AUDI A6 C6 2.0 TFSI BPJ 230KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Ja od razu po wpisaniu w Google znalazłem z końcówką Q do naszego A6 2.0TFSI ale nową, która później w 2014 została zastąpiona końcówką T. Nie wiem czy inne będą pasować.
Może niech ktoś inny się jeszcze wypowie
Może niech ktoś inny się jeszcze wypowie
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Przejechałem 1000km i kilka rzeczy się zmieniło, a mianowicie. Po remoncie jeszcze z 2x odpalił z rana kulawo, że musiałem dodać lekko gaz żeby przestało, a tak to do tej pory odpala już normalnie bez problemu, minął problem z odpalaniem. Rzadko kiedy zdarzyło się, że jakby chciał się zacząć dlawic, ale dosłownie w pół sekundy samo się normuje. Ogólnie nie zauważyłem do dziś problemu z odpalaniem.
Wczoraj wymieniłem przepustnice, adaptacja zrobiona. Niestety szarpanie na zimnym wciąż dostało. Odczucie jakby miał za dużą dawkę w pewnym momencie lub za małą. Co zauważyłem, na pierwszym biegu nie szarpie, ale na kolejnych aż do 6 już tak (oczywiście tylko na zimnym, ogólnie autko śmiga dobrze). Jeszcze gdy przyspieszam powoli, dodając delikatnie gaz i obroty powoli rosną, to praktycznie ledwie co są odczuwalne te szarpania albo ich nie ma wgl-chyba nie ma reguły, a jak dodam chociaż trochę mocniej gaz to już szarpie. Generalnie przy okolicach 90 stopni przestaje po prostu nagle szarpać.
Trochę to irytuje po wyjeździe z domu, ale dosyć szybko sie auto grzeje i problemu nie ma jednak chciałbym to rozwiązac, błędów brak.
Na tą chwilę nie mam jak logów zrobić, dopiero w lutym, bo nie ma mi kto tego ogarnąć, chyba, że tutaj może ktoś się znajdzie co ma pojęcie. Nie wiem czy ruszać pompę paliwa bądź wysokiego ciśnienia bo to raczej by walilo błędami i problem by był chyba bardziej zauważalny i może ciut inny,ale może pompa po mapie nie daje rady? Męczy mnie fakt, że stało się to bezpośrednio po czipie, a firma zapewniała, że po przywróceniu na oryginał mapę było to samo
Wczoraj wymieniłem przepustnice, adaptacja zrobiona. Niestety szarpanie na zimnym wciąż dostało. Odczucie jakby miał za dużą dawkę w pewnym momencie lub za małą. Co zauważyłem, na pierwszym biegu nie szarpie, ale na kolejnych aż do 6 już tak (oczywiście tylko na zimnym, ogólnie autko śmiga dobrze). Jeszcze gdy przyspieszam powoli, dodając delikatnie gaz i obroty powoli rosną, to praktycznie ledwie co są odczuwalne te szarpania albo ich nie ma wgl-chyba nie ma reguły, a jak dodam chociaż trochę mocniej gaz to już szarpie. Generalnie przy okolicach 90 stopni przestaje po prostu nagle szarpać.
Trochę to irytuje po wyjeździe z domu, ale dosyć szybko sie auto grzeje i problemu nie ma jednak chciałbym to rozwiązac, błędów brak.
Na tą chwilę nie mam jak logów zrobić, dopiero w lutym, bo nie ma mi kto tego ogarnąć, chyba, że tutaj może ktoś się znajdzie co ma pojęcie. Nie wiem czy ruszać pompę paliwa bądź wysokiego ciśnienia bo to raczej by walilo błędami i problem by był chyba bardziej zauważalny i może ciut inny,ale może pompa po mapie nie daje rady? Męczy mnie fakt, że stało się to bezpośrednio po czipie, a firma zapewniała, że po przywróceniu na oryginał mapę było to samo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kędzierzyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Przecież on nie ma odmy i tego połączenia bo wywalił odmę i zastosował zaślepkę...
Ja ogólnie też to zrobiłem ale na razie wróciłem do oryginalnej odmy bo auto mi zaczęło kopcić i przepalać ogromne ilości oleju...
Pozdro
Ja ogólnie też to zrobiłem ale na razie wróciłem do oryginalnej odmy bo auto mi zaczęło kopcić i przepalać ogromne ilości oleju...
Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ori soft wgrany, lecz jakichkolwiek zmian - brak.
Moim zdaniem po prostu coś się rozsypało podczas robienia mapy. Po mapie była sytuacja, że przy 4k obrotów rozsadzało kabel gdzieś obok turbo i odłączało turbine, więc przy okazji może poszło coś jeszcze.
Przy odpalaniu na zimnym z wydechów czuć mocno benzynę. Wiem, że gdy chłodno to może tak być, ale to dość intensywny zapach benzyny.
Jutro reszta wieści.
[ Dodano: 2020-02-04, 17:33 ]
Problem niestety nadal nierozwiązany. Mimo, że zbytnio mi to nie przeszkadza, to jednak chciałbym to doprowadzić do ładu.
Mapa była przywracana do ori. Na ori robiono testy itd, aby upewnić się, że to nie wina mapy. Stwierdzili na początku, że być może to wina egr z odmą, bo to tutaj jakoś połączone jest i był z tym mały problem jednak po naprawie tego podszarpywanie na zimnym zostało.
Na logach nic nie wyszło, a jedynie to, że na zimnym faktycznie w okolicach 2,5k obrotów jakby cofa zapłon, jednak to na nic nie nakierowało i mimo doszukiwania nie byli w stanie nic na to poradzić - stwierdzili.
Przed robieniem mapy miałem 2 błędy z klapami ;
1) 08200 kolektor dolotowy, obwód sterujący 1 otwarty 001-górna granica przekroczona
2) 12600 kolektor dolotowy - element sterujący prowadnicami (JMRC) 008- tutaj coś z sygnałem było
Pomyślałem, że klapy to dosyć częsty problem i je usunę razem ze zrobieniem mapy w pakiecie. Po tym wszystkim oczywiście te błędy nigdy więcej się nie pojawiły. Zasugerowano mi, że może to wina braku klap (?)
Jak silnik ostygnie to na próbę odłączę jeszcze przepływomierz.
Moim zdaniem po prostu coś się rozsypało podczas robienia mapy. Po mapie była sytuacja, że przy 4k obrotów rozsadzało kabel gdzieś obok turbo i odłączało turbine, więc przy okazji może poszło coś jeszcze.
Przy odpalaniu na zimnym z wydechów czuć mocno benzynę. Wiem, że gdy chłodno to może tak być, ale to dość intensywny zapach benzyny.
Jutro reszta wieści.
[ Dodano: 2020-02-04, 17:33 ]
Problem niestety nadal nierozwiązany. Mimo, że zbytnio mi to nie przeszkadza, to jednak chciałbym to doprowadzić do ładu.
Mapa była przywracana do ori. Na ori robiono testy itd, aby upewnić się, że to nie wina mapy. Stwierdzili na początku, że być może to wina egr z odmą, bo to tutaj jakoś połączone jest i był z tym mały problem jednak po naprawie tego podszarpywanie na zimnym zostało.
Na logach nic nie wyszło, a jedynie to, że na zimnym faktycznie w okolicach 2,5k obrotów jakby cofa zapłon, jednak to na nic nie nakierowało i mimo doszukiwania nie byli w stanie nic na to poradzić - stwierdzili.
Przed robieniem mapy miałem 2 błędy z klapami ;
1) 08200 kolektor dolotowy, obwód sterujący 1 otwarty 001-górna granica przekroczona
2) 12600 kolektor dolotowy - element sterujący prowadnicami (JMRC) 008- tutaj coś z sygnałem było
Pomyślałem, że klapy to dosyć częsty problem i je usunę razem ze zrobieniem mapy w pakiecie. Po tym wszystkim oczywiście te błędy nigdy więcej się nie pojawiły. Zasugerowano mi, że może to wina braku klap (?)
Jak silnik ostygnie to na próbę odłączę jeszcze przepływomierz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 130
- Rejestracja: 04 cze 2018, 20:15
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 TFSI 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Znaczy tak, nie ma go tam, ale nie chodziło o to. Pokazywali mi o co im chodziło, ja to źle ująłem. Chodziło o separator.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie, bo nie mam pojęcia gdzie szukać. Z autem poza tym nic się nie dzieję, więc można jeździć.
Temat wznowię, jeśli kiedykolwiek uda mi się go rozwiązać.
[ Dodano: 2020-02-15, 14:14 ]
Witam. Zauważyłem kolejne objawy.
Nie wiem czy firma, w której robiłem mapę próbuje uciec od odpowiedzialności. Pojawia się błąd i nie da się go usunąć 01314 - elektroniczny moduł sterujący praca silnika, sygnał nieprawidłowy, nie ciągły. Pojawia się on w kilku podzespolach: klimatyzacji, deska rozdzielcza, funkcje różne, elektronika centralna.
Czy jest możliwość uszkodzenia sterownika silnika przez firmę? Bo to wychodzi ze szarpie i ciężko czasem pali przez ten zapłon.
[ Dodano: 2020-02-17, 18:56 ]
Planuje podmienić sterownik silnika. Widziałem, że chodzą po 100-300zł. Koniecznie muszą być te same numery w tym kod silnika, skrzyni itp, zgodnie z plakietką na moim obecnym module? Zna ktoś może w okolicy dobry warsztat (Wrocław i okolice), który byłby w stanie mi to podmienić i zaprogramować? Jaki może być tego koszt?
Jeśli się okaże, że po zmianie na inny nie ma tych objawów to opłaca się naprawiać?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie, bo nie mam pojęcia gdzie szukać. Z autem poza tym nic się nie dzieję, więc można jeździć.
Temat wznowię, jeśli kiedykolwiek uda mi się go rozwiązać.
[ Dodano: 2020-02-15, 14:14 ]
Witam. Zauważyłem kolejne objawy.
Nie wiem czy firma, w której robiłem mapę próbuje uciec od odpowiedzialności. Pojawia się błąd i nie da się go usunąć 01314 - elektroniczny moduł sterujący praca silnika, sygnał nieprawidłowy, nie ciągły. Pojawia się on w kilku podzespolach: klimatyzacji, deska rozdzielcza, funkcje różne, elektronika centralna.
Czy jest możliwość uszkodzenia sterownika silnika przez firmę? Bo to wychodzi ze szarpie i ciężko czasem pali przez ten zapłon.
[ Dodano: 2020-02-17, 18:56 ]
Planuje podmienić sterownik silnika. Widziałem, że chodzą po 100-300zł. Koniecznie muszą być te same numery w tym kod silnika, skrzyni itp, zgodnie z plakietką na moim obecnym module? Zna ktoś może w okolicy dobry warsztat (Wrocław i okolice), który byłby w stanie mi to podmienić i zaprogramować? Jaki może być tego koszt?
Jeśli się okaże, że po zmianie na inny nie ma tych objawów to opłaca się naprawiać?
- Suja2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 cze 2019, 09:41
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kutno/Wa-wa
Re: AUDI A6 C6 2.0 TFSI BPJ 230KM
jak tam auto? udało sie ogarnąć?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga