Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6C6 2.0 TFSI - czy to słuszny wybór]

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
elvis220280
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 02 sty 2012, 22:09
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: katowice

Post autor: elvis220280 » 11 sie 2012, 17:13

spoko loko....juak coś to zniżki załatwię ni ma sprawy ;)

js
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 cze 2012, 21:41
Lokalizacja: Katowice

Post autor: js » 13 sie 2012, 18:14

Czy ma ktoś informacje o czynnosciach serwisowych dla 2.0tfsi z 2007?

Juz wiem, ze pasek 160k lub 6 lat
Olej co 15k

A jak reszta?
_________________________
Pozdrawiam, JS

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 13 sie 2012, 20:39

Płyn hamulcowy co 2 (lub 3 lata), a reszta według wskazań - czyli klocki itp.

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 16 sie 2012, 12:12

Olej hydrauliczny do wspomagania - jeśli ma kolor herbaciany - wymiana.

js
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 cze 2012, 21:41
Lokalizacja: Katowice

Post autor: js » 18 sie 2012, 10:32

3 dni temu kupiłem A6 Avant 2.0tfsi... polecam, zdecydowanie lepiej się jeździ niż 2.0TDI.

Spalanie trasa Dusseldorf Katowice 8,1l.

W mieście niestety pije jak diabeł, 10 litrów eco, normalnie 11-12.


I nie bierze nawet grama oleju!!


ps. Szukam wszystkich możliwych instrukcji, książek napraw, książek serwisowych po polsku lub angielsku.
Czy są takie materiały dla A6 z silnikiem 2.0tfsi?

Swoją drogą jeździłem sporo Octavią 1.8TSI i widzę różnicę pomiędzy tsi i tfsi.
tfsi ma małą dziurę w dolnym zakresie.
TSI żwawiej się wkręca i przyśpiesza niż tfsi.

Katalogowo przyspieszenia są podobne (octavia trochę szybciej), a jednak tsi robi lepsze wrażenie... tam wgniata w fotel jak w sportowym samochodzie.

Adam84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:00
Lokalizacja: Wrocław/dolnośląskie

Post autor: Adam84 » 19 sie 2012, 11:49

Z tego co mi wiadomo tsi i tfsi to ta sama technologia, tylko różne oznaczenia, TFSI - AUDI, TSI - SKODA i VW. Poza ilością literek technologia jest ta sama, poprostu charakterystyka silnika 1,8TSI w OCTAVI jest trochę inne - bardziej odpowiada 200TFSI z AUDI. Silnika 2,0TFSI w A6 ma 170KM i jest taką uspokojoną odmianą 200KM TFSI (obecnie również jest wariant 211KM)

Awatar użytkownika
elvis220280
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 02 sty 2012, 22:09
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: katowice

Post autor: elvis220280 » 20 sie 2012, 22:28

myknij sobie chipa na 230KM u rogala jak to zrobił kolega z forum i będziesz miał lepiej jak w Skodzince skoro audi mówisz że slabiej wgniata .... albo zrób porządek z filtrami itp itd a może się poprawi ;)

PS. Ile dałeś i jaki rok jak możes to na priv wrzuć ;) bom ciekaw ile u Niemca za takie teraz krzyczą ;)

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 10 wrz 2012, 21:50

js pisze:Odswieżam wątek.

Jak jest z wytrzymałością tego silnika na duże przebiegi? Zdaje sobie sprawę, że zależy to od eksploatacji.... ale słyszałem opinie, że około 250k i remont. Wydaje się mało.

Zamierzam kupić A6 2.0TFSI z 2008... przebiegi są w granicach 130-200k (niemcy).
NA temat przbiegu jednostek 2.0TFSI sam się rozglądam za takim i znalazłem takiego rodzynka z fajnym przebiegiem <lol> http://www.autotrader.ie/search/Audi/A6 ... annel=CARS cena oczywiście kosmos <rotfl>

ZlexY
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 11 paź 2012, 01:15
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: ZlexY » 11 paź 2012, 01:21

A jeśli komuś zależy na maksymalnym wyciszeniu silnika to co polecacie? TDI TFSI robi w tej kwestii jakąś różnicę w samochodach tej kategorii?

blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 11 paź 2012, 10:49

Tfsi duzo ciszej chodzi do 4 tys obr, pozniej dramat

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 paź 2012, 11:12

ZlexY, jeśli Ci zależy na ciszy w aucie, to najlepsza będzie benzyna... to oczywiste <okok>

ZlexY
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 11 paź 2012, 01:15
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: ZlexY » 11 paź 2012, 13:25

U mnie sprawa wygląda tak, że szukam c6 do 50 tyś. Przede wszystkim zależy mi na komforcie, potem na ekonomicznej jeździe, a na końcu na mocy silnika (dość trudna konfiguracja ;) ). 2.5 TDI, który teraz mam jest dość głośny, dlatego też myślałem o 2.0 TFSI.
Spotkałem się z opinią, że przy wyższych prędkościach (autostrady) diesel może być nawet nieco cichszy ze względu na niższe obroty... stąd to pytanie.
Przy TFSI odstrasza mnie spalanie... chcę jednak zmienić samochód, żeby koszty jego utrzymania były mniejsze.
Nie jeździłem nigdy C6, mam tylko słabe porównanie do SuperB 2003 1.9 TDI 130 KM, na którym moj 2.5 TDI prezentuje się dość słabo.
Trzeba będzie samemu przejechać się każdą opcją i wtedy ocenić :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 paź 2012, 13:36

ZlexY pisze:Trzeba będzie samemu przejechać się każdą opcją i wtedy ocenić
To chyba najlepsze wyjście... natomiast ten silnik 2.0TFSi ma dobre opinie u kolegów z Naszego forum...

ZlexY pisze:Spotkałem się z opinią, że przy wyższych prędkościach (autostrady) diesel może być nawet nieco cichszy ze względu na niższe obroty...
Myślę, że to zależy od tego, do jakiej benzyny będziesz go przyrównywał... jeśli są to silniki podobnej pojemności i konstrukcji, to nie wierzę w to, że diesel będzie cichszy <nie>

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 11 paź 2012, 17:55

po przesiadce z 1.9tdi 131KM awx odczuwam dużą różnice w wyciszeniu auta. Czasami na światłach sprawdzam czy mi przypadkiem nie zgasł. Niestety tdi zawsze będzie traktorkiem ;). Pozdrawiam

vagTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 279
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:33
Imię: Bar
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: vagTDI » 12 paź 2012, 12:06

Też przesiadłem się z Superba 1.9TDI (130 AWX), przy każdej prędkości jest dużo ciszej. Prędkości autostradowe to raczej szum powietrza i opon, chyba, że ciśnie się powyżej 220 km/h. A co do spalania - albo żwawa jazda albo oszczędności. ÂŚrednio przy mojej jeździe trzeba dodać 2 litry na 100km w porównaniu do 1.9TDI.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl