To jest właśnie odczyt pozycji klap.mat694 pisze:Powiedzcie mi w takim razie czemu tą wtyczkę mam (chyba fabrycznie) odłączoną i nigdzie nie dynda? To chyba sterowanie czy tam odczyt pozycji klap?
Obrazek
[ BDW 2.4 177 KM] Kolektor ssący
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 mar 2017, 09:34
- Lokalizacja: Radom
Czy przy padniętym kolektorze mieliście drgania silnika? U mnie są dość duże i ciężko stwierdzić co jest przyczyna. Kolektor napewno mam padnięty bo stuka i mechanik stwierdził że terepiee od tego bo dostaje jakieś zawirowania powietrza czy coś takiego. Ewentualnie jak to sprawdzić? Chodzi mi żeby odłączyć kolektor i sprawdzić czy terepanie ustanie.
Witam,
Po długiej walce problem z kolektorem został rozwiązany.
Wszędzie na forach dostajemy informację że kolektor w silnikach 2.4 BDW jest nienaprawialny. Z tego względu pozostaje jedynie szukanie używki których cena oscyluje w granicach 1500 zł, lub zakup nowego w cenie ok 4000 zł. Po długich poszukiwaniach na niemieckim ebay znalazłem nowe kolektory do 2.4 BDW których cena z przesyłką wynosiła ok 2700 zł. Jednak to nadal kupę kasy za kawał plastiku.
Kontynuując drążenie tematu kolektora i tego co się tam rozlatuje zainteresowałem się tematem klap wirowych.
Już miałem zamawiać nowy kolektor z Niemiec gdy trafiłam na ciekawy artykuł:
https://www.auto-krak.pl/inne-marki/vw- ... simos-6-3/
Zadzwoniłem do firmy https://www.auto-krak.pl/ i od pana Zbyszka uzyskałem informację że oczywiście usuwają wadliwe klapy wirowe w kolektorach silników 2.4 BDW oraz wysterowują je ze sterownika silnika po to, aby nie było spadku mocy w górnym zakresie obrotów, co ma miejsce przy zablokowaniu klap.- a teraz najlepsze- koszt całej operacji- 500 zł
Niewiele myśląc zdemontowany kolektor wraz ze sterownikiem silnika załadowałem do bagażnika auta zastępczego
i popędziłem z nim 256 km do firmy Auto-Krak.
Po 3 dniach poczta dostarczyła mi naprawiony kolektor, który po zamontowaniu pracuje cichutko i bez problemów z brakiem mocy
Pozdrawiam
Po długiej walce problem z kolektorem został rozwiązany.
Wszędzie na forach dostajemy informację że kolektor w silnikach 2.4 BDW jest nienaprawialny. Z tego względu pozostaje jedynie szukanie używki których cena oscyluje w granicach 1500 zł, lub zakup nowego w cenie ok 4000 zł. Po długich poszukiwaniach na niemieckim ebay znalazłem nowe kolektory do 2.4 BDW których cena z przesyłką wynosiła ok 2700 zł. Jednak to nadal kupę kasy za kawał plastiku.
Kontynuując drążenie tematu kolektora i tego co się tam rozlatuje zainteresowałem się tematem klap wirowych.
Już miałem zamawiać nowy kolektor z Niemiec gdy trafiłam na ciekawy artykuł:
https://www.auto-krak.pl/inne-marki/vw- ... simos-6-3/
Zadzwoniłem do firmy https://www.auto-krak.pl/ i od pana Zbyszka uzyskałem informację że oczywiście usuwają wadliwe klapy wirowe w kolektorach silników 2.4 BDW oraz wysterowują je ze sterownika silnika po to, aby nie było spadku mocy w górnym zakresie obrotów, co ma miejsce przy zablokowaniu klap.- a teraz najlepsze- koszt całej operacji- 500 zł

Niewiele myśląc zdemontowany kolektor wraz ze sterownikiem silnika załadowałem do bagażnika auta zastępczego

Po 3 dniach poczta dostarczyła mi naprawiony kolektor, który po zamontowaniu pracuje cichutko i bez problemów z brakiem mocy

Pozdrawiam
Koledzy, jeżeli klapy w kolektorze to nie problem, to zobaczcie ile osób z forum boryka się z tym tematem i w efekcie czego najczęściej zmuszonych było do wydania ponad 4000 zł na nowy kolektor z ASO.
Myślę że nie należy tego bagatelizować, ponieważ jeżeli któryś z elementów uszkodzonych klap wirowych wpadnie do silnika to koszty naprawy przewyższą nawet rozrząd.
Pozdrawiam
Myślę że nie należy tego bagatelizować, ponieważ jeżeli któryś z elementów uszkodzonych klap wirowych wpadnie do silnika to koszty naprawy przewyższą nawet rozrząd.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 29 sie 2016, 14:27
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
kolega Słoniu pisal ze ktos jest w fazach wymyslenia czegos, czekamy ciagle bo chca na to dawac gwarancje wiec musze zrobic to porzadnie ( 5 str tego tematu)
ty sam napisales ze Pan Zbyszek cos robi co niby nie ma straty mocy w gornej fazie obrotow ?
zawsze mozna uzywke tez kupic i 2 razy wymienic uzywke zeby koszt byl taki sam jak przy wymianie na nowy.
Jako tako pojawiaja sie mozliwosci. Koszta sa rozne w zaleznosci od sposobu usuniecia usterki z klapkami. Szkoda ze nie ma takich mozliwosci przy rozrzadzie gdzie jednak tylko wymiana, tylko wyjecie rozrzadu z ciezko dostepnego miejsca i kieszen boli duzo bardziej..
ty sam napisales ze Pan Zbyszek cos robi co niby nie ma straty mocy w gornej fazie obrotow ?
zawsze mozna uzywke tez kupic i 2 razy wymienic uzywke zeby koszt byl taki sam jak przy wymianie na nowy.
Jako tako pojawiaja sie mozliwosci. Koszta sa rozne w zaleznosci od sposobu usuniecia usterki z klapkami. Szkoda ze nie ma takich mozliwosci przy rozrzadzie gdzie jednak tylko wymiana, tylko wyjecie rozrzadu z ciezko dostepnego miejsca i kieszen boli duzo bardziej..
Czy ktoś się orientuje na jakiej zasadzie działa ta gruszka z przodu kolektora? U mnie po odpaleniu zaciąga klapy i je zamyka. Problem pojawia się przy wyższych obrotach. Do 4 tys nie ma żadna reakcji gruszki przez co klapy są cały czas zamknięte i zaczyna stukac. Kolektor wyciągam wydaje się jeszcze w pozadku. Problem lezy chyba w sterowaniu. Tylko gdzie jest wadliwa cześć?
Matteo i jak się sprawuje auto po dłuższym nieużywaniu wymontowanych klap? Jak z mocą w niskim zakresie obrotów?Matteoz21 pisze:Witam,
Po długiej walce problem z kolektorem został rozwiązany.
Wszędzie na forach dostajemy informację że kolektor w silnikach 2.4 BDW jest nienaprawialny. Z tego względu pozostaje jedynie szukanie używki których cena oscyluje w granicach 1500 zł, lub zakup nowego w cenie ok 4000 zł. Po długich poszukiwaniach na niemieckim ebay znalazłem nowe kolektory do 2.4 BDW których cena z przesyłką wynosiła ok 2700 zł. Jednak to nadal kupę kasy za kawał plastiku.
Kontynuując drążenie tematu kolektora i tego co się tam rozlatuje zainteresowałem się tematem klap wirowych.
Już miałem zamawiać nowy kolektor z Niemiec gdy trafiłam na ciekawy artykuł:
https://www.auto-krak.pl/inne-marki/vw- ... simos-6-3/
Zadzwoniłem do firmy https://www.auto-krak.pl/ i od pana Zbyszka uzyskałem informację że oczywiście usuwają wadliwe klapy wirowe w kolektorach silników 2.4 BDW oraz wysterowują je ze sterownika silnika po to, aby nie było spadku mocy w górnym zakresie obrotów, co ma miejsce przy zablokowaniu klap.- a teraz najlepsze- koszt całej operacji- 500 zł![]()
Niewiele myśląc zdemontowany kolektor wraz ze sterownikiem silnika załadowałem do bagażnika auta zastępczegoi popędziłem z nim 256 km do firmy Auto-Krak.
Po 3 dniach poczta dostarczyła mi naprawiony kolektor, który po zamontowaniu pracuje cichutko i bez problemów z brakiem mocy![]()
Pozdrawiam
czy po takiej operacji nie będą pokazywały się błędy na wyświetlaczu? Też myślę poważnie , by wysłać tam swoj kolektor, dziś dzwoniłem i powiedzieli, że to kilka godzin roboty i zrobiony
Ostatnio zmieniony 13 lut 2018, 16:23 przez kamm92, łącznie zmieniany 1 raz.