Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ INNY] 2.8 FSI 220KM a 3.0 TFSI 290KM OPINIE

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
karol24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 02 sty 2011, 10:21
Lokalizacja: Legnica/dolnyśląsk

[ INNY] 2.8 FSI 220KM a 3.0 TFSI 290KM OPINIE

Post autor: karol24 » 23 mar 2013, 14:47

Panowie, ponieważ moja niunia starzeje się, a era wolnossących benzyn dobiegła końca, trzeba wybrać coś z silników FSI. Moje pytanie brzmi 2.8 czy 3.0.
3.0TFSI moment z diesla, wspaniałe osiągi;
2.8 FSI prostrza konstrukcja, osiągi nienajgorsze, spalanie porównywalne jak w 3.0

Pytanie czy z kompresorem w 3.0 nie będzie problemu. Dodam że obie w quattro, czyli też w tiptronicu.

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2012
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

wybor

Post autor: MaciejTFSI » 25 mar 2013, 20:30

tylko i wyłącznie 3.0 tfsi po co jakiś stary wynalazek ?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 25 mar 2013, 23:24

MaciejTFSI, akurat ten 2.8 FSI to nowa konstrukcja z 2009 roku... montowany dopiero w 'poliftach' <okok>
Ostatnio zmieniony 26 mar 2013, 07:48 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karol24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 02 sty 2011, 10:21
Lokalizacja: Legnica/dolnyśląsk

Post autor: karol24 » 25 mar 2013, 23:38

literka T, to chyba jedyna różnica, ale za to jaka. <rotfl>

rocznikowo konstrukcja podobna, z ta różnicą, że 3.0 ewoluuje razem z autem większa moc/ mniejsze spalanie itp, a 2.8 z tego co się orientuje juz nie.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 25 mar 2013, 23:43

karol24, tyle, że 2.8 trochę prostsza konstrukcja... nie masz kompresora, który z czasem może być przyczyną problemów... ale coś za coś... bo 300KM musi jechać <radocha>

Awatar użytkownika
karol24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 02 sty 2011, 10:21
Lokalizacja: Legnica/dolnyśląsk

Post autor: karol24 » 26 mar 2013, 07:44

Właśnie kompresor niby czysta mechanika, ale jak strzeli to koszty rozrządu :[

Wystarczy, że już jest tiptronic togwarantuje całkiem i tak sporą dawkę kłopotów :(

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 26 mar 2013, 07:50

karol24 pisze:Wystarczy, że już jest tiptronic togwarantuje całkiem i tak sporą dawkę kłopotów :(
Wszystko zależy od tego, w jakim stanie kupisz autko... niestety... ludzie jeżdżą po 300kkm i nie wiedzą co to Tiptronic... a innym potrafi się 'położyć' przy 120kkm... niestety...

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 28 mar 2013, 16:58

karol24 pisze:Właśnie kompresor niby czysta mechanika, ale jak strzeli to koszty rozrządu :[

Wystarczy, że już jest tiptronic togwarantuje całkiem i tak sporą dawkę kłopotów :(
a co ma kompresor do rozrządu <mysli>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 mar 2013, 21:35

coolmen77 pisze:a co ma kompresor do rozrządu <mysli>
Też się zastanawiam... szczególnie, że to osobny pasek... i to z przodu... a rozrząd na łańcuchach z tyłu...

Obrazek

Awatar użytkownika
karol24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 02 sty 2011, 10:21
Lokalizacja: Legnica/dolnyśląsk

Post autor: karol24 » 03 kwie 2013, 17:00

ojj koledzy !

koszty naprawy podobne <uoee>

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 04 kwie 2013, 17:06

naprawy czego? kompresora? rozrządu?

Awatar użytkownika
karol24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 02 sty 2011, 10:21
Lokalizacja: Legnica/dolnyśląsk

Post autor: karol24 » 05 kwie 2013, 10:43

Nie drążąc dalej tematu, i przy kompresorze i przy rozrządzie w obu silnikach w razie awarii trzeba wydać parę tysięcy.

2.8 parę tysięcy mniej - brak kompresora.

oczywiście wszystko zależy od auta i poprzedniego właściciela, we wszystkich audi rozrządy i kompresory nie padają.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 05 kwie 2013, 21:51

żaden argument - w 2.8 równie dobrze może paść rozrząd jak i w 3.0 tfsi
kompresor można wyrwać na allegro za dużo mniej niż kosztuje nowy w aso
nawet używki nie bałbym się założyć jeżeli miałby gwarancję rozruchową
a porównanie niewiele ponad 200 kucy do prawie 300 przy bardzo podobnym spalaniu jest nie na miejscu

Awatar użytkownika
karol24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 02 sty 2011, 10:21
Lokalizacja: Legnica/dolnyśląsk

Post autor: karol24 » 06 kwie 2013, 07:40

właśnie to ostatnie zdanie najbardziej do mnie przemawia :)

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 15 gru 2015, 10:38

Tak z ciekawości - czy te 2.8 FSI to przypadkiem nie zmodernizowane stare 2.8?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl