Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] rozrzad 2.4 benzyna

Silniki benzynowe
0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 06 lip 2012, 22:04

LOQ pisze:Filtr oleju to aż zassało do środka. Nie można było go wyciągnąć bez rozcięcia. Long life to chyba największy przekręt ekonomistów audi.
Już nie raz mówłem, że powinni to nazwać 'Short Life' ;|

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 07 lip 2012, 01:37

Long life to jest całkiem cwane posunięcie. Klienci biorą też pod uwagę koszty serwisowania, które przy long life są oczywiście mniejsze. Wiadomo, że nawet jakby w ogóle nie zmieniać oleju to silnik jakoś te 100tyś zrobi. Potem tracimy gwarancję, sprzedajemy samochód i zaczyna się wszystko rozsypywać. Niemcowi nie opłaca się naprawiać 5 letniego A6, które co roku jest coraz bardziej kosztowne. Wolą pogonić trupa, brać nowe w kredyt i się niczym nie przejmować. Koszty wyjdą mu te same a jeździ nowym autem. A my biedne polaczki skręcamy te klekoty do kupy, żeby się nie rozsypały. Czasem mam ochotę sprzedać wszystkie auta i kupić nową octavię tour 1.6 z gazem z salonu, może wtedy będzie z 5 lat spokoju.

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 07 lip 2012, 15:27

LOQ pisze:Long life to jest całkiem cwane posunięcie. Klienci biorą też pod uwagę koszty serwisowania, które przy long life są oczywiście mniejsze. Wiadomo, że nawet jakby w ogóle nie zmieniać oleju to silnik jakoś te 100tyś zrobi. Potem tracimy gwarancję, sprzedajemy samochód i zaczyna się wszystko rozsypywać. Niemcowi nie opłaca się naprawiać 5 letniego A6, które co roku jest coraz bardziej kosztowne. Wolą pogonić trupa, brać nowe w kredyt i się niczym nie przejmować. Koszty wyjdą mu te same a jeździ nowym autem. A my biedne polaczki skręcamy te klekoty do kupy, żeby się nie rozsypały. Czasem mam ochotę sprzedać wszystkie auta i kupić nową octavię tour 1.6 z gazem z salonu, może wtedy będzie z 5 lat spokoju.
trudno sie z tym nie zgodzic :(

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 24 lip 2012, 11:15

Jest wycena. Uszkodzony lewy wariator. ÂŻeby uzyskać gwarancję na naprawę trzeba wymienić wszystko tzn. oba wariatory, wszystkie napinacze i łaĂącuchy i do tego uszczelki pod głowicami bo taki jest wymóg przy składania osłon. Cena za wszystko to jedyne 12tyś zł i to nie w serwisie. Ale jest ponoć jakiś magik z Poznania zobaczymy co on powie.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 lip 2012, 11:21

LOQ, przedzwoĂą też do GdaĂąska do A-Z Serwis... tam u nich jak się z ciekawości dowiadywałem, to rozrząd do mnie kosztuje coś ponad 6k... z ORI częściami... z tym, że bez wariatorów pewnie ;|

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 24 lip 2012, 14:29

Wyjdzie na to samo praktycznie bo wariatory kosztują 1800zł szt i robota 2500zł + olej i filtr 330zł + pierdoły które zawsze wychodzą. To jest jakaś porażka z tymi nowymi samochodami. Szlak mnie trafia jak sobie o tym pomyślę. Najgorsze, że nie da się tego ogarnąć przepisami. Po-prostu celowe okradanie ludzi z pieniędzy. Brak etyki i moralności. Niestety robią już tak wszyscy i to w każdej dziedzinie.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 lip 2012, 15:10

LOQ, ile do Ciebie wchodzi wariatorów? U mnie są 4. Dziwne jest to, że masz starsze auto (poprzedni model), a do mnie ETKA pokazuje po 295 EUR za sztukę <mysli>

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 24 lip 2012, 16:13

Nie nie u mnie jest wszystko gitara :) mam jeszcze rozrząd na pasku i robiłem pierwszą jego wymianę po 120tyś, także mam nadzieję, że tu nie będzie niespodzianek. Problem jest w A6 C6 2.4 BDW mojego ojca. Tam są na szczęście wariatory tylko wlotowe (INTAKE).

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 24 lip 2012, 17:09

LOQ, rozumiem <okok>

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 29 sie 2012, 09:24

Temat w miarę ogarnięty. Prawdopodobnie nie trzeba-było w ogóle zaglądać do rozrządu. Wymienione zostały oba napinacze od wariatorów, pompa oleju, oba wariatory, reszta ślizgów, uszczelki pod głowicami. Silnik złożony i odpalony i dalej to samo, cyka i jeden wałek przesunięty o 12st. Po dalszych poszukiwaniach, tzn czyszczenie wszystkich zaworów i przegląd układu smarowania okazało się, że jakiś przewód był zatkany od "zasilania wariatora olejem" i dlatego pracował on na sucho i klepał. Szkoda gadać. Koszt w sumie 6300zł w tym dwie wymiany oleju. Także jak ktoś potrzebuje części od rozrządu to mam do sprzedania, wizualnie wyglądają jak nowe i powinny być sprawne. Wystawię je jeszcze na allegro i dam tutaj znać. Oczywiście na tzw gwarancji rozruchowej bo przecież nie chce nikomu wciskać szrotu.

Jeszcze pozostaje sprawa "super specjalisty" z Poznania od silników 2.4 i 3.2 którego powinniście się wystrzegać bo facet jest niepoważny. Nie chce tu robić antyreklamy ale jak ktoś będzie chciał naprawiać rozrząd w Poznaniu to możemy się skontaktować na priv. to opiszę przypadek tego delikwenta.
Ostatnio zmieniony 07 paź 2012, 22:17 przez LOQ, łącznie zmieniany 1 raz.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 sie 2012, 10:16

LOQ pisze:że jakiś przewód był zatkany od "zasilania wariatora olejem"
Dlatego ja widzę słuszność, w używaniu środków do czyszczenia silnika jak np. Motul Engine Clean, przy każdej zmianie oleju... choć pewnie wielu się nie zgodzi...

Współczuję Kolego...

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 29 sie 2012, 13:22

LOQ czy mowisz o gosciu z poznania ktory to naprawia rozrzadu u klienta w domu???

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 29 sie 2012, 19:01

LOQ pisze:dalej to samo, cyka
może to wtrysk cyka <mysli>

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 30 sie 2012, 09:53

Domel48 pisze:LOQ czy mowisz o gosciu z poznania ktory to naprawia rozrzadu u klienta w domu???
Dokładnie.

[ Dodano: 2012-08-30, 09:55 ]
goly191 pisze:
LOQ pisze:dalej to samo, cyka
może to wtrysk cyka <mysli>
Już nie cyka. Poza tym była przesunięta faza na jednym wałku nawet o 12st. Teraz jest git już wszystko, tylko niepotrzebna była naprawa rozrządu, bo wyglądał i chodził dobrze.

[ Dodano: 2012-08-30, 09:58 ]
0x4B25A pisze:
LOQ pisze:że jakiś przewód był zatkany od "zasilania wariatora olejem"
Dlatego ja widzę słuszność, w używaniu środków do czyszczenia silnika jak np. Motul Engine Clean, przy każdej zmianie oleju... choć pewnie wielu się nie zgodzi...

Współczuję Kolego...
To nie moja furka ale stresu było sporo. Co do mycia silnika to olej castrol edge 5w30 ma silne własności myjące ale trzeba go wymieniać co 15tyś lub co roku a nie co 30tyś jak to miało miejsce wcześniej.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Moje auto: A7 4K
Rocznik: 2015
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 30 sie 2012, 15:04

Jak poradziles sobie z przesunieta faza na walku??? Co do tego goscia to bralem od niego zawor przestawiajacy fazy na wydechu ale tez gadal cos w stylu ze sam musi zrobic bo sam sobie nie poradze ,a i tak skonczy sie na wymianie pompy oleju i rozrzadu (gora).Jakos zawor wymienilem i na razie oodpukac nie mam zadnego bledu o walku rozrzadu itp.

PS.Nie znam goscia osobiscie wiec nie bede go ani chwalil ani ganil. Zawor sprzedal mi akurat sprawny bo chodzi ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga