zbiornika ciśnieniowego oleju]
- [Nowa wartość] = "OFF", naciśnij [Zrób to!], a następnie naciśnij [Wróć]
Sprawdź [Adv.Meas.Values]:
"Zbiornik ciśnieniowy oleju: stan opróżnienia" = [Nieaktywny]
[Gotowe, Wróć], [Zamknij kontroler, Wróć do 06], włącz zapłon [Wyłącz] na 30 sekund. Przejdź do "Sprawdzanie poziomu płynu ATF".
Dodano po 43 sekundach:
Sprawdzanie poziomu oleju ATF
Warunki wstępne:
- Zapłon włączony / silnik na biegu jałowym
- Selektor biegów w Parku
- Transmisja NIE jest w trybie awaryjnym
- Hamulec postojowy włączony
- HVAC jest [WYŁĄCZONY]
- Pojazd na absolutnie płaskiej, płaskiej powierzchni
Za pomocą VCDS wybierz [02-Auto Trans]
Sprawdź, czy opcja [Adaptation-10] [Opróżnianie zbiornika ciśnieniowego oleju] jest [WYŁ.].
Jeśli nie, ustaw [Nowa wartość] na [WYŁ.]
(Zalecane)
- Wybierz [Adv.Meas.Values] = "Temperatura płynu przekładniowego"
Temperatura docelowa wynosi [35°C], jest to minimalna temperatura, w której można sprawdzić poziom płynu ATF. Poczekaj, aż zostanie osiągnięta właściwa temperatura.
Opcja nie testowana !! Podobno możesz zwiększyć temperaturę płynu ATF, używając tego ustawienia podstawowego: [Ustaw temperaturę ATF]*
Wybierz [Ustawienia podstawowe-04], [Ustaw temperaturę ATF]
Określona temperatura: 35°C > wstępnie ustawiona temperatura: Tak > [Go!]
(*Nie zostało to jeszcze przetestowane z VCDS w pojeździe) !!
Gdy temperatura ATF osiągnie [35°C], konieczne będzie włączenie silnika ATF, patrz Kroki adaptacji poniżej.
Następnie postępuj zgodnie z oficjalną instrukcją naprawy fabrycznej "Sprawdzanie poziomu ATF".
- Wybierz [Adaptation-10] - Z rozwijanego menu wybierz
[ATF_motor_speed_requirement - Aktywacja]
[Nowa wartość] = "Vorgabe Aktiv", naciśnij [Zrób to!]
(Uruchamiaj pompę z tą prędkością przez 20 sekund)
- Wybierz [Adaptation-10] - Z rozwijanego menu wybierz
[ATF_motor_speed_requirement - Wymagana prędkość silnika]
- [Nowa wartość] = "3000", naciśnij [Zrób to!] (Wartość domyślna = 0)
(Uruchom pompę z tą prędkością przez 90 sekund)
- Wybierz [Adaptation-10] - Z rozwijanego menu wybierz
[ATF_motor_speed_requirement - Wymagana prędkość silnika]
- [Nowa wartość] = "600", naciśnij [Zrób to!] (Wartość domyślna = 0)
Zgodnie z instrukcją:
"Uwaga:
- Poziom ATF można sprawdzić podczas inspekcji ATF i otworu wlewu.
- Poziom ATF jest prawidłowy, jeśli niewielka ilość płynu wydostaje się podczas kontroli ATF i otworu wlewu, gdy temperatura ATF wynosi od 35 ° C do 45 ° C (poziom płynu wzrasta z powodu rozszerzania się podczas nagrzewania się)."
Dokręcić otwór kontrolny/wypełniający po uzyskaniu prawidłowego poziomu płynu.
(Wyłącz pompę ATF)
- Wybierz [Adaptation-10] - Z rozwijanego menu wybierz
[ATF_motor_speed_requirement - Wymagana prędkość silnika]
- [Nowa wartość] = "keine Vorgab", naciśnij [Zrób to!]
"Zatrzymaj silnik", a następnie włącz zapłon ponownie, sprawdź / wyczyść kody usterek. Test drogowy, sprawdź wycieki i kody usterek.
Koniec
Dodano po 2 minutach 17 sekundach:
Gdyby ktos juz tego probowal bylbym wdzieczny o podzielenie sie o doswiadczeniach w tym kierunku