Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[MULTI] gearbox malfunction you can continue driving limited

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

[MULTI] gearbox malfunction you can continue driving limited

Post autor: danolek » 25 wrz 2018, 21:47

Dzisiaj przy probie uruchomienia auta ( po jezdzie w ciagu dnia) na wyswietlaczu wyskoczyl blad :

gearbox malfunction you can continue driving limited functionality

Nie bylem w stanie odpalic auta ( odcinalo zaplon po krotkim ruszeniu rozrusznikiem), oraz cos klikalo przy wybieraku biegow.
Po jakims czasie moglem ponownie uruchomic auto,bez bledu. Pare chwil pozniej blad znowu sie wlaczyl i po zatrzymaniu i wrzuceniu P nie moglem juz ponownie wybrac kolejnych programow skrzyni - wybierak fizycznie zmienial swoje pozycje ale nie dawalo to zadnego efektu w postaci zmieny z P na D/N/R.

Swiecily sie kontrolki : swiec zarowych,silnika.

Po zgaszeniu auta ponowne odpalenie bylo niemozliwe oraz nie moglem ruszyc lewarkiem z P na zadna pozycje.

W koncu po kilku probach auto odpalilo i mimo kontrolki silnika ( pomaranczowej,ktora wskazuje tez rozne inne problemy jak np. sonda lambda ) przejechalem autem bez zadnego problemu 100 km autostrada.

Auto nigdy wczesniej nie szarpalo i nie dawalo zadnych oznak nieprawidlowej pracy.
Gdy wlacza sie info o problemie ze skrzynia i uda sie wrzucic z P na R auto szarpie podczas tej zmiany biegu. Poza tym przyspiesza i jezdzi zupelnie normalnie,plynnie,bez ograniczenia predkosci i osiagow.
Gdy blad znika,szarpanie podczas zmiany z P na R tez znika.

Auto ma 140 tys prawdziwego przebiegu,olej w skrzyni zmieniany jak serwis przewiduje.

Mialem kiedys cos podobnego w A6 c5 i byl to czujnik pod pedalem hamulca i raz skrzynia tez wariowala gdy padl czujnik temperatury ( wtedy auto szarpalo i nie mialo mocy momentami).

Czy ktos sie spotkal z czyms podobnym?

Auto zostawilem pod serwisem ( zamkniete w sobote) i chcialbym sie nakierowac,gdzie szukac problemu w poniedzialek.

[ Dodano: 2018-09-25, 21:47 ]
Gdyby kogos interesowalo,co moze byc przyczyna takiego zachowania samochodu - zuzyty sterownik. Niestety,z ostatniego roku produkcji multitronic'a sterowniki nie sa przez nikogo na rynku regenerowane. Po wymianie wszystko wrocilo do normy.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 25 wrz 2018, 21:51

Jak "zużyty"? On się nie zużywa. Raczej "zepsuty" - bo zepsuć się może :(
Szkoda - przy tak małym przebiegu :(

Ile kosztowała ta przyjemność?

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 26 wrz 2018, 10:14

No,jak zwal tak zwal ;)
Sam sterownik 1500e,wymiana oleju i robocizna tu gdzie mieszkam 500e.Wymienialem w warsztacie specjalizujacym sie w VAG.W aso dodatkowo 600e za robocizne :|
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja