Czujnik temperatury spalin 3.0BiTDI CGQB
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 lip 2023, 10:17
- Imię: Diana
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
Czujnik temperatury spalin 3.0BiTDI CGQB
Witam, jestem nowa na grupie, więc proszę o wyrozumiałość.
Mianowicie mam problem z czujnikiem temperatury spalin numer 4 zespół 2. Czujnik pokazywał dokładnie taki sam błąd jak obecnie, został tydzień temu wymieniony na nowy, a po kilku dniach problem powrócił. Aktualnie pokazuje błąd oraz pali się kontrolka chceck engine. Temperatury między czujnikiem 4, a czujnikiem 4 zespół 2 znacząco się różnią niezależnie czy zimny czy rozgrzany silnik. Proszę o podpowiedz czy wymieniony nowy czujnik wyjechał zepsuty z fabryki czy problem może leżeć gdzieś indziej po stronie przewodów/instalacji co doprowadziło do uszkodzenia starego czujnika jak i nowo założonego. Pozdrawiam
Link do zdjęć:
https://ibb.co/PGmpZ5F
https://ibb.co/GHQQ1cw
Mianowicie mam problem z czujnikiem temperatury spalin numer 4 zespół 2. Czujnik pokazywał dokładnie taki sam błąd jak obecnie, został tydzień temu wymieniony na nowy, a po kilku dniach problem powrócił. Aktualnie pokazuje błąd oraz pali się kontrolka chceck engine. Temperatury między czujnikiem 4, a czujnikiem 4 zespół 2 znacząco się różnią niezależnie czy zimny czy rozgrzany silnik. Proszę o podpowiedz czy wymieniony nowy czujnik wyjechał zepsuty z fabryki czy problem może leżeć gdzieś indziej po stronie przewodów/instalacji co doprowadziło do uszkodzenia starego czujnika jak i nowo założonego. Pozdrawiam
Link do zdjęć:
https://ibb.co/PGmpZ5F
https://ibb.co/GHQQ1cw
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Czujnik temperatury spalin 3.0BiTDI CGQB
Nie jest możliwa odpowiedź na zadane pytanie nr 1.dbednarekk1999 pisze: ↑31 lip 2023, 11:09Proszę o podpowiedz czy
1.wymieniony nowy czujnik wyjechał zepsuty z fabryki
2.czy problem może leżeć gdzieś indziej po stronie przewodów/instalacji co doprowadziło do uszkodzenia starego czujnika jak i nowo założonego.
Na pytanie nr 2 odpowiedź jest przecząca.
Aby być pewnym, co do wskazań czujników temp. nr 4 bank 1 i 2, należałoby :
1. Zmierzyć ich rezystancję przy temp. otoczenia * (odpinając wtyczki połączeniowe i z tak odpiętymi dokonać pomiaru). Jeśli będzie zbieżna, przyczyn należy szukać po za nimi. Jeśli będzie różna, wiadomo, że jeden z nich podaje złe dane (i tu można zakończyć i nie dokonywać dalszych opisanych przeze mnie testów).
2. W ramach następnego testu wymontować je i zmienić miejscami ich połączenia do instalacji i z tak podpiętymi sprawdzić wyniki wskazań temperatury (VCDS), jeśli wskazania nie zmienią się (nie zamienią się bank 1/2), na okoliczność ich różnicy, o której piszesz, potwierdzi to przyczynę po za czujnikami.
3.*Radziłbym też wymontowane czujniki podgrzać tą samą temperaturą w tym samym czasie np. opalarką/suszarką i obserwować wskazania temperatur(ich wzrost). Ten sam test wykonać przy zamienionych miejscami (co do podłączenia do instalacji) czujnikach.
Jeśli po teście (nr 1) rezystancji nie zostanie stwierdzone jej odstępstwo/różnica między nimi, a test nr 3 wykaże ich rozbieżność w odczycie temperatury podczas ich nagrzewania, jeden z nich (być może ten nowy) jest uszkodzony/niewiarygodny.
Oczywiście można zakupić następny czujnik i podpiąć w instalację, wyeliminuje to czynności przeze mnie opisane. Ale generuje, być może, niepotrzebne wydatki. Piszę być może, bo prawdopodobnie po diagnozie, wskazującej na uszkodzony/niewiarygodny zakupiony przez Ciebie czujnik, co do którego masz podejrzenie i próbie jego zwrotu w ramach gwarancji , czy tez rękojmi (tu musisz podpytać internet), nie zostanie on przyjęty przez sprzedawcę. Większość z nich (nie wiem, czy ASO) ma zasadę nie przyjmowania zwrotów czujników po ich montażu do auta...
Czy zakupiony czujnik jest nowy, oryginalny, zakupiny w ASO ? Czy oryginalny używany ? Czy nowy ale zamiennik ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 lip 2023, 10:17
- Imię: Diana
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Czujnik temperatury spalin 3.0BiTDI CGQB
Dziękuje bardzo za odpowiedz, myśle ze rozpisałeś to w tak zrozumiały sposób, że na pewno uda się znaleźć feler. Czujnik który kupiłem to: https://m.autodoc.pl/hella/13668619
Aktualnie żyje w Niemczech i został on zakupiony stacjonarnie w sklepie z częściami samochodowymi. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć nie powinno być problemu z wymianą/zwrotem wadliwego czujnika z tytułu gwarancji.
Edit:
Chciałbym jeszcze dopytać czy po zamontowaniu nowego czujnika powinno się robić jakąś adaptacje? Poprzednio został usunięty jedynie błąd..
Aktualnie żyje w Niemczech i został on zakupiony stacjonarnie w sklepie z częściami samochodowymi. Z tego co zdążyłem się dowiedzieć nie powinno być problemu z wymianą/zwrotem wadliwego czujnika z tytułu gwarancji.
Edit:
Chciałbym jeszcze dopytać czy po zamontowaniu nowego czujnika powinno się robić jakąś adaptacje? Poprzednio został usunięty jedynie błąd..
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Czujnik temperatury spalin 3.0BiTDI CGQB
Czujniki nie wymagają żadnej adaptacji.
PS. Odpowiadałem do kobiety -" jestem nowa na grupie"- nie miałem pewności, że białogłowa pojmie te, jakby nie było, techniczne, o pewnym stopniu skomplikowania, wyjaśnienia. A tu się okazuje "facet" - "Czujnik który kupiłem". No cóż takie czasy...
PS. Odpowiadałem do kobiety -" jestem nowa na grupie"- nie miałem pewności, że białogłowa pojmie te, jakby nie było, techniczne, o pewnym stopniu skomplikowania, wyjaśnienia. A tu się okazuje "facet" - "Czujnik który kupiłem". No cóż takie czasy...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 lip 2023, 10:17
- Imię: Diana
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Czujnik temperatury spalin 3.0BiTDI CGQB
Wszystko się zgadza tak jak napisałeś. Pierwszy post pisała białogłowa potem facet dorwał telefon a teraz pisze ja- Diana. Dziękuje za pomoc, dam znać co było nie tak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 lip 2023, 10:17
- Imię: Diana
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Czujnik temperatury spalin 3.0BiTDI CGQB
Po wstępnych oględzinach z pomocą mechanika wyglada na to, że czujnik jest sprawny ponieważ jego rezystencja jest jak najbardziej w porządku. Zamiana czujników również nic nie wykazała i cały czas większa temperatura była w zespole 2. Mechanik stwierdził, że może być uszkodzony sterownik bądź brak najnowszego oprogramowania jeśli coś takiego w ogóle istnieje. Zastanawiające ponieważ komputer nie pokazuje żadnego błędu w sterowniku.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Czujnik temperatury spalin 3.0BiTDI CGQB
Jaka jest różnica wskazań temperatury tych dwóch czujników na tzw. zimnym silniku i przy temp. roboczej ?
Ewentualny błąd pojawi się, jeśli zostanie przekroczony pewna granica we wskazaniach obu czujników. Próg ten zapisany jest w programie sterownika silnika.
Na marginesie błąd ten już się pojawił, pisałeś/łaś wcześniej -" pokazuje błąd oraz pali się kontrolka chceck engine ".
Test nagrzewania w jednym czasie dwóch wymontowanych czujników i obserwacja ich wskazań w VCDS nie został wykonany ?
Mechanik stwierdził prawdopodobieństwo, miedzy innymi : "brak najnowszego oprogramowania ". Proszę wykreślić ten punkt z ewentualnych przyczyn.
Ewentualny błąd pojawi się, jeśli zostanie przekroczony pewna granica we wskazaniach obu czujników. Próg ten zapisany jest w programie sterownika silnika.
Na marginesie błąd ten już się pojawił, pisałeś/łaś wcześniej -" pokazuje błąd oraz pali się kontrolka chceck engine ".
Test nagrzewania w jednym czasie dwóch wymontowanych czujników i obserwacja ich wskazań w VCDS nie został wykonany ?
Mechanik stwierdził prawdopodobieństwo, miedzy innymi : "brak najnowszego oprogramowania ". Proszę wykreślić ten punkt z ewentualnych przyczyn.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 lip 2023, 10:17
- Imię: Diana
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Czujnik temperatury spalin 3.0BiTDI CGQB
Temperatura na zimnym silniku:
Czujnik 4 zespół 1: 23,5°C
Czujnik 4 zespół 2: 96°C
Różnica temperatury 72,5°C
Temperatura po odpaleniu auta i kilku minutach pracy (jednak nie przy temperaturze roboczej):
Czujnik 4 zespół 1: 120°C
Czujnik 4 zespół 2: 175°C
Różnica temperatury: 55°C
Tak wiec ze każdym razem różnica temperatur jest zmienna a nie stała (przykładowo nie jest to 50°C na zimnym silniku i 50° na rozgrzanym, tak jak to widac wyzej)
Test nagrzewania w jednym czasie dwóch czujników nie został wykonany, aczkolwiek o ile się nie mylę wartości powinny być podobne do tych które podałam wyżej podczas nagrzewania silnika (w tym wypadku czujnik nagrzewały spaliny zamiast opalarki).
Zaczyna mnie to martwić ponieważ żaden mechanik nie jest w stanie postawić żadnej konkretnej diagnozy a za dwa tygodnie czeka nas wyjazd do Polski (około 1000km). Błąd czujnika=brak wypalania filtra DPF a z tego co obserwowaliśmy poprzednim razem w drodze do Polski wypalał się średnio co 380km. Myślisz, że w ostateczności można by było jechać z błędem czujnika czy grozi to uszkodzeniem filtra/turbin bądź jakiegokolwiek innego elementu?
Czujnik 4 zespół 1: 23,5°C
Czujnik 4 zespół 2: 96°C
Różnica temperatury 72,5°C
Temperatura po odpaleniu auta i kilku minutach pracy (jednak nie przy temperaturze roboczej):
Czujnik 4 zespół 1: 120°C
Czujnik 4 zespół 2: 175°C
Różnica temperatury: 55°C
Tak wiec ze każdym razem różnica temperatur jest zmienna a nie stała (przykładowo nie jest to 50°C na zimnym silniku i 50° na rozgrzanym, tak jak to widac wyzej)
Test nagrzewania w jednym czasie dwóch czujników nie został wykonany, aczkolwiek o ile się nie mylę wartości powinny być podobne do tych które podałam wyżej podczas nagrzewania silnika (w tym wypadku czujnik nagrzewały spaliny zamiast opalarki).
Zaczyna mnie to martwić ponieważ żaden mechanik nie jest w stanie postawić żadnej konkretnej diagnozy a za dwa tygodnie czeka nas wyjazd do Polski (około 1000km). Błąd czujnika=brak wypalania filtra DPF a z tego co obserwowaliśmy poprzednim razem w drodze do Polski wypalał się średnio co 380km. Myślisz, że w ostateczności można by było jechać z błędem czujnika czy grozi to uszkodzeniem filtra/turbin bądź jakiegokolwiek innego elementu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sie 2023, 10:34
- Imię: Robert
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czujnik temperatury spalin 3.0BiTDI CGQB
Podepnę się do tematu może ktoś coś doradzi:
silnik CGQB i błąd czujnika temperatury spalin nr 3 pokazuje 1000 st. pewnie do wymiany.
Odczyt VCDS:
Czujnik 1 (zmienia płynnie wartości)
Czujnik 2 - stałe 222st - czy to oznacza że w tym modelu silnika nie występuje ?
Czujnik 3- 1000st - uszkodzenie P242A 00 /039/
Czujnik 4 b1 (zmienia płynnie)
Czujnik 4 b2 (zmienia płynnie) tylko około 20st różnicy w SPAM do czujnika 4b1
I tu rodzą się następujące pytania:
1. Czy w CGQB czujnik 2 nie występuje ?
2. gdzie się znajduje czujnik nr 3 i jaki jest jego nr OEM, jakieś wskazówki co do wymiany ?
3. Czy różnica na czujnikach nr 4 jest normalna ?
silnik CGQB i błąd czujnika temperatury spalin nr 3 pokazuje 1000 st. pewnie do wymiany.
Odczyt VCDS:
Czujnik 1 (zmienia płynnie wartości)
Czujnik 2 - stałe 222st - czy to oznacza że w tym modelu silnika nie występuje ?
Czujnik 3- 1000st - uszkodzenie P242A 00 /039/
Czujnik 4 b1 (zmienia płynnie)
Czujnik 4 b2 (zmienia płynnie) tylko około 20st różnicy w SPAM do czujnika 4b1
I tu rodzą się następujące pytania:
1. Czy w CGQB czujnik 2 nie występuje ?
2. gdzie się znajduje czujnik nr 3 i jaki jest jego nr OEM, jakieś wskazówki co do wymiany ?
3. Czy różnica na czujnikach nr 4 jest normalna ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 lip 2023, 10:17
- Imię: Diana
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wieluń
Re: Czujnik temperatury spalin 3.0BiTDI CGQB
Robor pisze: ↑04 wrz 2023, 21:27Podepnę się do tematu może ktoś coś doradzi:
silnik CGQB i błąd czujnika temperatury spalin nr 3 pokazuje 1000 st. pewnie do wymiany.
Odczyt VCDS:
Czujnik 1 (zmienia płynnie wartości)
Czujnik 2 - stałe 222st - czy to oznacza że w tym modelu silnika nie występuje ?
Czujnik 3- 1000st - uszkodzenie P242A 00 /039/
Czujnik 4 b1 (zmienia płynnie)
Czujnik 4 b2 (zmienia płynnie) tylko około 20st różnicy w SPAM do czujnika 4b1
I tu rodzą się następujące pytania:
1. Czy w CGQB czujnik 2 nie występuje ?
2. gdzie się znajduje czujnik nr 3 i jaki jest jego nr OEM, jakieś wskazówki co do wymiany ?
3. Czy różnica na czujnikach nr 4 jest normalna ?
1. W silniku CGQB czujnik nr 2 nie występuje, niezależnie czy jest to A6 czy A7, fizycznie go nie ma.
2. Czujnik nr 3 znajduje się za katalizatorem, rownolegle z czujnikiem różnicy ciśnienia. Według katalogu serwisowego Audi każdy czujnik temperatury spalin jest oznaczony tak samo, czyli na mój rozum będzie to taki sam czujnik jaki zakładałem w miejsce czujnika nr 4. Możesz kupić nawet taki sam jaki ja kupiłem i teoretycznie powinien pasować (https://www.autodoc.pl/hella/13668619), aczkolwiek trzeba patrzeć na wtyczkę, ponieważ lubią się one delikatnie różnic i ja sam miałem problem z wtyczką. Ten z linka powyżej pasował idealnie. Co do wymiany: z niemieckiego forum wyczytałem że najlepiej dostać się do niego od spodu auta, wykręcając rurę łączącą katalizator z DPFem, po czym trzeba wymacać wtyczkę czujnika ponieważ nie będzie jej widać (przeszkadza skrzynia) i ją rozpiąć, a po demontażu rury łączącej nie powinno być problemu żadnego z wykręceniem/montażem czujnika. Nie zapomnij zmienić uszczelek na nowe po demontażu i ponownym montażu rury wydechowej.
4. Na to pytanie Ci nie odpowiem, sam z tym walczyłem i tez u mnie występuje różnica temperatury. Zdążyłem się tez dowiedzieć ze inni posiadacze CGQB mają podobny problem i u nich także występuje różnica temperatury, większa lub mniejsza, ale jest.
Masz tutaj grafike całej rozpiski czujników, może się przyda: https://zapodaj.net/plik-7X7rIuHD4Y
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sie 2023, 10:34
- Imię: Robert
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czujnik temperatury spalin 3.0BiTDI CGQB
Dziękuję, próbowałem bez demontażu rury i czujnik wyszedł bez problemu, krótka 17 załatwiła temat. Zabawa jest tylko z rozpięciem wtyczki, która faktycznie zamontowana jest nad skrzynią na uchwycie wspólnie z czujnikiem różnicy ciśnień a że do dyspozycji jest tylko jedna ręka i brak wglądu to sprawa nie jest prosta. Walczę dalej. Tak informacyjnie dla potomnych przy awarii czujnika nr 3 i skasowaniu błędu, lampka gaśnie i nie wraca ale błąd zostaje i w efekcie dpf się nie wypala. aż do trybu serwisowego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sie 2023, 10:34
- Imię: Robert
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czujnik temperatury spalin 3.0BiTDI CGQB
Temat rozwiązany podejście od góry, trzeba zdemontować płytę grodziową.Robor pisze: ↑07 wrz 2023, 13:15Dziękuję, próbowałem bez demontażu rury i czujnik wyszedł bez problemu, krótka 17 załatwiła temat. Zabawa jest tylko z rozpięciem wtyczki, która faktycznie zamontowana jest nad skrzynią na uchwycie wspólnie z czujnikiem różnicy ciśnień a że do dyspozycji jest tylko jedna ręka i brak wglądu to sprawa nie jest prosta. Walczę dalej. Tak informacyjnie dla potomnych przy awarii czujnika nr 3 i skasowaniu błędu, lampka gaśnie i nie wraca ale błąd zostaje i w efekcie dpf się nie wypala. aż do trybu serwisowego.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga