Dzisiaj przy probie uruchomienia auta ( po jezdzie w ciagu dnia) na wyswietlaczu wyskoczyl blad :
gearbox malfunction you can continue driving limited functionality
Nie bylem w stanie odpalic auta ( odcinalo zaplon po krotkim ruszeniu rozrusznikiem), oraz cos klikalo przy wybieraku biegow.
Po jakims czasie moglem ponownie uruchomic auto,bez bledu. Pare chwil pozniej blad znowu sie wlaczyl i po zatrzymaniu i wrzuceniu P nie moglem juz ponownie wybrac kolejnych programow skrzyni - wybierak fizycznie zmienial swoje pozycje ale nie dawalo to zadnego efektu w postaci zmieny z P na D/N/R.
Swiecily sie kontrolki : swiec zarowych,silnika.
Po zgaszeniu auta ponowne odpalenie bylo niemozliwe oraz nie moglem ruszyc lewarkiem z P na zadna pozycje.
W koncu po kilku probach auto odpalilo i mimo kontrolki silnika ( pomaranczowej,ktora wskazuje tez rozne inne problemy jak np. sonda lambda ) przejechalem autem bez zadnego problemu 100 km autostrada.
Auto nigdy wczesniej nie szarpalo i nie dawalo zadnych oznak nieprawidlowej pracy.
Gdy wlacza sie info o problemie ze skrzynia i uda sie wrzucic z P na R auto szarpie podczas tej zmiany biegu. Poza tym przyspiesza i jezdzi zupelnie normalnie,plynnie,bez ograniczenia predkosci i osiagow.
Gdy blad znika,szarpanie podczas zmiany z P na R tez znika.
Auto ma 140 tys prawdziwego przebiegu,olej w skrzyni zmieniany jak serwis przewiduje.
Mialem kiedys cos podobnego w A6 c5 i byl to czujnik pod pedalem hamulca i raz skrzynia tez wariowala gdy padl czujnik temperatury ( wtedy auto szarpalo i nie mialo mocy momentami).
Czy ktos sie spotkal z czyms podobnym?
Auto zostawilem pod serwisem ( zamkniete w sobote) i chcialbym sie nakierowac,gdzie szukac problemu w poniedzialek.
[ Dodano: 2018-09-25, 21:47 ]
Gdyby kogos interesowalo,co moze byc przyczyna takiego zachowania samochodu - zuzyty sterownik. Niestety,z ostatniego roku produkcji multitronic'a sterowniki nie sa przez nikogo na rynku regenerowane. Po wymianie wszystko wrocilo do normy.
[MULTI] gearbox malfunction you can continue driving limited
No,jak zwal tak zwal 
Sam sterownik 1500e,wymiana oleju i robocizna tu gdzie mieszkam 500e.Wymienialem w warsztacie specjalizujacym sie w VAG.W aso dodatkowo 600e za robocizne

Sam sterownik 1500e,wymiana oleju i robocizna tu gdzie mieszkam 500e.Wymienialem w warsztacie specjalizujacym sie w VAG.W aso dodatkowo 600e za robocizne

Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html