Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BAT 4.2 334 KM] Wyciek oleju

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 27 sty 2012, 22:20

Zloguj razem grupy 032 i 033.
Zrób 2 logi, na benzynie i na gazie podczas jazdy.
Dobrze by było, żeby logi nie były za krótkie.

pawlosso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2009, 15:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: pawlosso » 07 lut 2012, 21:31

Witam
Sorki, że tak długo sie nie odzywam ale samochód stoi u mechanika od autmatycznych skrzyĂą biegów ja odbiore bede logował pozdrawiam

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 lut 2012, 22:00

Nie ma sprawy, poczekamy.

pawlosso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 04 gru 2009, 15:48
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: pawlosso » 21 lut 2012, 19:49

Witam
Kolego fassi1 widzę że ogarniasz temat dzisiaj odebrałem auto z warsztatu, mam problem z konck sensor bank 3 too small singal możesz coś podowiedzieć co to może być pozdrawiam

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 lut 2012, 19:32

Sprawdź najpierw czy wtyczka dobrze podłączona, to są te wtyczki na przodzie kolektora tu od strony chłodnicy.
Można by porównać oporność na wszystkich czujnikach, zmierzyć na wszystkicz czujnikach i jeśli ten jeden się różni to najprawdopodobniej padł czujnik spalania stukowego a niestety do wymiany trzeba demontować kolektor dolotowy bo wszystkie 4 czujniki sa pod kolektorem dolotowym.
Wymiana to wykręcenie i zakręcenie nowego tylko trzeba mieć do tego klucz dynamometryczny bo to musi być zrobione bardzo precyzyjnie, inaczej można łatwo uszkodzić nowy czujnik.

czubek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 paź 2009, 00:13
Lokalizacja: Piaseczno

Wyciek z miski Audi A6 C6 4.2 FSI Quattro

Post autor: czubek » 05 maja 2015, 15:50

Cześć,
Mam wyciek z miski Audi A6 C6 4.2 FSI Quattro.
Mechanik powiedział że żeby wymienić sylikon to trzeba rozebrać cały przód samochodu.
Prawdę mówi czy mnie naciąga? bo szczerze mówiąc nie mam teraz dostępu do samochodu a nie pamiętam żeby coś tam było pod miską.
Zmienność decyzji świadczy o ciągłości dowodzenia

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 15 gru 2016, 13:13

kolego [b]czubek[/b], jak tam zakończyła sie u ciebie historia z wymianą uszczelki miski? Mam problem z wyciekami i zamiarzam coś z tym zrobić. Z tego co juz sie dowiedziałem twój mechanik miał racje, do zdjęcia miski przeszkadza rurka łącząca oba bloki którą da sie zdemontować tylko demomntując przedni pas.

Pytanie mam też do kolegi [b]pawlosso[/b], jakie trudności są w wymianie uszczelki tej pod kolektorem? czy do montaży kolektora spowrotem potrzebuje jakieś nowe uszczelki? Jakieś inne uszczelki oprócz tej docelowej? Te docelową uszczelkę kupiłeś w aso orginał czy zamiennik? Pisałeś że 35 zł więc domniemam że zamiennik ale wole zapytać. Jakiej firmy?

I ostatnie kluczowe pytanie, czy te uszczelke pod koletorem da sie wymienić nie demontując przedniego pasa?

Dodano: 2016-12-15, 13:13
Jesli jeszcze kogos interesuje temat to odpowiem sam sobie bo uszczelka juz wymieniona.
Wymiana tej feralnej uszczelki pod kolektorem nie jest taka straszna jak wyglada.
Po zdjeciu kolektora potrzebujemy nowe usczelki pod niego x2 oraz wskazana uszczelka pod przepustnice w aso dalem cos 10zl. Podczas demontarz trzeba rozpiac sporo wezykow i upuscic plynu chlodniczego.
Dobrze za opatrzyc sie w plastikowe bolce naprowadzajace kolektor, ktore sa miedz kolektorem a glowica, z regoly sa z twrdniale od temperatury i lamia sie, w aso tez pare zl. Trzeba je wykrecic do wymiany uszczelki.
Z przodu kolektora tam gdzie jest gruszka od sterowania klapami trzeba odpic pare wtyczek i wezyk ale da sie to zrobic juz po odkreceniu i odsunieciu go troche od chlodnicy wiec da rade bez demontazu przodu.

Jak by cos jeszecze to jestem poki co na swierza wiec smialo pytac.

Bonzu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 paź 2016, 15:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Bonzu » 07 sty 2017, 17:06

Mam pytanie jeśli chodzi o wycieki opisywane przez Was i ubytki na poziomie 1l/1000km.

Czy silnik zostawiał plamy w garażu/na podjeździe?

Ja borykam się obecnie ze zużyciem oleju na poziomie 1l/1500km i niestety nie zauważam żadnych objawów wycieków.
Olej jaki miałem zalany przez poprzedniego właściciela to Motul 5W30. Jak stwierdziłem tak duże zużycie i brak wyraźnych wycieków to na dolewki zacząłem stosować Motul 10W60. Niestety pomimo zimowej aury nie zauważam zmniejszenia zużycia oleju. A jeśli chodzi o konsumpcję oleju przez silnik to dolewany przeze mnie olej ją powinien ograniczyć. No chyba, że silnik filtruje sobie te lepkości i "pije" ciągle ten 5W30. 😍

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 08 sty 2017, 15:42

Bonzu

Ja bym nie ryzykował lania gęstrzego oleju. Znajomy ogarnięty mechanik uczulał mnie na to, żeby nawet na dolewki lać syntetyk o podobnych parametrach. Mówił, że te silniki nie lubią gęstych olejów i panewki mogą na tym ucierpieć.

Ja u siebie mam do ogarnięcia wycieki, ale raczej będę się za nie zabierał przy wymianie rozrządu. Nie liczyłem ile oleju ubywa, ale stanu ubywa bardzo niewiele. Pod samochodem też nie ma plamy
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 22 cze 2017, 10:14

Temat troche zszedł na manowce, ale żeby nie zakładać nowego tematu to powrócę na pierwotną ścieżkę tematu.
Mianowicie jestem wlasnie na etapie uszczelniania mojej maszyny. Wszystko rozebrane, nowy uszczelniacz w ręce, stary juz wyrwalem ale teraz mam problem jak zalozyc nowy. Należy wlozyc go tak jak by pod włos, czyli tą wewnętrzną wargą na wal ale w przeciwnym kierunku jak jest ona wywinieta. Kazdy kto miał taki uszczelniacz w rece wie ze ta warga nie jest gumowa i szczegolnie elastyczna, raz udalo mi się kiedys taki zimmering uszkodzic.
I tutaj mam pytanie, czy jest jakiś patent na włożenie go wlasciwie?
Będę bardzo wdzieczny za jaką podpowiedź.

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 21 sie 2017, 21:03

Siema.

Koledzy czy ktoś może podać nr częśc? Chodzi mi o:

1. Uszczelki kolektora ssacego, te dwie metalowe gdzie łączy sie kolektor ssący z głowicą
2. Uszczelka pokrywy bloku pod kolektorem ssącym
3. Plastikowe kolki naprowadzające kolektor (chyba dwa idą)
4. Trójnik wezykow podcisnienia za kolektorem oraz wezyki
5. Uszczelka podstawy filtra oleju jesli taka tam idzie

Z góry dzięki
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 sie 2017, 22:37

Numery części wraz z cenami z ASO:
1. 077 129 717 Q (x2)- ok. 95 zł za sztukę.
2. 079 103 161 D - ok. 45 zł.
3. 078 103 251 (x2) - ok. 2 zł za sztukę.
4. Czytaj niżej.
5. 079 115 111 A + N 909 597 01 - ok. 16 zł + 5 zł.

Jeśli chodzi o podciśnienie, to wrzucam schemat z ETKI i wskaż, o które elementy Ci chodzi, a napiszę numery i ceny :).

Obrazek

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 21 sie 2017, 22:49

No kto inny mógł pomóc jak nie Ty 😉 dzięki serdeczne!

A co do wezykow to muszę jutro zerknac bo juz ciemno było i nie jestem pewny, które to byly
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 sie 2017, 23:16

Staram się <luzik> . ELSA zaleca również wymianę zaworków/dysz :] . Głównie chodzi o ich oringi.

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 22 sie 2017, 06:37

Nie za bardzo moge zlokalizować ten trojniczek.. Ma ksztalt znaczka Mercedes i jego wezyki idą od tyłu głowic, łączą się przy przepustnicy i jeden wezyk idzie do samego przodu kolektora ssacego. No ale najwyz cos do pasuję - to akurat najmniejszy problem.

Dobrze, że mi przypomniales o tych zaworkach olejowych, mógłbyś podac ich nr? &#128513;
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga