Witam Was serdecznie
To moje pierwsze pytanie na tym forum.
Czytam Was już od jakiegoś czasu, jednak wyniknęła teraz pewna kwestia, którą mam potrzebę wyjaśnić, z pomocą Waszego doświadczenia.
Otóż, od grudnia 2019 jestem (póki co szczęśliwym) posiadaczem Audi A6 C7 2.0 TDI 177km (2012r). Tak się stało, że zapragnąłem podnieść sobie nieco fabryczną moc (o ok. 30km), jednak to co usłyszałem w serwisie zajmującym się tego typu przeróbkami nieco mnie zaniepokoiło.
Rzecz dotyczy filtra DPF oraz jego cykli wypalania. Po krótkiej rozmowie z serwisantem doszliśmy do tematu DPFa i tego jaki wpływ będzie miało na niego podniesienie mocy. Jednak po tym jak powiedziałem mu, że mój DPF wypala się co ok 280-300km stwierdził on, że na pewno jest coś nie tak albo z układem DPF (zawory/sterowanie?), albo z którymś z komponentów osprzętu lub samego silnika i że generuje on zdecydowanie za dużo sadzy, skoro wypalanie włącza się tak często. Oczywiście, od razu straszenie rozrzedzaniem oleju, wizja zajechania w niedługim czasie silnika itp.
Nie jestem osobą, która podchodziłaby emocjonalnie do tego typu rozmów, bo wiadomo, że serwis chce sprzedać swoją usługę, którą w tym przypadku jest wycięcie DPFa. Z przyczyn środowiskowych i prawnych, wolałbym tego oczywiście nie robić. Po drugie, nie rozwiązuje to nadal sprawy, jeśli coś już powoli siada w osprzęcie silnika. Pytanie więc, czy wypalanie DPFa w moim modelu AUDI co podany interwał km jest rzeczywiście normalne czy jest się czym martwić? Co ewentualnie (oprócz osprzętu silnika typu turbina czy wtryski) może mieć wpływ na tak częste wypalanie DPFa i jak temu ewentualnie zaradzić? Co sprawdzić, co wymienić?
Czytałem tez kiedyś na forum, że po jakiejś akcji serwisowej interwały wypalania zostały obniżone w programie sterownika przez AUDI (dla lepszej "ochrony środowiska ), ale nie wiem czy dobrze to zrozumiałem i czy jest to sensowne/logiczne. Sprowadziłem auto ze Szwecji, gdzie było stale serwisowane.
Ewentualnie prosiłbym też o info czy poprawnie wypalam DPFa. Naczytałem się od różnych osób już tylu opinii i sposobów, że sam nie wiem czy robię to prawidłowo. Zawsze gdy włącza się wypalanie, staram się je przeprowadzić od razu, żeby procedura nie musiała być powtarzana i żeby ewentualny nadmiar oleju napędowego nie spływał do miski olejowej.
Model: A6 C7 2.0 TDI 177km 2012r.
Przebieg: 150000km (udokumentowany)
Tryb jazdy: Głównie miasto (90%), jednak nie jeżdżę też jak emeryt (cały czas auto chodzi w trybie dynamic)
Wypalanie: Co ~300km
Metoda wypalania: 3000 obrotów na 3 lub 4 biegu (zależy czy jestem jeszcze w mieście czy już wyjechałem z niego) przez max kilkanaście km
Jutro planuje odstawić auto do serwisu Boscha na kilkudniową diagnostykę. Czy macie jakieś wskazówki co najlepiej sprawdzić? Coś im podpowiedzieć?
Z góry dziękuję Wam za wszystkie odpowiedzi - jeszcze trochę chciałbym się nacieszyć tym autem, bo jest świetne
[CGLC 2.0 177 KM] Wypalanie DPF - czy to normalne?
Taka czestotliwosc jest ok. 300-350 km to standardowy obecnie przebieg miedzy wypalaniem. Zwlaszcza,jesli masz wgrane aktualne oprogramowanie po aferze dieselgate. W zadnym wypadku nie wycinaj dpf. Chyba ze chcesz miec problemy z autem,prawem,oraz chcesz byc niewporzadku w SPAM do innych uzytkownikow drog i chcesz wszystkim smrodzic.
Praktycznie nie ma znaczenia,w jaki sposob jedziesz gdy wypala sie filtr. Byle bys nie stal,ani nie gasil auta. Ale tez nie bedzie tragedii,jak od czasu do czasu zgasisz auto. Filtry w tych autach sa praktycznie bezobslugowe do przebiegu 300-400 tys. Trzymanie obrotow na 3000 nie ma zadnego sensu. Filtry wypali sie na niskich obrotach tak samo jak przy wyzszych.
Praktycznie nie ma znaczenia,w jaki sposob jedziesz gdy wypala sie filtr. Byle bys nie stal,ani nie gasil auta. Ale tez nie bedzie tragedii,jak od czasu do czasu zgasisz auto. Filtry w tych autach sa praktycznie bezobslugowe do przebiegu 300-400 tys. Trzymanie obrotow na 3000 nie ma zadnego sensu. Filtry wypali sie na niskich obrotach tak samo jak przy wyzszych.
danolek pisze:Taka czestotliwosc jest ok. 300-350 km to standardowy obecnie przebieg miedzy wypalaniem. Zwlaszcza,jesli masz wgrane aktualne oprogramowanie po aferze dieselgate. W zadnym wypadku nie wycinaj dpf. Chyba ze chcesz miec problemy z autem,prawem,oraz chcesz byc niewporzadku w SPAM do innych uzytkownikow drog i chcesz wszystkim smrodzic.
Praktycznie nie ma znaczenia,w jaki sposob jedziesz gdy wypala sie filtr. Byle bys nie stal,ani nie gasil auta. Ale tez nie bedzie tragedii,jak od czasu do czasu zgasisz auto. Filtry w tych autach sa praktycznie bezobslugowe do przebiegu 300-400 tys. Trzymanie obrotow na 3000 nie ma zadnego sensu. Filtry wypali sie na niskich obrotach tak samo jak przy wyzszych.
Czy mam przez to rozumieć, że posiadasz taki interwał wypalania w tym modelu, ze zaktualizowanym sterownikiem?
Kolega powyżej pisał coś innego, ale tez nie wiadomo jaki ma soft.
Wczoraj auto wróciło z serwisu Boscha, gdzie przeszło aktualizację sterownika silnika.
Po diagnostyce okazało się, że dolna granica ilości sadzy w DPFie była tak niska, że proces ten załączał się bardzo często. Oni również stwierdzili, że co 300km to zdecydowanie za często, ponieważ przy tak wielu procesach wypalania olej traci swoje właściwości smarowania oraz parametry, dodatkowo może rozrzedzić się dość mocno do czasu kolejnej wymiany (przy wymianie nawet co 10k km mówimy tutaj w końcu o 33 wypalaniach).
Nie mam oczywiście zamiaru wycinać filtra, jednak będę obserwował czy rzeczywiście najnowszy, aktualny sterownik do tego silnika przewiduje tak częste wypalania - w Audi tez twierdzili, że nie wiedzą co ile powinien się wypalać, bo to system zautomatyzowany (duh). Parametry ilości sadzy już się zmieniły po jego wgraniu, więc możliwe, że to była przyczyna takiej jego pracy i zwiększonych interwałów. Auto pochodzi ze Szwecji, więc nie wiadomo czy nie mają tam tez innych standardów. Dodatkowo, były te wspomnianie akcje serwisowe z wgrywaniem softów, co potwierdził serwis, jednak nie można było sczytać jakie konkretnie parametry zostały wtedy pozmieniane.
Tak więc pozostaje mi patrzeć co się będzie działo
Mi sie obecnie filtr wypala przy ok 350-400 km. Czesciej niz przed aktualizacja sterownika. Spotkalem sie z wieloma przypadkami tak czestego wypalania w tym silniku po wgraniu softu 'dieselgate'.
Prawidlowosc tej czestotliwosci potwierdzona jest przez ASO oraz przez dwoch niezaleznych specjalistow zajmujacych sie tylko autami VAG w Belgii i Holandii.
Prawidlowosc tej czestotliwosci potwierdzona jest przez ASO oraz przez dwoch niezaleznych specjalistow zajmujacych sie tylko autami VAG w Belgii i Holandii.
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html
Witam Forumowiczów , to ,moj pierwszy post zatem WITAM
Wprawdzie mam inny silnik i auta (skoda i Vw ) ale Dodam, swoje 3 grosze o DPF .
U mnie w obu autach filtry wypalają się co około 200 - 250 km . Jeżdżę głównie w mieście . Na trasie co 400-600 km zależnie od tego jak jadę.
VW tiguan z 2019r i Skoda Yeti z 2014r . Numery silników to DFHA oraz CFHC . Po własnej rozkminie kupiłem adapter Bluetooth ELM czy jakoś tak za około 80 złotych na alledrogo. Łacze się z komórką aplikacją VAG DPF (telefon android) co jakiś czas i patrzę ile procent jest zapchania filtra. Ta aplikacja jest prosta jak budowa cepa - są dane ile przejechałem km na jednym cyklu , kiedy się aktywuje wypalanie , itp . Z reguły za bardzo takim wynalazkom nie wierze ale po kilku próbach mogę powiedzieć , że się sprawdza . Zaryzykowałem i udało się . Mam to ELM od 4 lat i jak na razie wiem ,że :
1) jazda po mieście zapycha filtr DPF w tempie ekspresowym. Kilka przejażdżek i już wypalanie - w zimie przy krótkich trasach po mieście miałem nawet wypalanie co 150 km kilka razy .
2) jazda na niedogrzanym silniku tez szybko zapycha DPF .
3) nawet tak częste wypalanie w mieście jest OK pod warunkiem , że dokończę procedurę wypalenia . Ewentualnie jak np jadę do pracy i widzę ze trwa wypalanie to wiem ,żeby ja dokończyć po pracy i pozwolić mu się wypalić . Nigdy nie miałem problemu z nadmiarem oleju w silniku.
4) wg tego programu VAG DPF dziwnie kończy się wypalanie w okolicach 22-24 % . Nigdy nie zjeżdża do 0 % .
5) jeżdżę w większości na paliwach Premium - vpower , lotos dynamic , verva. Zauważyłem , ze inne paliwa tzw zwykłe powodują spadek ilości km od wypalenia do wypalenia . O około 15% wg moich wyliczeń.
6) obroty i obciążenie silnika mają wpływ na szybkość wypalania.
Wprawdzie mam inny silnik i auta (skoda i Vw ) ale Dodam, swoje 3 grosze o DPF .
U mnie w obu autach filtry wypalają się co około 200 - 250 km . Jeżdżę głównie w mieście . Na trasie co 400-600 km zależnie od tego jak jadę.
VW tiguan z 2019r i Skoda Yeti z 2014r . Numery silników to DFHA oraz CFHC . Po własnej rozkminie kupiłem adapter Bluetooth ELM czy jakoś tak za około 80 złotych na alledrogo. Łacze się z komórką aplikacją VAG DPF (telefon android) co jakiś czas i patrzę ile procent jest zapchania filtra. Ta aplikacja jest prosta jak budowa cepa - są dane ile przejechałem km na jednym cyklu , kiedy się aktywuje wypalanie , itp . Z reguły za bardzo takim wynalazkom nie wierze ale po kilku próbach mogę powiedzieć , że się sprawdza . Zaryzykowałem i udało się . Mam to ELM od 4 lat i jak na razie wiem ,że :
1) jazda po mieście zapycha filtr DPF w tempie ekspresowym. Kilka przejażdżek i już wypalanie - w zimie przy krótkich trasach po mieście miałem nawet wypalanie co 150 km kilka razy .
2) jazda na niedogrzanym silniku tez szybko zapycha DPF .
3) nawet tak częste wypalanie w mieście jest OK pod warunkiem , że dokończę procedurę wypalenia . Ewentualnie jak np jadę do pracy i widzę ze trwa wypalanie to wiem ,żeby ja dokończyć po pracy i pozwolić mu się wypalić . Nigdy nie miałem problemu z nadmiarem oleju w silniku.
4) wg tego programu VAG DPF dziwnie kończy się wypalanie w okolicach 22-24 % . Nigdy nie zjeżdża do 0 % .
5) jeżdżę w większości na paliwach Premium - vpower , lotos dynamic , verva. Zauważyłem , ze inne paliwa tzw zwykłe powodują spadek ilości km od wypalenia do wypalenia . O około 15% wg moich wyliczeń.
6) obroty i obciążenie silnika mają wpływ na szybkość wypalania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 lip 2020, 13:57
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: [CGLC 2.0 177 KM] Wypalanie DPF - czy to normalne?
Ja mam problem od początku zakupu audi że Szwecji auto kopci nie zawsze na biało tak jak by się wypalał dpf dramat kilka żadna firma nie wie co jest nie tak wgrany nowy soft przed akcja serwisowa z emisja spalin i nic co to może być wszystko zmienione i sprawdzone i nadal problem aż wstyd jeździć takim autem może ktoś ma pomysł z tym dpf co zrobić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 sie 2020, 07:46
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [CGLC 2.0 177 KM] Wypalanie DPF - czy to normalne?
Mam to samo, auto z Danii i również bardzo częste cykle wypalania DPF. Uzyskałem informacje w ASO, ze auto ma zmieniony soft po aferze dieselgate i oprócz większej częstotliwości wypalania DPF więcej pali.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga