Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AUK 3.2 256 KM] 3.2 FSI - Klekot przy odpalaniu na zimnym

Silniki benzynowe
Orzech_1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 paź 2012, 09:25
Lokalizacja: Konin/Wielkopolska

Post autor: Orzech_1980 » 27 gru 2012, 19:14

0x4B25A pisze:wiąże się to niestety z wyjęciem silnik - wyższe koszty... dodatkowo może się okazać, że łańcuchy także są naciągnięte...
O jakich kosztach mówimy w przypadku wymiany wszystkiego? Podejrzewam, że w ASO x 2. Gdzieś w WLKP ktoś robi Audi jak trzeba? Tego przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć bo mieszkam tu od niedawna i moją wysłużoną fordzinę to sam sobie dokręciłem posiłkując się czasem jakimś majstrem z okolicy.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 27 gru 2012, 19:18

Komplet w ASO z robota kosztował cos okolo 9-10 tys zl. Czy sie teraz ceny zmienily tego nie wiem.Zadzwon to mniej wiecej Ci powiedza.
Zalezy czy wariatory beda tez wymianiac czy nie.
A napisz jeszce czy kontrolka silnika na desce sieci ta pomaranczowa?

Orzech_1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 paź 2012, 09:25
Lokalizacja: Konin/Wielkopolska

Post autor: Orzech_1980 » 27 gru 2012, 19:35

Domel48 pisze:Komplet w ASO z robota kosztował cos okolo 9-10 tys zl. Czy sie teraz ceny zmienily tego nie wiem.Zadzwon to mniej wiecej Ci powiedza.
Zalezy czy wariatory beda tez wymianiac czy nie.
A napisz jeszce czy kontrolka silnika na desce sieci ta pomaranczowa?
Nie wyświetlił ani razu żadnego błędu na desce. Chodzi płynnie, brzmi jak to FSI. Odpycha się bez zarzutów. Faktem jest, że jeździ niedogrzany. Mam 5km do roboty (dlatego też wybór benzynowca). Co trzeci dzień gdzieś tam skoczę celowo aby chociaż z 20km zrobić i go zagrzać.

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 27 gru 2012, 19:38

Ja bym byl za tym bys naprawde podjechal na komputer i najpierw sprawdzil jakie bledy w silniku siedza.

Orzech_1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 paź 2012, 09:25
Lokalizacja: Konin/Wielkopolska

Post autor: Orzech_1980 » 27 gru 2012, 19:45

Domel48 pisze:Ja bym byl za tym bys naprawde podjechal na komputer i najpierw sprawdzil jakie bledy w silniku siedza.
Tak też zrobię tylko muszę jakiegoś magika z vagiem namierzyć bo w ASO to zaczynają robotę od naliczania godzinowego... 280pln/h. Gdzieś tam też do mnie doleciało, że może to być kwestia hydropopychaczy. Kwestia niedogrzanego regularnie silnika, syfu w rurkach tutkach srutkach i co za tym idzie wolniejszego napełniania się tych hydroustrojstw.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 27 gru 2012, 20:25

Orzech_1980 pisze:Gdzieś tam też do mnie doleciało, że może to być kwestia hydropopychaczy. Kwestia niedogrzanego regularnie silnika, syfu w rurkach tutkach srutkach i co za tym idzie wolniejszego napełniania się tych hydroustrojstw.
Dlatego moim zdaniem warto podczas zmiany oleju używać płukankę np. Motul Engine Clean... ja tak robię przy każdej zmianie oleju... czyli raz w roku <okok>

Domel48 pisze:Komplet w ASO z robota kosztował cos okolo 9-10 tys zl.
W 7k PLN powinieneś się zmieścić (oczywiście nie w ASO, ale tam bym auta nie dał na zrobienie rozrządu). Poczytaj tematy o rozrządach w C6, a dowiesz się wielu ciekawych informacji, a także to, gdzie w .pl możesz wykonać taką operację <okok>

Orzech_1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 paź 2012, 09:25
Lokalizacja: Konin/Wielkopolska

Post autor: Orzech_1980 » 27 gru 2012, 20:44

0x4B25A pisze:W 7k PLN powinieneś się zmieścić (oczywiście nie w ASO, ale tam bym auta nie dał na zrobienie rozrządu). Poczytaj tematy o rozrządach w C6, a dowiesz się wielu ciekawych informacji, a także to, gdzie w .pl możesz wykonać taką operację
Kopałem chwilę forum i znalazłem coś o "sopach" i jakimś serwisie w gdańsku... mi zależy aby bujać się gdzieś niedaleko - wielkopolska. Brak czasu na dalsze eskapady, a i auto potrzebne w tygodniu. Samo odstawienie go dalej jest dla mnie kłopotliwe. Co do płukania to jak to się ma do szczelności? Dodam jeszcze, że niuńka bierze trochę oleju. Przez 4kkm latania głównie po mieście i na ogół na niedogrzanym silniku, dolałem około 0,5L.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 27 gru 2012, 21:22

Orzech_1980 pisze:Kopałem chwilę forum i znalazłem coś o "sopach" i jakimś serwisie w gdańsku... mi zależy aby bujać się gdzieś niedaleko - wielkopolska.
Tam nie znam nikogo godnego polecenia :| Ale osobiście uważam, ze czasem warto pojechać pół .pl i mieć zrobione wszystko na 'tip top'...

Orzech_1980 pisze:Co do płukania to jak to się ma do szczelności? Dodam jeszcze, że niuńka bierze trochę oleju. Przez 4kkm latania głównie po mieście i na ogół na niedogrzanym silniku, dolałem około 0,5L.
Zgodnie z zapewnieniami moich mechaników, to nie... Ale trochę dużo Ci bierze jak na taki dystans... ja w pół litrze mieszczę się na ok 15kkm...

Orzech_1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 paź 2012, 09:25
Lokalizacja: Konin/Wielkopolska

Post autor: Orzech_1980 » 27 gru 2012, 21:56

0x4B25A pisze:ja w pół litrze mieszczę się na ok 15kkm...
No właśnie tu jest kolejna historia bo mi pokazał raz olej zaraz po zakupie i rzeczywiście było na bagnecie w granicach min. ale ostatnio przed wymianą mi checkoil wyrzucił, a na bagnecie wszystko jak trzeba :/... ale to offtopic mało istotny póki co bo może czujnik w misce coś świruje. Na pełnej vag diag. może coś więcej się dowiem.

MArbas01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: WWY/Mazowieckie

Post autor: MArbas01 » 27 gru 2012, 22:10

widzę że temat który poruszyłem deko niżej wszyscy olali :P
a tu o tym samym trochę wyżej wszyscy się udzielają :[
gdybym był wredny to bym Ci nie podpowiedział że jutro jedzie do mnie mechanik z Poznania który 3.2 ma w małym palcu : <cwaniak>
ja jestem z pod Wawy dla jasności ;)
takich silników jak 3.2 robi średnio 1 na 2miesiące według moich obliczeń wychodzi hehe
po 1 P0366 na bank Ci wywali taki błąd
po 2 na początku miałem identyczne zachowanie mojego 3.2 ,później przestał chodzić na 2 garach a jeszcze później na3
po 3 ja teraz bede lał pół syntetyk bo jest gęstszy przy wyższych temperatórach a w tym silnku smarowanie jest bardzo kiepsko rozwiązane... <szok>
po 4 1 wariator w ASO to koszt 1700zł. <wysmiewacz> ja muszę wymienić 1 szt. na szczęście <nerwus>
napinacz za szt. kosztuje 600zł lub mniej,zależy jakie rabaty Ci dadzą,nie powinno to kosztować więcej
łańcucha się w nich nie wymienia chyba że są widoczne ślady uszkodzenia owego łańcucha (rozciągnięcie łańcucha-nawet nie będę komentował) ta część w tym silniku akurat jest jednym z najmocniejszych konstrukcyjnie elementów <hura>
dodatkowo poleciłbym Ci wymianę pompy oleju,bo się zużywa po około 100tys.jeśli jeździ na pełnym syntetyku...
jesli chcesz namiar na mojego mechanika to daj znać.
ps.zblokowanie napinaczy aby się na przyszłość nie wysrały to według mnie jedna z lepszych metod zabezpieczenia tego silnika aby dłużej mógł Ci służyć. <okok>
przesiedziałem 2tyg.na tym forum czytając wszystko co tu jest na temat 3.2 V6 i jeszcze więcej nasłuchałem się od tego mechanika i powiem Wam szczerze że duuużo zależy jak poprzedni właściciel dbał o ten silnik i jak my go eksploatujemy.
Ja olej bedę wymieniał co 10tys.km. dlaczego? bo jest zjebcza ekologia która została niestety wprowadzona do tego silnika i odprowadza część spalin do kolektora ssącego i ponownego spalenia w komorze <zalamka>
olej po wymianie i przejechaniu 100km. jest tak czarny jak ten który przejechał 10tys.km. :(
na moje szczęście nie musiałem czyścić zaworów ssących bo o dziwo nie były upierdzielone "smołą"
jutro składam i zdam dalsze relacje

[ Dodano: 2012-12-27, 22:13 ]
wiecek69 pisze:Witam wszystkich.Mam problem z silnikiem 3.2 fsi 2006.W glowicy pekly dwie sprezyny zaworow i narobilo troche balaqanu.Mechanik co tam zagladal mowil ze najlepiej wymienic caly silnik.Moze ktos ma namiary na jakis silnik niedrogo albo na jakiegos fachowca od Audi w zachodniopomorskim.
mój mechanik ma troche części do tych silników więc napisz mi na pw co potrzebujesz a jutro go zapytam ;)
zajmuje się tymi silnikami od 3 lat i zrobił ich ponad 30szt. więc zna się na rzeczy jak coś ;)

jeśli trzeba dojeżdza do klienta (do mnie w 1 stronę śmiga 350km)

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 27 gru 2012, 22:26

Oby ci sie udalo.Czekam na opinie o tym fachowcu.Zrob po robocie duzo km i sprawdz bledy czy jakis nie zostal.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 27 gru 2012, 22:37

MArbas01 pisze:(rozciągnięcie łańcucha-nawet nie będę komentował) ta część w tym silniku akurat jest jednym z najmocniejszych konstrukcyjnie elementów <hura>
To porozmawiaj z kolegami (np. nikos), którzy wymieniali rozrząd i rozciągnięty łańcuch został u nich stwierdzony...

MArbas01 pisze:ja teraz bede lał pół syntetyk bo jest gęstszy przy wyższych temperatórach
Wg. mnie średni pomysł...

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 27 gru 2012, 22:40

Nie wiem o ktorym mechaniku on pisze bo tez gadalem kiedys z gosciem co reklamuje sie na allegro.A chodzilo dokladnie o blad mojego wariatora. Proponowal mi dojzd z Poznania itp.Ja dalej jezdze z tym bledem i jest ok.Poczekam na jego opinie jak mu naprrawi.

MArbas01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: WWY/Mazowieckie

Post autor: MArbas01 » 27 gru 2012, 23:07

mechanik przyjeżdza z VAGiem więc od razu sprawdzi błędy po robocie czy jakis nie został ;)
"rozciągnięty łańcuch" a jakie inne bajki opowiadają mechanicy lub specjaliści w ASO,mam wymienać? ;) chyba znamy różne historie które mechanicy opowiadają tylko po to aby wyciągnąć więcej hajsu ;)
pół syntetyk leje i nikt mnie nie przekona do innego,facet zrobił dziesiąt tych silników i nadal jeżdzą,daje "pisemną gwarancje na swoją pracę"...
zna się na rzeczy i zbyt dużo przedstawił mi faktów oraz spraw które wyczytałem na forum rzeby mu nie ufać ;)

Domel48
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 429
Rejestracja: 25 maja 2012, 06:46
Imię: Dominik
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4K
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.8 FSI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Domel48 » 27 gru 2012, 23:31

Trzymam kciuki i daj znac jak poszlo.Mowil Ci ile to bedzie trwac ta robota?Bo mi gadal ze robbi gorne lancuchy bez wyciagania motora.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja