[ BDW 2.4 177 KM] Kolektor ssący
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Niestety nie jest to chanel ale przydatna informacja dla tych którzy mają problem z kolektorem w 2.4 v. Ja skorzystałem i jestem zadowolony.
w sprawie kolektorów pisać do : michalwruszak@o2.pl
Dodano: 2015-03-11, 19:10
Niestety kolektory do naszych 2.4 v6 nie są tanie w serwisie w Szczecinie 4800 bez uszczelek. Ale są miejsca gdzie można wyrwać je taniej . Ale jak się chciało mieć audi to się ma. Ale pusto w portfelu.

Dodano: 2015-03-11, 19:10
Niestety kolektory do naszych 2.4 v6 nie są tanie w serwisie w Szczecinie 4800 bez uszczelek. Ale są miejsca gdzie można wyrwać je taniej . Ale jak się chciało mieć audi to się ma. Ale pusto w portfelu.
Ja pier..le co za szajs i za takie pieniądze jeszcze,
w C5 rozwiązanie idelne jeden wałeczek przez cały kolektor na nim pierścienie podzielające komory i wszystko tanie i rozbieralne z dwóch stron. Więc postanowiłem podzielić się tym gdzie szukać i co rozebrać w A6 C6 2.4 BDW by wyeliminować dwa zasadnicze pytania czy stuka rozrząd czy kolektor?
Poniżej przedstawiam filmik:
I właśnie z tąd bierze się to stukanie ?
Po głowie już mi chodzi jak to naprawić
o skutkach mego nikczemnego planu poinformuję 

Poniżej przedstawiam filmik:
I właśnie z tąd bierze się to stukanie ?
Po głowie już mi chodzi jak to naprawić


Na wstępie zaznaczam że nie jest to naprawa tylko wyeliminowanie stukania w kolektorze ssącym w silniku 2,4 BDW.
Więc zaczynamy od odkręcenia osłony zaznaczonej strzałką na biało po otwarciu ukażą się nam dwie białe zębatki ,które muszą być opuszczone w dół inaczej zamknięte.
Aby unieruchomić lewą wystarczy w przewód od podciśnienia włożyć odpowiedni śrut z łożyska w kolanko zaznaczone kolorem czerwonym.
Natomiast prawą trzeba unieruchomić kołkiem plastikowym lub silikonem kto co ma pod ręką ważne jest aby obydwie były zamknięte.
Taki zabieg zrobiłem dla kolegi bo od 1600 do 2200 obrotów waliło jak by zawory się pourywały w cylindrach.
Jeździ z tym już pół roku i to w dodatku z LPG i nic się nie dzieje żadnego tarpania , szarpania i tym podobnych, jedynym minusem według mnie to spadek mocy zabrało jednak trochę koni bo już nie tak wkręca się na obroty , a plus to ponad 4 koła w portfelu
Poniżej przedstawiam filmik , który ilustruje jak to wygląda po otwarciu i co jest powodem tego stukania.
Więc zaczynamy od odkręcenia osłony zaznaczonej strzałką na biało po otwarciu ukażą się nam dwie białe zębatki ,które muszą być opuszczone w dół inaczej zamknięte.
Aby unieruchomić lewą wystarczy w przewód od podciśnienia włożyć odpowiedni śrut z łożyska w kolanko zaznaczone kolorem czerwonym.
Natomiast prawą trzeba unieruchomić kołkiem plastikowym lub silikonem kto co ma pod ręką ważne jest aby obydwie były zamknięte.
Taki zabieg zrobiłem dla kolegi bo od 1600 do 2200 obrotów waliło jak by zawory się pourywały w cylindrach.
Jeździ z tym już pół roku i to w dodatku z LPG i nic się nie dzieje żadnego tarpania , szarpania i tym podobnych, jedynym minusem według mnie to spadek mocy zabrało jednak trochę koni bo już nie tak wkręca się na obroty , a plus to ponad 4 koła w portfelu
Poniżej przedstawiam filmik , który ilustruje jak to wygląda po otwarciu i co jest powodem tego stukania.
Re: Kolektor ssący
Vlad pisze:Witam wszystkich, mam dwa pytania. Pierwszy problem dotyczy kolektora ssącego którego przyszedł czas na wymianę. Wiem że nie można go naprawić a koszt nowego to ponad 4000 zł i nasuwa się pytanie czy można jeździć z odłączoną rurką od kolektora? i co ewentualnie może się stać jeśli nie? Dodam że auto po odłączeniu rurki pracuje i zbiera się ładnie. Drugie pytanie , czy kolektor od 3,2 FSI będzie pasował do 2,4 (kupując uszczelkę w sklepie motoryzacyjnym pod kolektor widziałem na monitorze rzut silnika i ta uszczelka była przypisana do 2,4 i 3,2 FSI) ? Bo zastanawiam się nad kupnem używki ale dostępne są tylko od 3,2 natomiast do 2,4 nie mogę nigdzie znaleźć. Jeśli chodzi o numer katalogowy kolektora 2,4 to 06E133201L a 3,2 to 06E133210L jak widać różnica jest w 3-ech ostatnich liczbach.
Z góry dziękuje za pomoc.
Re: Kolektor ssący
Vlad pisze:Witam wszystkich, mam dwa pytania. Pierwszy problem dotyczy kolektora ssącego którego przyszedł czas na wymianę. Wiem że nie można go naprawić a koszt nowego to ponad 4000 zł i nasuwa się pytanie czy można jeździć z odłączoną rurką od kolektora? i co ewentualnie może się stać jeśli nie? Dodam że auto po odłączeniu rurki pracuje i zbiera się ładnie. Drugie pytanie , czy kolektor od 3,2 FSI będzie pasował do 2,4 (kupując uszczelkę w sklepie motoryzacyjnym pod kolektor widziałem na monitorze rzut silnika i ta uszczelka była przypisana do 2,4 i 3,2 FSI) ? Bo zastanawiam się nad kupnem używki ale dostępne są tylko od 3,2 natomiast do 2,4 nie mogę nigdzie znaleźć. Jeśli chodzi o numer katalogowy kolektora 2,4 to 06E133201L a 3,2 to 06E133210L jak widać różnica jest w 3-ech ostatnich liczbach.
Z góry dziękuje za pomoc.
[ Dodano: 2016-08-12, 18:06 ]
Jestem nowy i troche się zamixowalem
W mojej 2.4 tukły się klapki ale ogarnołem to ograniczając pełne zamkniecie klapek (blokadę zrobilem na gruszce ktura otwiera i zamyka klapy ) mam dwa kolektory jeden rozebrany dlatego mogłem zobaczyć fizycznie o co chodzi jeżdzie tak rok i jest wszystko ok
Chyba nie opisałeś tego co zrobiłeś, nie da sie ograniczyć zamkniecia klap tzn da się ale to nie pomoże przy stukaniau. W gruszce jest sprężyna i to ona wysuwa dzwignie która naciska na zębatkę a ta dociska klapy do kanałów kolektora i nie stukają.jerrytnt pisze:W mojej 2.4 tukły się klapki ale ogarnołem to ograniczając pełne zamkniecie klapek (blokadę zrobilem na gruszce ktura otwiera i zamyka klapy ) mam dwa kolektory jeden rozebrany dlatego mogłem zobaczyć fizycznie o co chodzi jeżdzie tak rok i jest wszystko ok
Jeśli masz rozcięty kolektor zrób zdjęcia i wklej tu.
Błąd oczywiście będzie i to od razu po odpaleniu, bo wtedy klapy już się otwierają i zamykaja przy ok 4k rmp. Na zębatce jest czujnik pozycji klapyi nic na to nie poradzisz.