Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BDW 2.4 177 KM] Kolektor ssący

Silniki benzynowe
Koner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:12
Imię: Piotr
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Koner » 10 mar 2015, 17:08

Gaz nie ma z tym raczej nic wspólnego, u mnie klekotał zanim założyłem instalację, wymieniłem i od razu zakładałem gaz. Kolektor to kolejna fabryczna przypadłość na której zarabiają kasę.

kitok3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 16 sty 2014, 12:05
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kitok3 » 11 mar 2015, 19:18

Mogę podać namiary na nowe i tańsze kolektory. Pisać na priv.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 11 mar 2015, 19:30

kitok3, mam to potraktować jako próbę handelku na Forum? <luzik> Podaj tutaj namiary i będzie dla potomnych ;p
Warsztat, naprawy Audi A6.

kitok3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 16 sty 2014, 12:05
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kitok3 » 11 mar 2015, 20:10

Niestety nie jest to chanel ale przydatna informacja dla tych którzy mają problem z kolektorem w 2.4 v. Ja skorzystałem i jestem zadowolony. <lol> w sprawie kolektorów pisać do : michalwruszak@o2.pl

Dodano: 2015-03-11, 19:10
Niestety kolektory do naszych 2.4 v6 nie są tanie w serwisie w Szczecinie 4800 bez uszczelek. Ale są miejsca gdzie można wyrwać je taniej . Ale jak się chciało mieć audi to się ma. Ale pusto w portfelu.

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 30 gru 2015, 13:58

Ja pier..le co za szajs i za takie pieniądze jeszcze, <uoee> w C5 rozwiązanie idelne jeden wałeczek przez cały kolektor na nim pierścienie podzielające komory i wszystko tanie i rozbieralne z dwóch stron. Więc postanowiłem podzielić się tym gdzie szukać i co rozebrać w A6 C6 2.4 BDW by wyeliminować dwa zasadnicze pytania czy stuka rozrząd czy kolektor?
Poniżej przedstawiam filmik:



I właśnie z tąd bierze się to stukanie ?
Po głowie już mi chodzi jak to naprawić <mysli> o skutkach mego nikczemnego planu poinformuję <cwaniak>

lukasv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 04 paź 2015, 10:36
Lokalizacja: Przyszowa/Paderborn

kolektor

Post autor: lukasv6 » 30 gru 2015, 16:16

czyli rozumiem że gość na tym filmie próbuje manualnie wyłączyć klapy. Lipne te kolektory powinny być na nie akcje <nerwus>

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 05 kwie 2016, 16:06

On pokazuje gdzie wyrabia się kolektor i że to jest przyczyną stukania po odpaleniu auta. Po zdjęciu pokrywy gruszki nie noże być luzu tak jak tu:



[ Dodano: 2016-04-05, 16:06 ]
Mam już patent na usunięcie stuków w kolektorze ssącym w 2,4 BDW :]

kenzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kenzi » 05 kwie 2016, 16:47

Pochwal się co za patent?

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 06 kwie 2016, 13:26

Na wstępie zaznaczam że nie jest to naprawa tylko wyeliminowanie stukania w kolektorze ssącym w silniku 2,4 BDW.
Więc zaczynamy od odkręcenia osłony zaznaczonej strzałką na biało po otwarciu ukażą się nam dwie białe zębatki ,które muszą być opuszczone w dół inaczej zamknięte.
Aby unieruchomić lewą wystarczy w przewód od podciśnienia włożyć odpowiedni śrut z łożyska w kolanko zaznaczone kolorem czerwonym.
Natomiast prawą trzeba unieruchomić kołkiem plastikowym lub silikonem kto co ma pod ręką ważne jest aby obydwie były zamknięte.
Taki zabieg zrobiłem dla kolegi bo od 1600 do 2200 obrotów waliło jak by zawory się pourywały w cylindrach.
Jeździ z tym już pół roku i to w dodatku z LPG i nic się nie dzieje żadnego tarpania , szarpania i tym podobnych, jedynym minusem według mnie to spadek mocy zabrało jednak trochę koni bo już nie tak wkręca się na obroty , a plus to ponad 4 koła w portfelu
Poniżej przedstawiam filmik , który ilustruje jak to wygląda po otwarciu i co jest powodem tego stukania.


kenzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:35
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kenzi » 06 kwie 2016, 13:36

Błędy wywala ???

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 06 kwie 2016, 13:44

Przed operacją w silniku były błędy o zbyt ubogiej mieszance paliwa po wykasowaniu i tak wracały ale dla mnie to norma przy LPG , a po zabiegu prócz tej mieszanki żadnych dodatkowych nie wywala.

jerrytnt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 sie 2016, 12:58
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Kolektor ssący

Post autor: jerrytnt » 11 sie 2016, 19:13

Vlad pisze:Witam wszystkich, mam dwa pytania. Pierwszy problem dotyczy kolektora ssącego którego przyszedł czas na wymianę. Wiem że nie można go naprawić a koszt nowego to ponad 4000 zł i nasuwa się pytanie czy można jeździć z odłączoną rurką od kolektora? i co ewentualnie może się stać jeśli nie? Dodam że auto po odłączeniu rurki pracuje i zbiera się ładnie. Drugie pytanie , czy kolektor od 3,2 FSI będzie pasował do 2,4 (kupując uszczelkę w sklepie motoryzacyjnym pod kolektor widziałem na monitorze rzut silnika i ta uszczelka była przypisana do 2,4 i 3,2 FSI) ? Bo zastanawiam się nad kupnem używki ale dostępne są tylko od 3,2 natomiast do 2,4 nie mogę nigdzie znaleźć. Jeśli chodzi o numer katalogowy kolektora 2,4 to 06E133201L a 3,2 to 06E133210L jak widać różnica jest w 3-ech ostatnich liczbach.

Z góry dziękuje za pomoc.

Awatar użytkownika
kamilwwe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 lut 2012, 15:29
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: kamilwwe » 11 sie 2016, 20:54

Nie , nie pasuje od 3.2 mimo że uszczelka jest taka sama. Ja niedługo będę rozbierał taką Audice na części i kolektor jest tam w bardzo dobrym stanie. Pisz do mnie na PW za jakiś tydzień.

jerrytnt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 sie 2016, 12:58
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Kolektor ssący

Post autor: jerrytnt » 12 sie 2016, 18:06

Vlad pisze:Witam wszystkich, mam dwa pytania. Pierwszy problem dotyczy kolektora ssącego którego przyszedł czas na wymianę. Wiem że nie można go naprawić a koszt nowego to ponad 4000 zł i nasuwa się pytanie czy można jeździć z odłączoną rurką od kolektora? i co ewentualnie może się stać jeśli nie? Dodam że auto po odłączeniu rurki pracuje i zbiera się ładnie. Drugie pytanie , czy kolektor od 3,2 FSI będzie pasował do 2,4 (kupując uszczelkę w sklepie motoryzacyjnym pod kolektor widziałem na monitorze rzut silnika i ta uszczelka była przypisana do 2,4 i 3,2 FSI) ? Bo zastanawiam się nad kupnem używki ale dostępne są tylko od 3,2 natomiast do 2,4 nie mogę nigdzie znaleźć. Jeśli chodzi o numer katalogowy kolektora 2,4 to 06E133201L a 3,2 to 06E133210L jak widać różnica jest w 3-ech ostatnich liczbach.

Z góry dziękuje za pomoc.


[ Dodano: 2016-08-12, 18:06 ]
Jestem nowy i troche się zamixowalem
W mojej 2.4 tukły się klapki ale ogarnołem to ograniczając pełne zamkniecie klapek (blokadę zrobilem na gruszce ktura otwiera i zamyka klapy ) mam dwa kolektory jeden rozebrany dlatego mogłem zobaczyć fizycznie o co chodzi jeżdzie tak rok i jest wszystko ok

kori
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 15 sie 2009, 12:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kori » 18 sie 2016, 23:04

jerrytnt pisze:W mojej 2.4 tukły się klapki ale ogarnołem to ograniczając pełne zamkniecie klapek (blokadę zrobilem na gruszce ktura otwiera i zamyka klapy ) mam dwa kolektory jeden rozebrany dlatego mogłem zobaczyć fizycznie o co chodzi jeżdzie tak rok i jest wszystko ok
Chyba nie opisałeś tego co zrobiłeś, nie da sie ograniczyć zamkniecia klap tzn da się ale to nie pomoże przy stukaniau. W gruszce jest sprężyna i to ona wysuwa dzwignie która naciska na zębatkę a ta dociska klapy do kanałów kolektora i nie stukają.
Jeśli masz rozcięty kolektor zrób zdjęcia i wklej tu.
Błąd oczywiście będzie i to od razu po odpaleniu, bo wtedy klapy już się otwierają i zamykaja przy ok 4k rmp. Na zębatce jest czujnik pozycji klapyi nic na to nie poradzisz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl