Witam
Jak pozbyc sie zapachu ropy po myciu silnika?
Mechanik nie zalozyl jednej obejmy i tryskalo ropa po silniku.
Pozniej go calego umyl ale nie sciagnal wygluszenia spod silnika i CHYBA tam wszystko splynelo.
Jak sie teraz tego zapachi pozbyc?
Czuc i na zewnatrz i wewnatrz
Zapach ropy w aucie
- Doc
- Administrator
- Posty: 2929
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Zapach ropy w aucie
Może tutaj popatrz na film:
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 25 lut 2020, 07:11
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Miasto a nie Polska
Re: Zapach ropy w aucie
Dzieki
ale to powinnien zobaczyc mechanik przed
a teraz juz umyte i wszystko splynelo na oslony spod silnika i smrod just juz z 2m od auta
Czy ja moge cos zrobic bez dostepu do kanalu bo bez niego nie dam rady sciagnac oslon spod silnika i ich umyc
czy tylko zostalo mi tam wrocic i niech to sami myja
i czy nie trzeba filtra kabinowego wymienic przez to teraz?
ale to powinnien zobaczyc mechanik przed
a teraz juz umyte i wszystko splynelo na oslony spod silnika i smrod just juz z 2m od auta
Czy ja moge cos zrobic bez dostepu do kanalu bo bez niego nie dam rady sciagnac oslon spod silnika i ich umyc
czy tylko zostalo mi tam wrocic i niech to sami myja
i czy nie trzeba filtra kabinowego wymienic przez to teraz?
- Doc
- Administrator
- Posty: 2929
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Zapach ropy w aucie
Spójrz może na starszy temat:
ogolne-uklad-napedowy/jak-i-czym-umyc-s ... 12652.html
a6-c5/mycie-silnika-t36228.html
oraz:
Wskazówka:
"1) Forum > Forum Techniczne > Auto Detailing > Pielęgnacja silnika > Temat: Jaki preparat do mycia silnika?
2a) Dokładne miejscowe umycie ciężkich zabrudzeń na metalu przed lub zamiast mycia ogólnego. Benzyna, ropa, nitro, nafta, ale mogą niszczyć/wysuszać plastiki i gumy (nie próbowałem, może to urban legend). Na wykręcone elementy oczywiście idealne.
2b) Metoda kompleksowa płynami do tego przeznaczonymi. Z uwagi na ALU najlepiej aby odczyn był zasadowy, ale większość płynów np. z aktywną pianą taki ma, czy PH bliskie 14. Miałem Simsona z 89 roku i myłem silnik tym co w domu do mycia znalazłem i nigdy się nic nie utleniało. Do dziś wygląda bez zmian.
3) Jaki płyn? Jest tego masa, ale najczęściej powtarza się jeden: Tenzi Truck Clean. Pewnie z uwagi na idealne proporcje pomiędzy ceną i efektem. Instrukcja na opakowaniu.
4) Myć zimny! Jak masz do myjni te 5 minut to i tak dla bezpieczeństwa lepiej odstać.
5) ZAKRYĆ: alternator! Akumulator też można, ale raczej nic mu nie będzie. ECU znowu ma swoją szczelną puszkę. Wtyczki są wodoszczelne. Oczywiście gdzieś mogą być przecieki bo coś nie trzyma jak powinno, ale skoro jedziesz w deszczu, woda ci się pod maskę dostaje i nic się nie dzieje?!
6) Spłukiwać można i pod ciśnieniem bo i lepiej pozostałości zejdą, ale można zbyt dużo nabroić. Lepiej umyć drugi raz jak za pierwszym wszystko nie zejdzie niż później szukać co padło. Wiadro, konewka, bieżąca z węża."
Ps: Ja bym to zostawił i poleciał do firmy z myciem, czyszczeniem czy do warsztatu, sam raczej nie zrobisz bo jest zima. Osłonę trzeba położyć za autem. Z filtrem nie musisz ale... przy okazji zmień na nowy.
ogolne-uklad-napedowy/jak-i-czym-umyc-s ... 12652.html
a6-c5/mycie-silnika-t36228.html
oraz:
Wskazówka:
"1) Forum > Forum Techniczne > Auto Detailing > Pielęgnacja silnika > Temat: Jaki preparat do mycia silnika?
2a) Dokładne miejscowe umycie ciężkich zabrudzeń na metalu przed lub zamiast mycia ogólnego. Benzyna, ropa, nitro, nafta, ale mogą niszczyć/wysuszać plastiki i gumy (nie próbowałem, może to urban legend). Na wykręcone elementy oczywiście idealne.
2b) Metoda kompleksowa płynami do tego przeznaczonymi. Z uwagi na ALU najlepiej aby odczyn był zasadowy, ale większość płynów np. z aktywną pianą taki ma, czy PH bliskie 14. Miałem Simsona z 89 roku i myłem silnik tym co w domu do mycia znalazłem i nigdy się nic nie utleniało. Do dziś wygląda bez zmian.
3) Jaki płyn? Jest tego masa, ale najczęściej powtarza się jeden: Tenzi Truck Clean. Pewnie z uwagi na idealne proporcje pomiędzy ceną i efektem. Instrukcja na opakowaniu.
4) Myć zimny! Jak masz do myjni te 5 minut to i tak dla bezpieczeństwa lepiej odstać.
5) ZAKRYĆ: alternator! Akumulator też można, ale raczej nic mu nie będzie. ECU znowu ma swoją szczelną puszkę. Wtyczki są wodoszczelne. Oczywiście gdzieś mogą być przecieki bo coś nie trzyma jak powinno, ale skoro jedziesz w deszczu, woda ci się pod maskę dostaje i nic się nie dzieje?!
6) Spłukiwać można i pod ciśnieniem bo i lepiej pozostałości zejdą, ale można zbyt dużo nabroić. Lepiej umyć drugi raz jak za pierwszym wszystko nie zejdzie niż później szukać co padło. Wiadro, konewka, bieżąca z węża."
Ps: Ja bym to zostawił i poleciał do firmy z myciem, czyszczeniem czy do warsztatu, sam raczej nie zrobisz bo jest zima. Osłonę trzeba położyć za autem. Z filtrem nie musisz ale... przy okazji zmień na nowy.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.