Wypalanie dpf a gaszenie silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 lis 2018, 09:45
- Imię: Marek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
mały up-date...
zauważyłam dodatkowo, że silnik sie nie nagrzewa prawidłowo... prawie 30 km przejechane (obwodnica, przy predkosciach około 100-110 km/h) a osiagnal lewo co 75st.. i coś nie naturalne mam spalanie, bo żeby palił średnio 10l/100?!?! to w mojej starszej A4 maksymalnie 7,1l/100 miałam przy czasami "ciężkiej" nodze...
czy to może mieć związek z termostatem? albo inaczej - czy przez uszkodzony termostat, może się włączać te chłodzenie non stop? hm...
cos czuje ze mam niezłe kombo w aucie:/
zauważyłam dodatkowo, że silnik sie nie nagrzewa prawidłowo... prawie 30 km przejechane (obwodnica, przy predkosciach około 100-110 km/h) a osiagnal lewo co 75st.. i coś nie naturalne mam spalanie, bo żeby palił średnio 10l/100?!?! to w mojej starszej A4 maksymalnie 7,1l/100 miałam przy czasami "ciężkiej" nodze...
czy to może mieć związek z termostatem? albo inaczej - czy przez uszkodzony termostat, może się włączać te chłodzenie non stop? hm...
cos czuje ze mam niezłe kombo w aucie:/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 cze 2017, 17:51
- Imię: Jarosław
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Konin
U nas temat był poruszany tu a6-c7-niska-temperatura-plynu-chlodniczego-vt64412.htm
Na a4 klub też jest dużo tematów, może w 10% wymiana termostatu pomaga, gdy faktycznie jest uszkodzony termostat, ale ogólnie to chyba taka nie doskonała konstrukcja "PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE"
Na a4 klub też jest dużo tematów, może w 10% wymiana termostatu pomaga, gdy faktycznie jest uszkodzony termostat, ale ogólnie to chyba taka nie doskonała konstrukcja "PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE"
Panowie (Panie) mam pytanie, czy u was w 2.0 tdi 177KM podczas wypalania filtra Dpf czuć jakikolwiek zapach.
U mnie jak wypala dpf słychać inna prace silnika, podwyższone obroty ale tez gryzący zapach jakby spalin jak się zatrzymam albo przy niskiej prędkości, jak jade szybko nie czuć zapachu.
O ile objawy poza zapachem sa ok, to z dziećmi w aucie podczas wypalania i stojąc np na skrzyżowaniu trzeba wyłączyć dmuchawę w aucie to mniej czuć.
Czy ten zapach to norma, czy też tak macie, czy szukać nieszczelności w układzie?
U mnie jak wypala dpf słychać inna prace silnika, podwyższone obroty ale tez gryzący zapach jakby spalin jak się zatrzymam albo przy niskiej prędkości, jak jade szybko nie czuć zapachu.
O ile objawy poza zapachem sa ok, to z dziećmi w aucie podczas wypalania i stojąc np na skrzyżowaniu trzeba wyłączyć dmuchawę w aucie to mniej czuć.
Czy ten zapach to norma, czy też tak macie, czy szukać nieszczelności w układzie?
chyba znalazłem przyczynę problemu, przy najbliższej wizycie u mechanika na zmianę oleju postaram się to usunąć. Mianowicie na połączeniu turbiny i chyba już filtra DPF jest taka metalowa uszczelka w kształcie trójkąta (3 śruby) i widać tam sadze na połączeniu i nawet osłona termiczna przy tym złączu na nadkolu jakby uszkodzona od temperatury. Mam nadziej, ze to będzie to. Dzieki za pomoc
U mnie tez smierdzi podczas wypalania,ale tylko podczas postoju. Gryzacy smrod. Jak to mozliwe,ze podczas postoju bez wypalania to nie wystepuje? Chyba jak jest nieszczelnosc to jest caly czas,nie?
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html