Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] rozrzad 2.4 benzyna

Silniki benzynowe
Tomas

[a6 c6] rozrzad 2.4 benzyna

Post autor: Tomas » 28 cze 2009, 02:07

Witam,mam pytanie odnosnie rozrzadu w c6 2.4 benzyna wiem ze jest tam lancuch ale po lekturach na temat przypadlosci silnikow 2.7 i 3.0 tdi i ich napinaczy oraz silnika 2.0 tdi (imbusik)chcialem cos znalesc na temat silnikow benz.Moja c6 2.4 ma 160 tkm i nie wiem czy juz sie mam zaczac martwic czy moge spokojnnie zrobic drugie tyle,czy jest jakas gorna granica dla tych motorow np.200 tkm lub wiecej bez ingerencji w rozrzad .Chcialem sie czegos dowiedziec w ASO ale gosciu mi powiedzial{PANIE TRZA JEZDZIC AZ SIE COS NIE ZACZNIE TLUC}podziekowalem za fochowa opinie :-D Prosze o jakas porade osoby ktore mialy do czynienia z tym silnikiem{rozrzad} lub 3.2 benzyna podobnej konstrukcji,czy mozna spokojnie jezdzic czy trzeba byc przygotowany na nie maly wydatek?pozdro

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 28 cze 2009, 10:21

Tomas pisze:PANIE TRZA JEZDZIC AZ SIE COS NIE ZACZNIE TLUC
może i trochę gościu przesadził, ale z drugiej strony mówi dobrze
bo skoro jest tam łańcuch to o co chodzi, w mesiach się wymienia podobno te łańcuchy po 1mln km (jak silnik wytrzyma)
raczej nie masz się o co martwić z tym rozrządem

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 28 cze 2009, 11:08

Jak dzwoniłem do ASO żeby dowiedzieć się czy mam łańcuch czy pasek, długo musiałem czekać ponieważ nie robili tego jeszcze w tym silniku a jak nie robili tzn że się nic z tym nie dzieje :-D

Tomas

Post autor: Tomas » 28 cze 2009, 11:14

Moze nie sprecyzowalem dokladnie nie chodzi mi o sam lancuch (bo wiadomo jest on na caly zywot silnika) tylko o napinacze lub rolki prowadzace ktore sie podobno sypia w silnikach V 2.7 i 3.0 tdi i trzeba wtedy wyciagac caly silnik bo rozrzad jest od strony scianki grodziowej,no ale mysle ze w benzynkach audi sie bardziej postaralo i nie bedzie takich problemow.pozdro

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 28 cze 2009, 11:23

Do tej pory nie słyszałem o awari tych podzespołów w 2.4 a silnik 3.2 to inna konstrukcja (bezpośredni wtrysk) TFSI

Tomas

Post autor: Tomas » 28 cze 2009, 11:30

Nie TFSI tylko FSI 3.2 bez turbo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 28 cze 2009, 11:44

Tomas pisze: bez turbo
Wyprzedziłem konstruktorów :mrgreen:

Tomas

Post autor: Tomas » 28 cze 2009, 11:56

KMS jest juz po lifcie 3.0 TFSI 290 kucy <ok>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 28 cze 2009, 12:30

jedno co mnie ciekawi to jak to jest z "pracą" tego 2.4 w C6 na łańcuchu
silniki merca z łańcuchem słyną z tego że są tak jakby "głośniejsze" bo jak by nie było to "łańcuch", a jak to jest w C6 :?: jest słychać ten rozrząd przy pracy auta :?: , chodzi mi bardziej na zewnątrz niż wewnątrz, bo wiadomo w środku zadbali o wygłuszenie
np u mnie stojąc przy chodzącym silniku jest naprawdę mega cicho

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 28 cze 2009, 12:49

goly191 pisze:u mnie stojąc przy chodzącym silniku jest naprawdę mega cicho
Więc nic się nie zmieniło :-D

Tomas

Post autor: Tomas » 28 cze 2009, 15:15

Mialem starsza bude c5 2.4 i powiem ze silnik w c6 pracuje jeszcze bardziej kazacko, co do wyciszenia jest ok nie slychac silnika na zewnatrz tylko jak kupowalem samochod zwrocilem uwage na glowice sa glosniejsze niz w starej budzie tak jakby zawory klekotaly ale po dluzszych ogledzinach i sprawdzeniu jeszcze 2 innych sztuk goscie z ASO uswiadomili mi ze taka jest konstrukcja silnika zwiazane to jest z tym ze na biegu jalowym silnik pracuje na ubozszej mieszance przez to c6 jest bardziej oszczedne,pozatym dwa wydechy robia swoje brzmienie c6 jest bardziej rasowe od c5 :-)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 28 cze 2009, 16:02

KMS pisze:Więc nic się nie zmieniło :-D
tak podejrzewałem, że audi nie da ciała w tym względzie, co cieszy :->
Tomas pisze:dwa wydechy robia swoje brzmienie c6 jest bardziej rasowe od c5 :-)
ale jak one lecą, bo zauważyłem w C6 w dieslu, że niby ma 2 wydechy ale z tyłu :lol: a jak się zegnie i sprawdzi to w połowie autka dopiero są one rozdzielane na dwa, nawet A4 po 05r w 3.0 tdi ma tak samo, czyli od połowy dopiero dwa wydechy
moja ma dwa od samego silnika :-)
a w tych C6 2.4 jakie jest Euro :?: 4 czy już Euro 5 (w co nie wątpię) :->

Tomas

Post autor: Tomas » 28 cze 2009, 16:15

Wydechy sa od samego silnika <ok> co do euro to nie jestem pewien ale cz y to takie istotne

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 28 cze 2009, 17:10

To i ja mam jedno pytanie, zauważyłem że jak wprowadzę silnik (na luzie) powyżej 2000 obr i puszczę szybko pedał gazu w oklicach 1000-1200 obr (wskazówka obrotomierza nieznacznie zwalnia) czuję niewielkie szarpnięcie i inny odgłos w tłumikach.
Ciekawy jestem jak jest u Was, czy obroty spadają równomiernie do 750 ?

Tomas

Post autor: Tomas » 28 cze 2009, 17:43

KMS obroty powinny spadac plynnie bez zadnych odglosow w wydechu i wskazowka powinna stac rowno bez zadnych wachniec ,sprawdz sondy lamda jak sa ok moze to wina kiepskiego paliwa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga