[C6 2.4] błedy dot. czujnika wałka rozrządu - PILNE
Witam
Chcial bym sie dolaczyc do tematu mam podobny problem z moim a6 tylko u mnie wygladalo to torche inaczej poniewaz z autem nie bylo zadnych problemow, az pewnego dnia przy odpaleniu z rana silnik zaczol klekotac przez jakies 2 min i przestal nastepnego dnia zrobilem 40 km po miescie wielokrotnie odpalajac i zgaszajac bez problemowo. Po czym auto stalo zgaszone przez okolo 3 godziny. Po tych 3 godzinach juz nie odpalilo. Fis pokazal low oil preasure. Mechanik nastepnego dnia podjechal z kompem i pokazalo 4 bledu polozenia i blad polozenia walu. Auto na lawete i do warsztatu pierwsze diagnozowanie wykazalo brak cianienia olejuw prawej komorze silnika.Moj mechanik twierdzi ze przeskoczyl lancuch i trzeba wyjac silnik. Teraz pytanie do was klubowicze czy mial ktos z was taki problem i czy faktycznie na 100% jest to wina lancucha
Chcial bym sie dolaczyc do tematu mam podobny problem z moim a6 tylko u mnie wygladalo to torche inaczej poniewaz z autem nie bylo zadnych problemow, az pewnego dnia przy odpaleniu z rana silnik zaczol klekotac przez jakies 2 min i przestal nastepnego dnia zrobilem 40 km po miescie wielokrotnie odpalajac i zgaszajac bez problemowo. Po czym auto stalo zgaszone przez okolo 3 godziny. Po tych 3 godzinach juz nie odpalilo. Fis pokazal low oil preasure. Mechanik nastepnego dnia podjechal z kompem i pokazalo 4 bledu polozenia i blad polozenia walu. Auto na lawete i do warsztatu pierwsze diagnozowanie wykazalo brak cianienia olejuw prawej komorze silnika.Moj mechanik twierdzi ze przeskoczyl lancuch i trzeba wyjac silnik. Teraz pytanie do was klubowicze czy mial ktos z was taki problem i czy faktycznie na 100% jest to wina lancucha
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 10:01
- Lokalizacja: Danmark
Witam Panowie
posiadam problem taki jak wyżej pisany, lewa strona silnika nie odpala a prawa pracuje normalnie. Poniżej opisałem wszystkie obserwacje. Od razu powiem, że kupiłem auto w takim stanie
A6 C6 2.4 V6 BDW
1. Pali prawa strona silnika, lewa nie daje wcale ciepła po wydechu, silnik pracuje na 3 gary
2. W wydechu lewa strona daje normalne ciśnienie powietrza zimnego i jest równomierne
3. Paliwo jest (mokra świeca, czarna), iskra jest
4. Przy mocnym dodaniu gazu od obr 1000 do 3000 jest kilka prawdopodobnie strzałów paliwa w żeliwny kolektor dolotowy (dźwięk jakby śrubka mocno w niego uderzała), przy delikatniejszym i średnio delikatnym dodawaniu gazu nie ma ich
5. Silnik nie żegocze, nie psika, wszystko ok
6. Komputer pokazuje błąd czujnika G163 i właściwie tylko ten błąd z silnika, jest jeszcze błąd ESP tylko ale tym nie martwię się wcale póki co
000838 - Camshaft Position Sensor (G163)
P0346 - 006 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 5
Reset counter: 40
Mileage: 293065 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.01
Time: 13:37:01
Po zamianach czujników wałka rozrządu brak poprawy, po ich odłączeniu komunikat o braku g40 i g163 więc prawidłowo działa instalacja
Czujniki wymienione na nowe -> brak poprawy, błąd pozostał (ale nie dziwię się bo jest 60* czyli ponad normalne wartości)
Wartości z VCDS grup 92 i 93 na nowych czujnikach:
92: Zadane 0* obecnie 62st.
93 : zadane 9,3, otrzymane -30 lub 30, prędzej to na minusie, nie pamiętam dokładnie
na starych czujnikach bywało bardzo różne (czasem 0, czasem 30, czasem -30 itd) jednak podczas dodawania gazu są to wartości stałe, nie zmieniają się.
Stare czujniki pokazywały: Cam. adjustment intake bank 1 0,0%, Cam. Adjustment intake B2 (spec) 0,0* KW. Cam. adjustment intake b2 (act). 34,5* KW
Phase position bank 1 intake: 7,5* KW , Phase position bank 2 intake: -31,9*KW
Lambda ma spore korekty, jedna -30 druga -50%
7. Cewki podmienione dwie, które były wcześniej zalane olejem i brak poprawy. Cewki te dają iskrę na świecy ładnie więc ok.
Nie sprawdzone:
1. kompresja
2. ustawienie rozrządu
3. wariatory faz rozrządu
Jakieś pomysły? W środę będę dalej walczyć i sprawdzę kompresję, myślę nad wariatorem faz rozrządu by kupić. Czy silnik ma przestawiony rozrząd waszym zdaniem?
Auto z niemiec, stało od grudnia. Wtedy też ADAC było i zdiagnozowało problem z kolumną kierowniczą i jej silniczkiem, który szybko ogarnąłem. Silnik wg. właściciela był do końca ok.
posiadam problem taki jak wyżej pisany, lewa strona silnika nie odpala a prawa pracuje normalnie. Poniżej opisałem wszystkie obserwacje. Od razu powiem, że kupiłem auto w takim stanie
A6 C6 2.4 V6 BDW
1. Pali prawa strona silnika, lewa nie daje wcale ciepła po wydechu, silnik pracuje na 3 gary
2. W wydechu lewa strona daje normalne ciśnienie powietrza zimnego i jest równomierne
3. Paliwo jest (mokra świeca, czarna), iskra jest
4. Przy mocnym dodaniu gazu od obr 1000 do 3000 jest kilka prawdopodobnie strzałów paliwa w żeliwny kolektor dolotowy (dźwięk jakby śrubka mocno w niego uderzała), przy delikatniejszym i średnio delikatnym dodawaniu gazu nie ma ich
5. Silnik nie żegocze, nie psika, wszystko ok
6. Komputer pokazuje błąd czujnika G163 i właściwie tylko ten błąd z silnika, jest jeszcze błąd ESP tylko ale tym nie martwię się wcale póki co
000838 - Camshaft Position Sensor (G163)
P0346 - 006 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 5
Reset counter: 40
Mileage: 293065 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.01
Time: 13:37:01
Po zamianach czujników wałka rozrządu brak poprawy, po ich odłączeniu komunikat o braku g40 i g163 więc prawidłowo działa instalacja
Czujniki wymienione na nowe -> brak poprawy, błąd pozostał (ale nie dziwię się bo jest 60* czyli ponad normalne wartości)
Wartości z VCDS grup 92 i 93 na nowych czujnikach:
92: Zadane 0* obecnie 62st.
93 : zadane 9,3, otrzymane -30 lub 30, prędzej to na minusie, nie pamiętam dokładnie
na starych czujnikach bywało bardzo różne (czasem 0, czasem 30, czasem -30 itd) jednak podczas dodawania gazu są to wartości stałe, nie zmieniają się.
Stare czujniki pokazywały: Cam. adjustment intake bank 1 0,0%, Cam. Adjustment intake B2 (spec) 0,0* KW. Cam. adjustment intake b2 (act). 34,5* KW
Phase position bank 1 intake: 7,5* KW , Phase position bank 2 intake: -31,9*KW
Lambda ma spore korekty, jedna -30 druga -50%
7. Cewki podmienione dwie, które były wcześniej zalane olejem i brak poprawy. Cewki te dają iskrę na świecy ładnie więc ok.
Nie sprawdzone:
1. kompresja
2. ustawienie rozrządu
3. wariatory faz rozrządu
Jakieś pomysły? W środę będę dalej walczyć i sprawdzę kompresję, myślę nad wariatorem faz rozrządu by kupić. Czy silnik ma przestawiony rozrząd waszym zdaniem?
Auto z niemiec, stało od grudnia. Wtedy też ADAC było i zdiagnozowało problem z kolumną kierowniczą i jej silniczkiem, który szybko ogarnąłem. Silnik wg. właściciela był do końca ok.
Dziwne korekty na lambdzie. Komputer mocno zubaża mieszankę, może to świadczyć o lejących wtryskach.
Sprawdzałeś?
Bardzo to niezdrowe dla silnika.
Spore korekty kW* na rozrządzie. Na zimnym odpala bez zbędnego klekotania?
[ Dodano: 2017-03-21, 13:57 ]
O ile dobrze pamiętam akceptowalne odchylania synchronizacji rozrządu dla obydwu banków to chyba +/- 4 kW*
[ Dodano: 2017-03-21, 14:00 ]
Przeprowadź test sond lambda.
VCDS-->ENGINE--> BASIC SETTINGS-->GR. 34 -->HAMULEC-->TEST ON-->GAZ--> chyba 3cie okno pokaże wartość lambda. Perfekt=1,99, ok do 1,8. Poniżej lambda do wyje***nia
Sprawdzałeś?
Bardzo to niezdrowe dla silnika.
Spore korekty kW* na rozrządzie. Na zimnym odpala bez zbędnego klekotania?
[ Dodano: 2017-03-21, 13:57 ]
O ile dobrze pamiętam akceptowalne odchylania synchronizacji rozrządu dla obydwu banków to chyba +/- 4 kW*
[ Dodano: 2017-03-21, 14:00 ]
Przeprowadź test sond lambda.
VCDS-->ENGINE--> BASIC SETTINGS-->GR. 34 -->HAMULEC-->TEST ON-->GAZ--> chyba 3cie okno pokaże wartość lambda. Perfekt=1,99, ok do 1,8. Poniżej lambda do wyje***nia

Jutro sprawdzę lambdy. To napisałem tak z głowy co widziałem ale nie skupiałem się na wartościach ale z jakichś lambda to bylo .założyłem, że to ta strona która nie zapala.
Czy jest możliwe, że czujnik halla ma zwarcie i przez to jest iskra w złym momencie?
Żadnego niepokojącego klekotania nie słyszę przy odpalaniu.
Czy jest możliwe, że czujnik halla ma zwarcie i przez to jest iskra w złym momencie?
Żadnego niepokojącego klekotania nie słyszę przy odpalaniu.
Solenoid sterujący wyprzedzeniem/opóźnieniem wałka rozrządu strona pasażera. Wygląda na zwarcie. Sprawdź okablowanie tego dynksa oraz jego oporność, powinno być ok 9 ohmshogun pisze:U mnie niestety jest inaczej. Po wykasowaniu i ponownym uruchomieniu silnika zaraz wraca 1 błąd:
16394 P0010 A camshaft position actuator circuit bank1: malfunction - short circuit to another valve
niestety biegły w tym temacie nie jestem a na wizytę u maga od Audi zapisałem się dopiero na za ponad tydzień, jak dla mnie mam po prostu uszkodzony czujnik obrotów walka i tyle. Tylko teraz pytanie czy jazda z taką usterką jest bezpieczna? Dodam, że żadna kontrolka typu check / epc się nie świeci. Wnioskuję stąd, że usterka nie należy do krytycznych. Może ktoś mądrzejszy ode mnie się wypowie?

Camshaft Variable Timing Solenoid Valve 06E109257J
Nie musi to świadczyć o problemie z rozrządem.
Mimo to, odradzam dłuższe dystansy w wypadku usterki ciągłej. W takim wypadku teoretycznie jeden bank może być sterowany prawdiłowo, drugi wogóle, a przecież one są połączone fizycznie. Nie wiem co wtedy robi komputer, być może odłącza sterowanie i tracisz funkcję zmiennych faz rozrządu a może nie odłącza i wtedy to nie chce myśleć co się może stać

[ Dodano: 2017-03-21, 15:12 ]
Dopiero zobaczyłem że to był post z 2010

Mam nadzieję, że już sobie naprawiłeś

Cześć Panowie,
na wstępie powiem, że nie mam już siły i pieniędzy...BŁAGAM O POMOC! NAPRAWDĘ BŁAGAM!!!!
Przy 180 check engine zaczął mrugać, padł mi silnik, dziura w tłoku...kupiłem drugi silnik, TEN SILNIK: http://allegro.pl/silnik-bdw-2-4-audi-a ... 91248.html
Silnik zamontowwany i wywala błędy:
KOMPTER W BOSH SERVICE (chyba ESI(tronic) 2.0
- P2075 Czujnik położenia kolektrowa ssącego
- P0346 Czujnik położenia wałka rozrządu
Kąt wyprzedzania zapłonu pokazuje od -8 do -13 stopni
Inny komputer
- P2075 - Czujnik przełącznika kolektora dolotowego, usterka obwodu | stały
- P0346 - Obwód czujnika wału rozrządu, sygnał nierealny | stały
- U 01.11 Brak komunikacji z modułem sterującym akumulatorem | stały
Oczywiście martwi mnie błąd wałków (przestawiony rozrząd?).
Czujniki podmienione (ze starego silnika). Check Engine się świeci. Auto normalnie pracuje i jeździ (słychać jakby bardziej zassysał powietrze jak w VR6 i wg mnie coś go "trzyma").
Czasami pali od strzału, a czasem trzeba pokręcić 2-3 sekundy.
Po wykasowaniu błędów przy 2-4 uruchomieniu silnika chec się znowu świeci.
Przy podłączonym komputerze i uruchomieniu silnika błąd wywala od razu.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek porady.
na wstępie powiem, że nie mam już siły i pieniędzy...BŁAGAM O POMOC! NAPRAWDĘ BŁAGAM!!!!
Przy 180 check engine zaczął mrugać, padł mi silnik, dziura w tłoku...kupiłem drugi silnik, TEN SILNIK: http://allegro.pl/silnik-bdw-2-4-audi-a ... 91248.html
Silnik zamontowwany i wywala błędy:
KOMPTER W BOSH SERVICE (chyba ESI(tronic) 2.0
- P2075 Czujnik położenia kolektrowa ssącego
- P0346 Czujnik położenia wałka rozrządu
Kąt wyprzedzania zapłonu pokazuje od -8 do -13 stopni
Inny komputer
- P2075 - Czujnik przełącznika kolektora dolotowego, usterka obwodu | stały
- P0346 - Obwód czujnika wału rozrządu, sygnał nierealny | stały
- U 01.11 Brak komunikacji z modułem sterującym akumulatorem | stały
Oczywiście martwi mnie błąd wałków (przestawiony rozrząd?).
Czujniki podmienione (ze starego silnika). Check Engine się świeci. Auto normalnie pracuje i jeździ (słychać jakby bardziej zassysał powietrze jak w VR6 i wg mnie coś go "trzyma").
Czasami pali od strzału, a czasem trzeba pokręcić 2-3 sekundy.
Po wykasowaniu błędów przy 2-4 uruchomieniu silnika chec się znowu świeci.
Przy podłączonym komputerze i uruchomieniu silnika błąd wywala od razu.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek porady.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
mat1324, szukam i szukam tych czujników i nie mogę znaleźć.
To żaden z tych: https://www.fotosik.pl/zdjecie/63816ccc7d959e5d
Bo mają inne oznaczenia (G40 i G300) podmieniałem ze starego silnika.
Bardzo dziękuje za pomoc. Doceniam!
To żaden z tych: https://www.fotosik.pl/zdjecie/63816ccc7d959e5d
Bo mają inne oznaczenia (G40 i G300) podmieniałem ze starego silnika.
Bardzo dziękuje za pomoc. Doceniam!
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...