Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[CGLC 2.0 177 KM] Różnice mocy?

Silniki wysokoprężne
inferno3031
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2019, 13:35
Lokalizacja: Grudziadz

[CGLC 2.0 177 KM] Różnice mocy?

Post autor: inferno3031 » 25 gru 2019, 13:25

Cześć,

mam drobną zagwostkę z moją A6'ką CGLC 177KM z CVT. Mianowicie czasem odnoszę wrażenie, że są dni kiedy auto jeździ "lepiej" a są dni kiedy wydaje mi się, że jeździ troszkę gorzej. Chodzi mi dokładnie o moc. Samochód nie ma żadnych oczywistych objawów, żadnych błędów oraz innych bolączek a sama różnica nie jest jakaś kolosalna ale nie daje mi to spokoju. Robię nim codziennie regularne trasy, DPF zdaje się wypalać normalnie ale mimo to czasem mam wrażenie że podczas samego wypalania samochód jest trochę żwawszy, elastyczniejszy, łatwiej się nim wyprzedza nawet bez trybu dynamic i generalnie wydaje mi się wtedy że tak zawsze powinien jeździć. Nie wiem czy na tyle się już przezwyczaiłem do 177KM że to tylko złudzenie czy może naprawdę jest jakaś obiektywna różnica. Sprawdzałem też już VAG'iem parametry DPFu i wydaje mi się że nie ma tragedii przy prawie równych 150 tys. km. Czy ktoś może miał podobny przypadek/odczucia? Może jest coś co warto sprawdzić dodatkowo np. VAGiem? Zastanawiałem się też nad profilaktycznym daniem DPF'u do płukania ale nie wiem czy to do końca ma sens bez żadnych namacalnych podstaw.

EDIT Dodatkowe info. Zapomniałem dodać, że moje średnie spalanie łącznie mieszanie trasa-miasto to 8.6. W mieście generalnie poniżej 9 nie schodzi. Niby nie jest to dużo ale jak widzę na filmach na YT, że niektórzy robią tym 4-5L/100km to lekka różnica jest ;) Zawsze zrzucałem to na dynamiczną jazde bo generalnie nie jeżdżę wolno ale sam nie wiem.


Obrazek

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 360
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 25 gru 2019, 15:31

Filtr wygląda ok. Nie ma potrzeby go czyścić. Możesz wyzerować wartości wyuczone dpf, będzie się rzadziej wypalał. Spalanie przy multitronic i ciężkiej nodze też normalne. Moja w manualu i w miarę spokojnej jeździe średnio 6.4.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 27 gru 2019, 12:51

Spalanie jest ok.
Mi takie samo auto jak Twoje pali srednio 7-7.5 w zaleznosci od pory roku.
Moja jazda to 30% miasto 70% autostrada 130-140 km/h.
W miescie nie ma co sie oszukiwac,auto wazy 1850kg,jezdzac dynamicznie spalanie musi byc na poziomie 8-9 litrow.
Tez raz z ciekawosci jechalem w trybie eco jak najbardziej oszczednie w nocy na zielonej fali 50-70 km/h przez kilkanascie kilometrow i spalanie wyszlo 4.8. No ale co to za jazda...

Mozesz miec takie spalanie jak inni,ktorzy to robia zeby pisac glupoty w necie,ale nie chcesz. Ktos,kto uzywa auta do jazdy a nie do irytowania sie jazda nigdy nie osiagnie takiego spalania w tym aucie.

Co do spadkow mocy - ta skrzynia przyzwyczaja sie do stylu jazdy. Sproboj w momencie odczuwania spadku mocy kilka razy mocniej przyspieszyc albo wlacz tryb S na pare minut. Jesli zobaczysz roznice - oznacza to ze poprostu skrzynia wybrala spokojniejszy tryb bo akurat jechales spokojnie w ostatnim czasie.
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga