Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[C6 2.4] błedy dot. czujnika wałka rozrządu - PILNE

Silniki benzynowe
coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 21 lut 2013, 22:32

Silnik jest podparty, został opuszczony więc tam jakby został odłączony od auta
Trochę bardziej pomysłowe bo mniej roboty z przemieszczaniem motoru

minion980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 wrz 2012, 16:26
Lokalizacja: dublin

Post autor: minion980 » 26 lut 2013, 22:52

Witam
Chcial bym sie dolaczyc do tematu mam podobny problem z moim a6 tylko u mnie wygladalo to torche inaczej poniewaz z autem nie bylo zadnych problemow, az pewnego dnia przy odpaleniu z rana silnik zaczol klekotac przez jakies 2 min i przestal nastepnego dnia zrobilem 40 km po miescie wielokrotnie odpalajac i zgaszajac bez problemowo. Po czym auto stalo zgaszone przez okolo 3 godziny. Po tych 3 godzinach juz nie odpalilo. Fis pokazal low oil preasure. Mechanik nastepnego dnia podjechal z kompem i pokazalo 4 bledu polozenia i blad polozenia walu. Auto na lawete i do warsztatu pierwsze diagnozowanie wykazalo brak cianienia olejuw prawej komorze silnika.Moj mechanik twierdzi ze przeskoczyl lancuch i trzeba wyjac silnik. Teraz pytanie do was klubowicze czy mial ktos z was taki problem i czy faktycznie na 100% jest to wina lancucha

juri1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 gru 2012, 16:18
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: juri1982 » 05 mar 2013, 20:37

hej chlopaki auto syczy <okok> przeskoczyl rozrzad o 3 zeby koszt naprawy 4500pln

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 03 kwie 2013, 12:11

Ten model audi to jest jakas totalna lipa! czy to ropniak czy pb wszedzie sie silniki sypia ze nie wspomne juz o innym badziewiu w tym modelu. Kazdorazowo jak czlowiek odpala auto to mysli czy przypadkiem sie rozrzad nie rozsypie <stres> Jakie macie przebiegi w tych swoich C6 ze takie problemy z rozrzadem?

juri1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 gru 2012, 16:18
Lokalizacja: biala podlaska

Post autor: juri1982 » 22 kwie 2013, 15:32

hehe rozrzad sie sypie miedzy 150000 a 20000 <szok>

szczociak1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 24 kwie 2014, 10:01
Lokalizacja: Danmark

Post autor: szczociak1 » 16 maja 2014, 15:05

Witam moja bryka wytrwała do 260 000 i tez mnie to dopadło i wiele innych problemów z elektroniką :(
Pozdrawiam forumowiczów ...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 16 maja 2014, 15:07

szczociak1, _profil

Ziherung
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 mar 2017, 19:42
Lokalizacja: Woźniki

Post autor: Ziherung » 20 mar 2017, 20:33

Witam Panowie
posiadam problem taki jak wyżej pisany, lewa strona silnika nie odpala a prawa pracuje normalnie. Poniżej opisałem wszystkie obserwacje. Od razu powiem, że kupiłem auto w takim stanie

A6 C6 2.4 V6 BDW
1. Pali prawa strona silnika, lewa nie daje wcale ciepła po wydechu, silnik pracuje na 3 gary
2. W wydechu lewa strona daje normalne ciśnienie powietrza zimnego i jest równomierne
3. Paliwo jest (mokra świeca, czarna), iskra jest
4. Przy mocnym dodaniu gazu od obr 1000 do 3000 jest kilka prawdopodobnie strzałów paliwa w żeliwny kolektor dolotowy (dźwięk jakby śrubka mocno w niego uderzała), przy delikatniejszym i średnio delikatnym dodawaniu gazu nie ma ich
5. Silnik nie żegocze, nie psika, wszystko ok
6. Komputer pokazuje błąd czujnika G163 i właściwie tylko ten błąd z silnika, jest jeszcze błąd ESP tylko ale tym nie martwię się wcale póki co
000838 - Camshaft Position Sensor (G163)
P0346 - 006 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 5
Reset counter: 40
Mileage: 293065 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.01
Time: 13:37:01

Po zamianach czujników wałka rozrządu brak poprawy, po ich odłączeniu komunikat o braku g40 i g163 więc prawidłowo działa instalacja
Czujniki wymienione na nowe -> brak poprawy, błąd pozostał (ale nie dziwię się bo jest 60* czyli ponad normalne wartości)

Wartości z VCDS grup 92 i 93 na nowych czujnikach:
92: Zadane 0* obecnie 62st.
93 : zadane 9,3, otrzymane -30 lub 30, prędzej to na minusie, nie pamiętam dokładnie
na starych czujnikach bywało bardzo różne (czasem 0, czasem 30, czasem -30 itd) jednak podczas dodawania gazu są to wartości stałe, nie zmieniają się.

Stare czujniki pokazywały: Cam. adjustment intake bank 1 0,0%, Cam. Adjustment intake B2 (spec) 0,0* KW. Cam. adjustment intake b2 (act). 34,5* KW
Phase position bank 1 intake: 7,5* KW , Phase position bank 2 intake: -31,9*KW

Lambda ma spore korekty, jedna -30 druga -50%

7. Cewki podmienione dwie, które były wcześniej zalane olejem i brak poprawy. Cewki te dają iskrę na świecy ładnie więc ok.



Nie sprawdzone:
1. kompresja
2. ustawienie rozrządu
3. wariatory faz rozrządu


Jakieś pomysły? W środę będę dalej walczyć i sprawdzę kompresję, myślę nad wariatorem faz rozrządu by kupić. Czy silnik ma przestawiony rozrząd waszym zdaniem?

Auto z niemiec, stało od grudnia. Wtedy też ADAC było i zdiagnozowało problem z kolumną kierowniczą i jej silniczkiem, który szybko ogarnąłem. Silnik wg. właściciela był do końca ok.

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 21 mar 2017, 14:00

Dziwne korekty na lambdzie. Komputer mocno zubaża mieszankę, może to świadczyć o lejących wtryskach.

Sprawdzałeś?
Bardzo to niezdrowe dla silnika.

Spore korekty kW* na rozrządzie. Na zimnym odpala bez zbędnego klekotania?

[ Dodano: 2017-03-21, 13:57 ]
O ile dobrze pamiętam akceptowalne odchylania synchronizacji rozrządu dla obydwu banków to chyba +/- 4 kW*

[ Dodano: 2017-03-21, 14:00 ]
Przeprowadź test sond lambda.

VCDS-->ENGINE--> BASIC SETTINGS-->GR. 34 -->HAMULEC-->TEST ON-->GAZ--> chyba 3cie okno pokaże wartość lambda. Perfekt=1,99, ok do 1,8. Poniżej lambda do wyje***nia :)

Ziherung
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 mar 2017, 19:42
Lokalizacja: Woźniki

Post autor: Ziherung » 21 mar 2017, 14:34

Jutro sprawdzę lambdy. To napisałem tak z głowy co widziałem ale nie skupiałem się na wartościach ale z jakichś lambda to bylo .założyłem, że to ta strona która nie zapala.

Czy jest możliwe, że czujnik halla ma zwarcie i przez to jest iskra w złym momencie?

Żadnego niepokojącego klekotania nie słyszę przy odpalaniu.

mat694
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 01 mar 2017, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat694 » 21 mar 2017, 15:12

shogun pisze:U mnie niestety jest inaczej. Po wykasowaniu i ponownym uruchomieniu silnika zaraz wraca 1 błąd:

16394 P0010 A camshaft position actuator circuit bank1: malfunction - short circuit to another valve

niestety biegły w tym temacie nie jestem a na wizytę u maga od Audi zapisałem się dopiero na za ponad tydzień, jak dla mnie mam po prostu uszkodzony czujnik obrotów walka i tyle. Tylko teraz pytanie czy jazda z taką usterką jest bezpieczna? Dodam, że żadna kontrolka typu check / epc się nie świeci. Wnioskuję stąd, że usterka nie należy do krytycznych. Może ktoś mądrzejszy ode mnie się wypowie?
Solenoid sterujący wyprzedzeniem/opóźnieniem wałka rozrządu strona pasażera. Wygląda na zwarcie. Sprawdź okablowanie tego dynksa oraz jego oporność, powinno być ok 9 ohm :)
Camshaft Variable Timing Solenoid Valve 06E109257J
Nie musi to świadczyć o problemie z rozrządem.
Mimo to, odradzam dłuższe dystansy w wypadku usterki ciągłej. W takim wypadku teoretycznie jeden bank może być sterowany prawdiłowo, drugi wogóle, a przecież one są połączone fizycznie. Nie wiem co wtedy robi komputer, być może odłącza sterowanie i tracisz funkcję zmiennych faz rozrządu a może nie odłącza i wtedy to nie chce myśleć co się może stać :)

[ Dodano: 2017-03-21, 15:12 ]
Dopiero zobaczyłem że to był post z 2010 :)
Mam nadzieję, że już sobie naprawiłeś :)

Awatar użytkownika
dawidjey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 13 sty 2009, 16:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: dawidjey » 28 sie 2017, 09:36

Cześć Panowie,
na wstępie powiem, że nie mam już siły i pieniędzy...BŁAGAM O POMOC! NAPRAWDĘ BŁAGAM!!!!

Przy 180 check engine zaczął mrugać, padł mi silnik, dziura w tłoku...kupiłem drugi silnik, TEN SILNIK: http://allegro.pl/silnik-bdw-2-4-audi-a ... 91248.html

Silnik zamontowwany i wywala błędy:
KOMPTER W BOSH SERVICE (chyba ESI(tronic) 2.0
- P2075 Czujnik położenia kolektrowa ssącego
- P0346 Czujnik położenia wałka rozrządu

Kąt wyprzedzania zapłonu pokazuje od -8 do -13 stopni

Inny komputer
- P2075 - Czujnik przełącznika kolektora dolotowego, usterka obwodu | stały
- P0346 - Obwód czujnika wału rozrządu, sygnał nierealny | stały
- U 01.11 Brak komunikacji z modułem sterującym akumulatorem | stały

Oczywiście martwi mnie błąd wałków (przestawiony rozrząd?).
Czujniki podmienione (ze starego silnika). Check Engine się świeci. Auto normalnie pracuje i jeździ (słychać jakby bardziej zassysał powietrze jak w VR6 i wg mnie coś go "trzyma").

Czasami pali od strzału, a czasem trzeba pokręcić 2-3 sekundy.
Po wykasowaniu błędów przy 2-4 uruchomieniu silnika chec się znowu świeci.
Przy podłączonym komputerze i uruchomieniu silnika błąd wywala od razu.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek porady.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sie 2017, 10:19

Podłącz auto pod VCDS, ponieważ reszta komputerów pokazuje bzdury w przypadku grupy VAG. Oczywiście oprócz serwisowego VASa.

[ Dodano: 2017-08-28, 10:19 ]
Według mnie masz do wymiany czujniki G513 i G163.

Awatar użytkownika
dawidjey
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 13 sty 2009, 16:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: dawidjey » 28 sie 2017, 10:58

mat1324, szukam i szukam tych czujników i nie mogę znaleźć.

To żaden z tych: https://www.fotosik.pl/zdjecie/63816ccc7d959e5d
Bo mają inne oznaczenia (G40 i G300) podmieniałem ze starego silnika.

Bardzo dziękuje za pomoc. Doceniam!
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sie 2017, 12:18

Podeślij mi wlepkę (może być na PW), to napiszę numery części oraz ich miejsce zamontowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl