Siemka,
od dłuższego czasu noszę się z chipem swojego CLAA (sam program na okolice 260 KM), z początku było fajnie, teraz mam mega niedosyt jak na pierwsze 3.0 (po erze 1.9).
Przy okazji rozważam chip stronica, bo temat często się przewija na forach. Wszyscy chwalą, ale mam pewne obawy, które spotęgowała rozmowa ze skrzyniarzem.
Ten zdecydowanie odradza ruszanie fabrycznych nastaw "fabryczne ciśnienie na sprzęgłach to coś koło 2,8 bara, a tunerzy walą tam po 13 barów i przy awarii nie ma czego naprawiać".
Posiada ktoś jakąś fachową wiedzę na temat wytrzymałości skrzyni po chipie? Nie chciałbym szybko wymieniać tych sprzęgieł, bo mam dość wydatków na sam silnik. I cholera wie co gorsze brak chipa skrzyni i po palone sprzęgła, czy możliwość grubszej awarii. Auto nie jest i nie będzie upalane, ale parę razy w miesiącu mogłoby jak rakieta polecieć i wynagrodzić swoje utrzymanie
Chip S Tronica
Re: Chip S Tronica
Nikt nie posiada fachowej wiedzy na temat wytrzymałości tej skrzyni po "chipie", bo nikt nie wie jaki to będzie "chip".
Nie rozmawiaj już z tym "skrzyniarzem" na temat skrzyń biegów. Może on jest skrzyniarzem magazynowym bądź portowym? Ten samochód nie poleci jak rakieta. Wszelkie zmiany w oprogramowaniu skrzyni nie ugaszą Twojego niedosytu. To auto, żeby było szybkie potrzebuje nakładów rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych, więc lepiej zmienić samochód. Zmiana oprogramowania może poprawić, a raczej zmienić działanie skrzyni w zakresie zmiany biegów ( prędkości obrotowe) we wszystkich nastawach S, D, M, można dołożyć LC (proszenie się o kłopoty), zwiększyć docisk sprzęgieł i przyspieszyć (minimalnie) szybkość zmiany biegów. Podnieść limiter momentu obrotowego, aby można było wykonać właściwy i zgodny ze sztuką remap sterownika silnika (przy stage1 niekonieczne).
Nasuwa się jednak pytanie. Jak zweryfikujesz wszystkie zmiany? Czy zapłaciłeś za właściwie wykonaną usługę? Czy zapłaciłeś za wszystkie obiecane "cuda" ze skrzynią?
Nie rozmawiaj już z tym "skrzyniarzem" na temat skrzyń biegów. Może on jest skrzyniarzem magazynowym bądź portowym? Ten samochód nie poleci jak rakieta. Wszelkie zmiany w oprogramowaniu skrzyni nie ugaszą Twojego niedosytu. To auto, żeby było szybkie potrzebuje nakładów rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych, więc lepiej zmienić samochód. Zmiana oprogramowania może poprawić, a raczej zmienić działanie skrzyni w zakresie zmiany biegów ( prędkości obrotowe) we wszystkich nastawach S, D, M, można dołożyć LC (proszenie się o kłopoty), zwiększyć docisk sprzęgieł i przyspieszyć (minimalnie) szybkość zmiany biegów. Podnieść limiter momentu obrotowego, aby można było wykonać właściwy i zgodny ze sztuką remap sterownika silnika (przy stage1 niekonieczne).
Nasuwa się jednak pytanie. Jak zweryfikujesz wszystkie zmiany? Czy zapłaciłeś za właściwie wykonaną usługę? Czy zapłaciłeś za wszystkie obiecane "cuda" ze skrzynią?
Re: Chip S Tronica
Myślę, że przyrost 50-60 koni da się odczuć. Głównie interesuje mnie zwiększenie ciśnienia na sprzęgłach jako zabieg mający przedłużyć żywotność tarcz, zwłaszcza po chipie silnika.Tuner pewnie powie, że warto bo to parę stówek więcej za chip skrzyni. Może jest na forum ktoś po takim zabiegu u konkretnego tunera, zrobił konkretny przebieg i się wypowie.
Nie widzę przeciwwskazań by nie wierzyć skrzyniarzowi, bo jednak zna temat od strony technicznej, a niestety nasze audiczki równie często co na chipie lądują u skrzyniarza na sekcji. Wiem, że sporo osób chipuje te skrzynie, bo by temat nie istniał. Dlatego piszę tutaj może ktoś się wypowie.
Z drugiej strony... może temat spalonych tarcz by nigdy nie istniał, gdyby nie fabrycznie wadliwa mechatronika i późniejsze zestawy naprawcze.
Nie widzę przeciwwskazań by nie wierzyć skrzyniarzowi, bo jednak zna temat od strony technicznej, a niestety nasze audiczki równie często co na chipie lądują u skrzyniarza na sekcji. Wiem, że sporo osób chipuje te skrzynie, bo by temat nie istniał. Dlatego piszę tutaj może ktoś się wypowie.
Z drugiej strony... może temat spalonych tarcz by nigdy nie istniał, gdyby nie fabrycznie wadliwa mechatronika i późniejsze zestawy naprawcze.
Re: Chip S Tronica
Przyrost 50-60 koni nie sprawi, że to auto będzie szybkie. Nie widzisz przeciwwskazań, żeby nie wierzyć "skrzyniarzowi", bo nie wiesz jakie ciśnienia wytwarza skrzynia. Jeśli dobrze zapamiętałeś co mówi "skrzyniarz", to on też nie wie w jakim zakresie ta skrzynia pracuje. Wypowiadam się, bo jestem po takim zabiegu. Wypowiadam się też dlatego bo wykonałem taki zabieg na wielu Dl501, a i widziałem jak inni ten zabieg wykonują odczytując ich "pracę" ze wsadu sterownika skrzyni.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Chip S Tronica
Gorąco polecam dobry program do tej skrzyni.
Nie posiadam fachowej wiedzy, ale jakąś tam mam. Empiryczne doświadczenia też - bo mam od kilku lat stronika po chipie. I po sofcie jest REWELACJA!
Co to za "skrzyniarz"? Z Wrocławia może?
Nie wiem, co on tam chce "naprawiać"? Bo płytek sprzęgła się nie naprawia - tylko wymienia. Większe ciśnienie jedynie mocniej je dociska i zmniejsza ryzyko uślizgu i przegrzania a w efekcie spalenia płytek i uszkodzenia wiązek/elektroniki.
Jedynie uszczelnienia mogą polec przy większym ciśnieniu, ale tego tez się nie naprawia tylko wymienia.
Nie wiem, czy fizycznie można tam podać 13 barów?
Dobry program robi świetną robotę - polecam.
Re: Chip S Tronica
Łoboda.damos pisze: ↑28 sie 2020, 00:03Co to za "skrzyniarz"? Z Wrocławia może?
Nie wiem, co on tam chce "naprawiać"? Bo płytek sprzęgła się nie naprawia - tylko wymienia. Większe ciśnienie jedynie mocniej je dociska i zmniejsza ryzyko uślizgu i przegrzania a w efekcie spalenia płytek i uszkodzenia wiązek/elektroniki.
Jedynie uszczelnienia mogą polec przy większym ciśnieniu, ale tego tez się nie naprawia tylko wymienia.
Nie wiem, czy fizycznie można tam podać 13 barów?
Dobry program robi świetną robotę - polecam.
Polecasz kogoś do tuningu silnika i skrzyni we Wrocławiu? Zwłaszcza skoro u ciebie wszystko śmiga to wolałbym trafić do tej samej osoby?
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Chip S Tronica
Ja ro biłem u Gregora10 - a to nie jest we Wrocławiu.
Znajomy robił S4 w S-tronicu w Ecuproject i sobie chwali, ale u mnie nie dali rady dobrać się do SIMOSa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga