[ BDW 2.4 177 KM] Kolektor ssący
[ BDW 2.4 177 KM] Kolektor ssący
Witam wszystkich, mam dwa pytania. Pierwszy problem dotyczy kolektora ssącego którego przyszedł czas na wymianę. Wiem że nie można go naprawić a koszt nowego to ponad 4000 zł i nasuwa się pytanie czy można jeździć z odłączoną rurką od kolektora? i co ewentualnie może się stać jeśli nie? Dodam że auto po odłączeniu rurki pracuje i zbiera się ładnie. Drugie pytanie , czy kolektor od 3,2 FSI będzie pasował do 2,4 (kupując uszczelkę w sklepie motoryzacyjnym pod kolektor widziałem na monitorze rzut silnika i ta uszczelka była przypisana do 2,4 i 3,2 FSI) ? Bo zastanawiam się nad kupnem używki ale dostępne są tylko od 3,2 natomiast do 2,4 nie mogę nigdzie znaleźć. Jeśli chodzi o numer katalogowy kolektora 2,4 to 06E133201L a 3,2 to 06E133210L jak widać różnica jest w 3-ech ostatnich liczbach.
Z góry dziękuje za pomoc.
Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2015, 16:22 przez Vlad, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 gru 2014, 10:12
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Podpinam się pod temat, wymieniłem parę dni temu rozrząd i od razu po odpaleniu zaczęło stukać, ustalili że to kolektor. Mam identyczne pytanie jak kolega wyżej. Natomiast dziś w ASO usłyszałem że można wymienić samą 'gruszkę' na której jest jakieś cięgno i podobno najczęściej to wystarcza bo sam kolektor nie wysiada tylko to cięgno. Przynajmniej takie teorie podało ASO, że częściej wystarcza wymiana tej gruszki. Zna się ktoś na tym żeby coś podpowiedzieć ? Ewentualnie zna ktoś może numer katalogowy tej 'gruszki' ?
Różnica jest dość znacząca, koszt całego kolektora w ASO to 4500zł, koszt tej gruszki to 1100zł.
Różnica jest dość znacząca, koszt całego kolektora w ASO to 4500zł, koszt tej gruszki to 1100zł.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 gru 2014, 10:12
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Ja swój odebrałem w poniedziałek, w sumie z uszczelkami (bo nie ma w zestawie) i uszczelką z tyłu na rurę zapłaciłem 3900PLN ale to już ze zniżkami. A kolektor jest raczej nienaprawialny, chociaż jak dostanę swój stary to podrzucę do jednego magika być może coś wymyśli. U mnie ewidentnie jedna prowadnica na której są zawieszone klapki miała luz który powodował słyszalne stukanie gdy silnik wchodził w wibracje. Podobno te które są teraz sprzedawane to już 4 generacja tych kolektorów i podobno są poprawione, chociaż to dalej jest plastik.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 08 gru 2014, 10:12
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Można, pozostaje kwestia - jak długo ? Ja bym wolał nie sprawdzać. Gdyby te klapki nie były potrzebne w kolektorze to dałoby się je usunąć jak w dieslu, a niestety się nie da bo auto straci moc zwłaszcza na niskich obrotach. Ja nie czytałem ani nie słyszałem czy ktoś tak jeździł i jak długo i sam wolałem na własnym przykłądzie nie sprawdzać, nie swędzi mnie 7k na nowy motor.