Mam nastepujacy problem z niezidentyfikowam cykaniem/mini klekotem w moim aucie.
Dzwiek ten najbardziej slyszalny jest przy niskich obrotach i delikatnym dodaniu gazu,gdy auto sie napedza. Auto ma multitronic, wiec gdy wcisne gaz powiedzmy na 1/3 zakresu i auto przyspiesza trzymajac obroty rzedu 1300-1700 dzwiek slyszalny jest najbardziej. Gdy wcisne mocniej i obroty wskakuja na wyzszy pulap - to cykanie/klekotanie jest zagluszane przez sam silnik. Nadal mozna je jednak uslyszec. Cykanie to chyba ma czestotliwosc odpowiednia obrotom silnika. A raczej na pewno.
Zima prawie tego nie slychac. Im cieplej- tym glosniej cyka/terkocze.
Polecilem w Aso sprawdzic temat. Teorii nie mieli zadnej,ale wymienili pasek osprzetu ( rano cwierkal po odpaleniu krotka chwile na biegu jalowym),otworzyli rozrzad - ciekla pompa wody,a ze auto ma 140 tys przebiegu od razu wymienilem rozrzad z napinaczem i pompe wody.
Powiedzmy ze jestem spokojniejszy bo przynajmniej to nie rozrzad,ale nadal cwierka/cyka w okreslonych powyzej warunkach.
Chcialbym jednak to zrobic do konca. Auto jezdzi jak nalezy,pali normalne ilosci paliwa,przyspiesza jak powinno. Nie ma absolutnie zadnych objawow niedomagania poza tym cykaniem.
Gdzie szukac?
Uszczelka pod kolektorem wydechowym? Pompa Cr? Walek rozrzadu/popychacze? Egr? Naped pompy oleju?
[CGLC 2.0 177 KM] 2.0 tdi CGLC cykanie/klekocik
Hmm ale czy jej praca jest zalezna od obciazenia silnika i obrotow?
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html
Wymieniac,czy zostawic?
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html