[A6 C7 2.0tdi] Swiece zarowe - wymiana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: [A6 C7 2.0tdi] Swiece zarowe - wymiana
Witam.
Mnie także dopadła usterka i to niestety tej najdroższej świecy z czujnikiem ciśnienia (Q12).
Kasuję błąd, ale po około tygodniu pojawia się on ponownie.
Rozumiem, że konieczność stosowania świec tego samego producenta (oryginalnie jest to Beru, Bosch lub NGK) nie dotyczy świecy z czujnikiem ciśnienia, tylko tych trzech pozostałych zwykłych świec?
Pytam, bo producentów zwykłych świec jest kilkunastu, a tych z czujnikiem znalazłem zaledwie trzech (Beru, Vemo, Champion).
Dodam, że ETKA rozróżnia numery części ze względu na producenta tylko dla zwykłych świec, dla tej z czujnikiem ciśnienia nie ma podanego producenta.
Mnie także dopadła usterka i to niestety tej najdroższej świecy z czujnikiem ciśnienia (Q12).
Kasuję błąd, ale po około tygodniu pojawia się on ponownie.
Mam pytanie odnośnie wymiany świecy i wyboru producenta.4986 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12)
P0673 00 [175] - Electrical Fault
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 148413 km
Date: 2020.10.24
Time: 17:55:34
Engine speed: 853.50 /min
Normed load value: 28.2 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 14 °C
Intake air temperature: 15 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 11.220 V
Unlearning counter according OBD: 40
Electric auxiliary heater: shut-off conditions-Bit 0: 0
Electric auxiliary heater: shut-off conditions-Bit 8: 2
Electric auxiliary heater: relay activation-Bit 0: 0
Preheat time: 1700 ms
Glow status-Bit 0: 0
Glow status-Bit 8: 0
Glow cycles above temperature threshold-Bit 0: 0
Glow cycles above temperature threshold-Bit 8: 6
Glow cycles below temperature threshold-Bit 0: 0
Glow cycles below temperature threshold-Bit 8: 2
Extern.temp.sens.1 bank 1: raw value: 15.0 °C
Readiness: 1 1 0 0 0
Rozumiem, że konieczność stosowania świec tego samego producenta (oryginalnie jest to Beru, Bosch lub NGK) nie dotyczy świecy z czujnikiem ciśnienia, tylko tych trzech pozostałych zwykłych świec?
Pytam, bo producentów zwykłych świec jest kilkunastu, a tych z czujnikiem znalazłem zaledwie trzech (Beru, Vemo, Champion).
Dodam, że ETKA rozróżnia numery części ze względu na producenta tylko dla zwykłych świec, dla tej z czujnikiem ciśnienia nie ma podanego producenta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C7 2.0tdi] Swiece zarowe - wymiana
Na pierwszej stronie masz podane numery
. Szukaj moich postów.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: [A6 C7 2.0tdi] Swiece zarowe - wymiana
Przeczytałem dokładnie cały wątek i nie chodzi mi o same numery, bo te już zdążyłem sobie odczytać z ETKI.
Chodzi mi o odpowiedź na pytanie, czy przy wymianie świecy nr 3 (z czujnikiem ciśnienia), muszę także wymieniać pozostałe świece (te zwykłe)?
Moim zdaniem nie, ale szukam jeszcze potwierdzenia tego w ETCE i ELSie.
Chodzi mi o odpowiedź na pytanie, czy przy wymianie świecy nr 3 (z czujnikiem ciśnienia), muszę także wymieniać pozostałe świece (te zwykłe)?
Moim zdaniem nie, ale szukam jeszcze potwierdzenia tego w ETCE i ELSie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [A6 C7 2.0tdi] Swiece zarowe - wymiana
U nas się tego nie praktykuje. Zmieniamy tą jedną z czujnikiem i amen.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: [A6 C7 2.0tdi] Swiece zarowe - wymiana
Jest dokładnie tak, jak myślałem, cytat z ETKA:Nikostratus pisze: ↑09 lis 2020, 17:28U nas się tego nie praktykuje. Zmieniamy tą jedną z czujnikiem i amen.
Podsumowując:When using another supplier, all 3 (or all 4) glow plugs must be replaced (glow plugs with pressure sensor not affected)
Montaż mieszany świec nr 1,2,4 różnych producentów jest niedopuszczalny!
• przy wymianie pojedynczych części stosować tylko części aktualnie zamontowanego producenta
• przy wymianie wszystkich zamontowanych części można zmienić producenta.
Powyższa uwaga nie dotyczy świecy nr 3 (z czujnikiem ciśnienia) – ta świeca może pochodzić od innego producenta oraz może być wymieniana niezależnie od innych świec.
PS. na podstawie danych z ELSA i ETKA przygotowałem szczegółową instrukcję wymiany wraz z numerami części.
Zastanawiam się, jak ją tu wstawić? - Plik PDF ok. 400kB
Ok, wrzuciłem na swojego Dropboxa:
https://www.dropbox.com/sh/9o9xwoxuchj7 ... ViwLa?dl=0
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 wrz 2020, 11:28
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Re: [A6 C7 2.0tdi] Swiece zarowe - wymiana
Witam,
czy te świece które podałeś są też do mojego modelu?
Silnik
Błąd
czy te świece które podałeś są też do mojego modelu?
Silnik
Kod: Zaznacz cały
Adres 01: Silnik
Oznaczenie elementu: 04L 906 021 BD
Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC H23 8244
Kodowanie: 12254012244401080000
Kod serwisu: WSC 46486
VCID: 68DF0DA79373D2C6A2-803C
Identyfikacja rozszerzona:/FAZIT
Identyfikacja: RB8-658
Weryfikacja: 85H23---
Data: 17.04.14
Numer producenta: 1415
Nr stanowiska kontrolnego: 1994
Programowanie flash:
Próby programowania(aplikacja): 7/7/7/7/7
Próby udane(aplikacja): 7/7/7/7/1
Data flashu: 14.09.12
Rózne:
Oznaczenie elementu: 04L 907 309
Nazwa systemu wg producenta: J623
Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906021BD
Weryfikacja zbioru danych ASAM: 002005
Informacje o pojezdzie:
Numer podwozia: ************
Kod silnika: CNHA
Błąd
Kod: Zaznacz cały
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 04L-907-309-V1.clb
Oznaczenie elementu: 04L 906 021 BD HW: 04L 907 309
Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC H23 8244
Kodowanie: 12254012244401080000
Kod serwisu: WSC 46486 001 1048576
Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906021BD 002005 (AU57)
ROD: EV_ECM20TDI01104L906021BD_002.rod
VCID: 68DF0DA79373D2C6A2-803C
Znaleziono 1 blad:
Znaleziono 1 blad:
4985 - Świeca żarowa cylindra 2 (Q11)
P0672 00 [237] - usterka elektryczna w obwodzie
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów
Ramka zamrozona:
Stan bledu: 00000001
Priorytet bledu: 2
Czestosc bledu: 1
Przebieg: 220465 km
Data: 2020.11.18
Czas: 14:15:16
Prędkość obrotowa silnika: 491.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 100.0 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 12 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 12 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 10.440 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Elektryczny dogrzewacz: warunki wyłączania-Bits 0-7: 2
Elektryczny dogrzewacz: warunki wyłączania-Bits 0-7: 20
Elektryczny dogrzewacz: sterowanie przekaźnika-Bits 0-7: 0
Czas rozgrzewania świec żarowych: 2200 ms
Status rozgrzewania świec żarowych-Bits 0-7: 0
Status rozgrzewania świec żarowych-Bits 0-7: 112
Cykle rozgrzewania powyżej progu temperatury-Bits 0-7: 5
Cykle rozgrzewania powyżej progu temperatury-Bits 0-7: 223
Cykle rozgrzewania poniżej progu temperatury-Bits 0-7: 0
Cykle rozgrzewania poniżej progu temperatury-Bits 0-7: 2
Czujnik temp.zewn. 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 9.5 °C
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: W-wa
Re: [A6 C7 2.0tdi] Swiece zarowe - wymiana
Tabela została zrobiona na podstawie danych z ETKI dla mojego VIN z silnikiem CNHA (2.0 TDI Ultra 190KM).
Świece prawdopodobnie będą też pasowały do innych modeli silników i aut, ale wypadałoby to sprawdzić.
Świece prawdopodobnie będą też pasowały do innych modeli silników i aut, ale wypadałoby to sprawdzić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Re: [A6 C7 2.0tdi] Swiece zarowe - wymiana
Jak to jest z tymi świecami dla silnika CGLC 177KM? Bo wydaje mi się że tam są cztery świece jednakowe bez czujnika ciśnienia na trzecim cylindrze.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C7 2.0tdi] Swiece zarowe - wymiana
Tylko w 2.0 TDI CNHA jest świeca z czujnikiem ciśnienia. Pozostałe 2.0 TDI mają cztery takie same świece.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Re: [A6 C7 2.0tdi] Swiece zarowe - wymiana
Dzięki mat1324 , tak obstawiałem że są cztery jednakowe ale trochę mnie zmyliła dyskusja w tym temacie

Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 maja 2021, 18:18
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Glinnik - Osiedle
Re: [A6 C7 2.0tdi] Swiece zarowe - wymiana
Witam mam pytanie czy po wymianie świec trzeba je kodować , bo wyskakuje mi check engine i błąd P31D6 .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C7 2.0tdi] Swiece zarowe - wymiana
Świece to nie wtryski i nie trzeba ich kodować
.

-
OnlineKKgg
- Moderator
- Posty: 599
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: [A6 C7 2.0tdi] Swiece zarowe - wymiana
Bardzo dziękuję za ten temat i wpisy w nim zawarte. Komputer wywalił mi błąd pierwszej świecy więc postanowiłem zadziałać sam z naprawą. Wymiana jest bardzo prosta i choć bałem się nieco zerwania świecy/gwintu (mam klucz dynamometryczny działający wyłącznie w stronę dokręcania) to przy odrobinie ostrożności robi się to bez problemu.
Z pewnością pomaga psiknięcie penetratorem lub naftą żeby zluzować gwint.
Nie mam pojęcia jaki jest problem ze ściąganiem fajek świec - u mnie wyjąłem je ręką bez żadnego szarpania. Wskazane szczypce uznaję za zbędne.
Kanał świecy wyczyściłem z grubszego brudu odkurzaczem, potem przedmuchałem sprężonym powietrzem (z puszki). Po tych zabiegach było czysto. Psiknąłem wd40 i po kilkunastu minutach wziąłem się za odkręcanie. Bez problemu wyciągnąłem świece na wierzch.
![Obrazek]()
Oryginalne były produkcji Beru. Zmieniłem też na Beru ale z tym najnowszym numerem części VAG.
Dodatkowo, choć nie było to ujęte w instrukcji z Elsy, użyłem smaru Beru do świec żarowych GKF01 (producent świecy zaleca). W związku z przebiegiem (220k km) postanowiłem wymienić wszystkie trzy zwykle świece, ta z czujnikiem została póki co.
Dokręciłem lekko ręcznie + dociągnąłem 17Nm momentem zgodnie z instrukcją.
Poniżej fotka nowej świecy i dla porównania stare.
![Obrazek]()
Podsumowując - prosta robota i jak ktoś lubi grzebać pod maską to nie ma się czego bać. Raz jeszcze dziękuję za wszelkie wskazówki
Z pewnością pomaga psiknięcie penetratorem lub naftą żeby zluzować gwint.
Nie mam pojęcia jaki jest problem ze ściąganiem fajek świec - u mnie wyjąłem je ręką bez żadnego szarpania. Wskazane szczypce uznaję za zbędne.
Kanał świecy wyczyściłem z grubszego brudu odkurzaczem, potem przedmuchałem sprężonym powietrzem (z puszki). Po tych zabiegach było czysto. Psiknąłem wd40 i po kilkunastu minutach wziąłem się za odkręcanie. Bez problemu wyciągnąłem świece na wierzch.
Oryginalne były produkcji Beru. Zmieniłem też na Beru ale z tym najnowszym numerem części VAG.
Dodatkowo, choć nie było to ujęte w instrukcji z Elsy, użyłem smaru Beru do świec żarowych GKF01 (producent świecy zaleca). W związku z przebiegiem (220k km) postanowiłem wymienić wszystkie trzy zwykle świece, ta z czujnikiem została póki co.
Dokręciłem lekko ręcznie + dociągnąłem 17Nm momentem zgodnie z instrukcją.
Poniżej fotka nowej świecy i dla porównania stare.
Podsumowując - prosta robota i jak ktoś lubi grzebać pod maską to nie ma się czego bać. Raz jeszcze dziękuję za wszelkie wskazówki

Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto