[ BAT 4.2 334 KM] Wyciek oleju
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Sprawdź najpierw czy wtyczka dobrze podłączona, to są te wtyczki na przodzie kolektora tu od strony chłodnicy.
Można by porównać oporność na wszystkich czujnikach, zmierzyć na wszystkicz czujnikach i jeśli ten jeden się różni to najprawdopodobniej padł czujnik spalania stukowego a niestety do wymiany trzeba demontować kolektor dolotowy bo wszystkie 4 czujniki sa pod kolektorem dolotowym.
Wymiana to wykręcenie i zakręcenie nowego tylko trzeba mieć do tego klucz dynamometryczny bo to musi być zrobione bardzo precyzyjnie, inaczej można łatwo uszkodzić nowy czujnik.
Można by porównać oporność na wszystkich czujnikach, zmierzyć na wszystkicz czujnikach i jeśli ten jeden się różni to najprawdopodobniej padł czujnik spalania stukowego a niestety do wymiany trzeba demontować kolektor dolotowy bo wszystkie 4 czujniki sa pod kolektorem dolotowym.
Wymiana to wykręcenie i zakręcenie nowego tylko trzeba mieć do tego klucz dynamometryczny bo to musi być zrobione bardzo precyzyjnie, inaczej można łatwo uszkodzić nowy czujnik.
Wyciek z miski Audi A6 C6 4.2 FSI Quattro
Cześć,
Mam wyciek z miski Audi A6 C6 4.2 FSI Quattro.
Mechanik powiedział że żeby wymienić sylikon to trzeba rozebrać cały przód samochodu.
Prawdę mówi czy mnie naciąga? bo szczerze mówiąc nie mam teraz dostępu do samochodu a nie pamiętam żeby coś tam było pod miską.
Mam wyciek z miski Audi A6 C6 4.2 FSI Quattro.
Mechanik powiedział że żeby wymienić sylikon to trzeba rozebrać cały przód samochodu.
Prawdę mówi czy mnie naciąga? bo szczerze mówiąc nie mam teraz dostępu do samochodu a nie pamiętam żeby coś tam było pod miską.
Zmienność decyzji świadczy o ciągłości dowodzenia
kolego [b]czubek[/b], jak tam zakończyła sie u ciebie historia z wymianą uszczelki miski? Mam problem z wyciekami i zamiarzam coś z tym zrobić. Z tego co juz sie dowiedziałem twój mechanik miał racje, do zdjęcia miski przeszkadza rurka łącząca oba bloki którą da sie zdemontować tylko demomntując przedni pas.
Pytanie mam też do kolegi [b]pawlosso[/b], jakie trudności są w wymianie uszczelki tej pod kolektorem? czy do montaży kolektora spowrotem potrzebuje jakieś nowe uszczelki? Jakieś inne uszczelki oprócz tej docelowej? Te docelową uszczelkę kupiłeś w aso orginał czy zamiennik? Pisałeś że 35 zł więc domniemam że zamiennik ale wole zapytać. Jakiej firmy?
I ostatnie kluczowe pytanie, czy te uszczelke pod koletorem da sie wymienić nie demontując przedniego pasa?
Dodano: 2016-12-15, 13:13
Jesli jeszcze kogos interesuje temat to odpowiem sam sobie bo uszczelka juz wymieniona.
Wymiana tej feralnej uszczelki pod kolektorem nie jest taka straszna jak wyglada.
Po zdjeciu kolektora potrzebujemy nowe usczelki pod niego x2 oraz wskazana uszczelka pod przepustnice w aso dalem cos 10zl. Podczas demontarz trzeba rozpiac sporo wezykow i upuscic plynu chlodniczego.
Dobrze za opatrzyc sie w plastikowe bolce naprowadzajace kolektor, ktore sa miedz kolektorem a glowica, z regoly sa z twrdniale od temperatury i lamia sie, w aso tez pare zl. Trzeba je wykrecic do wymiany uszczelki.
Z przodu kolektora tam gdzie jest gruszka od sterowania klapami trzeba odpic pare wtyczek i wezyk ale da sie to zrobic juz po odkreceniu i odsunieciu go troche od chlodnicy wiec da rade bez demontazu przodu.
Jak by cos jeszecze to jestem poki co na swierza wiec smialo pytac.
Pytanie mam też do kolegi [b]pawlosso[/b], jakie trudności są w wymianie uszczelki tej pod kolektorem? czy do montaży kolektora spowrotem potrzebuje jakieś nowe uszczelki? Jakieś inne uszczelki oprócz tej docelowej? Te docelową uszczelkę kupiłeś w aso orginał czy zamiennik? Pisałeś że 35 zł więc domniemam że zamiennik ale wole zapytać. Jakiej firmy?
I ostatnie kluczowe pytanie, czy te uszczelke pod koletorem da sie wymienić nie demontując przedniego pasa?
Dodano: 2016-12-15, 13:13
Jesli jeszcze kogos interesuje temat to odpowiem sam sobie bo uszczelka juz wymieniona.
Wymiana tej feralnej uszczelki pod kolektorem nie jest taka straszna jak wyglada.
Po zdjeciu kolektora potrzebujemy nowe usczelki pod niego x2 oraz wskazana uszczelka pod przepustnice w aso dalem cos 10zl. Podczas demontarz trzeba rozpiac sporo wezykow i upuscic plynu chlodniczego.
Dobrze za opatrzyc sie w plastikowe bolce naprowadzajace kolektor, ktore sa miedz kolektorem a glowica, z regoly sa z twrdniale od temperatury i lamia sie, w aso tez pare zl. Trzeba je wykrecic do wymiany uszczelki.
Z przodu kolektora tam gdzie jest gruszka od sterowania klapami trzeba odpic pare wtyczek i wezyk ale da sie to zrobic juz po odkreceniu i odsunieciu go troche od chlodnicy wiec da rade bez demontazu przodu.
Jak by cos jeszecze to jestem poki co na swierza wiec smialo pytac.
Mam pytanie jeśli chodzi o wycieki opisywane przez Was i ubytki na poziomie 1l/1000km.
Czy silnik zostawiał plamy w garażu/na podjeździe?
Ja borykam się obecnie ze zużyciem oleju na poziomie 1l/1500km i niestety nie zauważam żadnych objawów wycieków.
Olej jaki miałem zalany przez poprzedniego właściciela to Motul 5W30. Jak stwierdziłem tak duże zużycie i brak wyraźnych wycieków to na dolewki zacząłem stosować Motul 10W60. Niestety pomimo zimowej aury nie zauważam zmniejszenia zużycia oleju. A jeśli chodzi o konsumpcję oleju przez silnik to dolewany przeze mnie olej ją powinien ograniczyć. No chyba, że silnik filtruje sobie te lepkości i "pije" ciągle ten 5W30. 😍
Czy silnik zostawiał plamy w garażu/na podjeździe?
Ja borykam się obecnie ze zużyciem oleju na poziomie 1l/1500km i niestety nie zauważam żadnych objawów wycieków.
Olej jaki miałem zalany przez poprzedniego właściciela to Motul 5W30. Jak stwierdziłem tak duże zużycie i brak wyraźnych wycieków to na dolewki zacząłem stosować Motul 10W60. Niestety pomimo zimowej aury nie zauważam zmniejszenia zużycia oleju. A jeśli chodzi o konsumpcję oleju przez silnik to dolewany przeze mnie olej ją powinien ograniczyć. No chyba, że silnik filtruje sobie te lepkości i "pije" ciągle ten 5W30. 😍
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 284
- Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Bonzu
Ja bym nie ryzykował lania gęstrzego oleju. Znajomy ogarnięty mechanik uczulał mnie na to, żeby nawet na dolewki lać syntetyk o podobnych parametrach. Mówił, że te silniki nie lubią gęstych olejów i panewki mogą na tym ucierpieć.
Ja u siebie mam do ogarnięcia wycieki, ale raczej będę się za nie zabierał przy wymianie rozrządu. Nie liczyłem ile oleju ubywa, ale stanu ubywa bardzo niewiele. Pod samochodem też nie ma plamy
Ja bym nie ryzykował lania gęstrzego oleju. Znajomy ogarnięty mechanik uczulał mnie na to, żeby nawet na dolewki lać syntetyk o podobnych parametrach. Mówił, że te silniki nie lubią gęstych olejów i panewki mogą na tym ucierpieć.
Ja u siebie mam do ogarnięcia wycieki, ale raczej będę się za nie zabierał przy wymianie rozrządu. Nie liczyłem ile oleju ubywa, ale stanu ubywa bardzo niewiele. Pod samochodem też nie ma plamy
Temat troche zszedł na manowce, ale żeby nie zakładać nowego tematu to powrócę na pierwotną ścieżkę tematu.
Mianowicie jestem wlasnie na etapie uszczelniania mojej maszyny. Wszystko rozebrane, nowy uszczelniacz w ręce, stary juz wyrwalem ale teraz mam problem jak zalozyc nowy. Należy wlozyc go tak jak by pod włos, czyli tą wewnętrzną wargą na wal ale w przeciwnym kierunku jak jest ona wywinieta. Kazdy kto miał taki uszczelniacz w rece wie ze ta warga nie jest gumowa i szczegolnie elastyczna, raz udalo mi się kiedys taki zimmering uszkodzic.
I tutaj mam pytanie, czy jest jakiś patent na włożenie go wlasciwie?
Będę bardzo wdzieczny za jaką podpowiedź.
Mianowicie jestem wlasnie na etapie uszczelniania mojej maszyny. Wszystko rozebrane, nowy uszczelniacz w ręce, stary juz wyrwalem ale teraz mam problem jak zalozyc nowy. Należy wlozyc go tak jak by pod włos, czyli tą wewnętrzną wargą na wal ale w przeciwnym kierunku jak jest ona wywinieta. Kazdy kto miał taki uszczelniacz w rece wie ze ta warga nie jest gumowa i szczegolnie elastyczna, raz udalo mi się kiedys taki zimmering uszkodzic.
I tutaj mam pytanie, czy jest jakiś patent na włożenie go wlasciwie?
Będę bardzo wdzieczny za jaką podpowiedź.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 284
- Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Siema.
Koledzy czy ktoś może podać nr częśc? Chodzi mi o:
1. Uszczelki kolektora ssacego, te dwie metalowe gdzie łączy sie kolektor ssący z głowicą
2. Uszczelka pokrywy bloku pod kolektorem ssącym
3. Plastikowe kolki naprowadzające kolektor (chyba dwa idą)
4. Trójnik wezykow podcisnienia za kolektorem oraz wezyki
5. Uszczelka podstawy filtra oleju jesli taka tam idzie
Z góry dzięki
Koledzy czy ktoś może podać nr częśc? Chodzi mi o:
1. Uszczelki kolektora ssacego, te dwie metalowe gdzie łączy sie kolektor ssący z głowicą
2. Uszczelka pokrywy bloku pod kolektorem ssącym
3. Plastikowe kolki naprowadzające kolektor (chyba dwa idą)
4. Trójnik wezykow podcisnienia za kolektorem oraz wezyki
5. Uszczelka podstawy filtra oleju jesli taka tam idzie
Z góry dzięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Numery części wraz z cenami z ASO:
1. 077 129 717 Q (x2)- ok. 95 zł za sztukę.
2. 079 103 161 D - ok. 45 zł.
3. 078 103 251 (x2) - ok. 2 zł za sztukę.
4. Czytaj niżej.
5. 079 115 111 A + N 909 597 01 - ok. 16 zł + 5 zł.
Jeśli chodzi o podciśnienie, to wrzucam schemat z ETKI i wskaż, o które elementy Ci chodzi, a napiszę numery i ceny .
1. 077 129 717 Q (x2)- ok. 95 zł za sztukę.
2. 079 103 161 D - ok. 45 zł.
3. 078 103 251 (x2) - ok. 2 zł za sztukę.
4. Czytaj niżej.
5. 079 115 111 A + N 909 597 01 - ok. 16 zł + 5 zł.
Jeśli chodzi o podciśnienie, to wrzucam schemat z ETKI i wskaż, o które elementy Ci chodzi, a napiszę numery i ceny .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 284
- Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Nie za bardzo moge zlokalizować ten trojniczek.. Ma ksztalt znaczka Mercedes i jego wezyki idą od tyłu głowic, łączą się przy przepustnicy i jeden wezyk idzie do samego przodu kolektora ssacego. No ale najwyz cos do pasuję - to akurat najmniejszy problem.
Dobrze, że mi przypomniales o tych zaworkach olejowych, mógłbyś podac ich nr? 😁
Dobrze, że mi przypomniales o tych zaworkach olejowych, mógłbyś podac ich nr? 😁
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga