Audi A6C6 2.4 benzyna + gaz Lovato (nierówna praca, check)
Audi A6C6 2.4 benzyna + gaz Lovato (nierówna praca, check)
Witam, mam problem z moją A6C6 2.4 . W samochodzie jest zamontowana instalacja gazowa Lovato Easy Fast. Problem polega na przejściu z benzyny na gaz. Występuje kilka objawów (nie zawsze wszystkie występują): nie równa praca silnika, szarpanie, wyskakuje kontrolka check engine. Moment przejścia ustawiony jest na 50 stopni w instalacji gazowej. Próbowałem innej metody przełączania. Po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej przełączam ręcznie przyciskiem, jednak objawy przeważnie także występują. Mam podejrzenia, że wtryskiwacze się "kleją". Po przełączeniu wszystko pracuje już poprawnie. Moje pytania, co zrobić w tej sytuacji? Wymienić wtryskiwacze ? (jeżeli tak to na jakie, czy też Lovato, czy można zastosować coś innego). Na instalacji przejechane ponad 40 tys. km. Można je jakoś przeczyścić? Mieszkam w Opolu, jeżeli chodzi o fachowców są różne opinie, ktoś może kogoś polecić? Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Witam, również mam podobny problem. Na zimnym silniku po przejściu za PB na LPG auto zaczyna falować na obrotach 500-1500. Czasami potrafi zgasnąć na wysprzęgleniu i dojeździe do skrzyżowania lub podczas kręcenia kierownicą w miejscu. Po rozgrzaniu do 90 stopni wszystko jest ok. Na PB wszystko również pracuje wzorowo. Mój zestaw to Stag 300 ISA 2, reduktor KME silver, wtryski Valtek... na instalacji przejechane około 10kkm, świece również były wymieniane. Niektórzy gazownicy mówią ze to wina wtrysków ponieważ to zabytki zaś inni mówią ze spokojnie wystarczą i już nie wiem... Proszę o Wasze opinie.
Cześć
Miałem te same problemy zaraz po założeniu instalacji. Byłem wiele razy na regulacji i bez poprawy. Check palił się non stop, mieszanka za bogata. Z uwagi na gwarancje jeździłem tylko do tych co mi montowali. Za każdym razem inna diagnoza. A to świece do wymiany, a to nieszczelność na dolocie, a to cewki do wymiany. Za każdym razem coś innego, mechanicy rozkładali ręce. Już nawet nauczyłem się jeździć z tymi problemami. W listopadzie pojechałem na przegląd po 15tyś km. opowiedziałem historię i wtedy stał się cud. Coś zrobili, że problem zniknął. Nic nie wymieniali, tylko regulacja była. Lampka check już się nie świeci, żadne błędy nie wyskakują. Silnik nie szarpie nie gaśnie. Jedynie co zauważyłem, to częściej benzynę tankuje. Wcześniej 20 L starczało mi na 1,5 miesiąca. Teraz na około 25 dni jazdy. Codziennie dwa zimne rozruchy. Wtedy, gdy tak mi źle działała instalacja, to na 58 L gazu robiłem 400 km, teraz 460 - 480 km. Cały czas miasto. Nie wiem co zrobili, ale PB zużywa więcej a LPG mniej. Na razie mnie to nie martwi, Ważne że działa bardzo dobrze.
Montowałem w http://www.egp.pl/
Mam takie graty: http://www.egp.pl/lovatofast.htm
Jest też galeria mojej fury i filmik na YT
LPG - Audi A6 2.4 V6 2007r - instalacja gazowa Lovato Fast
pozdrawiam
bono
Miałem te same problemy zaraz po założeniu instalacji. Byłem wiele razy na regulacji i bez poprawy. Check palił się non stop, mieszanka za bogata. Z uwagi na gwarancje jeździłem tylko do tych co mi montowali. Za każdym razem inna diagnoza. A to świece do wymiany, a to nieszczelność na dolocie, a to cewki do wymiany. Za każdym razem coś innego, mechanicy rozkładali ręce. Już nawet nauczyłem się jeździć z tymi problemami. W listopadzie pojechałem na przegląd po 15tyś km. opowiedziałem historię i wtedy stał się cud. Coś zrobili, że problem zniknął. Nic nie wymieniali, tylko regulacja była. Lampka check już się nie świeci, żadne błędy nie wyskakują. Silnik nie szarpie nie gaśnie. Jedynie co zauważyłem, to częściej benzynę tankuje. Wcześniej 20 L starczało mi na 1,5 miesiąca. Teraz na około 25 dni jazdy. Codziennie dwa zimne rozruchy. Wtedy, gdy tak mi źle działała instalacja, to na 58 L gazu robiłem 400 km, teraz 460 - 480 km. Cały czas miasto. Nie wiem co zrobili, ale PB zużywa więcej a LPG mniej. Na razie mnie to nie martwi, Ważne że działa bardzo dobrze.
Montowałem w http://www.egp.pl/
Mam takie graty: http://www.egp.pl/lovatofast.htm
Jest też galeria mojej fury i filmik na YT
LPG - Audi A6 2.4 V6 2007r - instalacja gazowa Lovato Fast
pozdrawiam
bono
Problem chwilowo ustąpił. Kupiłem środek do czyszczenia wtryskiwaczy, zobaczymy jak będzie dalej. Wstepna diagnoza wtryskiwaczy nadaj się do wymiany, co prawda przebieg na nich nie jest oszałamiający bo to jakieś niecałe 50 tyś km. Ustawili mi też instalacje tak żeby się przelaczal po przekroczeniu 1500 obr/min.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
Jest zimno wiec bedzie wiecej zuzywał paliwa aby sie nagrzać do 35 stopni aby przelaczyc sie na gaz , ale tez nie raz moze byc zle gaz ustawiony i bedzie nie wydolnosci gazu i bedzie posiłkował sie benzyna
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Witam, jestem po wizycie u gazownika. Problemem okazały się zaklejone wtryski i dlatego po przełączaniu na gaz falowało na obrotach. Nie czyściłem tych wtrysków (Valtek), wolałem je oddać i założyć o niebo lepsze Herculesy. Jak na razie przejechałem około 500km i jestem mega zadowolony. Nawet najmniejsze szarpnięcia przestały istnieć



