Witam wszystkich bardzo serdecznie, to mój pierwszy post na forum i od razu chciałbym się pochwalić rezultatem naprawy mojej A6 oraz podziękować za dobre rady, które czerpałem z tego forum a w szczególności za rady użytkownika "Stinger".
Opis usterki i charakterystyczne oznaki jej występowania:
- ciepły silnik mojej A6 chodził bardzo nierówno oraz falowały w nim obroty w zakresie 800-1200obr./min,
- podczas pracy silnika prawie niemożliwe było odkręcenie korka wlewu oleju,
- po wyłączeniu silnika w okolicach korka oleku słychać było wręcz pisk/syk powietrza.
Diagnoza:
- przeszukując forum w temacie o trochę niefortunnej nazwie tj. "głośna praca silnika" Stinger idealnie opisał objawy oraz charakterystyczne oznaki występowania usterki zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej tzw. "odmy" - to była trafna diagnoza!
Tak właśnie zachowywał się mój silnik - nierówno, głośno pracował, falowały obroty, bardzo mocno zasysało korek wlewu oleju a po wyłączeniu silnika słychać było pisk zasysanego powietrza z odmy (okolice wlewu oleju)
Sposób naprawy:
- kupiłem oryginalny zawór tj. "odmę" (06F129101N) i uszczelkę (06F103483E), założyłem i....
Auto jak nowe!!!
Dziękuję i pozdrawiam Was wszystkich, życzę bezusterkowej i przyjemnej jazdy naszymi A6!
Paweł.
[BPJ 2.0tfsi 170km] nierówna praca silnika i falujące obroty
Ja mialem inny objaw. U mnie zaczelo sie od błędu engine check na desce. Pojechalem na kompa sprawdzilismy i mechanik stwierdzil ze na 90% zawór odmy. skasowal i kazal jeszcze pojezdzic. Po dwóch dniach znowu check engine ale tym razem sam zgasł po kilku godzinach po czym na drugi dzien sie znowu zapalila kontrolka. Dodam ze korek nie byl jakos mocno zasysany przy sprawdzaniu! Zamowilem część w serwisie (cena ok. 160 zł Zielona Góra) wymienilem i problemu nie ma. Tak wiec objawy wystepuja rozne przy popsutej Odmie. Ku przestrodze czytalem ze zanidbanie wymiany zaworu odmy moze nawet skutkowac zassaniem uszczelki pod klawiatura
Pozdrawiam



Pozdrawiam Filip
2.0 TFSi 170 @ 200hp
2.0 TFSi 170 @ 200hp